Problema Scut Logan 1.4

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Problema Scut Logan 1.4

    Salutare!

    Descriu problema mea in speranta ca voi primi cateva sfaturi. Vorba aceea, din cateva capete s-o strange de unul bun.
    Am un pocnet la plecarea de pe loc, la franare aproape cand sa se opreasca masina si la unele situatii de balans.
    Am fost la un mecanic si s-au verificat toate angrenajele care puteau genera zgomot: capete de bara, flanse, amortizoare, bielete directie, brate, pivoti, bucse, bieleta balans, caseta de directie, arcuri, tampoane motor si cutie, prinderi cadru motor si evacuare, tot! Vestea buna e ca nu e vreo problema aici.
    Dupa multe scarpinari in cap s-a descoperit si problema! Este scutul! Nu vibreaza la relanti, nu troncane daca bati in el cu pumnul si chiar e fix pe pozitie daca tragi de el, dar cu toate acestea are un joc ce se poate sesiza doar daca se foloseste o ranga. Cum privesti la botul masinii, in partea stanga-spate a scutului se baga o ranga si se apasa de el, iar atunci se poate auzi acel clanc metalic care m-a necajit atat de multa vreme.
    Am circulat cativa zeci de km fara scut pe drum de tara, am facut teste nenumarate, am plecat brusc de pe loc, am franat rapid si scurt de la 120 km/h si zgomotul nu s-a mai auzit.
    Mecanicul din Adjud (Vrancea) mi-a pus saibe intre suruburi si scut, apoi le-a strans foarte bine, dupa care am plecat spre Bucuresti. Initial se mai auzea doar din cand in cand, dar tot adunandu-se km a inceput sa se auda iarasi, desi nu la fel de tare ca inainte.
    Mecanicul mi-a zis ca am si un surub retezat (dar asta se afla in diagonala cu zona cu probleme, e asa de vreo 4 ani si nu a clampanit pana acum) si ca ori sunt ovalizate gaurile scutului ori cele ale cadrului motor. In acest caz ori se circula fara scut, ori se prinde cu autoforante sau se schimba piesa cu probleme.
    Treaba e ca fara scut nu as circula si cine imi da mie de imprumut scut si cadru motor?
    Apoi, la mecanicul respectiv mai ajung prin vara si pana atunci, in traficul Bucurestean cu zeci de plecari de pe loc, o sa ma imbolnavesc de nervi!
    Ma gandeam sa-l dau jos si sa lipesc cauciuc intre cadru si scut, in zonele de atingere sau sa pun saibe si acolo. Din ce am vazut, scutul nu atinge in baie, nu e deformat.
    Voi ce parere aveti?
    Last edited by MARIVS; 4 April 2017, 11:13.
    MULTA LUME, PUTINI OAMENI...

  • #2
    Mai suplimenteaza cu 2 suruburi (stanga si dreapta).
    Eu asa am procedat. De la vibratiile produse de drumurile proaste se slabesc destul de repede, oricat le-ai strange. Daca le strangi blana risti sa se rupi, deci oricum o dai nu e bine. Asa ca 2 gauri in plus si 2 suruburi aplicate in scut si semilonjeroane reprezinta o rezolvare pur romaneasca dar cu efectul dorit.
    Cu saibe de cauciuc sau cauciuc nu faci nimic, dupa parerea mea. Acolo nu trebuie sa lucreze elastic (ca la suruburile prevazute cu saibe de cauciuc de la carcasa filtrului de aer - unde este total contraindicat sa pui saibe de tabla in loc de cauciuc), este strangere rigida, fixa.

    Si-ti mai zic o treaba, la care m-am gandit acum si o s-o pun si io in practica: pune pe fiecare surub o urma de pasta Loctite antidesfacere filet (la fel ca la suruburile de 13 de la etrierii de frana)
    Last edited by Kojak; 4 April 2017, 11:37. Reason: Automerged Doublepost

    Comment


    • #3
      @Kojak

      Multumesc de raspuns!
      Uneori am zile cand sunt prost si azi este una dintre ele
      - Cate doua surburi pe stanga si 2 pe dreapta?
      - Ce-s alea semilonjeroane? Scutul nu se prinde doar in cadrul motor?

