-Probleme Cutia de Viteze Dacia Logan : Probleme Tehnice Probleme tehnice Logan : probleme motor,probleme cutie viteze ,probleme ambreiaj ,probleme frana ,probleme bord Probleme Cutia de Viteze - Pagina 26 - Dacia Logan Forum
Dacia Logan Forum

Inapoi   Dacia Logan Forum > Forum Dacia Logan > Dacia Logan : Probleme Tehnice

Dacia Logan : Probleme Tehnice Probleme tehnice Logan : probleme motor,probleme cutie viteze ,probleme ambreiaj ,probleme frana ,probleme bord

Atentie ::
Bine ai venit pe forumul LoganClub.ro Pentru a posta pe acest forum iti trebuie un user. Apasa aici pentru a-ti face un user. Dupa ce iti faci user nu uita sa activezi contul accesand casuta ta de email unde vei gasi un link. Daca vrei doar sa urmaresti discutiile fara a interveni selecteaza un forum de mai jos sau foloseste functia de search Pentru mai multe informatii legate de buna functionare a forumului va rugam cititi cu atentie aici

piesenet.ro

Probleme Cutia de Viteze

Dacia Logan : Probleme Tehnice


Raspunde
 
Thread Tools
Vechi Saptamana trecuta   #501
Hirayama
Loganist de 5 stele
 
Data inscrierii: 18-07-2014
Locatie: Sibiu
Motorizare : 1.6
Posturi: 649
Membru :
[Loganist de 5 stele]
Implicit

Nu prea are voie sa inghete nici daca o parchezi suspendata pe un morman de zapada.....insa e low cost

Treaba cu Renault/dacia e ciudatica.......se vede clar ca recomanda GL-5 insa uleiul lor e GL-4...

Si nu, la cutii nu merge ca la motor, ca e norma "evoluata" mai buna.....

Misterele Renault....))))......si cu toate astea, fac motoare bune...ale dreq de bune

Pornire la -16 grade impecabila la troaca; la nemtesti pornire ca de tanc, hodoronc tronc......
Hirayama e offline   Reply With Quote
Vechi Saptamana trecuta   #502
dsign
Garaj Man
 
dsign's Avatar
 
Data inscrierii: 02-08-2007
Locatie: Garaj
Motorizare : 1.6 MPI AGITAT
Varsta: 34
Posturi: 5,857
Membru :
[Garaj Man]
[LoganClub Bucuresti]
Implicit

Citat:
Original a fost postat de anto84 Vezi Post
Ati mai intalnit sa inghete, la propriu, schimbatorul de viteze?
Intr-una din zilele trecute am uitat schimbatorul pe liber si cand sa plec a doua zi, nu intra decat in vitezele 2-4. 1-3 nici intr-un fel, de parca nu existau. Dupa ce am tinut motorul pornit vreo cateva minute a intrat cu greu in viteza I si tot foarte greu intra si in 2. Dupa vreo 10 minute de mers totul era ok, intra lejer in toate. Mai mult de curiozitate, care a fost cauza exacta? Uleiul in cutie este schimbat in primavara. Ce anume a inghetat pe acolo din cauza lasarii pe liber? Banuiesc ca daca o lasam parcata in viteza 1 nu se intampla, ca n-am mai patit niciodata.
Explicatia pe care o gasesc eu: inainte de a parca masina pe liber am mers pe un drum care era cu zapada topita, aproape la stadiul de apa, probabil a intrat pe acolo pe la tija si a inghetat?
Schimbatorul e pe tija, nu pe cabluri.
Ai adunat gheata sub masina, in zona tijei, in spatele ei. De fapt a fost zapada care s-a transformat in gheata pana s-a racit de tot masina (podeaua, evacuarea, etc) Pana nu s-a incalzit nitel sa isi dea drumul din carcasa schimbatorului, gheata a blocat mersul tijei catre inapoi (treptele 1 si 3 si 5) - nu-mi sariti in cap, sub masina tija se misca spre inapoi pt treptele impare.

O alta posibilitate ar fi sa se fi strans zapada care ulterior s-a transformat in gheata pe timonerie, sus pe cutie, insa acolo e multa caldura, mi-e greu sa cred ca ce ajunge acolo nu se topeste instant.
__________________
_
B 48 C U P - Ligheanul Agitat

dsign e offline   Reply With Quote
Vechi Saptamana trecuta   #503
Hirayama
Loganist de 5 stele
 
Data inscrierii: 18-07-2014
Locatie: Sibiu
Motorizare : 1.6
Posturi: 649
Membru :
[Loganist de 5 stele]
Implicit

Va dati seama cata gheata trebuie sa fie sub schimbator si pe tija? si mai ales cat de groasa, pt ca acolo cuplu este destul de maricel si se cam sparge la prima miscare inainte-inapoi.....


