-Provenienta Motor K4M? Megane I Sau II?, Loganul Cu K4M Are Fulie Defazoare? logan 16v 105cp e5 Provenienta Motor K4M? Megane I Sau II?, Loganul Cu K4M Are Fulie Defazoare? - Dacia Logan Forum
Dacia Logan Forum

Inapoi   Dacia Logan Forum > Forum Dacia Logan > Dacia Logan : Motorizari benzina > logan 16v 105cp e5

Atentie ::
Bine ai venit pe forumul LoganClub.ro Pentru a posta pe acest forum iti trebuie un user. Apasa aici pentru a-ti face un user. Dupa ce iti faci user nu uita sa activezi contul accesand casuta ta de email unde vei gasi un link. Daca vrei doar sa urmaresti discutiile fara a interveni selecteaza un forum de mai jos sau foloseste functia de search Pentru mai multe informatii legate de buna functionare a forumului va rugam cititi cu atentie aici

Provenienta Motor K4M? Megane I Sau II?, Loganul Cu K4M Are Fulie Defazoare?

logan 16v 105cp e5


Raspunde
 
Thread Tools
Vechi 7th September 2014   #1
mariannn
Loganist de 5 stele
 
mariannn's Avatar
 
Data inscrierii: 11-05-2010
Locatie: Bucuresti
Motorizare : 1.6
Varsta: 30
Posturi: 719
Membru :
[Loganist de 5 stele]
Implicit Provenienta Motor K4M? Megane I Sau II?, Loganul Cu K4M Are Fulie Defazoare?

de pe ce Megane a fost preluat acest motor K4M, 1.6 16V? a fost preluat de pe Megane 1 sau Megane 2?
Loganul are fulie defazoare?
simteam nevoia sa deschid topicul, ca nu mai tine.
m-am prins intre Megane-isti si s-au pus cu gura pe mine pana m-au determinat sa-mi iau jucariile si sa plec acasa!

LE:
m-am uitat in cartea masinii mele, scrie la tipul motor: K4M-F6... ce-o insemna asta?

http://en.wikipedia.org/wiki/Renault_K-Type_engine
__________________
Daca vrea Dumnezeu sa castigi la loto, iti da "noroc" si fara sa joci..

Last edited by mariannn; 7th September 2014 at 21:51. Motiv: Automerged Doublepost
mariannn e offline   Reply With Quote
Vechi 7th September 2014   #2
t0rquemada
Loganist de 5 stele
 
t0rquemada's Avatar
 
Data inscrierii: 03-02-2013
Locatie: Bucuresti
Motorizare : 0,9TCe
Posturi: 5,466
Membru :
[Loganist de 5 stele]
Implicit

Astea sunt motoarele 1,6 16V puse pe Dacia(toate modelele)

1.6 16V
K4M606 - Benzină/E10 4x4 Euro5 -V42
K4M616 - LPG/E10 Euro5 (Duster)
K4M690 - Benzină/E10 Euro4 - - Sirius 32 (EMS 3132) + Euro5 - Sirius 30 (EMS 3130)
+ K4M490 Lada Largus
K4M694 - Ethanol E100 (America de Sud cu rezervor adițional)- Sirius 34 (EMS 3134) oder V42
K4M695 - Ethanol E100 (America de Sud cu rezervor adițional) + BVA DP0 *
K4M696 - Ethanol E85 Euro4 + Euro5 - Sirius 34 (EMS 3134) sau V42
K4M697 - Benzină/E10, BVA - Sirius 34 (EMS 3134)
K4M698 - LPG/CNG/E10 - Sirius 34 (EMS 3134)
Duster Phase 2:
K4M642 - Benzină/LPG 4x2
K4M646 - Benzină/E10 4x4
K4M842 - Benzină/E10 4x2
K4M884
K4M896 - Benzină/E10

Din codul de pe plăcuța ovală(LS0M ?) găsești și motorizarea, apoi dialogis
__________________

Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales când nu ai toate datele) e sport național.
t0rquemada e offline   Reply With Quote
Vechi 7th September 2014   #3
sorin1983
Loganist de 5 stele
 
Data inscrierii: 13-02-2011
Locatie: Bucuresti
Motorizare : 1.6 16v 1.4
Posturi: 997
Membru :
[Loganist de 5 stele]
Implicit

nu are fulie defazoare.
sorin1983 e offline   Reply With Quote
Vechi 7th September 2014   #4
IancuMIC
Moderator
 
IancuMIC's Avatar
 
Data inscrierii: 22-10-2011
Locatie: GALATI
Motorizare : 1.6 16v, 1.5 dCi
Posturi: 11,011
Membru :
[Moderator]
Implicit

