Procedură învaţare ECU

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    cam asta e ideea de baza.
    Fuarte Nervos !!!

    Comment


    • #32
      inseamna ca e o chestie inutila oarecum
      Mai bine sa pui raul înainte, si sa lasi ce e mai bun ca o surpriza.sigpic

      Comment


      • #33
        eu consider un sfat bun asta pe care l-am primit...
        sper sa fie ok si ptr masina
        Better late than never, but never better late

        Comment


        • #34
          Originally posted by Octavian___30 View Post
          Atunci pt un demaraj bun si raspuns bun la acceleratie, nu e bine sa deconectez borna+, stau asa cateva minute, pun la loc si apoi o iau la talpi inumane??
          1 2 si 3 blana de blana, turatii de maxim in timp scurt si d-astea...
          Si eu sunt curios....
          sigpic

          Comment


          • #35
            eu de obicei accelerez pana la 80 cu pedala la podea.
            consum vara extraurban cu ac 6.5 /100 cu o viteza de coraziera de 110km/h cu reducerile de viteza de rigoare in localitatile prin care trec.. urban undeva pe la 8-9 la suta.
            sincer nu cred ca daca ii dai ca la hotii de cai cand faci procedura de invatare o sa iasa din logan ferarri. dar poti sa incerci. oricum in treapta 1 si 2 poti sa-i faci ce vrei tu.
            procedura nu se face degeaba in treapta a3-a de viteza. este treapta cea mai elasitca. ecu are nevoie de o accelerare constanta intreapta 3 intr-un interval de timp suficient pentru a-si face regalajele necesare.
            inginerul de la dacia care m-a invatat trick-ul mi-a spus ca e suficient, ca timp, sa-i fac invatare cu pedala la podea .
            Last edited by NerviiMei; 17 December 2008, 08:27.
            Fuarte Nervos !!!

            Comment


            • #36
              dom'le....e obligatoriu sa fac chestia asta? ca nu a raspuns nimeni concret la intrebare.
              " Nevastamea conduce atat de rau, incat GPS-ul i-a spus: in 50 metri trage pe dreapta ca vreau sa cobor "

              Comment


              • #37
                nu e obligatoriu, dar eu prefer sa-l fac decat sa las ecu sa invete singur cum are el chef.
                Fuarte Nervos !!!

                Comment


                • #38
                  voi discutati sa va aflati in treaba? in manualul de reparatie scrie negru pe alb ca asta e invatarea ralantiului. se face cand se schimba corpul clapeta, sheiss egal ca schimbi sau nu bateria. si cand faci franarea de motor, ala cu laptopul trebuie sa-i dea comanda ecu-ului sa invete pozitia clapetei, altfel poti tu sa franezi motorul pana obosesti, ca ala tot nu invata nimic. si apropo, valoarea potentiometrului de pe corpul clapeta se scrie in flash, nu in ram. in caz contrar, dupa deconectarea bateriei, motorul n-ar avea un ralanti stabil. cum eu am decontectat bateria la n masini (loganuri) de x ori/zi si motoarele au mers foarte bine fara sa execut procedura respectiva, as zice ca acest pseudo "idle learn" fara ddt2000 e frectie la picior de lemn...
                  Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                  Comment


                  • #39
                    Aberatii

                    Originally posted by DomnulK View Post
                    In cazul in care resetati ecu din diverse motive/cauze: schimbati bateria, s-a ars siguranta, etc.

                    -se porneste motorul
                    -se merge cu masina pana temperatura apei ajunge la 4 liniute, adica temperatura normala de functionare a motorului
                    -se cauta un drum foarte putin circulat si destul de lung si plan<fara urcusuri si coborasuri>
                    -se pleca cu masina de pe loc schimband treptele de viteza la cca 2000 de ture.
                    -ajunsi in treapta a treia de viteza acceleram constant pana ajungem al viteza de 90 de km la ora.
                    -ajunsi la 90km la ora luam piciorul de pe acceleratie si lasam masina in frana de motor<sa curga> pana ajungem la 20 de km la ora, fara a scoate masina din viteza sau a actiona orice alta pedala.
                    -daca circumstantele impun actionare franei, se va actiona in consecinta si se va repeta procedura.
                    -dupa ce s-a ajuns la 20km/h uce-ul este programat si se poate continua drumul.


                    aceasta procedura ajuta la oprimizarea unor parametrii de injectie pe care in mod normal ecu ii invata in cateva sute de km.
                    aceasta este procedura standard a celor de la uzina. in mod normal toate masinile care ies pe poarta fabricii, ar trebui sa fie supuse procedurii descrise mai sus.
                    Mai armata a paishpea .... fii de bravi eroi ... asta e mecanica ... ce e ma pe voi ?

                    Da ce e loganul bre? vre-un cyborg? ... n-am auzit inca de softuri pentru PC care sa "invete" daramite de soft in ECU

                    Stim cu totii ca tipul de memorie folosit in ECU e flash ... mai putini stiu despre flash ca nu se sterge daca ramane fara alimentare... de aici reiese faptul ca parametrii nu dispar la deconectarea acumulatorului de pe masina.

                    "invatarea" senzorilor si a actuatoarelor se face la montarea lor prin introducerea unor parametri in ECU sau UCH cu ajutorul unei ustensile de prgramare fie el DDT sau CLIP iar resetarea lor sau reinitializarea lor se face la punerea contactului dupa realimentare prin aducerea lor in pozitia de zero logic.

