Programul Prima Masina

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Dacia trebuie sa vanda 60 de mii de masini pe an in Romania, ca sa-si atinga indicii de profit doriti de ei, declaratia lui Stroe de acum 2 ani.
    Tare mi-e ca nu ating cifra asta in prezent.
    Si programul Prima Casa a fost un os aruncat dezvoltatorilor imobiliari, ii durea fix in partea dorsala de tineri.
    Doar ca si pe tineri i-a durut in partea dorsala de apartamentele cu pereti de rigips de prin balariile de la marginea oraselor mari, si au cumparat in general apartamente vechi, IN oras.

    Eu asa vad un program corect, sa nu-mi impuna masina noua pe creditul ala, pentru asa ceva exista programul Rabla.

    Si atunci, da, nu voi considera ca e un os aruncat Dacia.
    Last edited by mr.K; 9 October 2014, 13:50. Reason: Automerged Doublepost

    Comment


    • #32
      Originally posted by einstein1984 View Post
      Incepi si tu ca nea k ca e os aruncat lu Dacia? Aia pierd bani la fiecare din cele 320 000 de masini exportate anual si crezi ca niste vanzari potentiale de 15 000 de masini IN plus ii ajuta cu ceva? Pe bune, cand ei sunt deja cu cele mai mari vanzari in Ro?
      Si daca cumpara oamenii peugeot, citroen, chevrolet, fiat sau alte masini sub 14000 de euro? Atunci se cara Dacia de aici?
      Totul tine de negociere...mai bine obtii ceva decat nimic nu? Latra francezii din 2000 ca nu au autostrada si infrastructura ...sa intamplat ceva? Nu!
      Se intampla ceva daca pana in alegeri o lasa mai moale? NU!
      Asa ca totusi au obtinut o crestere a vanzarilor in RO.
      Sa fim seriosi pun pariu ca 80% din Prima masina vor fi Dacii.
      De ce? Pentru ca sub 50,000 RON Dacia e cam peste tot ce exista pe piata ca si raport pret/ce primesti. Si nu o zic eu ...o zic nemtii, francezi, englezii care cumpara Dacia la greu si nu Fiat sau Pug in plaja 11K
      Last edited by eugenmanea; 9 October 2014, 13:54.
      Saab 9-5 Aero

      Comment


      • #33
        Hai sa nu aberam in punga, e o masura de crestere a consumului si de a evita imbatranirea si mai accentuata a parcului auto cu toate gioarsele din occident (apropo, credit le da sa ia golf 4, taxa de plouare cine o plateste?) E greu sa evaluezi un vehicul SH dpdv garantie banca. Nu e optima, e ceva insa.
        Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.

        Comment


        • #34
          Deci una peste alta, principalii beneficiarii vor fi tinerii, nu statul ce incaseaza taxele, sau producatorii ce scapa de marfa de pe stoc si incaseaza un profit baban.
          Pai eu spun sa ne ridicam in picioare si sa aplaudam guvernul.

          Comment


          • #35
            Overall eu o vad o masura buna... dai de munca la romani, il incentivezi pe cel mai mare exportator, ajuti tinerii sa ia masina noua nu rabla din vest..
            Din pacate masurile bune le cam numeri pe degete...aici e bai ul
            Saab 9-5 Aero

            Comment


            • #36
              Originally posted by eugenmanea View Post
              In acelasi timp Mercedes isi creste investitiile in Ungaria (stiti ca si noi eram pe lista scurta cand s- a facut investitia initiala..)
              Acolo chiar sunt Autostrăzi, nu doar diorame şi Master Plan.

              Comment


              • #37
                Nu stiu cum au facut ei calculul...ca in titlu zic ca la 9,500 EUR rata va fi cam de 150 EUR, apoi zic in text ca va fi cam 105 EUR...iar mie din calcule imi ies cam 138 EUR )))))

                Oricum... eu zic ca 138 EUR pe luna e o rata rezonabila- un tanar care fumeaza 1 pachet juma de tigari pe zi si are abonament de 25 EUR pe luna la mobil poate renunta la cele 2 'vicii' ca sa aiba masina.



