Problema Cu Demontatul Jantei De Pe Masina

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Problema Cu Demontatul Jantei De Pe Masina

    Voi nu aţi avut niciodată problema să rămână înţepenită janta de aliaj pe maşină, pe faţă? Eu am avut probleme cu maşina cumnatului acum 2 ani, când să dăm roţile jos cele de pe faţă erau înţepenite ca naiba, a bătut tatăl meu cu un levier şi cu ciocanul între jantă şi butuc câte un sfert de oră la fiecare până a ieşit. Maşina avea un an, deci nici vorbă să fie rugina pe butuc. E logan ph2 cu jantele de aliaj.
    Am zis că e un caz izolat. Acum, la maşina noastră, tot logan ph2 dar cu jante enzo H, maşina e din 2009 toamna, nu mai fuseseră date jos roţile din primăvara aceasta, tot fără rugină excesivă pe butuc, erau blocate complet, la fel, bătut cu levierul de s-a zgâriat şi janta ca naiba până a ieşit. Am frecat acum cu smirghel şi pus vaselină, să vedem cum or mai ieşi. Jantele le avem de mult şi nu am mai avut problema asta. E vorba de 2 loganuri presitge luate una în 2009 toamna şi una în 2010 primăvara.
    Voi nu aţi avut probleme deloc? Eu am întrebat şi la vulcanizare pe un băiat care lucrează acolo dacă a avut aşa probleme şi a spus că nu prea, doar de la rugină zicea că ies mai greu, dar la mine nu au ieşit mai greu, au ieşit cu eforturi uriaşe. Dacă fac o pană pe undeva am pus-o de mămăligă. Glumeam cu taicămiu că am putea merge fără prezoane. E safety feature.
    O să frec ca lumea de tot cu smirghel...
    http://www.youtube.com/watch?v=pvSt-c_YkTQ

  • #2
    Am patit eu la aveo asa.A ros o anvelopa pana am ajuns la vulcanizare.
    De atunci cand schimb jantele dau pe butuc cu vasilina cu cupru dupa o curatire in prealabil cu peria de sarma.

    Bafta

    Comment


    • #3
      Si eu am patit anul trecut cu toate 4 la Logan. Abia le-am dat jos....

      Comment


      • #4
        e problema la toate masinile cu jante de aliaj, se coxeaza aluminiul de la apa.

        Se da cu vaselina si se razuieste cu cutitul cantul jentii care vine in butuc

        Comment


        • #5
          Data viitoare cand mai patiti sa v-i se blocheze janta pe butuc, desfaceti cateva spire filetele de la prezoane si faceti cateva miscari inainte-inapoi cu franare brusca si o sa se desfaca oricat de ,,sudate" ar fi. Doamne ajuta...

          Comment


          • #6
            Am patit si eu la o roata pe spate,cand le-am schimbat.
            Forum neinteresant. Delogat definitiv.

            Comment


            • #7
              Da, bună idee.
              Mă miram eu să fiu singurul care păţeşte aşa ceva...
              http://www.youtube.com/watch?v=pvSt-c_YkTQ

              Comment


              • #8
                Problema apare si la jantele de tabla, nu doar de aluminiu.
                Eu aplic metoda cu ceva "impulsuri" cu piciiorul in cauciuc, pe toata circumferinta. Pana la urma iese. Dar nu cu levierul....
                GL-22-TOF

                Comment


                • #9
                  Sa ma inscriu si eu in tabara...
                  Totul pleaca de la conceptul de centrare a rotii pe butuc! E simplu, cotele de toleranta sunt minime, astfel ca putin oxid acolo isi face de cap.
                  Se curata, se greseaza portiunile de contact (nu doar inelul jantei, butucul ci si partile celelalte pe care se "culca" janta)
                  Cu rotile spate nu am patit, doar cu cea din dreapta fata, aliaj. Atat.
                  Bine ca avem leac si pentru asta
                  Logan Ambition-dCi, 70 CP (+25); C.V.-JR5, A.H.; barza sosita in 2007, iulie

                  Comment


                  • #10
                    WD40 ar face treaba buna.
                    Forum neinteresant. Delogat definitiv.