                    DomnulK: ce-a facut nenea ala acolo cu tine a fost oleaca de circ ... poate pentru a-si da oleaca de importanta sau ... cine stie .... doar pentru a te pune pe ganduri. Un lucru e sigur E O ABERATIE.

                    Nu mai credeti mai toate prostiile!!! Pune-ti mana pe carte !!!

                    Originally posted by andrei View Post
                    @huzzy1981: UCE injectie are mapele pentru injectie pe el, normal, dar parametrii de injectie sunt "customizabili" si se pierd cand se deconecteaza de la curent.
                    raspund simplu ... aveam pretentii la tine ( SUPER MODERATOR )
                    Last edited by dsl400; 11 January 2009, 15:03. Reason: Automerged Doublepost

                    Comment


                    • #40
                      Originally posted by dsl400 View Post
                      Originally posted by andrei View Post
                      @huzzy1981: UCE injectie are mapele pentru injectie pe el, normal, dar parametrii de injectie sunt "customizabili" si se pierd cand se deconecteaza de la curent.
                      raspund simplu ... aveam pretentii la tine ( SUPER MODERATOR )
                      io nu ma prind ce ai vrut sa zici, explica
                      Daca indeplinesti o sarcina prea bine, vei ramane cu ea pe cap, cum ar fi Tutoriale pentru Dacia Logan

                      Comment


                      • #41
                        nu s-a exprimat bine,el se referea la corectiile care apar in mers..si care se reseteaza cand iei bateria.
                        dar na,tre sa explici sa inteleaga toti,altfel cred ca nu esti documentat
                        Last edited by Cristi_Xp; 11 January 2009, 15:24.
                        Pentru a evita imposibilitatea resetarii parolei pe forum, userii cu adresa de @yahoo.com sunt rugati sa activeze o alta adresa de mail, diferita de @yahoo.com.

                        Comment


                        • #42
                          Originally posted by dsl400 View Post
                          Mai armata a paishpea .... fii de bravi eroi ... asta e mecanica ... ce e ma pe voi ?
                          mecanica combinata :-) un fel de struto-camila care invata sau sistem de injectie cu parametrii de corectie ...

                          Originally posted by dsl400 View Post
                          n-am auzit inca de softuri pentru PC care sa "invete" daramite de soft in ECU
                          daca n-ai auzit nu inseamna ca nu exista (soft PC care sa invete) ... cauta pe google.com dupa "retele neuronale" sau "inteligenta artificiala" si ai sa ramai uimit

                          Originally posted by dsl400 View Post
                          Stim cu totii ca tipul de memorie folosit in ECU e flash ... mai putini stiu despre flash ca nu se sterge daca ramane fara alimentare... de aici reiese faptul ca parametrii nu dispar la deconectarea acumulatorului de pe masina.
                          numa ca ECU mai are is o memorie volatila ... unde retine, de exemplu: erorile ce ti le raporteaza pe bord (si care la scoaterea bateriei dispar ... oare de ce?) si parametrii de corectie cu niste valori medii (daca nu ma insel) ce sunt folositi la injectie ...

                          probabil andrei se referea la parametrii de corectie (sau niste valori medii ale lor) ce sunt tinuti/(e) in memoria volatila a ECU ...

                          e fortat a spune ca invata (stie doar sa compare valori, intre anumite praguri de min si max fixate, si nimic mai mult), dar el memoreaza in timp anumiti parametrii de corectie care, la rundul lor, sunt corectati in timp ... si la resetarea completa (scoaterea bornei - de la baterie) aceste valori se reseteaza ...

                          S.
                          I have no special talent. I am only passionately curious.

                          Comment


                          • #43
                            Domnul K are dreptete, dar se refera la primele generatii de sisteme de injectie, unde calculatorului ii trebuiau cativa Km parcursi pentru a invata corectiile. La ultimile generatii de sisteme de injectie calculatorului ii trebuie doar cateva cicluri motor de functionare. Acel test este inutil la Logan. Si inca o chestie, daca se scoate bateria pt cca 2..3 min, memoria volatila nu se pierde. Daca se tina mai mult atunci se poate sterge. Asa sunt calculatoarele de generatia mai noua.

                            Comment


                            • #44
                              asta s-o crezi tu cu generatiile vechi si noi. toate loganurile benzinare au ecu siemens sirius 3132, modele la nivelul anilor 90 inceput de 2000. sau crezi ca pe loganurile din 2009 ai alt ecu decat pe alea din 2004? ati umplut cateva pagini dandu-va cu parerea despre cum nu inveti un ralanti si ce anume nu se corecteaza cand deconectezi bateria...tineti-o tot asa, mie incepe sa-mi placa topicul asta
                              Last edited by crististreulea; 11 January 2009, 17:36.
                              Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                              Comment


                              • #45
                                Originally posted by crististreulea View Post
                                io nu ma prind ce ai vrut sa zici, explica
                                oarecum dureros .... nu ma asteptam la asa ceva de la el .... revin asupra ideii si spun ca totul in acea cutie este logica si totul este la fel de precis ca si un ceas elvetian ... nu incape in nici un fel ceea ce spune el

                                da parametrii de injectie sunt customizabili ... dar nu se customizeaza dupa stilul de condus al soferului si nici nu trebuie reeducat ECU dupa reconectarea acumulatorului

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google