Recomandare Bujii Logan 1,5 Dci

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Daca masina porneste bine nu le schimbati,dar daca vreti sa dormiti linistiti mergeti la service si le verificati nu aruncati banii aiurea pe buji noi.

    Comment


    • #17
      Salut.Dupa ce o sa fac o revizie zilele astea la cobalcescu o sa verific si eu.Porneste mai greu acum ca e frig si ma leg si eu de orice problema.De curiozitate cit costa un set de bujii incandescente?

      Sarbatori fericite!
      sigpicPasionat de MCV si natura

      Comment


      • #18
        de la 20- 60 lei pentru una bucata.
        Duster 4X4 1.5 dci 110 magarusisigpic

        Comment


        • #19
          trl... daca te uitai mai atent vedeai ca vorbesc de bujii de benzinar

          Comment


          • #20
            Salutare
            Cam cit timp ar trebui sa stea ledul de la bujie aprins in bord?La vechea masina statea cam 5 secunde inclusiv vara.Acum am constatat ca si cind e frig rau nu sta mai mult de 3 sec.Ma gindesc ca are un temporizator si un senzor de temperatura ceva dar de ce la aia veche nu se manifesta la fel?(era acelasi model,si an fabricatie)

            Eu banuiesc ca in 3 sec dimineata dupa ce noaptea a fost ger nu are cum sa incalzeasca asa repede camera de ardere.La cea veche cind era ger rau puneam contactul de citeva ori fara sa o pornesc pentru a se incalzi mai bine(si ledul se aprindea de fiecare data pina spre sfirsit cind statea putin).Acun se aprinde un pic prima data si dupa nimic.Am fost la constatare si mi sa spus ca nu am nimic in afara de apa in motorina si bieletele de directie.

            Acum ma leg de orice deoarece cind e frig porneste un pic mai greu(nu mult mai greu dar sesizabil)Am inlocuit si bateria deoarece o aveam de 60 amperi si pentru un diesel mi sa parut mica . Acum o sa le masor sa vad cum sunt dar nu stiu ce sa zic.As vrea sa stiu la modul teoretic pe ce se bazeaza timpul de aprindere al bujiei incandescente(eu banuiesc ca senzor de temperatura ca daca era cu timer era tot timpul la fel)
            Last edited by padurarud; 29 December 2010, 15:48. Reason: Automerged Doublepost
            sigpicPasionat de MCV si natura

            Comment


            • #21
              Bujiile incandescente sunt actionate automat, in functie de temperatura ambianta! Uzual, temperatura prag de functionare a acestora este de 15 grade Celsius. Peste aceasta temperatura bujiile nu se incalzesc, asadar neaprinderea martorului nu inseamna ca sunt defecte, ci ca nu este nevoie de ele pentru ca motorul sa porneasca. Bujiile defecte se inlocuiesc doar cu bujii de acelasi tip si marca; in cazul in care nu se gasesc ca cele existente pe motor, se va cumpara un set nou, cu caracteristici similare si se vor inlocui obligatoriu toate. Daca temperatura este cu multe grade sub 0, timpul cat sta aprins martorul este mai mare.

              Comment


              • #22
                Ai drepatate!! Si un mic secret care banuiesc ca-l stiu marea majoritate de posesori diesel; cand porniti masina iarna(-10; -15 grade) puneti de 2 ori contactul chiar de trei ori si apoi dati la demaror. adica pui contactul se stinge martorul; iei contactul il pui din nou si apoi pornesti motorul. Garantat porneste la prima cheie chiar daca sunt -15 grade afara.

