Probleme Sonda Lambda

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Probleme Sonda Lambda

    Din pacate am ajuns sa va scriu din nou si sa va cer sfatul.

    La sf. lui februarie am avut probleme cu sonda lambda in sensul ca NU mai functiona (am avut becul cu "check engine" aprins).
    Am schimbat-o cu o sonda noua si dupa 3 luni din nou am eroarea "check engine".
    Am fost la tester cu ea si aceeasi problema ... sonda lambda nu functioneaza, nu are nici o variatie de tensiune (complet constanta, nu mai retin exact ce valoare arata).
    Acum vreau sa ma ajutati deoarece nu am idee care este problema si am urmatoarele intrebari:
    1) Dupa cum am observat acum (pe cutie scrie 1.4) iar motorul meu este 1.6.
    Este vreo diferenta intre sonda de pe 1.4 si 1.6 incat sa se fi stricat aceasta din aceasta cauza ?
    2) Daca nu este nici o diferenta ... cum de naiba nu mai functioneaza nici a doua sonda dupa asa putin timp ?
    3) Pot fi si alte cauze din care sa se strice sonda ?
    4) Ce as putea face in aceasta situatie, deoarece nu vreau sa mai dau alti bani si sa o schimb la fiecare 3 luni !?
    5) Cei de la magazin mi-au spus ca o schimba daca vin cu o "factura care atesta ca a fost pusa intr-un service", situatie pe care nu o am deaorece la cat de usor se schimba nu am considerat ca trebuie sa merg la un service.

    Motorul ca si simptome cred ca trage mai rau un pic, iar consumul a crescut de la 7.2 la 8,8 (conf. comp bord) - diferenta iarna vs vara (aer conitionat).

    Va multumesc inca o data pt ajutor !
    Am atasat si poze ale cutie sondei noi si cum arata sonda veche (poate va vin si alte idei).
    Attached Files

  • #2
    Salut.

    Ori ai amestec prea bogat in benzina[ai facut ceva modificari de soft?]
    Ai fost la tester cu masina,si a spus ca nu functioneaza deloc?Incearca cu o alta sonda de la un cunoscut.
    Ai bagat benzina doar din peco sau ai bagat si din alte benzinarii no name?
    Poti incerca o varianta mai ieftina.
    -consuma benzina pe acre o mai ai in rezervor,si dupa baga cativa litri [10l] de benzina de la rompetrol cu efix si dai forja si vezi daca se va stinge martorul.
    Numai bine.
    ps;poate mai sunt si alti colegi care mai au si alte sfaturi,mult mai bune ca ale mele
    Un Logan----YNG-----
    Numai bine.

    Comment


    • #3
      Sa inteleg ca din cauza "amestecului pre bogat" se poate strica sonda, sau din cauza asta arata sonda din poza asa, sau nu am inteles eu bine Nu am facut nici o modificare de soft.
      Din pacate nu am alta sonda de la nici un prieten care sa aibe "Logan" .
      Benzina bag numai din peco "Petrom" - numai 1, 2 peco-uri din Bv. am bagat.

      La naiba ... astept si alte pareri, mersii

      Comment


      • #4
        vezi ca si eroarea aia iti spune mai multe despre ce nu functioneaza la sonda,adica incalzitor sau tensiune aiurea.Din cate vad sonda nu e OEM, e aftermarket,deci poate fi o tiganie chinezeasca care chiar atat sa tina...3 luni.
        Aruncati banii pe piese de 2 lei,iar apoi va mirati ca nu tin decat cateva luni.
        Pentru a evita imposibilitatea resetarii parolei pe forum, userii cu adresa de @yahoo.com sunt rugati sa activeze o alta adresa de mail, diferita de @yahoo.com.

        Comment


        • #5
          nu cumva nici bujiile nu mai lucreaza cum trebuie?

          Comment


          • #6
            Salut Cristi,

            Prima data problema a fost "senzor preincalzire sonda" NU functioneaza.

            Am schimbat-o, iar acum "tensiune constanta". NU se modifica absolut deloc indiferent de variatiile de turatie.
            Chiar sa fi avut un asa mare "noroc" cu ea.

