Procedură învaţare ECU

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Ok, am retinut teoria, numai ca am 2 probleme:
    1. In aproximativ 1 ora (+/- 10 minute) cat fac eu de acasa la serviciu si viceversa, in bara la bara, numai cu tr.1/2 si rar 3, nu ajung la 4 liniute acum, iar la drum intins cred ca in 200 km ajunge la 4 linii (diesel 85)
    2. Intr-a treia la relanti am 25-27 - cum o las sa revina de la 90 la 20km/h? (btw, am aproape 20 in a II-a la relanti)
    3. Ajung la 4 linii totusi in 10 minute daca trag de ea cu 80 in a II-a, numai ca ma injura jumatate de cartier la zgomotul pe care il fac...
    sigpic
    Ambition 1.5 dc

    Comment


    • #17
      Ma gandesc ca e valabil numai la benzinare.
      Eu cand am umblat la baterie (am dat-o la cineva sa-si porneasca utilaju) n-am facut nici un fel de procedura sau ceva de genu.
      Pusa bateria inapoi, dat cheie si drum bun. N-am sesizat vreo crestere de consum sau sa mearga prost masina.

      PS: oare ce ''invata'' UCE cand ii dam talpa pana la 90 km/h si apoi o lasam in frana de motor pana la 20 km/h (pe tr III)?

      Nu-i mai bine sa-i dau o talpa pana la 6000 rpm si apoi s-o las in frana de motor, sa-mi cunoasca toata talpa piciorului...? ))))

      Comment


      • #18
        invata pozitia clapetei de acceleratie, care rezistenta s-ar putea sa fie usor diferita de setarile "default", asta e de fapt smecheria. procedurea se cheama "idle learn" si exact asta face, ii "spune" ecu ce valoare are resistenta de pozitie a clapetei de acceleratie cand motorul e la ralanti.
        Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

        Comment


        • #19
          @X@by: Temperatura normala e 4 linii (~90 grade) la orice motor din gama Dacia, fie el K9K790, K9K792 sau K9K796. Tie daca nu ti se ridica la 4 linii asta inseamna ca n-a ajuns aproape de temperatura optima sau cum? Mai gandeste putin inainte sa postezi.

          @DomnulK: Procedura asta nu se aplica la masinile noi, sigur. La masinile cu rescriere de soft in UCE injectie poate, doar daca se doreste.
          Cel mai nou proiect auto din România!
          Foarte curând şi teste cu modele Dacia.

          Comment


          • #20
            Aproximativ aceasi chesti am facuto si dupa remapare, dar cu a 3 pana la 4.000 si dupaia frana de motor asa mi sa recomandat si daca mai am vro problema sa o repet(si chiar e valabila), acum ceva timp am sesizat ca daca de la relanti o turai brusc, dadea in nas si dabea dupaia urca in ture asa ca am refacut testu de mai sus si totu e ok nu mai da in nas, era ce la senzoru clapetei??
            sigpic

            Comment


            • #21
              Parerea mea: ECU nu se poate invata, ca e deja invatat din "nastere".
              Procedura care se descrie aici seamana mai degraba cu procedura de curatare a catalizatorului prin forja si dupa aia masina ar fi mai "sprintena". Faza cu borna scoasa o fi vre-un factor psihologic.....
              1.5 DCi Laureat Gri platine, a strong car for a strong man!

              Comment


              • #22
                Pai normal ca e ''invatat'' din nastere, dar dupa un reset tre' sa isi incarce niste parametrii si asta o fi probabil cel mai rapid mod de citire informatii noi.
                Oricum, faci nu faci, ECU ajunge sa isi incarce toti parametrii necesari, intr-un timp mai mare desigur (oricum cred eu exclus cateva sute de km cum spunea cineva).

                Eu dupa remap n-am sesizat sa-si dea in nas la turatie brusca (i-am si dat ''brusca'' blana la 7000 rpm si n-a facut nazuri) si martoagele alea in plus s-au simtit imediat.

                Comment


                • #23
                  @huzzy: fara suparare, dar parerea ta e gresita
                  procedura in discutie e scrisa in manualul de reparatii. si in mod normal se face pe banc, in fabrica, sau se citeste valoarea rezistentei si se inscrie in flash direct. procedura e mai mult pt service-uri, care n-au posibilitatea sa scrie direct la orice locatie din memoria ecu.
                  Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                  Comment


                  • #24
                    ok, a fost doar o parere, dar daca voi spuneti asa, inseamna ca asa e.
                    1.5 DCi Laureat Gri platine, a strong car for a strong man!

                    Comment


                    • #25
                      @huzzy1981: UCE injectie are mapele pentru injectie pe el, normal, dar parametrii de injectie sunt "customizabili" si se pierd cand se deconecteaza de la curent.
                      Cel mai nou proiect auto din România!
                      Foarte curând şi teste cu modele Dacia.

                      Comment


                      • #26
                        Atunci pt un demaraj bun si raspuns bun la acceleratie, nu e bine sa deconectez borna+, stau asa cateva minute, pun la loc si apoi o iau la talpi inumane??
                        1 2 si 3 blana de blana, turatii de maxim in timp scurt si d-astea...

                        Comment


                        • #27
                          nu ca atunci o sa ai relantiu la doar la 6000
                          ca asa crede el ca ii normal.
                          On topic,chestia asta din cate am inteles de la niste "ingineri" super destepti se numeste invatarea volantei,eu stiam ca se duce undeva a 3a pana la 80,apoi se lasa sa curga pana la 20 la ora.
                          Last edited by Cristi_Xp; 5 September 2011, 00:04.
                          Pentru a evita imposibilitatea resetarii parolei pe forum, userii cu adresa de @yahoo.com sunt rugati sa activeze o alta adresa de mail, diferita de @yahoo.com.

                          Comment


                          • #28
                            Originally posted by andrei View Post
                            @X@by: Temperatura normala e 4 linii (~90 grade) la orice motor din gama Dacia, fie el K9K790, K9K792 sau K9K796. Tie daca nu ti se ridica la 4 linii asta inseamna ca n-a ajuns aproape de temperatura optima sau cum? Mai gandeste putin inainte sa postezi.
                            Deci vara mi se ridica la 4 liniute dar greu. Iarna nu mi se ridica la 4 liniute nici dupa 30min mers in oras.
                            I HAVE A !sigpic
                            fara linkuri externe in semnatura

                            Comment


                            • #29
                              Si la ce foloseste treaba asta? Eu n-am facut-o niciodata si am schimbat bateria. Deci, care e faza cu asta?
                              Mai bine sa pui raul înainte, si sa lasi ce e mai bun ca o surpriza.sigpic

                              Comment


                              • #30
                                deci trebuie sa aplici procedeul asta in cazul in care deconectezi bateria, nu?
                                eu cam asta inteleg...
                                daca nu faci, oricum isi ia el parametrii intr-un interval mai mare de timp/km...
                                Better late than never, but never better late

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google