Ventilator, Problema Sau Nu?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ventilator, Problema Sau Nu?

    Salut,

    De curand sunt posesorul unui logan 1,6 16v e5, in prezent are ~ 700 km efectuati in 14 zile.
    Ce dilema am eu... astazi, dupa un drum de 3km in Bucuresti (acasa-serviciu), dupa ce am oprit motorul, in 30 de secunde a pornit ventilatia pentru ~2 minute, este a treia oara cand porneste ventilatia, dupa oprirea motorului, doar dupa drumurile efectuate in oras.
    Tin sa precizez ca m-am purtat cu masina "ca la carte", fiind in rodaj, nu am avut reprize de acceleratii foarte bruste si nu depasesc 3000 rpm. Sunt fost posesor de logan 1,4 mpi, 93.000 km efectuati si in 6 ani cat am avut masina, cred ca a pornit ventilatorul, dupa orirea motorului, doar de 2-3 ori....
    si...avand in vedere temperatura exterioara de ~ 17 grade, ma intreb ce se va intampla cand vor fi 38 de grade? O sa mearga ventilatorul 30 min, dupa ce opresc motorul?
    Cred ca in ritmul asta o sa schimb bateria in 4 luni...
    Aveti idee este ceva normal? Are rost sa ma prezint cu ea la dealer?

    Multumesc anticipat!

  • #2
    nu se va intampla nimic altceva.. stai linistit

    Comment


    • #3
      masina este ca femeia, cu cat te uiti in fundu ei mai mult cu atat mai multe probleme iti face, stai linistit find si in rodaj si noua 700 de km nu este nici o problema, sa vezi cand ajungi pe la 70000 cand mai auzi un scartait, mai cade ceva, deocamdata stai linistit si cand simti ca are ceva dute cu ia la garantie, dar deocamdata e virgina, so stapanesti sanatos

      Comment


      • #4
        Ok, astept sa vad cum se comporta si cand afara sunt peste 30 de grade si sa termin cu rodajul.
        Eram curios, este un comportament normal pentru acest motor? dar vedem in timp cum se va comporta.

        Multumesc.

        Comment


        • #5
          si la mine face asa.am intrebat si eu prin stanga si drepta si mi-a spus ca este normal fenomenul deoarece ea nu isi mai face racirea deoarece sta pe loc si asa ca termocupla comanda pornirea ventilatorului

          Comment


          • #6
            1.4 nu se comporta asa, probabil ca isi facea racirea mult mai bine. In familie mai este o masina, un Seat Ibiza 1.4 16v, care se comporta la fel, doar in conditii de mers in oras, peste 30 de grade, AC pornit, dupa oprirea motorului ventilatia porneste 1-2 minute.
            In situatia de fata, cand nu este foarte cald, stil de condus relaxat mi s-a parut ciudat ca a pornit ventilatia.
            Sa mai fac ceva km... in principiu este bine ca merge

            Comment


            • #7
              indicat ar fi sa nu opresti motorul in timp ce functioneaza gmv si in caldura torida sa mai astepti 1 minut 2 pe loc cu motorul in relanti sa-si mai faca racirea. chiar si oprita caldura degajata in continuare de motor e preluata de lichidul de racire insa fiind in stationare nu circula pe instalatie => pornirea termocuplei degeaba, racirea neavand loc.
              Daca prostii ar zbura, ar fi intuneric.

              Comment


              • #8
                pai el spune ca dupa ce opreste motorul dupa circa 30 de sec porneste gmv, nu are de unde sa simta ca porneste gmv dupa ce opreste motorul ca sa stea cu motorul pornit, nu va mai impacientati ca nu se intampla nimic, o fi noua pentru el a mers mai turat cu el pana se obisnuieste cu masina, e normal era grav daca nu pornea si nu ii facea racirea

                Comment


                • #9
                  Maine incerc si varianta aceasta, o sa mai las 1 minut motorul la relanti.

                  Merci.

