Raspuns RAR Privind Foliile Pe Geamuri, Becurile Xenon Si Schimbarea Culorii Autoturi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Raspuns RAR Privind Foliile Pe Geamuri, Becurile Xenon Si Schimbarea Culorii Autoturi

    Acesta este un raspuns oficial de la RAR privind cele enumerate in titlu.

    Maillul de la ei il am salvat si oricand pot demonstra ca ei au spus asta. Deci cititi cu atentie. Este voie cu folie pe fata si este voie cu xenon :

    1. Urmare scrisorii dumneavoastra va comunicam ca in Ordinul ministrului transporturilor, constructiilor si turismului nr. 2132/2005, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru aprobarea Reglementarilor privind omologarea individuala, eliberarea cartii de identitate si certificarea autenticitatii vehiculelor - RNTR 7, sunt specificate conditiile de vizibilitate pe care trebuie sa le indeplineasca un autovehicul ce circula pe drumurile publice din Romania si anume:
    - autovehicule trebuie echipate cu geamuri ce sunt omologate conform Regulamentului nr.43 CEE-ONU sau in conformitate cu Directiva 92/22 CEE cu modificarile ulterioare, avand transparen?a de min.75% pentru parbriz ?i min.70% pentru lunet? ?i geamurile laterale
    - marca de omologare conform acestor reglementari, marca care trebuie sa existe pe geamuri, atesta faptul ca initial acestea au avut transparenta de min. 75% pentru parbriz ?i min. 70% pentru luneta si geamurile laterale.
    - foliile de protectie aplicate pe geamuri trebuie sa fie certificate si marcate corespunzator, iar aplicarea acestora este permisa numai in atelierele autorizate.
    - geamurile laterale din spate si luneta nu sunt esentiale pentru vizibilitatea din interior, cand autoturismul este echipat cu oglinzi retrovizoare exterioare pe ambele parti, insa in cazul in care acestea au o transparenta modificata fata de cea stabilita prin marcajul de omologare se urmareste ca stratul aplicat ulterior sa fie uniform si sa nu creeze distorsiuni.
    - modificarea transparen?ei geamurilor nu se inregistreaza in cartea de identitate a autovehiculului, insa atelierele autorizate sa efectueze operatiunea de aplicare a foliei colorate, trebuie sa elibereze un document privind certificatul de conformitate si licenta emisa de Organismul de Certificare Produse al Registrului Auto Român, iar la inspectia tehnica periodica se verifica eticheta ce contine marca de omologare a geamului precum si gradul de transparenta.

    Vezi:


    In ceea ce priveste reglementarile privind circulatia pe drumurile publice.....va rugam sa cititi Legea 49/08.03.2006, art.103, si Hotararea 1391/04.10.2006 art.148, pct.11, articole ce interzic aplicarea de folii ce restrang sau estompeaza vizibilitatea atat din interior cat si din exterior cu exceptia celor omologate si certificate.

    2. dupa ce vopsiti masina va asteptam la RAR pt modificarea culorii in CIV.Acest tip de activitate se face doar cu programare in prealabil.

    3. Modificarea/inlocuirea dispozitivelor de iluminare si semnalizare luminoasa se accepta numai cu elemente care poarta marcaj de omologare specific si daca verificarea efectuata evidentiaza faptul ca noile dispozitive isi indeplinesc rolul functional. Inlocuirea farurilor initiale cu altele cu surse de lumina cu descarcare in gaz (tip Xenon) este acceptata numai daca vehiculul este echipat cu tot kit-ul necesar, asa dupa cum producatorul acestuia a prevazut in fabricatia curenta pentru respectivul tip de vehicul: faruri, surse de lumina cu descarcare in gaz, dispozitivul care declanseaza arcul electric (ignitor) si cel care stabilizeaza curentul electric (ballast), sistemul automat de reglaj în func?ie de sarcin?, spalator. Daca aceste componente sunt cele originale, pe care producatorul le monteaza in fabricatia curenta, acestea trebuie montate in ateliere autorizate ale reprezentantei constructorului in Romania, fapt dovedit prin emiterea unei adrese in care se enumera elementele montate si se mentioneaza ca acestea sunt originale (de prim montaj).
    In cazul in care componentele sunt destinate montajului ulterior fabricatiei (retrofit), echiparea vehiculului trebuie realizata in cadrul atelierelor autorizate pt modificari constructive. In acest caz se va solicita declaratia de conformitate in care se vor enumera elementele montate, specificandu-se dupa caz, nr. de omologare CE/ECE ONU ale acestor produse.
    In ambele cazuri, dupa reomologarea vehiculului se va mentiona in CIV textul "Echipare retrofit cu surse de lumina cu descarcare in gaz".
    Zilele petrecute la pescuit nu se pun la anii vietii

