Problema Climatizare Automata

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Interesant, la activarea functiei de dezaburire rapida n-am simtit sa cupleze compresorul de AC. Voi vedea la primavara inseamna, daca mai am freon in instalatia de AC sau nu, dat fiind ca nu am simtit cupland compresorul.

    Comment


    • #17
      compresorul AC nu porneste mereu. in functie de cat de ce temp. e afara si in masina, el e programat sa porneasca la anumite grade. tie nu ti-a pornit deoarece el a "gandit" ca este destul aer rece afara incat sa faca fata si sa-ti dezghete parbrizul.

      Comment


      • #18
        Stiu stiu, doar faceam referire la ce a spus mai devreme gabrieln1960 ca lui ii pornise la -3 cand a dat pe dezaburire rapida si eu nu tin minte sa-mi fi pornit. Oricum, voi vedea la primavara ce mai face AC-ul

        Comment


        • #19
          In lipsa lui t0rquemada va dau eu un citat din manualul de utilizare: Aerul condiţionat nu funcţionează atunci când temperatura exterioară este scăzută.
          La alte marci este identic, la tot grupul VAG nu pornesc compresoarele de ac sub 5 grade de zeci de ani...

          Comment


          • #20
            AC nu e problema ci punctul 2, dar când citim pe sărite...

            2. Aeroterma nu mai raspunde la comenzile de directionare aer. Astazi, imediat ce am plecat cu masina, am apasat butonul de max dezaburire, deci directionare exclusiv spre parbriz. Dupa ceva vreme, am dorit sa modific manual fluxul de aer catre parbriz si central, dar...surpriza...indiferent de ce butoane sunt apasate, aerul este introdus in masina numai prin fanta de la parbriz. Am.incercat toate combinatiile posibile, cu acelasi rezultat (exclusiv central, exclusiv picioare si combinatii de cate 2) - aerul e suflat doar catre parbriz.

            De asemenea, am mai observat de 1-2 ori faptul ca ventilatia nu porneste in momentul in care apas butonul de Auto (indiferent de temperatura). Astfel, Auto este activat, dar aer cam lipsa...
            Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

            Comment


            • #21
              Originally posted by valioglu View Post
              In lipsa lui t0rquemada va dau eu un citat din manualul de utilizare: Aerul condiţionat nu funcţionează atunci când temperatura exterioară este scăzută.
              La alte marci este identic, la tot grupul VAG nu pornesc compresoarele de ac sub 5 grade de zeci de ani...
              Citatul este corect, se gaseste la pag 3.6 din manual si se refera la aerul conditionat manual. Dezaburirea rapida se poate face si fara aerul conditionat pornit. Climatizarea, atunci cand este posibila, permite accelerarea dezaburirii.

              La aerul conditionat automat exista functia "vedere clara" prin care se permite dezghetarea si dezaburirea rapida a parbrizului si a lunetei, a geamurilor laterale fata si a retrovizoarelor exterioare. Aceasta functie impune pornirea automata a aerului conditionat si a dezghetarii lunetei spate (pag 3.8 din manual).Temperatura cea mai mica la care am folosit functia a fost de -3 grade Celsius si a functionat.
              Last edited by gabrieln1960; 28 February 2018, 22:40.

              Comment


              • #22
                Confirm si eu ca la activarea dezaburirii rapide a pornit si compresorul, acum 30 de minute testat la -13C si spre surprinderea mea a bagat aer cald destul de repede fara sa fie in miscare(eu o deszapezeam).

                Comment


                • #23
                  Compresorul?
                  Pai ala baga aer cald? NU cred ca este o pompa de caldura (reversibila).

                  Am mai auzit eu povesti cf carora compresorul de aer conditionat din masina baga aer...cald (in masina...).
                  Am ratat eu ceva? Au facut astia pompe de caldura reversibile pe vreo masina? Evident, nu discutam despre eficianta lor la temperaturi negative...ca ne depaseste pe multi subiectul.

                  Si inca o chestie: cu ce ma ajuta functia de vedere clara daca masina este inghetata bocna (-15 grade)? Da, stiu ca ajuta sa suflii cu aer spre geamc a sa nu abureasca...dar atat.
                  Cred cu tarie ca mai rau faci (evident, ma refer la parbriz). Daca gresesc, va rog sa ma contraziceti cu argumente. Ma refer la benzina aici.
                  Last edited by sebibv; 28 February 2018, 23:06. Reason: Automerged Doublepost

                  Comment


                  • #24
                    Nu are treba aerul cald cu AC, Acesta din urma functioneaza doar ca sa ajute la dezaburire. Eu m-am mirat ca desi era o temperatura atat de joasa s-a incalzit repede aerul suflat catre parbriz.

