Raliuri

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by Rocri
    Paris-Dakar rules. Mi-ar place sa particip si eu numai pentru placerea de a merge atatia km. Nici nu m-ar interesa pe ce loc as iesi.
    Cum il chema pe pilotul roman care a iesit campion in anii 30 (nu la Paris Dakar)?
    Petre Cristea, 1936, raliul Monte Carlo...acu' 70 de ani...in rest, nu ne-am prea afirmat in raliuri, din pacate.
    Cum zici tu, asa a zis si Romeo Dunca, voia doar sa tremine; dupa care nici nu mai voia sa auda de participarea la Dakar. nu stiu ce a mai zis in ultima vreme, poate totusi il vedem iar pe-acolo...apropo, vezi ca tre' cateva zeci de mii de euroi pt participare.
    Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

    Comment


    • #17
      Petre Cristea a fost cel mai de succes pilot roman, in anii 30 a cistigat raliul mote carlo (la a 3-a participare) si MP de la Nurburgring de la prima participare si asta cind se alerga pe veciul traseu care avea vreo 17 km. cind facea turul de onoare i-sa rupt pinionul de atac, practic daca mai avea un tur cursa ar fi abandonat, dar cum a spus si el "o masina de curse bine reglata este masina care dupa ce trece linia de sosire se strica".
      cit priveste scoaterea lanciei din campionatul mondial de raliuri au trecut la wrc ca altfel nu puteau sa o scota, odata cu trecerea la wrc au schimbat si regulamentul si au rezolvat treaba.
      Last edited by gabriel; 26 November 2007, 13:22.

      Comment


      • #18
        intr-adevar, gabi, regulile s-au modificat in raliuri, de cele mai multe ori invocandu-se cresterea sigurantei. la fel ca in f1. ce n-am inteles, cum poti sa cresti siguranta unei masini obligand-o sa ruleze cu anvelope profilate, cand se stie ca pe asfalt cea mai buna anvelopa e slick-ul? de fapt n-a crescut siguranta propriu-zisa, ci le-au indus o teama mai mare pilotilor in a-si exploata la maxim masina...siguranta se creste cu abs, ebd, materiale compozite in structura de rezistenta, airbag-uri,anvelope, suspensii, aerodinamica...acu' sa nu crezi ca-s de acord cu controlul tractiunii (nu se mai vede maiestria pilotului); in schimb in raliuri mai bine ar prinde controlul spectatorilor (raspunzatori in mare masura de anularea grupei B a wrc -febletea mea, cea mai dura si mai spectaculoasa forma de raliu ce a existat si va exista vreodata).personal, sunt convins ca toivonen, betteglia si altii ar fi preferat sa moara de 100 de ori in masinile lor lancia (sau ce-au mai fi avut), decat sa conduca o masina de raliu cu cutie automata, diferentiale electronice si rutina electronica de start automat, cu motorul "gatuit" la 300bhp (stiai ca focus-ul lui gronhiolm are cutie automata, care poate da "override" comenzii pilotului, daca treapta selectata nu "pusca" cu regimul de functionare al motorului ?)...sa nu zica fia de reducerea costurilor, ca numa ieftina nu-i o masina de wrc/grupa A. si tot n-au multi producatori implicati in wrc,care e si el amenintat de "cost reduction"...cred ca o sa urmeze o grupa cu motoare de 2000cmc aspirate, un fel de ventilatoare gen logan....
        Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

        Comment


        • #19
          s-a incheiat si campionatul wrc de anul asta.
          Gronholm se retrage fara corana de campion,pe care a cistigat-o Loeb pentru a 4-a oara consecutiv (asta o ia pe urmele lu' Shumi daca cistiga si la anul o sa omoare campionatul wrc cum a omorit Shumi f1).

          Comment


          • #20
            io speram sa castige totusi gronholm... oricum, bravo lui sebastian loeb! din cate stiu gronholm, va participa la cursa campionilor, in 16 decembrie. acolo sper sa-si ia revansa...
            schumi a omorat f1 pt ca nu era nimeni in stare sa-l bata? nu cred ca-i vina lui ca n-a avut adversar...
            ford a iesit pana la urma campioana la constructori, asa ca nu e rau pt ei. citroen-urile nu mai sunt masinile dominante, iar ford merita titlul, n-au mai castigat de ani buni. singurii care au reusit sa se mentina in varf mult timp au fost cei de la lancia, care cu delta integrale omorau escort-uri si celice in orice fel de raliu. in rest, majoritatea au dominat 2-3 ani. la anul poate vin altii (ar fi cazul sa se trezeasca subaru, dar cu noua lor copie dupa toyota corolla, nu-i vad bine).
            Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