                ECONOMIE » NEWS
                Cât de mică este rata în programul „Prima Maşină”
                12 oct, 23:51 | Şerban Buşcu | ECONOMICA.net

                În afară de dobânda prefenţială, programul Prima Maşină are avantajul unui avans de doar 5%, comparativ cu minimum 15% cât cer băncile pentru un credit auto clasic sau 20% cât percep firmele de leasing. Chiar şi în condiţiile unui avans mai mic, rata ce va fi plătită pentru un automobil de 10.000 de euro este, în cazul programului Prima Maşină, de doar 105 euro, faţă de minimum 200 de euro prin credit auto clasic sau 160 de euro printr-o firmă de leasing

                Comenteaza

                Cifra de afaceri în comerţul cu autovehicule şi motociclete a scăzut cu 10,2%, în august
                Programul „Prima Maşină”, anunţat recent de Guvern şi dedicat tinerilor între 18 şi 35 de ani, are trei mari avantaje comparativ cu produsele clasice de finanţare pentru achiziţia unui automobil. Avansul va fi între 5 şi 10%, la jumătate faţă de nivelurile practicate pe piaţă, dobânda, stabilită prin lege la nivelul maxim egal cu ROBOR la trei luni+3%(aproximativ 6% la actualul nivel ROBOR) mai mică decât pe piaţă şi perioada de creditare de 7 ani, cu doi ani mai mare decât ofertele clasice.

                Mai mult, statul garantează 50% din valoarea împrumutului ceea ce va face ca băncile să privească cu mult mai multă încredere dosarele clienţilor. În plus, creditele auto precum şi finanţările în leasing sunt mai mult în euo fapt care presupune asumarea unui risc valutar care, în cazu Prima Maşină nu există avaând în vedere că este vorba despre un împrumut în lei. Singurele oferte de finanţare disponibile în acest moment care se pot compara cu programul guvernamental sunt cele derulate, promoţional, de dealerii Renault şi Ford care oferă clienţilor posibilitatea de a achiziţiona anumite automobile comercializate sub respectivele branduri cu dobândă 0.



                Rată de 150 de euro la o maşină de 10.000 de euro



                Concret, pentru a achiziţiona un automobil în valoare de 10.000 de euro, un tânăr va trebui să dispună de un avans de 500 de euro precum şi de suma aferentă asigurării CASCO pentru primul an(adică în jur de 600 de euro). Potrivit calculelor ECONOMICA.NET, tânărul va plăti, pentru cei 9.500 de euro contractaţi prin credit pe 7 ani, o rată lunară de aproximativ 105 euro. Prin comparaţie, în prezent, cea mai bună ofertă de pe piaţă la un credit auto clasic presupune plata unui avans de 20%(2000 de euro) precum şi o rată lunară de 202 euro aferentă sumei de 8.000 de euro ce va fi împrumutată de la bancă.

                Atenţie, oferta, care aparţine Porsche Bank, reprezintă un credit în euro pe perioada maximă de fnanţare adică 5 ani. Ceva mai mică este rata în cazul unei finanţări în leasing care are din start dezavatnajul că proprietatea asupra automobilului aparţine firmei finanţatoare. În cazul unui leasing pe cinci ani, cu avans 25%(2.500 de euro) pe 5 ani, clientul va plăti 152 de euro la EFG Leasing.

                În afară de dobânda prefenţială, programul Prima Maşină are avantajul unui avans de doar 5%, comparativ cu minimum 15% cât cer băncile pentru un credit auto clasic sau 20% cât percep firmele de leasing. Chiar şi în condiţiile unui avans mai mic, rata ce va fi plătită pentru un automobil de 10.000 de euro este, în cazul programului Prima Maşină, de doar 105 euro, faţă de minimum 200 de euro prin credit auto clasic sau 160 de euro printr-o firmă de leasing  
                Saab 9-5 Aero

                Comment


                • #38
                  Calcule de ziaristi...sunt pline si programele de stiri de tipul asta de calcule.

                  Si ideea de la care s-a plecat la lansarea programului.
                  Premierul Victor Ponta a declarat, duminica, la inaugurarea unui nou sediu al Registrului Auto Roman (RAR) de la Bistrita, ca si-ar dori ca beneficiarii programului "Prima Masina" sa opteze pentru un autoturism fabricat in Romania, potrivit Mediafax
                  Ponta are vreo Dacie? Base macar a condus un Logan, un Duster...macar asa, de imagine.