Marea mea nedumerire, se refara la cate posturi ON va avea acest topic; in rest nu pot sa spun decat ca motorul de 105 cp, de pe Logan, in speta K4M-690, nu are fulie defazoare.
__________________
“In definitiv, nu anii din viata sunt cei care conteaza, ci viata din anii tai.” – Abraham Lincoln.
IancuMIC e offline   Reply With Quote
Vechi 7th September 2014   #5
mumus
Banned
 
Data inscrierii: 26-05-2009
Locatie: Romania , Brasov
Motorizare : 1.2 tsi
Varsta: 37
Posturi: 7,769
Membru :
[Banned]
Implicit

Din spusele unui mecanic asv brasov, motorul de 1.2 16v are doua (2) fulii defazoare, nu imi vine sa cred, dar na... el asa a spus.
mumus e offline   Reply With Quote
Vechi 7th September 2014   #6
mariannn
Loganist de 5 stele
 
mariannn's Avatar
 
Data inscrierii: 11-05-2010
Locatie: Bucuresti
Motorizare : 1.6
Varsta: 30
Posturi: 719
Membru :
[Loganist de 5 stele]
Implicit

dar de pe ce masina a fost preluat? Megane I sau Megane II?
@IancuMIC, aflam raspunsul si apoi il inchidem! parerea mea!
@mumus, k4m este 1.6 16V, nu 1.2!
@Torquemada, LSDBSP spune ceva? parca sa zic ca pe undeva am vazut LSOP...
__________________
Daca vrea Dumnezeu sa castigi la loto, iti da "noroc" si fara sa joci..

Last edited by mariannn; 7th September 2014 at 22:20.
mariannn e offline   Reply With Quote
Vechi 7th September 2014   #7
mumus
Banned
 
Data inscrierii: 26-05-2009
Locatie: Romania , Brasov
Motorizare : 1.2 tsi
Varsta: 37
Posturi: 7,769
Membru :
[Banned]
Implicit

Megane 2 e cu fulie defazoare, cel putin cel de 113cp detinut anterior de mine. Pe megane 1 parca nu era fulie defazoare.
mumus e offline   Reply With Quote
Vechi 7th September 2014   #8
t0rquemada
Loganist de 5 stele
 
t0rquemada's Avatar
 
Data inscrierii: 03-02-2013
Locatie: Bucuresti
Motorizare : 0,9TCe
Posturi: 5,466
Membru :
[Loganist de 5 stele]
Implicit

Pe codul tău ai doar:

K4M690 - Benzină/E10 Euro4 - - Sirius 32 (EMS 3132) + Euro5 - Sirius 30 (EMS 3130)
K4M697 - Benzină/E10, BVA - Sirius 34 (EMS 3134) : ăsta pică nu ai cutie automată

IancuMIC are dreptate 690-ul nu are fulie defazoare.
Attached Images
File Type: jpg LS0P k4m690.jpg (76.5 KB, 357 views)
__________________

Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales când nu ai toate datele) e sport național.
t0rquemada e offline   Reply With Quote
Vechi 8th September 2014   #9
bogdan_cr
Loganist de 5 stele
 
Data inscrierii: 31-03-2014
Locatie: romania
Motorizare : 4 cilindri
Posturi: 991
Membru :
[Loganist de 5 stele]
Implicit

Pe Fluence modelul Authentique ala de la promotie ( a fost promotionat toata vara ) e motor K4M 110 Cp, ala sigur e cu fulie defazoare, se observa din puterea marita fata de codul motor Logan 1 ultimile au fost K4M-696 ( al meu de ex ) cod Dialogis LS1S , Vin incepe ca la mariannn tot cu LSDBSP......

Practic K4M cele cu putere mai mare au fulie defazoare cele 110 cp, cele cu putere mai mica 105 cp sint fara defazoare.
Se obtin ~5-10cp in plus cu defazare ax came admisie ( motoarele VVT-i variable valve timing inlet )

Oricum mare buba la defazoarele astea, la Reno cad cam des, si-s scumpe ca draq...bine ca n-am asa ceva pe motor.