                    Comment


                    • #25
                      Da, dar la minus 15 grade nu e abur cu e gheata.
                      Dacă motorul e rece nu dezabureste nimic... Ba mai mult, se va incalzi mai greu. Înțeleg funcția la temperaturi pozitive... Si e chiar ok dar la minus 10 vrade nu ii vad sensul.

                      Comment


                      • #26
                        Circuitul aerului e exterior/recirculare - motor - filtru - vaporizator - calorifer - aeratoare, deci având vaporizatorul (mai) rece ca aerul ce trece prin el, ajută la "reținerea'' apei din aer, deci dezumidificare rapidă dar costisitoare(combustibil)

                        Cum funcționează climatizarea automată se știe din 2014, dar trebuie despicat firul în 4.


                        Atenție la data postării.









                        Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

                        Comment


                        • #27
                          Din experienta mea AC automat si cel manual racesc in principiu la fel de bine. Diferentele in favoarea climei sunt ca ofera un confort sporit si optiuni mai multe. Un alt avantaj, cel putin dupa mine, este ca aerul automat poate fi folosit si atunci cand cel manual nu merge, adica iarna la temperaturi scazute. Dezavantajul este legat de un pret de achizitie ceva mai ridicat.
                          Sfatul meu este sa nu cumparati o masina fara aer conditionat indiferent ca este manual sau automat.

                          Comment


                          • #28
                            Torquemada,

                            cu tot respectful, ceea ce spui tu, functioneza la temperaturi mai ridicate. La -15 grade, directionand aerul rece spre parbriz nu obtii nimic altceva decat ca aburul din gura nu se mai "lipseste" de parbriz. Daca cineva sustine altceva cu dovezi, voi inceta sa mai postez ceva o perioada luuunga de timp.

                            Comment


                            • #29
                              In aceasta dimineata, la -12 grade Celsius am pornit masina fara sa dau drumul la aer. Cat m-am foit prin ea deja geamurile incepusera sa inghete de la respiratie. Am mai dat cu manusa un pic uda pe parbriz si a lasat o urma de toata frumusetea. Atunci am pornit dezaburirea/dezghetarea. A pornit instantaneu aerul conditionat la viteza maxima a ventilatorului si toate geamurile s-au uscat extrem de rapid desi aerul suflat era inca rece. Sigur ca nu era pe interiorul parbrizului un strat de gheata gros de un deget ci era aburul inghetat de la doua persoane. Am oprit dezaburirea/dezghetarea (inclusiv pe spate) si am lasat aerul sa mearga pe Auto setat la 26 grade pentru ca asa ramasese de la ultimul drum. S-a incalzit bine cam dupa 6-8 km si apoi restul drumului nu a mai fost nevoie sa ma mai ating de climatizare. La intoarcere am rotit butonul Auto pe rosu si m-am mai jucat un pic la vitezele de ventilatie. Pana la urma l-am lasat tot pe 26 de grade pe Auto.
                              Asta este experienta mea de iarna de pana acum cu aerul automat de la Dacia - Renault. Cine crede pe cuvant bine, cine nu crede la fel de bine.
                              Concluzia mea este ca cine a luat clima si tot a dat un ban in plus, macar sa o foloseasca daca nu non-stop, macar cat mai mult timp cu putinta. Daca nu o folosesti asa cum trebuie inseamna ca dai banii degeaba pe ea si mai bine iei aer conditionat manual.
                              Last edited by gabrieln1960; 1 March 2018, 12:59.

                              Comment


                              • #30
                                gabi, nu despre asta era vorba. Am spus si eu ca ventilatia ajuta foarte mult. La mine este mereu pornita pe treapta 2 sau 3. Era vorba doar de aerul conditionat. Despre ala spuneam ca nu are niciun effect.

                                Cateva lucruri asupra carora merita reflectat:
                                - compersorul nu porneste la temperature extreme (scria pe undeva prin amnul daca nu ma insel, dar oricum, chair si cele mai smechere pompe e caldura au in randament extreme de scazut la temperature negative).
                                - circuitul apei in habitaclu se face oricum, nu exista in robinet/valve ca la vechile dacii. Totul este controlat prin niste clapete. Daca noi suflam cu aer rece prin radiatoruld e incalzire habitaclu mai ales pe treapta maxima, motorul se va incalzi mai greu. E drept ca decat sa nu vezi, preferi sa se incalzeasca mai greu motorul.

                                ex: logan L1, emperatura exterioara de -15 grade. Motorul incalzit bine.....daca actionam ventilatia pe treapta maxima, dupa cateva minute, din 4 liniute tepmperatura apei, scadea la 2.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google