Consum Ulei 1.5 DCi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Consum Ulei 1.5 DCi

    Salut,

    Am de cateva luni probleme cu consumul de ulei (nu pierde pe niciunde, nu se vede ulei la sau sub motor). Pentru inceput, 1l la 500 km. Recent, s-a agravat, 1l la 100 km iar masina a inceput sa nu mai mearga, adica apas acceleratia si se aude un tacanit la motor fara nici o putere. Uneori, daca insist, se misca. Dar cu fum ingrozitor. Diagnostic: turbosuflanta. Masina are 85 000 km, am inteles ca se mai intampla, m-am gandit sa o repar.

    Reparatia a decurs in 2 faze. Mai intai, mi s-a curatat, reparat EGR-ul, avea probleme se pare. Intr-adevar, dupa aceea masina tragea, era o placere sa merg. Dar masurand nivelul uleiului dupa cateva zile.... acelasi sentiment de jale

    Bine, n-am scapat, merg si repar turbosuflanta. Dupa care, sentimentul de putere a revenit, se auzea masina cum tragea cand apasam pedala, simteam diferenta.... Doar ca, la control, si mai mult ulei consuma....

    Acum sunt in stadiul asta, a inceput iarasi ca uneori cand apas acceleratia sa tacane ceva la motor si sa nu traga (trebuie umblat din nou la EGR?), dar in cea mai mare parte a timpului masina raspunde bine la accelaratie. Insa umblu cu ulei dupa mine, sa completez cat de des trebuie.

    La un moment dat va trebui rezolvata problema. Eu insa sunt putin sceptic la a mai baga o caruta de bani fara sa am siguranta ca se rezolva. De la service am obtinut 2 variante, nici una prea placuta: in cazul fericit e un segment dus si cu o segmentare scap, iar in cazul nefericit e afectat si vreun cilindru si atunci e mai complicat. Ce ziceti, are sens, sau pot avea surprize? Poate fi si altceva?

    Multumesc...

  • #2
    daca ti a cazut turbina in mod clar si cuzinetii......din moment ce consuma asa mult ulei
    Asistenta: RAZVAN YPO - 0726240862 COSMIN CGK - 0767132803

    Comment


    • #3
      La doar 85000 km sa cada segmenti,cilindri...e ciudat.

      Comment


      • #4
        Daca nu scapa pe niciunde, turbina a fost facuta, poate fi un segment ciupit/bulit cu totul sau chiar mai rau (cum spun aia in service).
        Tacanitu ala la motor cum se aude?
        Cum a aparut acum cateva luni problema? Asa din senin, sau urmare a ceva, eu stiu, forja serioasa, o frana puternica de motor, etc.

        Comment


        • #5
          Completari

          Problema a aparut fie din cauze naturale (am mai vazut pe net persoane carora le-a picat turbina la tipul asta de motor) fie in urma lucrarilor din service. Pe la 70 000 i-am schimbat distributia, cam tarziu poate. Inainte de asta, am avut o defectiune la furtunul de aspiratie turbo, care a fost inlocuit la reprezentanta dupa care intr-adevar am testat de cateva ori masina la 5000 de ture. In fine, la service-ul unde am fost acum, mi s-a spus ca era capacul de la filtrul de aer pus gresit si e posibil sa fi intrat mizerii pe acolo, aceasta fiind o potentiala cauza de defectiuni.

          Tacanitul la motor e ceva ciudat, de regula iau repede piciorul de pe acceleratie de frica atunci cand il aud si se linisteste. Senzatia la volan e ca apesi pedala gresita, nimic nu se intampla la motor (adica sa miste masina). Dar dupa ce-au umblat baietii la EGR, o saptamana a fost bine, adica a avut legatura clar (de unde ma gandesc ca probabil asta era cauza, nu injectoarele sa zicem). Si am impresia ca sunt cel putin 2 defecte diferite, tacanitul la motor respectiv consumul de ulei.