            Care poate fi considerata sonda buna ? Am gasit la o gramada de preturi sonde care au ajuns pana la 800 ron (la Dacia).

            Ceva raspunsuri la intrebarile mele legate si de diferente sonda 1.4 vs. 1.6 ?

            PS: Cum vad/imi dau seama daca bujiile lucreaza bine ?
            --> Totusi au fost schimbate acum 2 luni (bujii Brisk cu 2 electrozi).
            Last edited by stefyi2001; 13 May 2012, 11:16.

            Comment


            • #7
              pai vezi, atunci e clar ca nu e aceeasi problema la ambele sonde,ci doar o coincidenta.A 2a sonda e facuta de cine stie cine.O sonda cand se defecteaza incepe sa aibe diferenta dintre varfurile de tensiune cat mai mica,dar faptul ca nu fluctueaza deloc inseamna ca ori e moarta,ori tu te uiti pe sonda 2 dupa catalizator )
              Sonde bune sunt alea cu care vine masina din fabrica,sau Bosch,sau NTK de la NGK etc.Aia e clar o chinezarie dupa ambalaj.
              1.4,1.6,2.0 daca sonda are aceeasi forma inseamna ca face acelasi lucru.
              Pentru a evita imposibilitatea resetarii parolei pe forum, userii cu adresa de @yahoo.com sunt rugati sa activeze o alta adresa de mail, diferita de @yahoo.com.

              Comment


              • #8
                E clar ca ma uit unde trebuie )

                Cand spui "forma este aceeasi" la ce te referi ? Vezi poza.

                atunci o sa merg maine sa vad la ce preturi le gasesc .... Dar dintre firmele pe care le-ai enumerat, tot pe ceea mai ieftina o sa o iau sper ca nu o sa fie probleme.
                Ai vreo recomandare personala ?

                Deci NU este nici o diferenta la nivelul de tensiuni de lucru, dar la nivel de comunicari cu comp. de bord ..... sau naiba stie ce altceva pe partea electrica ?

                Intrebarile din postul anterior raman valabile
                Attached Files

                Comment


                • #9
                  sonda lambda,are valori intre 0-1000mV,daca are acelasi numar de fire si se potriveste ar trebui sa fie ok.Poti gasi aceeasi sonda ce o vinde dacia cu 8 mil si care probabil o fi tot bosch,nu stiu sigur, undeva la 3-4 mil,doar ca nu o iei de la Dacia )
                  Pentru a evita imposibilitatea resetarii parolei pe forum, userii cu adresa de @yahoo.com sunt rugati sa activeze o alta adresa de mail, diferita de @yahoo.com.

                  Comment


                  • #10
                    nu e nici un fel de diferenta intre sondele de pe 1.4 si 1.6. mai mult, atat cea de dinaintea catalizatorului cat si cea de dupa catalizator sunt identice. ai putea incerca sa le schimbi intre ele, cu ocazia asta vezi daca se muta eroarea sau daca ai un fir intrerupt. lambda 2 o poti itgani usor din soft si nu influenteaza in asa mare masura consumul, chit ca mergi cu becul aprins in bord.
                    Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                    Comment


                    • #11
                      Nu o sa va vina sa credeti ..... ieri am mers si am cumparat sonda noua.
                      Astazi din pacate, service-ul unde vroiam sa o instalez, nu a fost disponibil, deci am programare pentru maine. Toate bune pana acum.

                      Ma urc in masina cand am terminat serviciul (pe la 5), pun contactul, incep sa se stinga martorii e bord si SURPRIZA .... SE STINGE si cel de "check engine" !

                      Merg cam 20 km. opresc motorul, il repornesc.... ajung acasa ... tot la fel.

                      NU mai inteleg NIMIC credeti-ma !

                      Ce naiba sa fac ... sa merg maine sa-mi schimb sonda totusi ..... ? Eu as zice sa mai astept vreo 1000 km min.

                      Sa ma duc din nou cu ea la un tester sa vad daca lucreaza sonda (adica daca si-a dat drumul) sau e clar ca daca s-a stins NU mai este nici o problema.

                      Se poate ca sonda acum sa functioneze si maine sa nu mai functioneze ?

