Prima Masina

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Prima Masina

    Cu cateva luni in urma am decis ca e timpul sa imi iau prima masina. Intr-un final am decis sa iau Sandero Laureat, 1.2 16V, culoare Alba, fara nimic in plus pe langa ce aduce aceasta versiune. Luna aceasta e promotie cu reducere 800 EUR daca am rude de gradul 1 cu Dacie asa ca am profitat de promotie, am decis sa nu mai stau dupa Rabla si oricum acestea doua nu se vor cumula. Am fost la dealer, am stabilit detaliile si in zilele urmatoare urmeaza sa merg cu un avans de 5% plus actele doveditoare ca am pe cineva in familie cu Dacia. Atunci se va da comanda la masina, ea urmand sa vina in cateva zile si eu sa o ridic cand merg cu restu de bani. Mi s-a spus ca masina e fabricata luna aceasta, este deja acolo, trebuie doar sa o aduca la Cluj.

    Voi continua in zilele care urmeaza cu updates la acest post, iar apoi cu poze cand vine masina.

    Va fi prima masina, pana acum am condus mai rar, masinile prietenilor. Voi conduce 80% in oras si de 2-3 ori pe luna in afara orasului pe distante nu foarte lungi. Ce credeti despre alegere? Am citit mult inainte pe forumuri si nu numai, ramanand sa aleg intre Logan Laureate cu Media Nav sau Sandero Laureate fara dotari in plus. Am ramas la Sandero, mai usor de manevrat in oras si arata si foarte bine.

    Intre timp, astept ceva pareri de la voi.

    Am facut un post asemanator si pe forumul Sandero doar ca aici e mai multa lume si nu strica sa aud cat mai multe pareri.

    Sanatate!

  • #2
    Foarte inteleapta decizia ta (nu merita diesel daca mergi preponderent in oras)!
    O masina noua, cu garantie, relativ ieftina la intretinere, motorizare ok (benzina este si va ramane combustibilul meu de suflet).
    Dotarile sunt suficiente (daca vroiai nava spatiala, nu iti luai Dacia) si km atat....
    Asteptam poze...

    Comment


    • #3
      Daca vrei si putin confort in rulare nu te uita la cel de 1.2 16v , este mai ieftin la achizitie dar in timp vei regreta alegerea facuta pentru ca este un motor foarte slab si zgomotos si consuma si multicel daca te dai la el.

      Incearca sa-ti cumperi cel mai chel Sandero dar cu motorul de 0.9 TCE.(putere suficienta pentru o compacta , motor silentios in aproape toata plaja de turatii si relativ economic).

      Crede-ma iti dau un sfat sincer !! eu detin 1.2 16v dar pe Logan 1 dar am condus si Logan 2 cu acelasi motor in concluzie merita sa dai mai multi bani pe un motor mai bun din toate punctele de vedere (0.9 tce).
      Last edited by prometheus; 21 March 2016, 19:24.
      sigpicLogan , from point A to anywhere in the world .....yeap , no problem!!! but hey!!! you said modern roads right ?

      Comment


      • #4
        0.9 TCE - oare nu va avea probleme cu turbo?
        mereu vei intretine mai usor un motor aspirat in comparatie cu unul turbo
        mereu vei avea mai putine probleme cu un motor aspirat in comparatie cu unul cu turbo
        Intradevar, ai 135 Nm in comparatie cu 107 cat ai la 1.2
        Intradevar, ai 90cp in comparatie cu 75cp cat ai la 1.2
        Dar, am vazut multe exemple de motoare intretinute corect care au 300.000 km si nu papa ulei, nu una, nu alta...
        Motoarele cu turbo au cerinte mai mari, au nevoie de un anumit tip de condus....
        Iar el va merge preponderent urban....
        Deci, merita? daca vroia masina de viteza, isi lua altceva....
        Daca vroia masina cu un cuplu decent (raportat la greutatea masinii), isi lua diesel...
        Eu cred ca si 1.2 daca sti sa mergi cu el, te duce si te aduce si asta relativ repede

        eu am mers cu Logan 2 1.2 16v cu GPL si am fost multumit....dar nici nu zbor pe sosea...si nici nu am tras de limitele ei....am preferat sa mai astept 2 sec (sa ma asigur temeinic) inainte de a depasi.....
        Last edited by enc_edy; 21 March 2016, 19:26. Reason: Automerged Doublepost

        Comment


        • #5
          Ai rulat cu un 1.2 16v macar cateva mii de km ?? daca nu , nu stii ce fel de motor este.