            Comment


            • #21
              apropo de F1 pe mine ma ia somnu daca ma uit la F1 ) mult mai interesant si adevarat e WRC , chiar era o emisiune la discovery(cred ca inca mai e)cu echipa SUBARU participand la raliuri si erau si imagini din garaje de la management deci ce sa mai arata tot ce se intampla la o cursa de la soferul de tir care transporta echipamentul dintr-un loc in altul pana la marele boss care hotaraste lucrurile majore si mecanici cum reparau masinile mai ales la partea de caroserie cu un mare baros rezolvau tot )

              sigpic

              Comment


              • #22
                nici mie nu-mi place in mod special f1, dar cum transmisii live de la raliuri nu se fac (pt ca bernie n-ar mai castiga asa multi bani ca de pe urma f1), e buna si alergatura aia pe circuit. bine macar ca nu-i ca la americani, 600 de ture intr-un oval. super motorsport american...
                emisiunea de pe discovery o urmaresc si eu ocazional, mai ales ca eram fan subaru (nu mai sunt, de cand cu impreza asta noua: pana nu castiga asta titlul, eu nu mai tin cu ei ci cu ford). aia cu reparatiile din baros, au reusit sa schimbe o cutie de viteze in 10 minute
                Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                Comment


                • #23
                  nu ma pricep dar cine e acest bernie???

                  sigpic

                  Comment


                  • #24
                    bernie este bossul f1.cel care a transformat f1 in industrie.

                    Comment


                    • #25
                      bernie ecclestone detine drepturile de transmisie tv pentru f1, in deplin acord cu fia condusa de max mosley. ei de fapt fac reguluile in asa fel incat sa fie spectaculos, ca daca vin multi la circuit si se uita multi la tv, ei castiga bani frumosi. cred ca bernie detine si drepturile pt le-mans, dtm, wtcc, motogp. nu stiu sigur daca si wrc, oricum din asta ultima nu scoate mult si de-aia nu-l intereseaza. o singura data i-a interesat pe fia si bernie raliurile: cand grupa B (faceau f1 prin padure cu masini si piloti ca aia de la mine din semnatura) devenise la fel de populara ca f1, dar din cauza ca nu puteau controla multimea si masinile amenintau suprematia monoposturilor (lancia delta s4 a scos intr-o sesiune de teste 1:18.1 pe circuitul de la estoril si senna a sos in calificari 1:16.8; daca ar fi participat cu masina de wrc la f1, lancia pleca de pe pozitia a 5-a in cursa), plus accidente multe, s-a interzis grupa b si asa am ajuns la siropul asta de tuse pe care azi il numim wrc...
                      Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                      Comment


                      • #26
                        Originally posted by csebalyn
                        aia cu reparatiile din baros, au reusit sa schimbe o cutie de viteze in 10 minute
                        da dar masinile de competitie mai ales la wrc au voie sa foloseasca alte sisteme de prindere a subansamblelor si de aici apar timpi de schimbare a pieselor asa mici.
                        in 1981/1982 cind ma mai duceam sa il ajut pe un coleg pe la campionatele municipale am vazut cutie de dacie 1300 schimbata in 30 min. si avea prinderile normale, cind mecanicii stiu ce trebuie sa faca si sunt si suficienti se face treaba repede.

                        Comment


                        • #27
                          corect, gabi: cu cativa oameni pregatiti, faci treaba foarte buna. plus ca aia sunt mecanici "caliti" si se antreneaza pt asta, nu asteapta sa se strice cutia in curse ca sa aibe ocazia s-o schimbe...faine vremuri alea de tot amintesti tu cum fac eu cu grB... pacat ca eu am fost prea mic atunci ca sa vad mai multe...noroc cu werner hirschvogel de la scoala din resita (asta era cel mai aproape de bocsa, de unde sunt eu), care arata lumii ce si cum se face cu o masina. doar pe casete video am avut ocazia sa vad municipalele din bucuresti sau pitesti, unde grigoras si altii "rupeau" daciile de uzina.
                          Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                          Comment


                          • #28
                            eu am prins ceva din vremurile alea ca am inceput munca la 16 ani ca ucenic mecanic auto, Grigoras alerga in campionatul national, municipalele se tineau in jurul Bucurestiului era o chiestie combinata etape de raliu cu etape de indeminare, cei care stringeau un nr. de puncte primeau la finalul campiontului licenta pt. campionatul national, oricum in campionatul municipal se alerga la grupa N dar era frumos ca mai veneau si de la cluburi piloti ca trebuiau sa treaca pe aici pt. licenta nationala,atunci am vazut cutie schimbata in 30'.
                            app. de Hirschvogel parca spre finalul carierei a avut o alfa 33 facuta de grupa B cu care a fost la un pas sa cistige campionatul, dupa care atunci cind s-a desfintat grupa B a facut-o de grupa S parca o facuse barchetta avea alta caroserie pt. campinatul de viteza in coasta cum se numea pe vremea aia.
                            soarta asta au avut-o multe masini de grupa B, au fost trecute la viteza pe traseu montan pina le-au interzis si acolo.
                            Last edited by gabriel; 3 December 2007, 21:25.

                            Comment


                            • #29
                              am mai vazut, nu musai in romania, masini foste de grB, care alearga pe curse de traseu montan...ti-am dat chiar si-un link cu o delta integrale ce nu respecta nici o regula de wrc...daca nu ma insel, inca mai exista si cateva delta s4 care fac legea prin cursele de viteza in coasta. masini care au scris istorie si care dupa 20 de ani, ocazional mai scriu cate-o pagina...
                              Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                              Comment


                              • #30
                                revin cu cateva link-uri despre masinile de raliu...
                                lancia delta s4 pe circuit de kart
                                massimo biasion la centenarul lancia
                                subaru wrc
                                si, evident, grupa B din '83-'86
                                Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google