Probleme Tehnice Logan II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by Oti View Post
    Inainte de a sch bateria citeste pe aici, problema este asemanatoare :
    http://www.loganclub.ro/forum/proble...-t55612p3.html

    parerea mea este ca fluctuatia de tensiune nu o sa dispara, ei au atenuat-o prin montarea unui condesator, ceea ce in cazul asta nu este valabil.
    Tot consumul de peste 12V se trage din alternator, motorul compensand cererea de putere prin cresterea turatiei....etc. Tot ce este sub 12V intervine si bateria....de aici si variatiile de tensiune
    Toti consumatorii electrici consuma curent si nu tensiune, o baterie iti da o rezerva mai mica sau mai mare de curent... tensiunea variaza la socuri de consum pe care ansamblul alternator-baterie nu le poate absorbi/regula... imediat
    RTFM

    Comment


    • Originally posted by dadan View Post
      Toti consumatorii electrici consuma curent si nu tensiune,

      Consumatorii electrici au nevoie de putere electrica, furnizata sub cele doua componente, U si I pentru a functiona la parametrii constructivi.
      P=U*I.
      ...
      Se da o baterie care scoate doar 7v si 100A (element mort). Poti invarti cu aceasta, la turatia nominala electroventilatorul, care are urmatoarele caracteristici, P=250w,U=12V, I=8.3A?

      Eu as zice ca nu.
      Last edited by IancuMIC; 18 September 2015, 10:29.
      Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

      Comment


      • Corect. Cand spunem consum intre meseriasi , se subintelege consum de putere (U*I) la tensiunea respectiva . Putere electrica care se transforma in putere mecanica pt miscarea rotilor (servodirectie). Alternatorul consuma putere mecanica furnizata de motorul termic , putere ce se duce catre baterie pt incarcare si catre circuitele electrice , intre care si servodirectie. Problema este ca caracteristica putere/turatie (alternator) la 1000 rot/ min (sub) este sub caract reala ( de ce are nevoie servo).

        Trimis de pe al meu K013 folosind Tapatalk
        „Decât să înjuri întunericul, mai bine aprinde o lumânare.”

        Comment


        • Depinde de puterea alternatorului.
          Ca idee, un alternator valeo de 75A, va furniza ~46A, la 1000rpm (motorului termic). Odata cu cresterea cererii de putere, ECU va trebui sa gestioneze aceasta situatie prin cresterea turatiei motorului.
          In mod normal generatorul, daca este ales corect, functioneaza in parametrii si nu au fost montati consumatori suplimentari, ar trebui sa faca fata acestei situatii.
          Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

          Comment


          • Prin analogie cu transformatoarele ce alimenteaza satele (in rural), unde cum creste consumul palpaie becurile, transformatorul face fata consumului, cu dezavantajul caderilor de tensiune, cum ne apropiem cu consumul de puterea nominala cu atat variatia tensiunii este mai mare. Presupunad ca puterea furnizata la intrare este suficienta, din acest motiv se merge pe o supradimensionare a transformatorului (alternatorului) pentru obtinerea unei variatii de tensiune suportabila de consumatori (sau nederajanta pt sofer cum ar fi palpairea becurilor). La mine servo este neelectrica si avand in general consum mic (ACCES) palpaie becurile putin, nu m-a deranjeaza.
            „Decât să înjuri întunericul, mai bine aprinde o lumânare.”

            Comment


            • Din cate stiu, sper sa nu ma insel, actionarea motorului pomei servo, se face prin intermediul unui variator de viteza ceea ce, in mod normal, asigura un cuplu constant la pornire, chiar si in cazul variatiei de tensiune, un control foarte bun al motorului(flux vectorial in bucla deschisa) si lucru foarte important, fara socuri in instalatia de alimentare.
              Last edited by IancuMIC; 18 September 2015, 12:53.
              Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

              Comment


              • In functie de suprafata de rulare, anvelope, necesarul de putere este variabil, partea de automatizare asigura un cuplu constant prin modificarea parametrilor U-I . Undeva pe lant , la bornele alternatorului, variatia de putere este mai rapida decat reactia partii de automatizare (regulat tensiune, ECU comanda crest turatiei mot termic) si atunci esti numai pe puterea inmag in miezul magnetic (stator alternator), putere ce este furnizata instant daca ai de unde.

