Problema Filtru Ulei.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Uleiul nu are decat 700 km , l-am schimbat recent (Elf SXR 900 5w-40) , n-am cum sa introduc degetul prin orificiul de umplere cu ulei ca sa ating capacul de la culbutori , la D4F exista o conducta de cca. 13-14 cm care duce catre capac in consecinta n-am cum sa verific interiorul capacului.

    Antigelul/bolul de expansiune este perfect curat , motorul cand functioneaza nu vad bule iesind pe la acel bol , toba de esapament este impecabila , n-am pic de fum pe ea!! in accelerari blande/puternice in spate nu las nici un fel de fum!

    Am niste spume la capac acum in aceasta perioada dar in cantitati mici.

    Dar de ce vara n-am acest fenomen ??
    Last edited by prometheus; 3 November 2016, 10:55.
    sigpicLogan , from point A to anywhere in the world .....yeap , no problem!!! but hey!!! you said modern roads right ?

    Comment


    • #32
      Pai pe acel orificiu, nu poti sa bagi varful degetului ( atat cat se poate), il indoi si stergi cu el sus de jur imprejur capacul?

      Vasul de expansiune e curat - deocamdata- pt ca ai garniture de chiulasa intacta; zic deocamdata pt ca el se va murdari in timp, de la low cost... de ce low cost? pt ca e facut din plastic ieftin si in timp de la caldura incepe sa I se arda fundul ( are fund dublu) si cad bucati de plastic din el....care le arunca frecvent in caloriferul masinii si nu mai face nici caldura......insa asta e alta poveste - vezi si pe youtube la rusi

      La accelerari bruste daca scoti albastru e destul de avansata treaba.......ca sa provoci motorul, cobori o panta in frana de motor ( completa, nu atingi acceleratia de loc), ideal panta cat mai lunga......iar la baza ei accelerezi cat poti de puternic.....te uiti in spate si daca ai albastru.....

      Explicatia la ce am scris mai sus e ca pe frana de motor daca scapa compresie trage ulei cel mai mult, iar cand accelerezi puternic o fortezi sal arda......


      Cu fenomenul descris de tine.....spume spume si iar spume.....se datoreaza partial si condensului - desi si daca ai gaze de carter iti spumeaza constant

      In cazul tau, nu cred sa fie gaze de carter....dar este posibil ca uleiul tau sa nu faca fata condensului....sau uleiul sa fie contrafacut.....chestia e ca nu are voie sa faca nici o spuma, nici o depunere.....

      Un ulei bun de asta e bun....e facut sa faca fata si condensului ( printre altele) indifferent de conditii.....chiar si la rece ....vezi, de asta ma tot agit eu cu uleiuri full sintetice....

      Extrapoland putin......ia gandeste-te asa......in cutia de viteze ai condens.....ce se intampla daca iti spumeaza ala?

      Uleiul are voie sa se innegreasca.....insa nu are voie cu spume, asta inseamna reactie chimica care depaseste capacitatea uleiului de o neutraliza......deci reactia e normala in motor, dar uleiul trebuie sa o neutralizeze si sa nu apara....



      L.E : insa ca in reclama - nu e panica man

      Daca ai schimbat proaspat uleiul, sterge cu o carpa busonul.....si urmareste in timp.....daca nu mai apare, posibil sa fi nimerit un lot mai...contrafacut
      Last edited by Hirayama; 3 November 2016, 11:10.

      Comment


      • #33
        Uleiul l-am luat din Carrefour Braila ! ma indoiesc ca ar fi contrafacut!!
        Atunci voi incerca alta marca de ulei , ceva mai bun ! tin minte ca si cu M1 NL aveam aceasta problema iarna!!

        Apare acest fenomen , am sters busonul de n ori , iarna am aceasta problema cu spume in acea zona , vara e perfect curat doar ulei si nimic altceva pe buson.
        Last edited by prometheus; 3 November 2016, 11:13.
        sigpicLogan , from point A to anywhere in the world .....yeap , no problem!!! but hey!!! you said modern roads right ?

        Comment


        • #34
          Dar tu mergi asa putin? mult stop and go? fataiala prin oras?

          Sau faci mai mult de 20 km pe zi?


