Problema Nerezolvata In Service La Cutia De Viteze

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Problema Nerezolvata In Service La Cutia De Viteze

    Pe scurt:
    Logan 1,4, 2006, 130k km.

    Un mecanic destept a tras cu un patent de burduful care acoperea selectorul de la cutia de viteze. Era rupt si plin de noroi. Din acel moment, a inceput sa nu mai intre usor in primele 2 trepte.
    1. Mi s-a zis ca sunt bucsele de la timonerie, le-am schimbat pe cele 2 rosii de la levierul schimbator de viteze si pe cea alba de la cutie. Fara rezultat.
    2. A inceput sa regleze si sa deformeze timoneria vreo 2 ore, fara rezultat.
    3. Am pus 3 timonerii second complete, fara o imbunatatire semnificativa.
    4. Mi s-a spus ca e discul de presiune de la ambreiaj, insa ambreiajul a fost schimbat acum 10k km.
    5. In alt service mi s-a spuns ca sunt sincroanele din cutie, insa refuz sa cred ca poate sa imi faca simultan probleme in primele 3 trepte de viteza.

    Inainte de incident, cutia selecta perfect si extrem de usor, fara nici cea mai mica problema.
    Am observat ca atunci cand nu intra in tr. 1, daca o bag in a 2-a si ma misc cativa cm cu masina, intra f usor in tr. 1. Daca a intrat in tr. 1, intra foarte greu in a 2-a.

    De asemenea, daca nu reusesc s-o bag in niciuna din treptele 1, 2, 3, o scot in punctul mort si, cand iau piciorul de pe ambreiaj, se aude un "click" metalic, slab in intensitate, din zona motorului. Daca apas ambreiajul si reiau procesul, imi intra corect in tr. 1 sau 2.

    Vreo idee de la ce ar putea fi?
    Last edited by tolomacu; 2 November 2016, 08:52.

  • #2
    Cel mai eftin schimbi cutia cu una sh de la dezmembrari

    Comment


    • #3
      Anton, te-ai gandit mult sau ti-a venit e loc?

      Tolomacu, ai incercat sa reglezi ambreiajul (sa tina mai sus)?
      sigpicI don't want you to think like me, i just want you to think.

      Comment


      • #4
        Originally posted by anton.dan View Post
        Cel mai eftin schimbi cutia cu una sh de la dezmembrari
        Am luat asta in calcul, insa inclin sa cred ca nu e cutia de viteze. N-are cum sa te lase 3 trepte dintr-o data, fara nici cel mai mic simptom inainte.

        Tolomacu, ai incercat sa reglezi ambreiajul (sa tina mai sus)?
        Ambreiajul a tinut foarte sus si atunci cand a fost cel de fabrica. Cel nou tot asa a fost reglat. Pe cablul de ambreiaj, mai am 4-5mm pana la maxim. L-am strans la maxim, fara nicio schimbare.
        Last edited by tolomacu; 2 November 2016, 09:12. Reason: Automerged Doublepost

        Comment


        • #5
          nu cred ca-i cutia, mai degraba din ambreiaj e toata polologhia. placa de presiune.
          Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

          Comment


          • #6
            Auzi dar sigur a tras numai de burduf?

            Daca faci dublu ambreiaj intra mai usor in viteze?

            Ai verificat bucsa cautatorului de viteze? Bucsa ca bucsa ca ma indoiesc ca e dusa...dar are o siguranta care daca sare sau e scoasa , nu prea mai mergi cu masina....

            In ultima instanta daca nui dai de cap mergi la cineva care stie cutii/transmisie ca altfel experimentezi pe banii tai....transmisia e data dracu, nu oricine o face

            P.s: desteptul de mecanic nu sa oferit sa o repare gratis? In fond din cate zici pare sa fie vina lui...

            Comment


            • #7
              In situatia in care nu mai vrea sa intre in niciuna din trepte, doar daca fac dublu ambreiaj reusesc s-o bag in viteza.
              Bucsa cautatorului de viteze, daca e cea alba, e noua. Siguranta e la locul ei.
              Am programat-o la un schimb de ambreiaj maine dimineata. Astazi mi-a agatat de 2 ori pinioanele in cutie, cu toate ca eram cu ambreiajul apasat in podea.
              Revin cu detalii.
              Last edited by 77sky; 2 November 2016, 19:19.

              Comment


              • #8
                Da, e cea alba...

                In situatia in care tie iti intra in viteza doar cu dublu ambreiaj, posibil sa fie de undeva pana in cutie propriu zis ( sau cel mult pana in trenul fix)

                Sa revii cu poze daca poti, e posibil sa fie nevoie sa umblii in cutie....daca ai bagato fortat in viteze ai fortat ceva in sincroane...