  • #2
    Conform teoriei este permisa si folia pe parbriz.

    Conform practicii nu prea este permis nimic.
    If it ain't broke, don't fix it!

    Comment


    • #3
      corect dar daca te simiti bazat porti in torpedoul masinii legea si cand te ia militia la intrebari ii dai cu ea peste ochi
      Zilele petrecute la pescuit nu se pun la anii vietii

      Comment


      • #4
        >>>

        Exact pe chestia asta m-am certat in decembrie cu doua echipaje de politie. Le-am aratat certificatele cu timbru de omologare la folii si le-am atras atentia ca ei nu au nici un drept sa controleze folia ci singura autoritate care are drept de control si poate sa ia masuri in romania in legatura cu Folia, toba, becurile si alte modificari aduse masinii sunt doar cei de la ARR. Am vorbit si la ARR si ei mi-au confirmat.
        Traim in romania si asta ne ocupa tot timpul.

        Comment


        • #5
          Originally posted by Niki B View Post
          Conform teoriei este permisa si folia pe parbriz.

          Conform practicii nu prea este permis nimic.
          si de aia astia care monteaza folie omologata iti pun folie cu transparenta 5% pe spate si luneta si iti da omologare pentru ea si abtibild .
          Am impresia ca ala care a raspuns la miel face niste confuzii cat capu lui de mari .
          Pentru a evita imposibilitatea resetarii parolei pe forum, userii cu adresa de @yahoo.com sunt rugati sa activeze o alta adresa de mail, diferita de @yahoo.com.

          Comment


          • #6
            Da bai Cristi, dar iti da si timbru dezlipit de pe trusa medicala
            If it ain't broke, don't fix it!

            Comment


            • #7
              nu`i adevarat ... iti scrie si in certificatul de garantie ca e transparenta 5% , de aia ziceam ca ala care a raspuns la mail e pe dinafara.
              Pentru a evita imposibilitatea resetarii parolei pe forum, userii cu adresa de @yahoo.com sunt rugati sa activeze o alta adresa de mail, diferita de @yahoo.com.

              Comment


              • #8
                Originally posted by Nicosianu View Post
                Exact pe chestia asta m-am certat in decembrie cu doua echipaje de politie. Le-am aratat certificatele cu timbru de omologare la folii si le-am atras atentia ca ei nu au nici un drept sa controleze folia ci singura autoritate care are drept de control si poate sa ia masuri in romania in legatura cu Folia, toba, becurile si alte modificari aduse masinii sunt doar cei de la ARR. Am vorbit si la ARR si ei mi-au confirmat.

                cred ca le-ai incurcat de fapt singura autoritate este RAR(reg auto rom) ARR are cu totul si cu totul alte probleme de controlat gen cantarirea camioanelor, verificarea actelor marfii etc impreuna cu POLITIA RUTIERA!
                laureate 1.5l, albastru marin

                Comment


                • #9
                  omul stie ce zice,
                  "geamurile laterale din spate si luneta nu sunt esentiale pentru vizibilitatea din interior, cand autoturismul este echipat cu oglinzi retrovizoare exterioare pe ambele parti, insa in cazul in care acestea au o transparenta modificata fata de cea stabilita prin marcajul de omologare se urmareste ca stratul aplicat ulterior sa fie uniform si sa nu creeze distorsiuni."
                  scrie undeva de transparenta?

                  zice doar ca
                  "marca de omologare conform acestor reglementari, marca care trebuie sa existe pe geamuri, atesta faptul ca initial acestea au avut transparenta "

                  am folie de 5% pe 6 geamuri si pana acum la controale in trafic mi-au cerut certificatul de la folie si atat. nici nu s-au uitat pe el. au vazut ca dau sa il scot si nu s-au mai sinchisit.
                  la ITP l-a citit, probabil cauta motiv pentru o maslina de la mine.