          Preponderent urban, da cel de 1.2 16v e ok DAR si aici e un mare DAR in afara acolo iti va parea rau ca n-ai luat ceva mai bun.Sa vezi cat de nasol este sa-ti auzi motorul la peste 4000 de ture(zgomot nu jucarie) ca sa poti face o depasire la limita decentei!! atentie cu masina "goala" fara bagaje , doar eu in masina si atat!! sa iti spun cum e cand ai masina incarcata cu 5 persoane si bortbagajul full ? si AC pornit ??

          Cred ca sunt destui cu TCE care au sarit de 100k fara probleme la turbo.

          P.S. Pentru initiatorul topicului fa un test-drive cu un TCE.
          Last edited by prometheus; 21 March 2016, 19:33.
          sigpicLogan , from point A to anywhere in the world .....yeap , no problem!!! but hey!!! you said modern roads right ?

          Comment


          • #6
            M-am gandit initial si eu la acel motor de 0.9, dar vroiam neaparat laureate pentru dotari si daca puneam acel motor iesea din bugetul meu cu mult. Trebuie sa tineti cont si ca eu nu am mai condus de mult timp, nu am mai avut masina deci nu stiu ce sa ma astept de la un motor incat sa pot compara. M-am gandit si eu la drumurile pe care le voi face extraurban dar sunt putine si nu foarte lungi (chiar daca nu se stie niciodata). Am decis sa iau dotarile si nu motorul pentru ca ma gandeam ca voi regreta dupa aceea lipsa lor cand 27 de zile pe luna conduc doar in oras.

            Sper ca am decis bine, tinand cont si ca nu ma pricep si pentru mine e un domeniu nou. Apreciez parerile si sfaturile, pentru ca sigur vin de la cineva mai experimentat ca mine in lucrurile astea.

            Comment


            • #7
              zici bine Prometheus, un test drive cu ambele motorizari este suficient ptr o alegere corecta.
              Intradevar, nu am condus mii de km un 1.2 16v cum nu am condus deloc 0.9 TCE.
              Eu spuneam pur teoretic ce implica fiecare motorizare.
              Decizia este a lui, nu a mea.....

              Comment


              • #8
                Eu am de aproape un an o mașină fix ca aceea pe care o aștepți tu (sandero 1.2 alb, laureat fara alte opționale).

                Impresii după 18 000 de km: desi nu-s 100% entuziasmat de masina, daca ar fi sa aleg din nou, probabil ca as opta tot pentru acelasi lucru.

                Motorizarea e forte ok pt mers preponderent urban. Pt autostrada, la viteza de peste 110 km\h simți minusurile evidente legate de zgomot, putere si consum, totuși te poți descurca onorabil si acolo atât timp cat nu exagerezi. In alegerea motorizării trebuie sa te gândești si cam cați km faci pe an si mai ales pe unde ii daci. Daca nu depășești 15 mii de km pe care ii faci preponderent in oraș sau pe drumuri fara regim mare de viteza, eu zic ca 1.2 e alegerea optima.

                Plusurile mașinii sunt, după mine, cele legate de design (e o chestie subiectiva, dar mi îmi place silueta de hatchback), întreținere relativ ieftina si garanție. La minusuri ar intra: ruliul pronunțat ce apare in viraje, vulnerabilitatea la vânt lateral resimțită la viteze mai mari, plasticaria si vopseau ce se zgârie ușor si celelalte probleme specifice gamei Dacia (greierași, posibil rugina, scaune ce scârțâie si pot face joc, etc).
                Last edited by fallax; 21 March 2016, 19:46.

                Comment


                • #9
                  Am vazut si cateva sh-uri straine inainte sa decid sa merg pe Sandero atat la persoane fizice cat si la dealeri, dar nici o masina nu mi-a inspirat incredere ca daca o iau nu ma lasa ceva la ea dupa o vreme si trebuie sa bag iar bani. Nu eram fan Dacia inainte si asta pentru ca eram nedocumentat. In ultimele luni am citit sute de posturi si pareri despre aceste masini si mi-am schimbat si eu parerea despre ele. E o masina noua pe care mi-o permit, imi place cum arata atat la exterior cat si la interior si sigur nu voi regreta faptul ca mi-am luat Dacia.
                  Cat despre motor, probabil ca va veni vremea cand voi prinde gustul plecarilor prin tara si drumurilor cu mai multi kilometri si atunci voi vrea ceva mai mare si mai puternic, dar pana atunci sunt sigur ca masinuta isi va face treaba cu brio.