                Comment


                • #23
                  Salut
                  Asta si faceam la aia veche.Puneam contactul pina se stingea martorul il luam si il puneam din nou si iar se aprindea.Acum si cind a fost cel mai frig dimineata martorul nu sa aprins decit la primul contact vreo 3 secunde si la al doilea nimic.Masina porneste dar nu la sfert cum se zice si la un jumate asa(ca pe frig).
                  Nedumerirea mea era ca la aia veche se aprindea pina si vara cind erau 40 grade.Iarna dupa doua preincalziri pornea perfect.Asta as vrea sa faca si asta dar nu vrea.Pun contact se aprinde martorul 2 sau 3 sec si se stinge.La al doilea contact sau mai multe nu se mai aprinde martorul. E ceva ce nu se pupa si nu am acum cum sa compar cu alta identica.Ori aia veche era defecta ori asta(dar la simtomul asta o preferam peaia veche ca pornea la sfert si iarna). O sa vad eu cit de curind.
                  sigpicPasionat de MCV si natura

                  Comment


                  • #24
                    Bujiile incalzesc indiferent de temperatura si indiferent de cat sta aprins martorul de pe bord, eu am alimentat un led de la una din bujii si chiar si cu motorul cald, tot lucreaza. Am facut si un filmulet, l-am mai postat pe aici pe undeva dar nu-l mai gasesc. Ledul verde de langa turometru e alimentat de la bujia cilindrului nr 1.
                    INTALNIRE LOGAN CLUB CALARASI DUMINICA ORA 15

                    Comment


                    • #25
                      Originally posted by padurarud View Post
                      Salutare
                      Cam cit timp ar trebui sa stea ledul de la bujie aprins in bord?La vechea masina statea cam 5 secunde inclusiv vara.Acum am constatat ca si cind e frig rau nu sta mai mult de 3 sec.Ma gindesc ca are un temporizator si un senzor de temperatura ceva dar de ce la aia veche nu se manifesta la fel?(era acelasi model,si an fabricatie)
                      Trebuie sa stea intre minim 1 sec. si maxim...functie de modelul masinii, cam 15-20 sec. cred ca e maximul. Pt. 1.5 dci postase cineva exact timpii de aprindere bujii, functie de temperatura antigelului. Cam 3 sec. cred ca ar corespunde unei temp. de aprox. -5C afara. Oricum, aceste bujii joaca un rol f. important si dupa pornirea motorului, intrucat ele mai functioneaza pana la 1 minut dupa pornire, pt. a incalzi amestecul in camera de ardere, obtinandu-se astfel compresie suficienta sa nu se opreasca motorul.

                      Originally posted by padurarud View Post
                      Eu banuiesc ca in 3 sec dimineata dupa ce noaptea a fost ger nu are cum sa incalzeasca asa repede camera de ardere.La cea veche cind era ger rau puneam contactul de citeva ori fara sa o pornesc pentru a se incalzi mai bine(si ledul se aprindea de fiecare data pina spre sfirsit cind statea putin).Acun se aprinde un pic prima data si dupa nimic.Am fost la constatare si mi sa spus ca nu am nimic in afara de apa in motorina si bieletele de directie.
                      Masinile vechi nu avea bujii rapide, aveau bujii de alea lente, care se inroseau greu de tot. Dura 30 de sec. sa se stinga martorul de bujii la -10C afara, d-apoi la -20C...cred ca stateau si 1 aproape minut.

                      Originally posted by padurarud View Post
                      Acum ma leg de orice deoarece cind e frig porneste un pic mai greu(nu mult mai greu dar sesizabil)Am inlocuit si bateria deoarece o aveam de 60 amperi si pentru un diesel mi sa parut mica . Acum o sa le masor sa vad cum sunt dar nu stiu ce sa zic.As vrea sa stiu la modul teoretic pe ce se bazeaza timpul de aprindere al bujiei incandescente(eu banuiesc ca senzor de temperatura ca daca era cu timer era tot timpul la fel)
                      Citeste temperatura data de senzorul de temp. al lichidului de racire. De regula, citirea acestui senzor corespunde, dimineata devreme, cam cu temperatura mediului ambiant (pt. ca masina a stat mult timp nepornita).

                      Originally posted by radu cornel View Post
                      trl... daca te uitai mai atent vedeai ca vorbesc de bujii de benzinar
                      Da Radu, m-am uitat, dar si tu daca te uitai mai atent vedeai si titlul topicului!
                      Last edited by trl; 30 December 2010, 18:02. Reason: Automerged Doublepost

                      Comment


                      • #26
                        Alt senzor in afara de ce are masina eu nu am pus si ala nu are docit zero linii si cind se incalzeste 2 o singura data am vazut 4.Ala sper sa nu il folosesc niciodata(spune undeva prin carte ca atunci cind creste la 7 liniute e de rau) ca in rest e de decor. O sa ii pun un termometru cu e zone ca sa stiu cum e temperatura afara inauntru si la motor.