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by ten View Post
                    cred ca le-ai incurcat de fapt singura autoritate este RAR(reg auto rom) ARR are cu totul si cu totul alte probleme de controlat gen cantarirea camioanelor, verificarea actelor marfii etc impreuna cu POLITIA RUTIERA!
                    ARR (Autoritatea Rutiera Romana) nu se ocupa numai cu verificarea actelor si cantarirea camioanelor.
                    Din ce stiam eu, sunt cei care pot verifica sunetul unei tobe, cei mai in masura sa-ti ia talonul pentru nereguli la autoturism gen faruri, stopuri, culori diferite, jante.
                    sigpic

                    Comment


                    • #11
                      ARR-ul este cea mai a dracu ...este mai rea decat un militian cu trei clase. are voie sa te friga pentru orice si nu prea ai cu cine te intelege
                      Zilele petrecute la pescuit nu se pun la anii vietii

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by skd_ozenel View Post
                        omul stie ce zice,
                        "geamurile laterale din spate si luneta nu sunt esentiale pentru vizibilitatea din interior, cand autoturismul este echipat cu oglinzi retrovizoare exterioare pe ambele parti, insa in cazul in care acestea au o transparenta modificata fata de cea stabilita prin marcajul de omologare se urmareste ca stratul aplicat ulterior sa fie uniform si sa nu creeze distorsiuni."
                        scrie undeva de transparenta?

                        zice doar ca
                        "marca de omologare conform acestor reglementari, marca care trebuie sa existe pe geamuri, atesta faptul ca initial acestea au avut transparenta "

                        am folie de 5% pe 6 geamuri si pana acum la controale in trafic mi-au cerut certificatul de la folie si atat. nici nu s-au uitat pe el. au vazut ca dau sa il scot si nu s-au mai sinchisit.
                        la ITP l-a citit, probabil cauta motiv pentru o maslina de la mine.
                        scrie aici in primu post .Sau poate se referea la geamurile ce au transparenta din fabrica de 70-75% ...
                        D-aia ziceam ca baietasu ce a raspuns la scrisoare da cu batu in balta .
                        - autovehicule trebuie echipate cu geamuri ce sunt omologate conform Regulamentului nr.43 CEE-ONU sau in conformitate cu Directiva 92/22 CEE cu modificarile ulterioare, avand transparen?a de min.75% pentru parbriz ?i min.70% pentru lunet? ?i geamurile laterale
                        - marca de omologare conform acestor reglementari, marca care trebuie sa existe pe geamuri, atesta faptul ca initial acestea au avut transparenta de min. 75% pentru parbriz ?i min. 70% pentru luneta si geamurile laterale.
                        Last edited by Cristi_Xp; 11 March 2011, 23:58.
                        Pentru a evita imposibilitatea resetarii parolei pe forum, userii cu adresa de @yahoo.com sunt rugati sa activeze o alta adresa de mail, diferita de @yahoo.com.

                        Comment


                        • #13
                          Eu sunt mai greu de minte si nu inteleg chiar tot.Eu m-am certat cu militienii de la folie de multe ori.Cind ma dadeam la iei si le spuneam de atipild nici nu mai se oboseau.

                          Am gasit mai de mult din greseala un paragraf in lege unde zicea clar cum se pedepseste(amenda si talon ridicat)orice modificare adusa autoturismului si nu e omologata.Se facea referire si la folia auto unde se spunea ca nu e valabila fara certificatul aferent si atipilduri pe fiecare geam modificat.
                          sigpicPasionat de MCV si natura

                          Comment


                          • #14
                            asa si acu una si cu cealalta e voie sa avem si pe geamuile laterale fata ? ca la astia cu folii nu au certificate si pt fata

                            Comment


                            • #15
                              daca urmaresti linkul din primul post gasest pe cei autorizari RAR care sa monteze si pe fata
                              Zilele petrecute la pescuit nu se pun la anii vietii

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google