                    Comment


                    • #11
                      Revin. Treaba e cât se poate de serioasă, puteam să dau azi cu piciorul în ele toată viaţă că n-au nicio treabă. La fel şi cu wd40, nu e oxid mult, sunt cotele proaste, se înţepeneşte roata. Şi când dă să iasă nu o face brusc ci se desţepeneşte uşor dar tot mai am de înfipt levierul de câte ori. Mai nou problema apare şi pe spate. Am încercat şi metoda cu desfăcutul prezoanelor un pic şi am dat nişte frâne sănătoase în garaj, pe vreo 3-4 metri, cred că a ajutat până la urmă dar tot cu levierul şi ciocanul le-am scos. Am buşit jantele de tot.
                      Până la urmă mi-am băgat picioarele şi am recurs la a poliza cu flexul pe butucul acela, am băgat în treapta 1 pt roţile din faţă, cu maşina pe cric.
                      Acum se simte că intră roata mai uşor, nu am polizat prea mult, puţin, a durat vreo 30 de secunde. Am aplicat şi multă vaselină. Să vedem la primăvară când le voi da iar jos. Şi să vedem la maşina cumnatului cum o fi. Săptămâna viitoare. Revin cu amănunte şi de la maşina lui.
                      Eu recomand sa faceţi şi voi la fel, cei care aveţi probleme, eu cred că sunt cotele prea apropiate. Dacă făceam o pană pe undeva acolo dormeam. Cred că puteam merge şi fără prezoane, aşa de înţepenite erau. Dacă am desfăcut prezoanele şi puneam frâne şi auzeam cum joacă roata la fiecare frână dar tot nu a ieşit, doar s-a rotit un pic cât a permis din prezoanele usor desfăcute, la accelerare făcea clanţ şi iar clanţ la frânare dar să se distanţeze de butuc janta nici vorbă iar sa desfac prezoanele mai mult mi-era frică să nu le stric.
                      Mi-am făcut la nervi, chin de sclav, la un moment dat de la atâtea frâne mi-am pierdut telefonul şi lanterna prin maşină.
                      Last edited by ionescu liviu; 2 December 2012, 21:26.
                      http://www.youtube.com/watch?v=pvSt-c_YkTQ

                      Comment


                      • #12
                        Cred ca iti lipseste rabdarea si ambitia... si un pic de indemanare.


                        La Symbol si eu am patit sa-mi ramana roata blocata pe butuc, dar nu am recurs la ciocan si levier. Bine, nici nu m-am gandit la asa ceva.
                        Am tras de roti cu mainile, i-am aplicat si cateva lovituri de picior si pana la urma au iesit. Tot jante de aliaj aveam si eu.


                        Stiu ca nicio situatie nu seamana cu alta, dar ceea ce ai facut tu mi se pare o mare... greseala.
                        Acum ar trebui sa duci jantele la un atelier, sa ti le verifice, eventual indrepte si echilibreze.
                        If it ain't broke, don't fix it!

                        Comment


                        • #13
                          nu am patit asta.z..dar cred ca se rezolva cu wd40...
                          MY CLA

                          Comment


                          • #14
                            si la masinile sraine se intampla si am vazut o miscare facuta la vulcanizare.

                            S-a pus tipul cu spatele la roata si i-a ars un calcaii in jata in partea superioara si a sarit din 2-3 lovituri......dar fara leviere sau alte cele.

                            La montaj a curatat butucul si a pus vaselina.

                            Nu incercati faza cu slabitul prezoanelor si mersul cu masina.....riscati sa le rupeti fara sa va dati seama.
                            real power..... diesel power by

                            Comment


                            • #15
                              Nici eu nu am patit asa ceva, de 3 ani schimb cauciucurile de iarna cu tot cu jenti cu cele de vara, dar de fiecare data dau cu vaselina !

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google