Probleme Sistem Stop-start

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Nu conteaza, cu ocazia asta au aflat si altii!

    Nepot de fiu sau de frate?
    „Viaţa e prea importantă ca să fie luată în serios.” Oscar Wilde

    Comment


    • #32
      @tipicarul stiu ca sunt uzat si rabluit...dar nu sunt chiar atat de batran. De frate

      Comment


      • #33
        Mai pe intelesul nostru, se poate?
        Adica S&S va fi pe hartie si atat.
        @mr.K in anotimpul rece nu functioneaza (sub 0 grade)
        In anotimpul rece sunt si temperaturi pozitive. De fapt, majoritatea zilelor au temperaturi pozitive. Doar ca bateria are prostul obicei ca la cateva grade sa livreze mai putin curent decat in zilele calduroase.

        @tipicarul...ca sa-ti traduc ce a dorit sa spuna mr.K: dacia sucks...este cea mai proasta...si nici gratis nu-i trebuie...
        Asa e, am avut una gratis de la munca. Am maritat-o altuia.
        Last edited by mr.K; 21 March 2017, 15:32.

        Comment


        • #34
          Originally posted by bolovan View Post
          @tipicarul stiu ca sunt uzat si rabluit...dar nu sunt chiar atat de batran. De frate
          Daca fi-miu ar fi atat de precoce cum am fost eu in cazul lui, la anu' ar trebui sa ma strige "tataie"!
          „Viaţa e prea importantă ca să fie luată în serios.” Oscar Wilde

          Comment


          • #35
            Eu am vrut sa-l pun pe fratele meu sa-i schimbe numele de familie...ca ne face familia de ras

            P.S. Bine...daca-mi spune tataie la varsta mea...nu chiar asa de rau...nu de alta...dar inca mai am basici pe talpi de cand m-am nascut...deh...inca nu se racise pamantul.

            mr.K bateria sub alte temperaturi mai are un prost obicei; se descarca de la sine putere mai rapid. Adica chiar daca sa presupunem ca ea mai este capabil sa livreze un varf de 5-600 amperi..nu mai este capbil sa livreze pentru ceva secunde bune. Cred ca de asta este si dezactivat S&S-ul. Din cate am inteles, stresul pentru baterie creste exponential..si nu se renteaza.

            P.S. Totus...inca n-am gasit nimic...au fost probleme cu electromotorul masini cu S&S? Totusi, este chinuit de 5-10 ori mai mult decat la una normala.

            Comment


            • #36
              Originally posted by mr.K View Post
              In anotimpul rece sunt si temperaturi pozitive. De fapt, majoritatea zilelor au temperaturi pozitive. Doar ca bateria are prostul obicei ca la cateva grade sa livreze mai putin curent decat in zilele calduroase.
              Asa este... bateriile astea pe plumb sunt destul de pacatoase... dupa sase luni de utilizare, capacitatea ei declarata pe hartie se duce rau in balarii!
              Sistemul S&S o sa fie pe masina doar de imagine!
              Daca trebuie sa fie functional la ITP, ne-am "potcovit" cu necesitatea de inlocuire a bateriei la fiecare 2 ani, ca pe vremea lui Ceasca, cand se faceau bateriile in bacuri de bachelita lipite cu bitumul ala de doua parale.

              Originally posted by bolovan View Post
              mr.K bateria sub alte temperaturi mai are un prost obicei; se descarca de la sine putere mai rapid. Adica chiar daca sa presupunem ca ea mai este capabil sa livreze un varf de 5-600 amperi..nu mai este capbil sa livreze pentru ceva secunde bune.
              Nu neaparat se descarca! Practic ii scade capacitatea deoarece reactiile chimice reversibile au o anumita viteza de reactie in functie de temperatura electrolitului.
              In general capacitatea nominala a unei baterii este data pe la 20grdC, pe masura ce scade temperatura acea capacitate scade deoarece reactiile chimice sunt incetinite si bateria nu mai are potenta de a mentine constant un curent de descarcare pe o anumita perioada de timp (aceasta este de fapt definitia capacitatii unui acumulator electric). Cand temperatura creste capacitatea revine la valoarea ei initiala. Asta in conditiile unui nivel de incarcare destul de restrictiv... daca descarci prea adanc bateria atunci ajungem la alte belele deoarece reactiile chimice nu mai sunt reversibile si atunci apare degradarea partiala/totala din cauza acoperirii pastei active cu un strat compact de sufat de plumb producand sulfatarea bateriei.
              Last edited by tipicarul; 21 March 2017, 15:52. Reason: Automerged Doublepost
              „Viaţa e prea importantă ca să fie luată în serios.” Oscar Wilde

