Probleme Cutia de Viteze

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Salut!
    Am si eu o problema cu al meu Logan 1.5 dci 48kw 2006 euro 3. Are un zgomot ca de rulment la rulare. Am ridicat-o pe cric pe rand intai dreapta si apoi stanga si am observat ca zgomotul se aude din cutie din zona diferentialului.
    De la ce sa fie oare? Rulmentii de la diferential? Merita sa o mai repar sau sa o schimb cu totul?
    Multumesc!

    Comment


    • Acum 2 ani am schimat uleiul din fabrica (40k km) deoarece incepuse sa agate in treptele 1, 2, 3 iar cutia incepuse sa devina zgomotoasa in primele 2 trepte.
      Am pus Elf 75w80 si o luna a mirosit in habitaclu a sulf de credeai ca mori. In primul an cu Elf, cutia a functionat normal, dar pe masura ce trecea timpul a inceput sa devina iar zgomotoasa si sa agate in toate treptele de viteza.
      Saptamana trecuta am schimbat iar uleiul din cutie (l-am tinut 34k km facuti in 2 ani, acesta fiid cam negru la culoare), dar de data aceasta am luat Motul 75w80.
      L-a primul contact am constatat ca acesta nu miroase a sulf. Dupa o tura prin oras am observat cu incantare ca 70% din zgomotele cutiei au disparut (mai ales zgomotul acela enervant de rulment uzat si "clanc-urile" din treapta 1 si 2) si nu mai agata deloc. Acum pot sa schimb din nou vitezele cu 2 degete.

      Comment


      • in urma unui accident din spate s-a strambat linia de evacuare si cele doua ecrane de protectie au fost inlocuite iar linia a fost indreptata. dupa ce am scos masina din servie am plecat a doua zi la drum lung. am observat ca atunci cand schimb in a III-a se aude ca o lovitura. nu imi pot da seama exact daca vine din cutie sau atinge ceva tija (ex ecran de protectie, dar nu cred ca ar fi posibil). este si frig afara si nu ma pot baga sub masina. recunoaste cineva vreun simptom din ce am descris?
        sigpic

        Comment


        • Probabil atinge tija in tabla de protectie.

          Sent from my GT-B5330 using Forum Runner

          Comment


          • bogdan la orice reparatie service-ul iti da 3 luni de garantie. asa ca nu te mai framanta. mergi la ei

            Comment


            • e o simpla aparatoare sub timonerie care atinge. Se intampla des la cei ce au 1...2 bucse in plus pentru short shifter.

              Comment


              • Salut, am si eu o problema, am citit threadul si nu sunt foarte lamurit...
                Am un Logan 1.4 din 2006 cu timonerie pe parghii am inteles (clasica)... De la un timp am un joc foarte mare in schimbator stanga-dreapta, fata-spate, in viteza 1 intra ceva mai greu de pe loc, iar din mers aproape imposibil, dar nici nu o fortez, iar din 1 in 2 smanceste foarte tare, restul vitezelor merg bine, iar in R intra ca toate celelalte loganuri...
                Mentionez ca: Bieleta anticuplu a fost schimbata in vara, si bucsa la schimbator am pus, uleiul din cutie nu a fost schimbat (dar nu cred ca asta poate fi problema)...
                Acum din ce am inteles ar mai fi ceva bucse de schimbat la cutie undeva sub masina ?
                Daca da, imi poate explica cineva, eventual cu poze unde se gasesc, sau ce alte probleme ar putea fi ? Multumesc
                Pe luneta mea sta semnu de la ''naic'' bine lipit

                Comment


                • azi, iesind de la Plaza ca sa merg la Cora, schimband dintr-a doua intr-a treia, m-am trezit ca nu mai intra. parca se lovea de un zid. fara caraieli, fara nimic.
                  am ambalat-o si am incercat iar. intra intr-a 'ntaia si intr-a cincea, dar nu intr-a treia. eram aproape, am mers cu a doua, am mai ambalat-o de vreo doua ori si am parcat. dupa, am dat cheie si am plecat si intra normal, dupa cate mi-am dat seama. de la ce o fi ? ambreiaj sau uleiul din cutie ? neschimbat vreodata.
                  in vara nu mai aveam bani si am zis ca-l schimb in iunie. ce sa fie oare ?

                  Comment


                  • Placa de presiune, probabil.

                    Comment


                    • NDL-ule, cati km are masina?
                      Ai mers in trafic bara-la-bara, adica tr. 1 si 2 mult timp (ieri)?