                  Comment


                  • #10
                    Eu in locul tau faceam pe "dracu in 14" mai asteptam putin cateva luni si luam acel 0.9 TCE , motorul de 1.2 16v este slab punct .

                    Asa am zis si eu la inceput ca nu ma plimb mult prin afara localitatii si cum treburile s-au schimbat iti spun din proprie experienta cum sta treaba cu acest motor.
                    sigpicLogan , from point A to anywhere in the world .....yeap , no problem!!! but hey!!! you said modern roads right ?

                    Comment


                    • #11
                      Prometheus, asteptarile noastre sunt diferite....de la om la om...ptr ca din fericire, suntem cu totii diferiti....))
                      Probabil ca ptr multi acest motor este suficient....cum probabil ptr multi este subdimensionat....fiecare cu masura pe care o poarta la pantofi si a stilului de condus...
                      Sincer, daca mi-as lua noua, tot 1.2 mi-as lua....

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by enc_edy View Post
                        0.9 TCE - oare nu va avea probleme cu turbo?
                        mereu vei intretine mai usor un motor aspirat in comparatie cu unul turbo
                        mereu vei avea mai putine probleme cu un motor aspirat in comparatie cu unul cu turbo
                        Intradevar, ai 135 Nm in comparatie cu 107 cat ai la 1.2
                        Intradevar, ai 90cp in comparatie cu 75cp cat ai la 1.2
                        Dar, am vazut multe exemple de motoare intretinute corect care au 300.000 km si nu papa ulei, nu una, nu alta...
                        Motoarele cu turbo au cerinte mai mari, au nevoie de un anumit tip de condus....
                        Iar el va merge preponderent urban....
                        Deci, merita? daca vroia masina de viteza, isi lua altceva....
                        Daca vroia masina cu un cuplu decent (raportat la greutatea masinii), isi lua diesel...
                        Eu cred ca si 1.2 daca sti sa mergi cu el, te duce si te aduce si asta relativ repede

                        eu am mers cu Logan 2 1.2 16v cu GPL si am fost multumit....dar nici nu zbor pe sosea...si nici nu am tras de limitele ei....am preferat sa mai astept 2 sec (sa ma asigur temeinic) inainte de a depasi.....
                        Puțină documentare nu strică:

                        TCe 90, euro5, 135Nm@2500rpm, Pmax@5250rpm
                        TCe 90, euro6, 140Nm@2250rpm, Pmax@5000rpm cu S&S (Stop&Start)
                        Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

                        Comment


                        • #13
                          Daca nu vei avea așteptări exagerate de la mașină si motor eu cred ca nu vei regreta prea tare decizia luata.

                          0.9 e clar un motor mai bun, insa e si semnificativ mai scump. Eu, spre exemplu, nu am considerat ca merita sa achit 1100 de euro in plus, cat era diferenta anul trecut, pentru respectiva motorizare.

                          Comment


                          • #14
                            Torquemada,
                            Sincer, ca sunt 135 sau 140....chiar nu mai contează....
                            Iar referitor la atitudinea "putina documentare nu strica" - am zis 135 si intradevar sunt 140....este chiar asa mare diferenta? Si diferentele pe plaja de turatii, crezi ca daca ai 2 masini una e5 si cealaltă e6, le identifici corect? Care cati nm are?
                            Eu făceam referire in general...crezi ca îl interesează pe om (in conditiile in care este la prima masina) ce cursa au pistoanele si alte detalii tehnice?
                            Si ca sa fi tu multumit, îmi cer scuze ca am postat informatii incorecte, cu abateri exagerate vav de realiTate

                            Comment


                            • #15
                              Daca inca nu ti ai luat masina...uita de 1.2. e o petarda de motor.

                              Am mers zilele trecute cu unul...efectiv poti uita ca ai pedala de acceleratie...este complet nefolositoare.

                              Din punctul meu de vedere, 1.2, a fost pus pe Logan in bataie de joc.

                              Aaaa si poate mai are chestia aia enervanta de se tureaza motorul in suturi singur la plecarea de pe loc ca e prea lesinat motorul...e amuzant rau ))

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google