                  Cum suntem o tara eminamente agrara, ar merge si programul "Primul tractor". Macar ala produce cat de cat plusvaloare.

                  Variante de achizitie:

                  Dacia Logan Dacia Logan 1.2 16v 75CP Acces - 6.900 euro cu TVA
                  Dacia Duster 1.6 16V 105 CP 2WD Acces – 11.000 euro cu TVA
                  Dacia Sandero 1.5 dCi 90CP Laureate – 11.600 euro cu TVA

                  Renault Twingo facelift 1.2 16v 75CP Night & Day – 7.550 euro cu TVA
                  Renault Clio 1.2 16V 75CP Pro – 8.200 euro cu TVA

                  Suzuki Splash facelift 1.0 GC – 8.000 euro cu TVA
                  Suzuki Swift facelift 1.2 94CP MT5 GA – 9.100 euro cu TVA
                  Suzuki SX4 1.6 GLX 2WD – 10.300 euro cu TVA

                  Skoda Citigo (3 usi) 1.0 60CP Active – 8.200 euro cu TVA
                  Skoda Fabia 1.2 HTP 60CP Avantaj – 8.800 euro cu TVA
                  Skoda Rapid 1.2 MPI 75CP Active – 11.000 euro cu TVA

                  Volkswagen Up (3 usi) 1.0 60CP Take Up! – 8.500 euro cu TVA
                  Volkswagen Polo (3 usi) 1.2 60CP Trendline – 11.200 euro cu TVA

                  Kia Picanto 1.0 Base 69 CP – 9.400 euro cu TVA
                  Kia Rio 1.2 GSL Base 85 CP – 10.000 euro cu TVA

                  Fiat 500 1.2 69HP Pop - 12.100 euro cu TVA
                  Fiat Punto facelift 1.4 77CP Easy S/S – 11.470 euro cu TVA

                  Opel Corsa 3 usi 1.0 65CP Selection – 9.270 euro cu TVA
                  Opel Adam 1.2 70CP MT5 Jam – 12.200 euro cu TVA

                  Ford Ka 1.2 69CP Trend – 9.500 euro cu TVA
                  Ford Fiesta facelift 1.25 65CP Trend – 11.900 euro cu TVA
                  Ford B-Max 1.4 90CP City – 13.400 euro cu TVA

                  Peugeot 107 (3 usi) facelift 1.0 E 68CP Acces – 9.700 euro cu TVA
                  Peugeot 208 (3 usi) 1.0 VTI 68CP Access – 10.000 euro cu TVA


                  Chevrolet Spark facelift 1.0 LS + - 9.770 euro cu TVA
                  Chevrolet Spark facelift 1.2 LTZ 82 CP – 11.420 euro cu TVA


                  Hyundai i10 1.0 66CP MT5 Comfort – 9.500 euro cu TVA
                  Hyundai i20 1.1 CRDi 75CP Comfort+ - 11.370 euro cu TVA


                  Toyota Aygo 1.0 VVT-i Terra – 8.800 euro cu TVA
                  Toyota Yaris 1.0 VVT-i Terra – 11.400 euro cu TVA


                  Citroen C1 facelift 1.0 i 68 CP – 9.200 euro cu TVA
                  Citroen C3 facelift 1.0 VTi 68 CP – 11.980 euro cu TVA
                  Citroen C-ELYSEE 1.6 HDi 92 Seduction – 12.000 euro cu TVA
                  Seat Ibiza SportCoupe facelift 1.2 60CP Reference - 10.500 euro cu TVA
                  Seat Toledo 1.2 TSI 85CP Reference - 12.460 euro cu TVA
                  Nissan Micra facelift 1.2 80CP Visia – 11.750 euro cu TVA
                  Alfa Romeo MiTo facelift 1.4 MPI 78CP Progression – 11.850 euro cu TVA
                  Alfa Romeo MiTo facelift 1.4 M-Air 105CP Progression – 13.050 euro cu TVA

                  Mazda 2 1.3 75CP CE Pro – 12.100 euro cu TVA
                  Last edited by mr.K; 13 October 2014, 11:12. Reason: Automerged Doublepost