          Cand aveam M1 0w40 nu aveam astfel de problem.....de fapt numi aduc aminte deloc sa fi avut la nici una...


          Poti pune o poza cu busonul si orificiul de umplere? si cu "musse-ul"? ( sau cum dreq se scrie....)

          Comment


          • #35
            De fiecare data cand merg cu ea fac undeva pe la 30-40 km/zi , fataiala prin oras + mers prin afara localitatilor cu 80-100 km/h , fac cam de la 20-30 de km fara opriri , cum zic americanii "in one go"
            sigpicLogan , from point A to anywhere in the world .....yeap , no problem!!! but hey!!! you said modern roads right ?

            Comment


            • #36
              Deci theoretic ar trebui sa-l incingi sufficient incat sa se duca condensul....

              Si chiar daca e condens, un ulei bun ar trebui sa-l absoarba, sa-l neutralizeze....sa-l ia dracu, de asta e ulei....))

              Cred ca trebuie sa eviti sa folosesti un ulei semisintetic ( adica cu parafina/ceara multa ) pt un timp indelungat....si poate incercat un ulei care theoretic iti permite o incalzire rapida a motorului dar si protectie ( 0-5w30 eventual A3) ca sa-l ajuti in treaba cu condensul....

              La busonul vasului de expansiune ai depuneri?

              Chestia e ca, daca ai folosit destul de mult timp sa zicem un ulei paraffinic incat sa-ti faca ceva sludge prin anumite colturi ale motorului, daca folosesti un ulei sintetic problema iti va disparea in timp....

              Adica nu e musai sa iti dispara dintro data, din primii 1000 km de ulei sintetic......pt ca circula si spala dar in timp....si uzura iti apare tot in timp, nu brusc ai pus ulei slab si sa dus vilbrochenul.....

              Banuiesc ca antigel a fost pus de care trebuie nu?

              Incearca sa folosesti un full sintetic veritabil, si asta in mod constant ....mai multe schimburi.....nu-mi pare ok sa spumeze uleiul, nici 4 km daca faci pe zi....


              Spumarea duce la "cavitatie" in fluxul de ulei care scade capacitatea acestuia de lubrefiere precum si de transfer al caldurii......daca nu se transfera caldura si nu e lubrefiere, creste lucrul mechanic al piesei in miscare si se accentueaza uzura....

              Comment


              • #37
                Busonul vasului de expansiune este curat ca lacrima , la fel si interiorul vasului , absolut nici o depunere.
                Antigel schimbat de 2 ori pana acum , de fiecare date pus antigel verde de la Dacia acel : Dacia Glaceol RX tip D + apa demineralizata in proportie de 50/50.
                Motorul nu are nici 50.000 de km , de la cca. 23.000 km folosesc Elf 900 SXR , pana atunci folosit M1 NL si foarte putin folosit un castrol edge 5w-30 evident toate schimbruile facute la aprox 5-6.000 km , exceptant prima umplere din fabrica cucare am facut aprox 7000 de km.
                Last edited by prometheus; 3 November 2016, 11:54.
                sigpicLogan , from point A to anywhere in the world .....yeap , no problem!!! but hey!!! you said modern roads right ?

                Comment


                • #38
                  In sfarsit s-a atins problema care ma doare. Si la mine este la fel. Drumuri scurte pe zi, 2-3km/oprire 10 min/20km total/zi. La un drum lung 50km nu sunt probleme, se incalzeste motorul si fenomenul este minim (nu am incercat inainte de un drum lung sa curat busonul si tot ce este pe acolo ca sa trag o concluzie), am sa fiu mai atent si am sa verific. Motoarele de 1.2 cred ca sunt low cost cu deficiente de proiectare. Am modificat un pic circulatia gazelor de carter pt arderea "mucilor" in motor, condensul din carter ramane acolo si impurifica uleiul.
                  Problema cu "mucii" care se duc spre filtrul de aer am rezolvat-o. Pot spune acum, ca furtunul este uscat si curat. Am sa verific filtrul de aer dupa 1000 - 2000km, daca are urme de ulei proaspat, daca nu, este ok, daca da, inseamna ca sunt curenti de aer din galeria de admisie care vin inapoi cu ulei...ceea ce este f nasol.
                  Last edited by Oti; 3 November 2016, 12:02.
                  „Decât să înjuri întunericul, mai bine aprinde o lumânare.”