Mai degraba as zice ca uitand sa o lase in 1, din cauza gerului +/- ulei cutie grupurile de pe tr 1-2-3 etc s-au contractat diferit.....

Asta de la low cost....pinioanele si sincroanele nu au avut material cu compozitie asemanatoare si prin urmare la geruri serioase se contracta diferit.....asta combinat cu ulei de rahat va da cu virgula....

Practic la schimbator si jos sub masina in articulatie nu vad cata gheata sa faca incat sa nu fie Sparta la miscari....

Insa pinioanele daca se contracta la rece si nu au ulei ca lumea pe ele da....
Hirayama e offline   Reply With Quote
Vechi Saptamana trecuta   #504
dsign
Garaj Man
 
dsign's Avatar
 
Data inscrierii: 02-08-2007
Locatie: Garaj
Motorizare : 1.6 MPI AGITAT
Varsta: 34
Posturi: 5,857
Membru :
[Garaj Man]
[LoganClub Bucuresti]
Implicit

Ce spui dumneata, ar trebui sa fie valabil la toata lumea !!!
Ori eu am in curte cateva exemplare de Logan din diferite generatii. In acest moment sunt toate functionale, merg pe zapada fara probleme, stau afara in curte, deci in ger. Niciodata nu au avut problema descrisa de colegul nostru.

Ca la frig se misca greu timoneria - asta se intampla la toate masinile, nu numai la Dacia. Esti pornit degeaba pe producatorul nostru - fie el si low cost.

Iti dau Subaru sa mergi la rece, la -5 gr. Iti vine sa-i dai foc, nu intra in nici o treapta cum trebuie, vajaie, trepideaza, etc.


Cat de mult sa se contracte/dilate niste pinioane in asa hal incat sa se blocheze? Ai desfacut cu manuta ta vreo cutie, ai reparat, ai inlocuit nistel inele sincronizatoare vreodata? Pai daca gradul de contractare ar fi atat de mare incat sa se blocheze treptele, efectiv, atunci inseamna ca vara, la forja, cutia ar trebui sa-si avorteze toate piesele prin busonul de scurgere ulei.

Hai sa incercam sa gandim un pic, aici nu e neaparat nevoie de inginerie, ca sa-ti dai seama ca sustii o ... sa-i zicem prostioara.

De cand lasatul in tr1 la inghet este o regula ca sa nu se blocheze cutia?

Ca sa ramana gheata in carcasa schimbatorului, sub masina, la modelul cu tija, este nevoie sa mergi 3 mETRI prin zapada la nivelul pragurilor. Adauga aici poate lipsa vreunei protectii si iata marea problema !

Repet, daca ar fi ce zici 'mneata, ar trebui sa avem si altii problema asta (sa nu intre in treptele impare DELOC)
__________________
_
B 48 C U P - Ligheanul Agitat


Last edited by IancuMIC; Saptamana trecuta at 19:09. Motiv: corectare quote
dsign e offline   Reply With Quote
Vechi Saptamana trecuta   #505
Hirayama
Loganist de 5 stele
 
Data inscrierii: 18-07-2014
Locatie: Sibiu
Motorizare : 1.6
Posturi: 649
Membru :
[Loganist de 5 stele]
Implicit

Eu nu vreau sa intru in polemica, mai ales cu oamenii care imi plac si care m-au ajutat...cu sfaturi

Insa, chiar daca intra prin zapada pana la incuietoarea usii, la tija in sus pe schimbator nu va avea decat dacs o indeasa cu mana...
Zapada se va oprii la nivelul podelei, nu urca in sus pe tija....


Chiar daca...sa zicem, cat de gheata sa fie sa nu poti so spargi cand misti de schimbator...


Sa lasam masinile straine ca pot sa iti dau exemple de prin ograda care nu fac asa....nici loganul meu nu face asa

Eu nu am desfacut cutia de logan....mi-au ajuns motoarele si ceva cutii pe la masini mai...vechi
Dar nu asta e problema....banuiesc ca stii ca exista si piese din diverse metale prin cutie...care la rece se comporta diferit...
La fel precum stii ca la cutie tolerantele sunt ff mici si deasemenea daca stii cum sunt selectate tr 1-3-5 stii si de ce se poate ca lowcost+ulei+ger sa faca sa mearga mai greu...