                      Am patit un fenomen d-asta inexplicabil, dupa parerea mea, acu' multi ani in urma, prin vara lu' 2008. Putin sub 60 mii km la bord avea masina.. M-am intors intr-o duminica de iulie de pe litoralu' nostru si am prin o saracie d-aia de blocaj pa drumu' vechi, pana in A2. Am parcurs aia cca. 60-70km die la iesirea din C-tanta pana la giratoriu' de la Cernavoda si intrarea pe A2, in 3-4 ore...sau mai mult. Cert e ca am facut 6 1/2 din Eforie (pana la iesirea din Ct am mers decent) pana in fata casei.
                      Mers macinat, 1 si 2 maxim si stationari de 1-5 minute.
                      Eh, cand am intrat pe autobanda, nu mai vroia sa intre intr-a 5-a DELOC! Am incercat de peste 10 ori si nimic. In fine, am oprit la prima' zona de chisare & shit, am lasat masina fo' 30 min in pace. Dupa repornire, nicio problema cu intratu' in viteza.
                      Cum ziceam nici acu' nu stiu ce kkt a avut, placa de presiune ininsa ca la balamuc...habar n-am. Nu putea aa inceins cat timp am mers cu 1 si 2.

                      In fine, las-o in repaus un timp, cateva ore si incearca iar...posibil sa n-aiba nimic si sa-ti intre in viteze. Zic si io...
                      Last edited by Kojak; 20 February 2014, 10:47.

                      Comment


                      • Cum stai cu uleiul in cutie ? Nivel si stare de uzura ? Cand nivelul este scazut, pinionul de a 5-a sufera cel mai mult.
                        sigpic

                        Comment


                        • La vremea respectiva stateam f. bine, lucru confirmat ulterior.
                          Am schimbat in anu' urmator (2009) uleiul la cutie si se prezenta f. bine, atat d.p.d.v. al uzurii cat si al nivelului (era full)...deci...
                          Ala a fost ultimu' schimb de ulei la cutie pana in momentu' de fata, anu' asta cred ca s-ar impune o a 2-a schimbare.

                          Comment


                          • am mers si in coloana destul. azi a facut la fel dupa ce am strabatut bucurestiul
                            ( militari- dr. taberei- drumul gazarului- aparatorii patriei -mihai bravu-colentina)
                            din colentina am mers pe mihaileanu, sa iau pe cineva, si la intorcere, pe mosilor, la fel. trebuia oricum sa oprim, si am mers cu a doua 100 m. dupa repornirea motorului si-a revenit. au vers vitezele fara probleme.
                            nasolia e ca trebuie sa plec in ardeal sambata (375 km) iar la dacoserv mi-a zis mecanicul meu ca, daca e ceva de reparat la cutie, nu termina mai devreme de marti ca piesele vin pe comanda. as putea sa mer asa cu ea ? daca face la fel, sa ma opresc si sa repornesc motorul ?
                            nu cred ca e placa de presiune, ca ar face si la alte viteze. Nu ?

                            Originally posted by dr_mke View Post
                            Cum stai cu uleiul in cutie ? Nivel si stare de uzura ? Cand nivelul este scazut, pinionul de a 5-a sufera cel mai mult.
                            intr-a cinncea si a-ntaia intra. poate agata putin, dar intra binisor.

                            @Kojak - am 71.000 km
                            Last edited by B997NDL; 20 February 2014, 18:38. Reason: Automerged Doublepost

                            Comment


                            • Nici io nu cred ca dupa descrierea ta, problema sa fie de la placa de presiune...chiar nu stiu ce sa zic...ceva pe la sincroanele din cutie, habar n-am, sincer.
                              Oricum km sunt putini ptr. probleme de genu'.
                              E cam riscant sa pleci la Alba cu masina asa...totusi, ai putea sa incerci un drum extraurban 20-30km mers intins intr-a 5-a sa vezi daca se manifesta in vreun fel. I
                              Io asa as face.
                              Altfel, iei in calcul in plus si bani de platforma + service.

                              Nu mai e in garantie?
                              Last edited by Kojak; 20 February 2014, 19:13.

                              Comment


                              • Originally posted by kubala7 View Post
                                Salut, am si eu o problema, am citit threadul si nu sunt foarte lamurit...
                                Am un Logan 1.4 din 2006 cu timonerie pe parghii am inteles (clasica)... De la un timp am un joc foarte mare in schimbator stanga-dreapta, fata-spate, in viteza 1 intra ceva mai greu de pe loc, iar din mers aproape imposibil, dar nici nu o fortez, iar din 1 in 2 smanceste foarte tare, restul vitezelor merg bine, iar in R intra ca toate celelalte loganuri...
                                Mentionez ca: Bieleta anticuplu a fost schimbata in vara, si bucsa la schimbator am pus, uleiul din cutie nu a fost schimbat (dar nu cred ca asta poate fi problema)...
                                Acum din ce am inteles ar mai fi ceva bucse de schimbat la cutie undeva sub masina ?
                                Daca da, imi poate explica cineva, eventual cu poze unde se gasesc, sau ce alte probleme ar putea fi ? Multumesc
                                problema mea ? :|
                                Pe luneta mea sta semnu de la ''naic'' bine lipit

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google