              Comment


              • #37
                Originally posted by tipicarul View Post
                Vrei sa spui orice A(mper) in plus... presupun ca senzorul de pe borna de minus citeste curentul pe principiul clestelui ampermetric... W(att)-ul nu se poate masura, se "calculeaza" de catre aparatul de masura pe baza citirii curentului si tensiunii... daca gresesc te rog sa ma corectezi!
                Cum devine alternatorul roata libera? Prin taierea excitatiei sau prin intermediul unui ambreiaj electromagnetic?
                Scuza-mi insistentele! Dialogysul pe care am reusit sa-l gasesc are X52 cu Easy-R, dar nu are documentatie pentru Euro6. Pana reusesc sa obtin documentatie de studiu, o sa mai pun intrebari "agasante" ... ca sa inteleaga si colegii de pe forum!
                4A nu sar în ochi, 42W se percep mai bine de utilizator, funcționarea a explicat-o bolovan, iar banalul "senzor"(de curent și temperatură) de pe borna minus e doar 55euro+tva de simplu ce e.

                K8AH
                Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

                Comment


                • #38
                  Ieftin ca braga... cam cat o sonda lambda! Cine a zis ca senzorul ala ar fi chiar asa de simplu? Banal ca principiu de functionare, poate... dar simp!u din punct de vedere constructiv, nu prea!
                  Last edited by tipicarul; 22 March 2017, 02:23.
                  „Viaţa e prea importantă ca să fie luată în serios.” Oscar Wilde

                  Comment


                  • #39
                    @tipicarul asa este...si una din explicatii este: trebuie sa functioneze corect intre -40 grade si +100 grade. Si componentele care sutn relativ stabile in domenii mari de temperatura sunt si cele mai scumpe. Doar ca fapt divers, un box cu procesor arm la 180MHz, 32Mb RAM si 8Mb storage...costa 250 euro...un raspberry pi costa 35...si ca specificatii...diferente de la cer la pamant...doar ca box-ul ala merge cu 7-32V...si merge ok si la -40 grade...si la +90 grade. PI-ul moare sub -10 grade. si daca temeratura ambianta sare de 40 grade...face puf...

                    Comment


                    • #40
                      Pai tocmai asta vroiam sa spun... nu mi se pare deloc scump la ceea ce face si in ce conditii face.
                      „Viaţa e prea importantă ca să fie luată în serios.” Oscar Wilde

                      Comment


                      • #41
                        Ăla e doar un rezistor, pus acolo pentru a măsura curentul la pornirea motorului ( curentul cerut de demaror ) şi combinând tensiunea la bornele bateriei măsurată în timpul cât se măsoară şi curentul de pornire dintr-un grafic din soft ecu se determină SOC baterie, asta e, indiferent ce vor unii sau alţii sa vă facă să credeţi. Temperatura se măsora în ecu injecţie, trebuie la multe temperatura aer/apa/exterior. Senzorul de curent borna minus baterie costă cât costă, aşa costă toate la firma asta, dăm puţin pe maşină pe urmă ne omoară la piese şi revizii !