Apoi mai stii ca e o vorba printre specialistii de cutii....vara se strica ca e prprietarul prost insa iarna se strica ca e producatorul prost

Eu astea nu am de unde sa le stiu pt ca nu am desfacut cutii...

ca o anecdota : rulmentul de pe spate daca il tineti o noapte la congelator il bagati fara presa in tambur( tambur incalzut 5 min in cuptor)....asta ca sa va faceti o idee despre cat se pot contracta unele piese
Hirayama e offline   Reply With Quote
Vechi Saptamana trecuta   #506
alessandro
Loganist de 5 stele
 
alessandro's Avatar
 
Data inscrierii: 08-12-2009
Locatie: Bucuresti
Motorizare : 1.6 16v GPL
Varsta: 32
Posturi: 8,888
Membru :
[Loganist de 5 stele]
Implicit

Citat:
Original a fost postat de Hirayama Vezi Post
Nu prea are voie sa inghete nici daca o parchezi suspendata pe un morman de zapada.....insa e low cost

Treaba cu Renault/dacia e ciudatica.......se vede clar ca recomanda GL-5 insa uleiul lor e GL-4...

Si nu, la cutii nu merge ca la motor, ca e norma "evoluata" mai buna.....

Misterele Renault....))))......si cu toate astea, fac motoare bune...ale dreq de bune

Pornire la -16 grade impecabila la troaca; la nemtesti pornire ca de tanc, hodoronc tronc......

In carte este o greseala. Dacia Oil / Elf 75w80 au fost mereu GL4

Am auzit si eu ca s ar fi schimbat ceva la uleiuri dar nu avem o confirmare.


Inalta ordine de idei Redline este excelent. Shift perfect ! Are proprietati de frictiune foarte bune...singura problema...100 lei litrul
alessandro e offline   Reply With Quote
Vechi Saptamana trecuta   #507
Hirayama
Loganist de 5 stele
 
Data inscrierii: 18-07-2014
Locatie: Sibiu
Motorizare : 1.6
Posturi: 649
Membru :
[Loganist de 5 stele]
Implicit

Ciudat rau de tot.....in celelalte 3 scrie tot GL-5.....insa sa zicem

Din specificatii eu mai degraba as avea incredere in GL-5 decat in Gl-4 daca e vorba sa vorbim despre semisintetice.......pt ca semisintetice sunt amandoua....

Deasemenea as pune NFP si nu NFJ......


Ai grija cu Redline.....poate iti iei ban ))))))

Nu-mi pare problema pretul.....avand in vedere ca il schimbi la 50-100 000 km........eu ce sa mai zic la motor unde e 70-80 lei si cumpar cu vadra......

Sa va mearga fiarele....
Hirayama e offline   Reply With Quote
Vechi Saptamana trecuta   #508
alessandro
Loganist de 5 stele
 
alessandro's Avatar
 
Data inscrierii: 08-12-2009
Locatie: Bucuresti
Motorizare : 1.6 16v GPL
Varsta: 32
Posturi: 8,888
Membru :
[Loganist de 5 stele]
Implicit

GL5 poate contine compusi chimici care corodeaza sincroanele.
GL5 de asemenea poate avea compusi care afecteaza proprietatile de frictiune dintre sincron si pinion. Adica sincroanele patineaza pe pinioane si agata caraie etc.

Puneti 80w90 GL5 marca Mol...cutia devine imposibil de utilizat. La cald e mai ok dar dupa maxim 15.000 km...trebuie inlocuite toate sincroanele.
alessandro e offline   Reply With Quote
Vechi Saptamana trecuta   #509
CeDeBe-L
Loganist de 5 stele
 
CeDeBe-L's Avatar
 
Data inscrierii: 30-11-2010
Locatie: Braila
Motorizare : 1.6 16v E4
Varsta: 40
Posturi: 630
Membru :
[Loganist de 5 stele]
Implicit

Referitor la problema colegului anto84 cu "inghetarea cutiei":
Am avut fix aceeasi problema la loganul precedent acum vreo 7-8 ani. Intr-o dimineata de iarna, dupa o noapte geroasa, maneta era teapana. Dupa cateva incercari am reusit doar sa o misc inainte si inapoi, respectiv treptele 3 si 4.
Am plecat cu a-3-a de pe loc direct la un service al reprezentantei. Norocul meu ca era si foarte aproape, cateva strazi.
Masina a fost pusa pe elevator si ne-am uitat direct la capatul de jos al manetei de viteze.
Acolo e un fel de scobitura in care se adunase zapada mocirloasa si care a inghetat peste noapte ca betonul.
Intr-adevar, in ziua precedenta bagasem masina prin niste zapezi, am trecut perpendicular si in diagonala peste niste suluri de zapada lasate de lamele masinilor de deszapezire.
Rezolvarea a constat in niste spray de dezghetat parbrizul, ceva racaiala cu surubelnita, un pic cu varful unui ciocan mai mic.....pana a cazut gheata aia de acolo.
Astfel maneta nu mai era impiedicata sa se miste am putut schimba vitezele fara nici o problema.
CeDeBe-L e offline   Reply With Quote
Vechi Saptamana trecuta   #510
Hirayama
Loganist de 5 stele
 