                      Revin cu intrebarea ... pot fi si alti factori care duc la aparitia acestei probleme ? Inclusiv poate fi dn alta parte care sa avarieze sonda si apoi ea sa-si revina ?

                      Multumesc inca o data !

                      Comment


                      • #12
                        domnule, problemele pot veni din mai multe surse. tu trebuie sa te asiguri ca daca schimbi ceva, aia e rezolvarea, de aia ti-am spus mai toti sa mergi la diagnoza. asa am avut eu, o sonda din cauza careia palapia becul in bord. eu macar stiu c-am agatat-o intr-o teava d egaz si i-am distrus firul de la rezistenta de incalzire. daca asta e si cazul tau (ai frecat masina pe dedesubt), noi nu aveam de unde sa stim. sfatul meu e sa verifici mufa, s-o cureti, s-o dai cu spray contact cleaner apoi cu wd40. firele albe le moti masura cu ohmetrul, trebuie sa ai sub 10ohmi dar mai mult de 2ohmi. firele colorate, sonda in sine, n-o pune pe aparatul de masura c-o distrugi. dupa ceva vreme schimba sondele intre ele. verifica/schimba bujiile. daca si-a revenit complet, ai avut ori contacte proaste, ori benzina proasta (posibil condens in rezervor, deci apa in benzol), ori un injector a mers aiurea, tot din cauza benzinei proaste. astea le puteai vedea la diagnoza, acum cu becul stins, poate nu mai vezi. daca eroarea a ramas totusi memorata, c-ai mers ceva vreme cu ea, s-ar putea totusi sa vezi ce a fost daca duci masina la diagnoza.
                        Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                        Comment


                        • #13
                          dar tu cum ai dedus ca e sonda? poate de exemplu nu functioneaza injectia calumea ,,
                          " Nevastamea conduce atat de rau, incat GPS-ul i-a spus: in 50 metri trage pe dreapta ca vreau sa cobor "

                          Comment


                          • #14
                            Neata,

                            Poi nu am "dedus" ca sonda nu merge.
                            Am spus in posturile de mai sus ca am fost cu ea la tester si mi-a spus (aratat) ca sonda nu da semnal (tensiune constanta indiferent de turatie), iar asta inseamna ca nu functioneaza.
                            Referitor la benzina, inca am acceasi benzina ca si saptamana trecuta (nu am alimentat inca cu alta).

                            Acum Seba ca ai adus vorba, sa stii ca luni, am fost si am "gadilat-o" un pic, adica am scoso din mufa ei si am rebagat-o de vreo 2 ori - atat.
                            Sa fi fost asta problema ...

                            Am sa curat si pinii acceia cu spray de contacte sa fiu sigur totusi, cat despre masurarea lor, va trebui sa merg udeva ca nu posed aparat de masura.

                            Sonda de pe masina, are "culorile" cablurilor (alb, alb, gri, negru), si totodata lungimea cablului este mai MICA decat la ceea care am dat-o jos de pe masina - ceea ce inseamna ca nu am putut sa o mai fixez in suportul acela care e prevazut pe motor, ci sta in aer.

                            Se poate cumva sa pun o banda izolatoare pe ea ca sa stea fixa si poate sa nu se mai desprinda in mers sau la socuri ?

                            Comment


                            • #15
                              ideea e s-o fixezi cumva. alb-alb e rezistenta de incalzire, ti-am zis ca aia o poti verifica simplu cu un ohmetru. de celelate fire sa nu te atingi cu aparatul de masura ca distrugi pastila de zirconiu sau ce mama dracu' e senzorul ala cand incerci sa o masori. sonda da tensiune si cand o tii asa in aer, daca ai incalzi-o la 600 de grade. tensiunea aia o poti masura cu voltmetrul, dar cu de-ala anlogic, cu impedanta mare de intrare si cu condensator de filtrare mic, pt o integrare cat mai mica a semnalului si o s avezi ca acul va oscila. daca l-ai comutat pe ohmetru, sau il uiti pe ohmetru si pui bornele pe sonda, aparatul de masura injecteaza curent in cristalul ala si bye-bye, tocmai iti mai trebuie una bucata sonda lambda si nu-s defel ieftine...
                              Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google