      Multumesc!
      MULTA LUME, PUTINI OAMENI...

      Comment


      • #4
        E suficient cate unul suplimentar in fiecare parte (2 in total), dar merge sa pui si cate 2 (4 in total) daca vrei.
        Da, asa e, de cadrul motor se prinde.

        Comment


        • #5
          Asta insemna ca trebuie sa faci filet, nu este o idee rea !
          sigpicLogan , from point A to anywhere in the world .....yeap , no problem!!! but hey!!! you said modern roads right ?

          Comment


          • #6
            Originally posted by Kojak View Post
            Si-ti mai zic o treaba, la care m-am gandit acum si o s-o pun si io in practica: pune pe fiecare surub o urma de pasta Loctite antidesfacere filet (la fel ca la suruburile de 13 de la etrierii de frana)
            Injinerule, unde ai vazut tu surub de 13?
            La roata sunt de 17 nu?
            Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

            Comment


            • #7
              Kojak,
              Ca sa pun cate 2 suruburi pe fiecare parte, trebuie ceva scula de facut filete, nu? Adica nu se dau cu bormasina, nu? Sa nu iasa strambe! ) Tu cum ai procedat?
              N-ar fi mai usor cu niste autoforante pe masura?
              MULTA LUME, PUTINI OAMENI...

              Comment


              • #8
                Se da gaură cu spiralul, după care se alege mărimea și tipul de filet (normal sau fin),iar filetul știu ca se da în 2 trepte.Dar la cadru nu cred ca merge sa faci filet așa pur și simplu , ați observat ca în cadrul motor sunt sudate piulițe? tocmai pentru a se putea infileta șuruburile în siguranță, nu prea ai în ce sa faci filet în cadru fără acele piulițe.
                Last edited by prometheus; 4 April 2017, 22:34.
                sigpicLogan , from point A to anywhere in the world .....yeap , no problem!!! but hey!!! you said modern roads right ?

                Comment


                • #9
                  Mey....de ce vreti voi neaparat sa dati gauri suplimentare?))))

                  Lonjeroanele alea nu au suficienta "carne" in care sa bagati un autofiletant sau alte chestii.....de la strans si vibratii o sa buliti filetul- fierul ala nu e calit si filetul nu rezista

                  Metoda buna dar costisitoare este sa sudati piulite suplimentare dupa gaurirea lonjeronului si prins cu suruburi.....dar prea multa osteneala

                  Metoda satisfacatoare poate fi si folosirea unor saibe Grower.....

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by IancuMIC View Post
                    Injinerule, unde ai vazut tu surub de 13?
                    La roata sunt de 17 nu?
                    Esti offtopic!
                    Bre, poate nu m-am eSprimat io bine, da' atata stiu ca la etrier (ca sa desfac culisele) umblu cu o cheie de 17 (tin contra) si una de 13. Asa e bine, dom' shef?

                    Originally posted by MARIVS View Post
                    Kojak,
                    Ca sa pun cate 2 suruburi pe fiecare parte, trebuie ceva scula de facut filete, nu? Adica nu se dau cu bormasina, nu? Sa nu iasa strambe! ) Tu cum ai procedat?
                    N-ar fi mai usor cu niste autoforante pe masura?
                    Mi le-au pus in service in purul stil rromanesc, adica dat gaura cu bormasina atat prin scut cat si prin cadrul motor, cautat un surof, infiletat, strans bine si aia a fost. 5 min, maxim. Deocamdata tine coafura.
                    Last edited by Kojak; 5 April 2017, 08:53.