                Trimis de pe al meu K013 folosind Tapatalk
                Last edited by Oti; 18 September 2015, 12:33.
                „Decât să înjuri întunericul, mai bine aprinde o lumânare.”

                Comment


                • Vorbeam despre simptome petrecute la turatia de relanti.
                  In timpul rularii cu turatii peste 1500rpm, nu cred ca se poate vorbi despre sincope in alimentarea pompei servo; in plus manevrele nu sunt ca alea de la plecarea de pe loc cu viraj.
                  Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                  Comment


                  • Puterea (magnetica) inmagazinata in miezul magnetic (alternator) este mai mare la 1500rpm decat la 1000rpm, automat si variatia de tensiune cu consumul este mai mica, insensizabila sau nederanjanta. La turatie de pana in 1000rpm fenomenul este deranjant. Normal zic eu, atat timp cat motorul nu se opreste din aceasta cauza (cat este rece). Eu accept o variatie a intensit luminoase de 20%, si nu ma bazez numai pe ECU, accelerez usor, nu fac manevrele pe loc fara sa apas acceleratia, numai pe relanty. In anumite conditii poti opri motorul.
                    Iar vibratia volanului este reactia servo la suprafata de rulare (reclama un coleg) la care se adauga si modelul de anvelopa, stare, presiune (parerea mea). Efortul este mai mare pe pietris fata de beton sau asfalt (cei cu biciclete pot sa confirme).
                    Last edited by Oti; 18 September 2015, 13:34.
                    „Decât să înjuri întunericul, mai bine aprinde o lumânare.”

                    Comment


                    • Unde durerea mea inmagazinezi putere?????????,,
                      E vroba de curent absorbit, cu cat creste cererea de curent in alternator e riscul sa scada tensiunea daca alternaotrul da tot ce poate la turatia aia. Da si bateria niste curent, si pe nisip/pietris virezi mai greu deci curent mai mult absorbit de motorul pompei.
                      Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.

                      Comment


                      • Legea inductiei electromagnetice, tot ce vezi cu ochii si asculti cu urechile funct pe principiul ei.

                        Trimis de pe al meu K013 folosind Tapatalk
                        „Decât să înjuri întunericul, mai bine aprinde o lumânare.”

                        Comment


                        • Alternatorul e de 90A.
                          Ai 42w permanent pe DRL + motor pornit(tot ce înseamnă calculator e alimentat) + radio
                          sau
                          ai pozitii 28w + faza 2x55w sau 2x60w + motor pornit(tot ce înseamnă calculator e alimentat) + radio

                          la care adaugi consumul G.E.P.D.A.(care e alimentat prin sigurantă de 70A) prezent doar la rotirea volanului.

                          Ce mai rămâne din cei 90A în codițiile în care bateria e mică?
                          Last edited by t0rquemada; 18 September 2015, 15:02.
                          Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

                          Comment


                          • Daca siguranta pompei e de 70A, curentul nominal al acelui consumator nu ar trebui sa fie mai mare de ~40A, deci ~ 500w. Siguranta fuzibila protejeaja la scurtcircuit, nu e protectie la suprasarcina, caz in care ar fi trebuit sa limiteze curentul absorbit la max.10% peste cel nominal.
                            ...
                            Sincer, nici eu n-am inteles exact ce vrea sa spuna colegul, despre puterea inmagazinata in pachetul de tole; in fine...
                            Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                            Comment


                            • Lasa, nu-l zgandari ca-ti da o paralela cu matizul.
                              Torq, curentul la pornire al unui motor poate fi surprinzator de mare pe o perioada scurta fara sa arda bateria, dar de aia ai baterie acolo (un condensator de filtrare ar fi si mai bun insa merge si fara).
                              Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.

                              Comment


                              • Eu am avut in vedere ca actionarea pompei se face prin variator de viteza, situatie in care pornirea se face in mod diferit fata de actionarea prin cuplare directa; de aia am zis ~40A.
                                In atari conditii curentul de pornire poate atinge, functie de tipul electomotorului, de la 3..7 ori din In.
                                Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google