                  Comment


                  • #39
                    Originally posted by eugenmanea View Post
                    Overall eu o vad o masura buna... dai de munca la romani, il incentivezi pe cel mai mare exportator, ajuti tinerii sa ia masina noua nu rabla din vest..
                    Din pacate masurile bune le cam numeri pe degete...aici e bai ul
                    Cum dracului sa fie o masura asta populista buna?
                    E buna pentru individ, insa nu pt comunitate. Mai ales acum cand patura de mijloc nu mai exista.
                    Cum dracului reusesc astia sa se foloseasca de niste tertipuri manipulante EVIDENTE, iar populatia ii aplauda.
                    Extrapoland intr-o poveste creata: vreau sa ajung "Seful de clinica al penintenciarului" si am nevoie de semnaturile condamnatilor!
                    Ce fac? Ii adun pe toti, le dau tigari cu portia, si le explic despre importanta starii de sanatate.
                    Apoi primesc aplauze si pupat de picioare.

                    Asa si aici: "Pai ma prostilor, voi n-ati avut masini de pe vremea impuscatului. Sunteti atat de prosti incat credeti ca daca aveti masini sunteti ca si "facuti". Hai ca va dau eu liber la cumparat, 'ti-ai dREaqu de gandaci!"

                    Comment


                    • #40
                      Pai politica se face si prin programul Prima masina si prin alte cai.

                      "Ca sa vedeti cum se face politica in Romania...un tanar se prezinta la usa mea cu oferta Romtelecom. Dupa ce finalizam discutia imi cere respectuos voie, apeland la sentimente de mila ca sa il ajut si pe el, sa ma treaca pe un tabel.Pe aceste persoane din tabel urmand sa le sune un call center de sondaje de opinie sa ma intrebe cu cine votez. Totul bine pana aici, i-am zis ca il ajut pt ca imi imaginez ca face banii greu cu munca de teren. Dupa ce imi noteaza datele pe acel tabel imi face mentiunea ca trebuie NEAPARAT sa spum ca votez cu Ponta pt ca sarcina lor e ca fiecare sa trimita la centru o lista cu minim 200 de persoane. Am ramas perplexa!!!!! Deci oameni buni, asa se fac sondajele de opinie prezentate la TV.
                      Mi-a spus sa stau linistita pt ca aproape toti clientii pe care ii gasise acasa i-au spus ca sigur nu voteaza cu Ponta dar dk il ajuta pe el sa ia un banut, nu ii deranjeaza sa spuna o minciuna cand cineva ii va suna....."
                      Caz concret, pentru 100 de numere de telefon se primesc 500 de lei. Exista call center PSD, te vor suna aia sa te convinga...votati cu cine vreti, dar meditati un pic la ideea ca ne indreptam spre totalitarism.

                      Comment


                      • #41
                        Originally posted by Cezar View Post
                        Cum dracului sa fie o masura asta populista buna?
                        E buna pentru individ, insa nu pt comunitate. Mai ales acum cand patura de mijloc nu mai exista.
                        Cum dracului reusesc astia sa se foloseasca de niste tertipuri manipulante EVIDENTE, iar populatia ii aplauda.
                        Extrapoland intr-o poveste creata: vreau sa ajung "Seful de clinica al penintenciarului" si am nevoie de semnaturile condamnatilor!
                        Ce fac? Ii adun pe toti, le dau tigari cu portia, si le explic despre importanta starii de sanatate.
                        Apoi primesc aplauze si pupat de picioare.

                        Asa si aici: "Pai ma prostilor, voi n-ati avut masini de pe vremea impuscatului. Sunteti atat de prosti incat credeti ca daca aveti masini sunteti ca si "facuti". Hai ca va dau eu liber la cumparat, 'ti-ai dREaqu de gandaci!"
                        Ca o paranteza si ca sa ne intelegem...eu in turu'2 votez cu oricine este impotriva comunistilor afara de ungur...
                        Si ca sa existe sanse- singura optiune este sa iesim la vot: niste tineri si au dat viata in 89 pentru crezul lor- libertate..chiar daca a fost manipulare, lovitura de stat...etc- totusi acei tineri au murit ca noi sa vorbim acum liber fara sa fim luati de Securitate si din respect pentru ei: MERGETI LA VOT indiferent pe cine votati- ca e Neamtu Ponta Macovei sau altu'. Altfel manariile care se fac vor conta mult mai mult plus ca vor decide altii pentru voi!
                        Eu de cand am implinit 18 ani am ratat un singur vot ptr ca era super coada (nu aveam buletin de B): turul 1 din 2009.