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by IancuMIC View Post
                      Injinerule, unde ai vazut tu surub de 13?
                      La roata sunt de 17 nu?
                      Originally posted by Kojak View Post
                      Esti offtopic!
                      Bre, poate nu m-am eSprimat io bine, da' atata stiu ca la etrier (ca sa desfac culisele) umblu cu o cheie de 17 (tin contra) si una de 13. Asa e bine, dom' shef?
                      Exprimarea "de 13" este ambigua si poate avea doua intelesuri.
                      Kojak se gandea la M13 (adica ce cheie iti trebuie pentru hexagonul de strangere), iar Nenea Iancu se gandea la diametrul surubului, adica Ø-ul.

                      L.E. "M" de la metric, nu de la BMW, cum o dau meseriasii cand le ceri un surub M8.
                      Last edited by vitriol; 5 April 2017, 09:18.
                      sigpicI don't want you to think like me, i just want you to think.

                      Comment


                      • #12
                        Salutare!

                        Am reusit (cred) sa rezolv problema scutului!
                        Profitand de faptul ca Loganul PH1 este o masina foarte inalta, am intins o patura pe langa ea si m-am lungit si eu pe sub ea cat am incaput.
                        Am dat scutul jos si am vazut ca am si un surub retezat, cu o parte ramasa infipta in cadrul motor. Nu am reusit sa-l scot, ca a fost insurubat in diagonala. Cred ca "mesterii" de la ultima revizie sunt de vina, dar nu au zis nimic!
                        Bun, cum nu am reusit sa-l scot, l-am pilit cat de cat. Intre scut si cadru am pus distantiere de cauciuc (am folosit suruburi M6, pas normal, dar mai lungi), iar suruburile le-am asigurat cu saibe Grower, sa nu se mai deatranga.
                        Am facut cateva teste (plecat de pe loc smucit, la fel si cu spatele, mers prin gropi, urcat borduri, frane repetate si violente) si pocnetul nu s-a mai auzit.
                        Chiar daca acele distantiere de cauciuc nu vor rezista mai mult de 3 ani, e ok. 10 bucati la 5 Lei nu e o avere o data la 3 ani. Sau poate atunci voi gasi pe cineva care va putea scoate surubul retezat.
                        Last edited by MARIVS; 8 April 2017, 18:16.
                        MULTA LUME, PUTINI OAMENI...

                        Comment


                        • #13
                          Surubul retezat poti sa-l gauresti efectiv, dar partea nasoala e ca trebuie sa-i faci filetul din nou.
                          sigpicLogan , from point A to anywhere in the world .....yeap , no problem!!! but hey!!! you said modern roads right ?

                          Comment


                          • #14
                            Sau mai simplu, pentru cine are(acces la) scule(clește de nituit piulițe nituibile) : piulițe nituibile M6
                            Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

                            Comment


                            • #15
                              Salutare!

                              Revin cu un mic update. Dupa un off road pe la Viscri, pe un drum bombardat, acele distantiere de cauciuc s-au tocit foarte repede. Asa ca, pe baza mintii de pe urma a romanului, am pus niste distantiere incropite din piulite flanse.
                              Ordinea e urmatoarea, de jos in sus:
                              - capul surubului (am folosit surburi M6 mai lungi decat cele originale)
                              - saiba Grover diametru mic (pentru a nu se mai desuruba) http://www.e-vasion.ro/data_files/pr...0279/large.jpg
                              - saiba plata lata
                              - scut
                              - saiba plata lata
                              - piulita flansa lata, cu partea lata in sus, sa faca contact cu cadrul http://www.instalconstructiasi.ro/co...2_3279_big.jpg
                              - cadrul motor.

                              In urma acestei improvizatii (eu prefer sa o numesc "imbunatatire") acum exista o distanta de 2 centimetri intre scut si cadru, fata de 0,5 cm cat era inainte, dupa ce pusesem acele distantiere de cauciuc. Distanta asta este suficient de mare pentru ca scutul sa nu mai atinga in ciotul de surub retezat ramas infipt in cadrul motor.
                              Cred ca de acum, daca 10 ani nu mai desfac scutul, nu o sa mai clampane deloc!
                              Last edited by MARIVS; 27 April 2017, 11:28.
                              MULTA LUME, PUTINI OAMENI...

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google