Last edited by bogdan_cr; 8th September 2014 at 08:30.
bogdan_cr e offline   Reply With Quote
Vechi 8th September 2014   #10
mariannn
Loganist de 5 stele
 
mariannn's Avatar
 
Data inscrierii: 11-05-2010
Locatie: Bucuresti
Motorizare : 1.6
Varsta: 30
Posturi: 719
Membru :
[Loganist de 5 stele]
Implicit

@bogdan_cr, m-am nimerit cu cineva care are megane si zicea ca are distributia de schimbat. zicea niste sume de m-a speriat! spunea ca are fulie defazoare care costa cat cureaua+pompa de apa si se gaseste doar varianta originala.
pe urma a degenerat discutia cu provenienta k4m.
PS: el sustinea ca fulia defazoare este angrenata de curea si chiar nu-mi imaginam cum ar fi asta... acum am inteles, fulia defazoare este pe axa cu came pentru admisie...
la noi, la Logan cu k4m, s-ar putea pentru un plus de putere, sa montam astfel de fulie defazoare?
__________________
Daca vrea Dumnezeu sa castigi la loto, iti da "noroc" si fara sa joci..
mariannn e offline   Reply With Quote
Vechi 8th September 2014   #11
einstein1984
Loganist de 5 stele
 
Data inscrierii: 06-04-2009
Locatie: Bucuresti
Motorizare : ----
Varsta: 33
Posturi: 5,120
Membru :
[Loganist de 5 stele]
Implicit

Daca nu stii ce face fulia aia, de ce ti-ai putea dori una?
Nici o Dacie cu K4M nu are fulie defazoare, iar 1.2 16V de pe logan, ala de 75 de cai nu are nici o fulie defazoare.
__________________
Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.
einstein1984 e offline   Reply With Quote
Vechi 8th September 2014   #12
t0rquemada
Loganist de 5 stele
 
t0rquemada's Avatar
 
Data inscrierii: 03-02-2013
Locatie: Bucuresti
Motorizare : 0,9TCe
Posturi: 5,466
Membru :
[Loganist de 5 stele]
Implicit

TCe-ul are fulie defazoare comandată electric, se poate observa de la 3,15 aici
__________________

Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales când nu ai toate datele) e sport național.
t0rquemada e offline   Reply With Quote
Vechi 8th September 2014   #13
mariannn
Loganist de 5 stele
 
mariannn's Avatar
 
Data inscrierii: 11-05-2010
Locatie: Bucuresti
Motorizare : 1.6
Varsta: 30
Posturi: 719
Membru :
[Loganist de 5 stele]
Implicit

pai tocmai aia e ca nițcaiva cai putere in plus, dintr-o simpla schimbare fulie, ar fi bineveniti...
deci pana la urma aceasta fulie defazoare, este la Renault ceea ce la Honda e VVTI, osi la Ford: TI-VCT....asa-i?
__________________
Daca vrea Dumnezeu sa castigi la loto, iti da "noroc" si fara sa joci..
mariannn e offline   Reply With Quote
Vechi 8th September 2014   #14
einstein1984
Loganist de 5 stele
 
Data inscrierii: 06-04-2009
Locatie: Bucuresti
Motorizare : ----
Varsta: 33
Posturi: 5,120
Membru :
[Loganist de 5 stele]
Implicit

Deci repet, daca nu stii ce face, de ce crezi ca "da" cai in plus? Te-ai gandit ca si calculatorul de injectie trebuie sa stie sa o piloteze ca sa faca ceva ? Cum sa o piloteze daca tu nu ai electrovana montata pe chiulasa?
La Megane 2 aia e comandata doar cand e motorul rece de exemplu, reduce poluarea.
__________________
Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.

Last edited by einstein1984; 8th September 2014 at 09:42.
einstein1984 e offline   Reply With Quote
Vechi 8th September 2014   #15
bogdan_cr
Loganist de 5 stele
 
Data inscrierii: 31-03-2014
Locatie: romania
Motorizare : 4 cilindri
Posturi: 991
Membru :
[Loganist de 5 stele]
Implicit

Da, si la Reno exista VVT-i - inseamna acelasi lucru la tot ce ai spus Toyota, Ford, Honda ...etc.
VVT-i = Variable valve timing - inlet ( intake ) deci exista a decalare axului cu came pentru supapele de admisie fata de pozitia data de cureaua de distributie, decalare care se face prin presiunea uleiului care creste la turatii mari, acolo se obtin acei cai in plus, normal desigur la turatia de putere maxima ( unde unii dintre voi niciodata n-o sa duceti motoru la 6250 rpm sa nu se strice ... ... )

Pentru a avea pe masina fulia aia defazoare pentru un plus de putere, trebuie avut in vedere urmatoarele :

1.axul cu came admisie are un senzor de citire a defazajului in orice moment al functionarii, senzor care e citit de ecu injectie, deci trebuie alt soft in ecu la montarea fuliei defazoare daca motorul nu are;
2. daca toata lumea cu motoare K4M cu fulie defazoare se plinge ca e nefiabila, se distruge pina in 100.000 km, de ce as monta asa ceva pe masina ?