          Comment


          • #6
            Ai verificat presiunea uleiului?
            ECUFix
            Please don't visit my homepage!

            Comment


            • #7
              Daca motorul ar fi consumat 1l la 100 km, n-ai fi avut compresia necesara sa pornesti masina.
              Sigur nu pierzi prin alta parte? te-ai uitat sub ea, sa vezi daca lasa urme, si daca da, pe unde...

              Comment


              • #8
                uleiul ala sigur pleaca undeva. 1l la 500 km e foarte mult.daca ar fi sa-l arda ar trebui sa scoata fum de numai sta nimeni in spatele lui.pierde poate pe la turbina,dar si asa sunt foarte mari pierderile.
                Welcome to the Club, We Have Jackets !

                Comment


                • #9
                  Ma gandesc la pompa de ulei care scapa presiune pe la ax sau cu arcul de retur decalibrat.
                  Nu mai are ungere suficienta la turbina, uzeaza imediat turbina si uleiul intra pe la axul turbinei in admisie.
                  ECUFix
                  Please don't visit my homepage!

                  Comment


                  • #10
                    Din primul moment cand am vazut ca pierd ulei, m-am tot uitat pe dedesubt, nici o picatura, deci uleiul e consumat.

                    Fum am intr-adevar in spate, mai ales cand calc pedala. Culoarea nu mi-e clara, ca e negru sau albastru.... trebuie un ochi mai experimentat.

                    Presiunea de ulei n-am verificat-o. Deci zici ca pot sa am surprize daca verific pompa de ulei? Am mai auzit ca din cauza asta se poate strica turbina... dar nu stiam ca se poate si pierde ulei inainte de a fi stricata turbina, iar acum consum ulei, cu turbina reparata. Poate fi de la pompa sau e sigur de altundeva?

                    Comment


                    • #11
                      Consumul de ulei banuiesc ca e de la turbina.
                      Care se uzeaza din cauza presiunii slabe a uleiului.
                      Sper sa ma insel, dar cred ca ai din nou turbina uzata.
                      ECUFix
                      Please don't visit my homepage!

                      Comment


                      • #12
                        Cred ca nu am turbina uzata din nou, ca abia ce am iesit din service de 200 km cu ea reparata. Cred ca este o alta explicatie, doar ca inca nu sunt deloc sigur care este.

                        Comment


                        • #13
                          la cat ulei spui ca consuma zici ca ai camion nu un logan ce este foarte ciudat din ce ai scris tu mai sus este ca nu ai pierderi ca masina nu scoate mult fum atunci masina este ok pana aici dupa parerea ta ,daca ar fi sa privim lucrurile din alt unghi la tine la acceleratie (demaraj) ar trebuie sa ai un mare fum albastru si miros de incins ceeea ce denota ca la tine ulei se arde odata cu motorina dar tot este foarte mult ulei inseamna ca nu ai numai un segment bulit ai mai multi ,eu te intreb masina ai avut-o de noua ?ce sa intamlat i-ai dat talpa pana ai rupt-o ?nu i-ai schimbat uleiul la timp?
                          nu stiu ce sa mai cred oricum parerea mea este sa desfaci motorul si sa il segmentezi daca scoate fum cum am spus.

                          Comment


                          • #14
                            Fum este la acceleratie, negru, albastru, alb nu mi-e foarte clar, poate si in functie de cat de incalzit e motorul. Masina am luat-o la 45 000.

                            Intrebarea este, daca desfac motorul si il segmentez, imi garanteaza cineva ca dupa aia merge si nu mai pierde ulei? Asta e problema mea acum, sa fiu sigur ca daca repar ceva, dupa aia merge si nu se mai descopera ulterior ca era "si altceva".

                            Comment


                            • #15
                              cred ca ai fi primul care segmenteaza un DCi. ne spui si noua parerea de dupa
                              cine sa iti garanteze? noi de pe forum? cu siguranta nu. sa garanteze Dacia sau mecanicul de la coltul strazii
                              sigpic

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google