Data inscrierii: 18-07-2014
Locatie: Sibiu
Motorizare : 1.6
Posturi: 649
Membru :
[Loganist de 5 stele]
Implicit

Citat:
Original a fost postat de alessandro Vezi Post
GL5 poate contine compusi chimici care corodeaza sincroanele.

Puneti 80w90 GL5 marca Mol...cutia devine imposibil de utilizat. La cald e mai ok dar dupa maxim 15.000 km...trebuie inlocuite toate sincroanele.

Nu man, nu GL-5 din ala......ceva chestii frantuzesti PAO, esteri...


Referitor la zapada......eu am lasat-o ieri seara in aproape 35 cm de zapada, stransa sub ea.....scoasa din viteza, din curiozitate

Cand am plecat dupa 12 ore nu a avut nici pe dracu schimbatorul, in plus la mine e rupt si burduful Acela de cauciuc de dedesubt iar articulatia timoneriei nu a vazut lubrefiant deloc din 2004....a devenit o masa ruginita, s-au sudat acolo si bucsi si parghii tot....

Ce sa mai zic, vad ca la unii ingheata.......cum la unii face spume de sparge la buson, li se decalesc culbutorii sau ce naiba mai face......
Hirayama e offline   Reply With Quote
Vechi 6 Zile in Urma   #511
CeDeBe-L
Loganist de 5 stele
 
CeDeBe-L's Avatar
 
Data inscrierii: 30-11-2010
Locatie: Braila
Motorizare : 1.6 16v E4
Varsta: 40
Posturi: 630
Membru :
[Loganist de 5 stele]
Implicit

Uite ca in anumite situatii....se poate intampla sa inghete zapada pe acolo. De la acea patanie am mai trecut prin multe zapezi si nu am mai avut probleme. O fi ceva de soarta, marti 13, alinierea planetelor, ...dar se poate. Bine totusi ca nu este o problema la cutie sau mai stiu eu ce.
Ma gandesc acum si la un alt factor: masina nu trebuie sa fie calda cand te apuci sa aduni zapada pe sub ea altfel caldura de la teava de esapament rezolva problema.
CeDeBe-L e offline   Reply With Quote
Vechi 6 Zile in Urma   #512
alessandro
Loganist de 5 stele
 
alessandro's Avatar
 
Data inscrierii: 08-12-2009
Locatie: Bucuresti
Motorizare : 1.6 16v GPL
Varsta: 32
Posturi: 8,888
Membru :
[Loganist de 5 stele]
Implicit

Citat:
Original a fost postat de Hirayama Vezi Post
Nu man, nu GL-5 din ala......ceva chestii frantuzesti PAO, ..
In cutie este foarte importanta frecarea si coeficientul de frecare dintre pinion si sincron.
Acolo este punctul sensibil. Trebuie si frictiune si protectie in acelasi timp.

Dantura pinioanlor si rulmentii rezista fara probleme. Am mers si cu ATF mineral....no problem !
alessandro e offline   Reply With Quote
Vechi 6 Zile in Urma   #513
Hirayama
Loganist de 5 stele
 
Data inscrierii: 18-07-2014
Locatie: Sibiu
Motorizare : 1.6
Posturi: 649
Membru :
[Loganist de 5 stele]
Implicit

Ei....vis a vis de mineral ATF...

Unii la raliu folosesc ulei de motor 5w30 in cutie....la renault....si daca te uiti la vascozitati, uneori aduc cu acele uleiuri....

Depinde ce vrei de la cutie....performanta sau protectie....
Hirayama e offline   Reply With Quote

Raspunde


Sari la Forum

Tags
cutia, probleme, viteze

Thread Tools

Reguli de Postare
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies sunt On
[IMG] code este On
HTML code este Off


Fus orar: GMT +3. Acum este 13:47.


Rulează cu: vBulletin Versiune 3.7.4
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
Forum SEO by Zoints
Chiptuning Logan

Politica de Securitate Google