                        Am mesterit ceva la masina si am inghetat ca un militian.Asa ca tot ce o sa vreau sa fac la masina o sa pun pe hirtie si fac la vara.O sa fac totusi treburile ce tin de siguranta(am bieletele de directie defecte si usa din spate e varza)
                        sigpicPasionat de MCV si natura

                        Comment


                        • #27
                          Originally posted by trl View Post
                          Trebuie sa stea intre minim 1 sec. si maxim...functie de modelul masinii, cam 15-20 sec. cred ca e maximul. Pt. 1.5 dci postase cineva exact timpii de aprindere bujii, functie de temperatura antigelului. Cam 3 sec. cred ca ar corespunde unei temp. de aprox. -5C afara. Oricum, aceste bujii joaca un rol f. important si dupa pornirea motorului, intrucat ele mai functioneaza pana la 1 minut dupa pornire, pt. a incalzi amestecul in camera de ardere, obtinandu-se astfel compresie suficienta sa nu se opreasca motorul.

                          Masinile vechi nu avea bujii rapide, aveau bujii de alea lente, care se inroseau greu de tot. Dura 30 de sec. sa se stinga martorul de bujii la -10C afara, d-apoi la -20C...cred ca stateau si 1 aproape minut.

                          Citeste temperatura data de senzorul de temp. al lichidului de racire. De regula, citirea acestui senzor corespunde, dimineata devreme, cam cu temperatura mediului ambiant (pt. ca masina a stat mult timp nepornita).



                          Da Radu, m-am uitat, dar si tu daca te uitai mai atent vedeai si titlul topicului!
                          La mine la 1.5 dci sta cam 3 sec iarna indiferent ca sunt -5 sau -15; vara se aprinde doar sa vezi ca functioneaza ledul adik o fractiune de secunda ca-si face testul de functionare. chiar daca pun de 2 ori contactul tot cam 3 sec. sta si a doua oara. Dar dupa aia nu am probleme porneste din prima.

                          Comment


                          • #28
                            Originally posted by dias02 View Post
                            Scanati manualul (carnetul de intretinere) de logan si va rog sa-mi aratati unde scrie ca trebuie schimbate bujiile la diesel la 30.000km? Eu am vazut in carte ca este specificat doar de benzinar, la diesel e negru pasajul (prin urmare nu se schimba la 30.000).
                            Acum m-am uitat in manualul se intretinere de la CLIO-ul meu 1.5 dci de 65 hp si scrie "BUJII - 30.000 km", filtru motorina - 15.000 km, antigel - 90.000 km sau 4 ani, filtru aer 30.000 km sau 2 ani etc. etc. etc. Ori au gresit cei de la RENAULT ori au uitat sa specifice ca e vorba doar despre benzinare si nu de diesel...nu stiu ce sa zic, dar cand oi gasi un manual original in lb. engleza sau franceza am sa verific, pt. ca m-am lamurit eu cu traducatorii astia de manuale tehnice; la ei glow plugs sau spark plugs e cam totuna, adica tot bujii se traduce, ca asa "stie ei"...

                            Nu are rost sa mai scanez foaia, dar apropo...m-am uitat ieri si la un manual de la un TDCI de la FORD, unde specifica destul de clar (tot in lb. romana) ca bujiile se inlocuiesc la revizia de 45.000 km...ciudat.

                            Stima si LA MULTI (b)ANI!

                            Comment


                            • #29
                              intrebare!! intrebare!! stie careva daca indica in bord cand bujiile nu mai functioneaza??? exista optiunea asta?? adica cand ai bujiile incandescente arse se aprinde vreun led??

                              Comment


                              • #30
                                Mie nu mi-a aratat niciodata si-am avut de 2 ori probleme cu ele...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google