Se schimba odata cu distributia, crescind pretul si asa enorm la inlocuirea distributiei la K4M ? Si pentru ce ? 5 cai in plus ? Mai bine sa-i folosesc pe aia 105 cumparati odata cu masina, sa-i folosesc la adevarata lor valoare, cine nu foloseste cei 105 originali n-o sa foloseasca niciodata nici atit pe cei de la 105 la 110 !!!
bogdan_cr e offline   Reply With Quote
Vechi 8th September 2014   #16
mariannn
Loganist de 5 stele
 
mariannn's Avatar
 
Data inscrierii: 11-05-2010
Locatie: Bucuresti
Motorizare : 1.6
Varsta: 30
Posturi: 719
Membru :
[Loganist de 5 stele]
Implicit

@einstein1984, iti dai seama ca nu am plecat s-o cumpar... era la stadiul de idee...
@bogdan_cr, intr-adevar, se plang multi ca pica des...
__________________
Daca vrea Dumnezeu sa castigi la loto, iti da "noroc" si fara sa joci..
mariannn e offline   Reply With Quote
Vechi 8th September 2014   #17
einstein1984
Loganist de 5 stele
 
Data inscrierii: 06-04-2009
Locatie: Bucuresti
Motorizare : ----
Varsta: 33
Posturi: 5,120
Membru :
[Loganist de 5 stele]
Implicit

Pica pentru alea fabricate inainte de 2007. Dupa e ok, nu se schimba la fiecare schimb de distributie.
__________________
Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.
einstein1984 e offline   Reply With Quote
Vechi 9th October 2014   #18
andri1940
Junior
 
andri1940's Avatar
 
Data inscrierii: 12-11-2010
Locatie: Pitesti
Motorizare : 1.4/ 1.6 16v
Posturi: 81
Membru :
[Junior]
Implicit

K4M fara fulie defazoare este un motor exceptional de robust. A aparut prima data in 1998 pe Laguna 1, versiunea K4M720 de 107cp.

Am avut pe Laguna 1, masina de aproape 1300 kg si mergea foarte bine la 300.000 km. Acum il am pe Laguna 2, tot versiunea de 107 cp (K4M 710) si face fata cu brio, desi masina e break si cantareste cam 1350 kg.

Dupa 2005 a fot introdus pe Laguna 2 facelift motorul cu fulie defazoare, preluat de pe Megane 2 (aparut in 2003). Astea au avut probleme mari cu fulia, din punctul meu de vedere nu se merita. Parerea mea ca se simte mai tare trecerea de la Euro3 la Euro4 (in rau) decat cei cativa cai in plus adusi de defazor.

Last edited by andri1940; 10th October 2014 at 00:02.
andri1940 e offline   Reply With Quote
Vechi 10th October 2014   #19
mariannn
Loganist de 5 stele
 
mariannn's Avatar
 
Data inscrierii: 11-05-2010
Locatie: Bucuresti
Motorizare : 1.6
Varsta: 30
Posturi: 719
Membru :
[Loganist de 5 stele]
Implicit

deci, practic au introdus un punct slab...
ce nu inteleg eu, zicem acelasi soft, acelasi motor, cum michey mouse pe Renault 107cp, pe Dacia are 105...
__________________
Daca vrea Dumnezeu sa castigi la loto, iti da "noroc" si fara sa joci..
mariannn e offline   Reply With Quote
Vechi 10th October 2014   #20
bogdan_cr
Loganist de 5 stele
 
Data inscrierii: 31-03-2014
Locatie: romania
Motorizare : 4 cilindri
Posturi: 991
Membru :
[Loganist de 5 stele]
Implicit

Nu e acelasi soft, nici macar acelasi ecu. Poate fi ecu Sirius 32N, sau Sagem S2000 sau Valeo V40 ( sau V42 ) depinde de an de fabricatie si mai ales de norma EURO, 2-3-4-5 etc
Plus ca indexul motorului e altul, K4M 690 - 696- 720 etc etc. Sint o gramada de modele de indexi de-astia ... Nu le inteleg decit ei la Reno.

Si puterea e de pina la 110 cp ( alea VVT-i )

Last edited by bogdan_cr; 10th October 2014 at 12:27.
bogdan_cr e offline   Reply With Quote

Raspunde


Sari la Forum

Tags
fulie defazoare logan 1.6 16v, motor k4m, provenienta motor k4m de pe logan

Thread Tools

Reguli de Postare
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies sunt On
[IMG] code este On
HTML code este Off


Fus orar: GMT +3. Acum este 22:55.


Rulează cu: vBulletin Versiune 3.7.4
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
Forum SEO by Zoints
Anulare DPF

Politica de Securitate Google