                        Comment


                        • #42
                          stiu ca tie nu....dar inceracm sa explic lumii prin disuctia noastra de ce unele componente par scumpe...cand gasesti in din china la 5% din pret....si unde-i diferenta.
                          Discutam cu un prieten...si era foarte nedumerit de ce trebuie el sa dea 550 euro pentur un motor electric (ceva utilaj)...cand unul, tot de 700W il gasea la 150 euro...a priceput singur ulterior...dupa ce a schimbat vo 3

                          Comment


                          • #43
                            Originally posted by bogdan_cr View Post
                            Ăla e doar un rezistor, pus acolo pentru a măsura curentul la pornirea motorului ( curentul cerut de demaror ) şi combinând tensiunea la bornele bateriei măsurată în timpul cât se măsoară şi curentul de pornire dintr-un grafic din soft ecu se determină SOC baterie, asta e... Temperatura se măsora în ecu injecţie, trebuie la multe temperatura aer/apa/exterior.
                            Da, senzorul de curent este un rezistor de shunt pe care se masoara o cadere de tensiune si luand in calcul si tensiunea la bornele bateriei, se poate calcula curentul. Este principiul voltmetrului cu furca, care avea o rezistenta de shunt si era folosit la verificarea starii elementelor de acumulator
                            https://www.google.ro/search?q=voltm...&bih=649&dpr=1 .


                            Sistemul descris de tine este folosit in mod curent la instalatiile cu panouri solare-baterii VRLA-inverter-generator electric, pentru a mentine sistemul intr-o balanta energetica eficienta si pentru a asigura durata de viata maxima a bateriilor prin supravegherea nivelului maxim de descarcare a bateriei... exista si acolo un PLC care monitorizeaza curentul, tensiunea, intervale de timp si temperatura ... valorile masurate le cauta intr-o diagrama corespunzatoare (diagrama se alege la parametrizarea PLC prin introducerea tipului si capacitatii bateriei) stabilind astfel SOC (ca sa inteleaga toata lumea de pe forum, SOC inseamna State Of Charge, adica gradul de incarcare) al bateriei...
                            Last edited by tipicarul; 24 March 2017, 17:26.
                            „Viaţa e prea importantă ca să fie luată în serios.” Oscar Wilde

                            Comment


                            • #44
                              tipicarul nu's daca se foloseste un rezistor de shunt...mai degraba un senzor hall "suntul" propriu zis are o rezistenta mult mai mica si este putin mai ieftin si mai indicat pentru curenti mari

                              @bogdan_cr de fapt, starea bateriei o determin asa: masuratoarea 1: Tensiunea. In momentul in care ai sesizat un consum de curent, masori consumul (nu are importanta...sa fie probabil mai mare decat 0.1% din capacitatea bateriei)...dupa o secunda...masori iar tensiunea...si vezi cat a cazut. in functie de asta poti calcula capacitatea baterie. O baterie descarcata are 11.9V in repaos. Si incarcata 12.9V. Daca de la 12.9V ai tras un curent de 1A...si in 10 min a scazut la 11.9V...rezulta o capacitate de 160 mAh. Daca tragi 100A si in 10 min cade la 11.9 (adica descarcata)...inseamna ca bateria are o capacitate de 16Ah.
                              Evident, calculatorul nu asteapta sa se descarce, el probabil masoara cu 2-3 zecimale...deci are nevoie de o scadere a incarcarii de 0.1%

                              Comment


                              • #45
                                Parerea mea e ca vii cu prea multe cifre deodata si fara un algoritm explicit de calcul pe intelesul tuturor!

                                Uite aici o gramada de caracteristici si curenti constanti de descarcare pe anumite intervale de timp la o baterie VRLA 12V 55Ah. Este o baterie de UPS nu de pornire/auto, dar pentru cine este cat de cat interesat sa inteleaga fenomenul merita sa studieze putin: http://www.systems-sunlight.com/wp-c...e-12v-55ah.pdf http://www.systems-sunlight.com/wp-c...e-12v-55ah.pdf

                                Daca se considera reclama rog sa se stearga postul!

                                Nu stiu si nu prea cred ca este senzor hall. Eu de 25 de ani in domeniu, nu am intalnit senzori hall decat in traductori de turatie/timming pe motoare!
                                Dar asta nu inseamna ca nu ar exista si posibilitatea expusa de tine!

                                Si senzorii de ABS tot hall sunt!

                                Totusi nu prea inteleg cum ai putea masura curentul cu un senzor cu efect Hall!!!
                                Last edited by tipicarul; 24 March 2017, 20:03. Reason: Automerged Doublepost
                                „Viaţa e prea importantă ca să fie luată în serios.” Oscar Wilde

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google