                Ciudat totusi ca toate acestea au venit teoretic doar de la trasul aluia de burduf.....sau....?

                Comment


                • #9
                  exact, cam multe de la un burduf ciupit. mie simptomele imi par mai degraba a placa de presiune sparta, cand tu apesi pedala, dar "soarele" nu decupleaza discul "din prima". si are sens si inceputul problemelor pe tr1, apoi 1 si 2, apoi 1, 2 si 3...treptele mai mari avand turatie mai mica, se sincronizau mai usor si de aia nu caraiau, iar pe masura ce s-a dus dracului complet ambreiajul, nu mai merge nimic. poate ma insel, dar sunt atatea masini care nu mai au deloc burduful ala si la care cutia schimba impecabil treptele...
                  Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Hirayama View Post
                    Da, e cea alba...

                    In situatia in care tie iti intra in viteza doar cu dublu ambreiaj, posibil sa fie de undeva pana in cutie propriu zis ( sau cel mult pana in trenul fix)

                    Sa revii cu poze daca poti, e posibil sa fie nevoie sa umblii in cutie....daca ai bagato fortat in viteze ai fortat ceva in sincroane...

                    Ciudat totusi ca toate acestea au venit teoretic doar de la trasul aluia de burduf.....sau....?
                    Poate fi coincidenta, insa problemele au aparut pentru primele 3 trepte imediat dupa ce s-a tras puternic de acel burduf.
                    Revin maine cu foto. Chiar sunt curios cum arata un ambreiaj dupa nici 10k km.

                    Originally posted by Seba View Post
                    exact, cam multe de la un burduf ciupit. mie simptomele imi par mai degraba a placa de presiune sparta, cand tu apesi pedala, dar "soarele" nu decupleaza discul "din prima". si are sens si inceputul problemelor pe tr1, apoi 1 si 2, apoi 1, 2 si 3...treptele mai mari avand turatie mai mica, se sincronizau mai usor si de aia nu caraiau, iar pe masura ce s-a dus dracului complet ambreiajul, nu mai merge nimic. poate ma insel, dar sunt atatea masini care nu mai au deloc burduful ala si la care cutia schimba impecabil treptele...
                    Si la mine burduful era distrus si plin de mizerie. Problemele de selectie au aparut simultan pentru primele 3 trepte, nu pe rand.
                    Last edited by tolomacu; 2 November 2016, 23:57. Reason: Automerged Doublepost

                    Comment


                    • #11
                      poti sa mergi la orice service sa-ti faca o constatare si sa-ti dea un deviz estimativ de reparatie, lucru care e gratis, costa doar ceva timp. eu m-as duce la 2-3 service-uri, inclusiv o reprezentanta, s avad daca toti spun acelasi lucru. nu-s specialist in cutii de viteza, dar e ciudat cum de la un burduf s-au dus 3 trepte de viteza. ce e mai ciudat e ca 1,3,5 sunt perechi, deci o problema in timonerie te-ar lasa fara toate treptele pare sau impare, sau fara toate deodata. sau ai joc fata-spate la timonerie, iar bucsele ce par ok vizual se pot deforma in sarcina si de aici problema de selectie a treptelor.
                      Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                      Comment


                      • #12
                        Problema rezolvata.
                        Am schimbat ambreiajul cu unul Sachs si selecteaza perfect.
                        Ambreiajul vechi, Valeo, este in stare impecabila. Discul de presiune este perfect, rulmentul nu are joc deloc. Nu patina deloc, indiferent de viteza sau sarcina.

                        Ce am invatat:

                        - oricat ai trage de burduful ala de cauciuc de la selectorul cutiei de viteze, n-ai cum sa deformezi timoneria sau tija care intra in cutie.
                        - chiar daca desfaci colierul de pe tija de la timonerie (cel despre care se spune sa nu-l desfaci niciodata, ca nu-l mai potrivesti), poti regla perfect timoneria.

                        Toata distractia a costat:
                        - 50 lei, manopera pentru rocada la 3 timonerii second
                        - 730 lei, ambreiaj si montaj
                        - 60 lei, cele 3 bucse de la nuca schimbatorului si cutie.
                        - 3 zile pierdute prin service-uri
                        - un frigider plin de carne, pentru fiecare situatie in care plecam batraneste si patinat cu a 3-a.

                        Foto cu ambreiajul magic

                        Comment

                        Working...
                        X
                        Anulare DPF
                        Politica de Securitate Google