                  Comment


                  • #10
                    chiar si oprita caldura degajata in continuare de motor e preluata de lichidul de racire insa fiind in stationare nu circula pe instalatie => pornirea termocuplei degeaba, racirea neavand loc.
                    GMV-ul extrage aerul de afara prin fagurii radiatorului si indreapta tot acest flux spre motor; asa se face racirea compartimentului motor.
                    Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                    Comment


                    • #11
                      "ce opreste motorul dupa circa 30 de sec porneste gmv, nu are de unde sa simta ca porneste gmv" asta cam asa este... dar o sa incerc sa nu opresc motorul imediat ce am parcat, asta doar sa vad cum se comporta dupa oprire, pentru ca nu pot face asta tot timpul si nici nu este normal... sa ajungi la destinatie, sa parchezi dar sa mai stai in masina 1 min.. for fun .
                      "o fi noua pentru el a mers mai turat cu el pana se obisnuieste cu masina"...Masina este noua, dar m-am obisnuit cu ea in 10 km, de turat nu a trecut de 3000 rpm in cei 700 km.

                      Merci

                      Comment


                      • #12
                        Dupa ce stii ca ai mers in aglomeratie si ai oprit definitiv, mai stai 30 de secunde cu motorul in relanti, ai sa vezi ca gmv porneste in 90% din cazuri.
                        Nu e in regula sa mearga gmv in timp ce motorul este oprit din simplul motiv ca antigelul nu circula prin compartimentul motor, deci racirea nu se face.

                        Il lasi un minut in relanti dupa ce ai oprit, merge gmv cat vrea el apoi cand s-a oprit poti sa opresti si motorul.

                        iancule : aerul introdus in compartimentul motor raceste maxim tabla de la galeria de evacuare = 0 .

                        saab : daca ti se pare for fun astia cu diesel ce ar trebui sa faca pentru a raci turbina ?
                        Last edited by 827sam; 29 May 2012, 12:06.
                        Daca prostii ar zbura, ar fi intuneric.

                        Comment


                        • #13
                          Nu e nevoie sa stai cu motorul pornit in vederea racirii; exista "cineva" care sa se ocupe de asta, dupa ce ai oprit; doar in cazul in care"fierbe motorul" sunt unele contraindicatii in acest sens.
                          @ samy0338;
                          Nu am aceiasi parere in privinta ineficientei GMV-ului.Vezi atasamentul de la postul 46 de aici;http://www.loganclub.ro/forum/pornire_gmv-t8335p3.html
                          Last edited by IancuMIC; 29 May 2012, 12:15.
                          Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                          Comment


                          • #14
                            ok, ideea este sa nu va "certati" cine are sau dreptate, ce face sau nu, una alta...
                            Problema este simpla, am condus cateva marci de masini (a nu se intelege multe), am 8 ani de condus, am colegi la munca (unii chiar in acelasi cartier, deci relativ acelasi drum spre/de la munca) pana acum nu am intampinat situatia asta:
                            17 grade, mers foarte relaxat, dupa oprirea motorului sa porneasca ventilatorul.
                            In schimb am intalnit: 35 + grade mers in oras, AC si sa porneasca ventilatorul dupa oprire si asta nu tot timpul...
                            Aici este problema mea, temperatura exterioara, a pornit ventilatorul, dupa oprirea motorului si acum 2-3 zile cand ploua afara, am parcat masina (in curtea interioara a sediului unde lucrez) si pana sa deschid calculatorul, am auzit afara ventilatorul cum functioneaza de zor. De aceea sunt nedumerit, temeratura exterioara.
                            Au fost situatii cand am mers si cu alte masini (inclusiv logan 1.4) prin oras, mai haotic, turat, vara peste 30 de grade si nu s-a intamplat asta, nu a pornit ventilatorul dupa oprire
                            Eu nu zic ca este un lucru rau sau nu, dar am avut ocazia sa conduc un Fluence cu acelasi motor, acum ~ 20-30 zile si am mers cu AC pornit, afara era mult mai cald decat este acum si nu a pornit ventilatorul dupa ce am oprit motorul. Ok sunt diferente, dar nu am altceva cu care sa compar.
                            IancuMIC.... am vazut ca ai acelasi motor, la fel se intampla si la tine? Cand afara sunt 17 grade?


                            Merci.

                            Comment


                            • #15
                              Nu, in perioada asta de timp, nu; vara dupa foiala prin oras intra.
                              Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google