                  Comment


                  • #39
                    Aici suspectez de altfel ca si la mine , sunt probleme si cu celebra mizerabila vesitita valva PCV care nu-si mai face treaba kalumea , tu poate c-ai reusit sa stopezi "mucii" care se duc catre clapeta de acceleratie , DAR spumele din capac culbutori sunt tot acolo pentru ca tu nu ai modificat vechea valva PCV , modificarea ta pleaca din acea valva.
                    sigpicLogan , from point A to anywhere in the world .....yeap , no problem!!! but hey!!! you said modern roads right ?

                    Comment


                    • #40
                      Tehnic, nu ai cum sa elimini condensul, capacul culbutori este rece, apa in aer si combustibil exista, rezulta vapori de apa+gaze din ardere, care presupun ca sunt si acide (condensul). Limitarea lui, neutralizarea se poate prin stil de folosire, mers masina + utilizarea unui ulei care neutralizeaza condensul. Supapa PCV daca tine gazele la o anumita presiune in carter, nu elimina fen condensului, numai extragerea rapida, prin absorbtie, vid, in carter, tratarea peretilor carterului cu materiale speciale, cu conductivit termica f mica poate reduce, fenomenul.
                      Cred ca aici au calculat durata de folosire a motorului, creste uzura prin condensul asta si dupa 150k motorul trebuie schimbat, segmentat, etc
                      Last edited by Oti; 3 November 2016, 12:23.
                      „Decât să înjuri întunericul, mai bine aprinde o lumânare.”

                      Comment


                      • #41
                        Originally posted by prometheus View Post
                        Busonul vasului de expansiune este curat ca lacrima , la fel si interiorul vasului , absolut nici o depunere...
                        Motorul nu are nici 50.000 de km , de la cca. 23.000 km folosesc Elf 900 SXR , pana atunci folosit M1 NL si foarte putin folosit un castrol edge 5w-30 evident toate schimbruile facute la aprox 5-6.000 km , exceptant prima umplere din fabrica cucare am facut aprox 7000 de km.


                        Atunci nu iti ramane decat ulei mai bun, sintetic veritabil

                        Motorul are km putini, circuitul de racire merge si e intretinut bine....

                        Incercati sa mergeti mai mult timp cu un sintetic veritabil ( mai mult timp insemnand mai multe schimburi, nu intervale de timp mai mari), eventual experimentare pana gasiti unul care neutralizeaza complet spuma...

                        Comment


                        • #42
                          Parca la Cristi am vazut ceva depuneri pe capacul de umplere al busonului de ulei. Momentan l-a sters ca sa-l tina sub observatie. El a cumparat ulei de la magazine online, poate sa fie un lot contrafacut. Am facut schimbul de ulei doar in reprezentanta, 43500 km (elf 5w40), nu este spuma, doar celebrele scapari de vapori ulei la carter.

                          Comment


                          • #43
                            Deci tu ai pus elf 5w40 si nu a facut spuma? Daca da, atunci inseamna ca nici macar cu un semisintetic nu face spuma.....daca e veritabil...

                            Deci in primul rand un ulei de calitate.....fie ca e chiar semisintetic...dar fara "vapor"....si atentie si la anul cand a fost facut ;)

                            Comment


                            • #44
                              Când am facut revizia anul trecut pe la jumatatea lui octombrie, data fabricatie era de la începutul lunii. Anul acesta am facut revizia la 10000 km in iunie si data fabricatiei este martie 2016. Consider ca nu este un pret prea mare sa fac o revizie in reprezentanta, mai ales ca preturile sunt asemanatoare cu cele la liber, dar macar acolo este o garantie, ai pe cine sa tragi la raspundere.

                              Comment


                              • #45
                                Inseamna ca celebrul Carrefour vinde ulei contrafacut , de fiecare data cand am cumparat de la ei Elf-ul m-am uitat si la data fabricatiei ,care in majoritatea cazurilor uleiul nu avea mai mult de 6 luni de la ambalare.
                                Sa mai scriu ca am folosit tot timpul filtru de ulei de origine ?
                                sigpicLogan , from point A to anywhere in the world .....yeap , no problem!!! but hey!!! you said modern roads right ?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google