                        Patura de mijloc inca isi permite sa suporte 600 lei pe luna rata la masina fara sa gafaie...(in condtiile in care dau usor 400 lei pe tigari). Din pacate aici vorbesc de orasele mari in care totusi se mai misca ceva: Bucuresti Tm Cluj Iasi Ct poate si Pitesti- ca in astea mici e cam dezastru.
                        Asa ca un tanar care oricum isi ia masina e pus in fata urmatoarei dileme: credit NP pe 5 ani sa iau un SH de 6,000 EUR cu rata 140 EUR sau credit Pirma masina pentru o masina noua cu garantie pe care dau 9,000 EUR dar rata e tot pe acolo...? Eu 1 as alege a doua varianta.
                        Last edited by eugenmanea; 13 October 2014, 11:49.
                        Saab 9-5 Aero

                        Comment


                        • #42
                          Eugen eu sunt destul de sigur ca multi vor alege varianta cu credit de nevoi personale si o masina din 1900toamna pentru ca trebuie sa fie "da firma".
                          Bancile care vor participa la acest program deja se stiu ... Sunt aceleasi banci care participa la prima casa, adica alea cele mai mari. Restul nu isi permit sa ofere credite cu dobanda asa mica, ar merge in pierdere.
                          Remarca asta a venit ca si raspuns la comentariul tau legat de ajutorul dat bancilor. Ca sa vezi cam cat se castiga la prima casa o sa iti fac un mic calcul. Bancile se imprumuta de la populatie cu un maxim de 2% pe an. Dobanda la un credit Prima casa e Euribor3m+4 adica aproximativ 4.7%. Avem un castig brut de 2,7% din care scadem costurile si nu mai ramane mare lucru. Toate astea ca sa iti asumi un risc de 50% din valoarea unui apartament??? In caz ca acel credit nu se achita sa trebuiasca sa stai sa te chinui sa il vinzi, sa platesti executor...
                          Last edited by yrman; 13 October 2014, 12:14.
                          sigpic

                          Comment


                          • #43
                            Portretul romanului tanar ce acum se baga sa isi cumpere o masina care sa coste intre 6,000 si 10,000 EUR eu il vad un pic altfel: in jur de 27 ani, 2-3 ani experienta in munca si un salariu de app. 2,500 RON minim. Ei si eu iti zic ca acel tanar care deja se gandeste la o familie, stie ca banutii nu cad din cer si se fac destul de greun, se gandeste deja la cum sa isi cumpere si casa... va prefera masina noua cu garantie in detrimentul unui Golf 5 cam cu 2,000 EUR mai ieftin, dar cu peste 100,000 km la bord si fara un istoric f clar.(in conditiile in care va avea app. aceeasi rata de platit).
                            Eu ma refer la majoritatea- nu la cazurile extreme. Si nici la micii 'smenari' finantati de parinti care vor BemWeu ca Dacia scartaie...

                            Foarte nasoala mi se pare treaba cu RCA ul...de ce sa ii penalizezi pe toti doar fiindca nu au 30 de ani? Eu de cand am permis- de la 18 ani- nu am avut nici macar o utilizare a RCA ului meu ca am fost eu vinovat...si atunci de ce sa ma taxeze ca pe unul care loveste masina in fiecare saptamana? Doar pentru varsta?
                            Saab 9-5 Aero

                            Comment


                            • #44
                              Ramane varianta sa dea Ponta ordin firmelor de asigurari sa dea RCA ieftin pentru masinile din programul asta. Cumperi masina cu RCA platit pe 7 ani, suma fixa.
                              Majoritatea tinerilor conduc imprudent si produc daune, conform statisticilor.
                              Last edited by mr.K; 13 October 2014, 14:06.

                              Comment


                              • #45
                                Originally posted by eugenmanea View Post
                                ...totusi acei tineri au murit ca noi sa vorbim acum liber...
                                Si vorbim cam ca aia care stau in canale cu pungile la gura si merg pe strada, pe care nu ii baga nimeni in seama.
                                sigpic

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google