Repartitor De Frână

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Si ce sa reglezi, ca oricum ECU isi face singur reglajele la fiecare franare.
    Cel mai nou proiect auto din România!
    Foarte curând şi teste cu modele Dacia.

    Comment


    • #17
      Abs-ul are un raspuns de la repartitor, daca ii maresti valoare care o da catre ecu< o multiplici> atunci raspunsul ecu va fi mai mare cu cateva procente. Nu e recomandat sa te joci cu asa ceva....Dar cineva care se pricepe poate sa faca putin mai eficienta frana pe spate.
      Fuarte Nervos !!!

      Comment


      • #18
        Am prins ideea baieti, multumesc tuturor pt lamuriri,
        , sunt cu ochii pe voi !
        :thumbsup:

        Comment


        • #19
          ECU calculeaza viteza rotilor si distirbutia maselor, in functie de astea comanda franarea. Parametrii nu se pot mari, mai exact nu se pot adauga cateva procente la franare, sub nici o forma, pe UCE ABS existent acum pe Logan.
          Cel mai nou proiect auto din România!
          Foarte curând şi teste cu modele Dacia.

          Comment


          • #20
            Il sustin si eu pe andrei...Roata cu aderenta cea mai scazuta discteaza franarea pe puntea resoectiva. Asta e de fapt toata smecheria ebd-ului, altfel masina s-ar rasuci la franare pe drum alunecos. Abs-ul va frana tot timpul fiecare punte la nivelul rotii cu aderenta minima. Nu prea ai vad ce ai de schimbat acolo. Nu poti sa setezi decat nivelul decelaratiei maxime admisa a rotilor (treshold-ul de declansare al sistemului abs), atata tot. Dar si asta e cu doua taisuri, daca nu stii ce si cat modifici.
            Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

            Comment


            • #21
              Interesant. Si pana la urma la logan berlina fara abs spatele cand si cum franeaza mai bine?
              Este vreo diferenta in franarea rotilor spate in funtie de greutatea pusa pe acestea?

              Comment


              • #22
                la berlina am patit-o eu urat pe ud...fiind greutate pe spate (eu avand break) la o frana de urgenta pe ud a franat si spatele..si iaca piruete si virari in directia in care pleca curu....o buna vreme nu am mai mers tare pe ud.... ps : aveam super gumele cunoscute MONTANAAAA
                Un om inteligent nu va fi niciodata rau. Rautatea se naste din prostie, inferioritate si frustrare.

                Comment


                • #23
                  @rolion: da, ala e rolul repartitorului de frana, sa regleze presiunea in cilindrii spate in functie de incarcarea puntii. adica masina goala inseamna ca fata franeaza si spatele doar deschide ferodourile, la masina incarcata partial, fata franeaza si spatele ajuta un pic acolo, la masina incarcata, fata franeaza si spatele e si el franat puternic. toata chestia asta se face pt a evita blocarea spatelui la franare cu masina goala. datorita transferului de masa la franare pe puntea fata, aia trebuie sa suporte 80% din forta de franare sau chiar mai mult. daca blochezi spatele, fuge intr-o parte si in functie de cat de tare pleaca la plimbare, o tii sau nu pe drum. la abs nu mai exista repartitor, pt ca acolo se franeaza pana la limita de aderenta si reglarea presiunii ca sa nu se blochezele rotile o face servomecanismul abs. repartitorul nu-si mai are rostul atunci.
                  Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                  Comment


                  • #24
                    azi am patit'o si eu cu repartitorul. cel putin asa au zis baietii de la service. a inceput sa'mi licare martorul de la frana de mana, apoi a ramas aprins. baietii s'au uitat sub ea, au vazut ca pica lichid de frana si mi'au spus ca s'a dus repartitorul. asa este?

                    edit: o trebui schimbat? cam care ar fi pretul?
                    Last edited by Niki; 7 December 2009, 15:41.
                    If it ain't broke, don't fix it!

                    Comment


                    • #25
                      normal ca trebuie schimbat.odata ce picura si ai avarie la sistemul de franare nu mai sta pe ganduri.te costa ceva bani dar e siguranta ta in joc si a celorlalti.

                      Comment


                      • #26
                        Martorul din bord (cerc si semnul exclamarii) se aprinde cand este frana de mana trasa sau cand nivelul de lichid de frana este sub nivelul minim, cand "licare" inseamna ca lichidul de frana a ajuns la nivelul de minim (face asa din cauza miscarii masinii). Repartitorul mecanic (modele fara ABS) nu are nici un senzor pentru a indica defectiunea lui, defectiunea acestuia este probabila atunci cand se observa pierderi de lichid de frana in zona din centru spate, si defectiune sigura atunci cand franati brusc si masina "se duce in nas", adica franeaza doar fata si se ridica de spate! Iar repet ce am mai scris pe aici, cu timpul rugineste arcul de la "senzorul" de greutate (un fel de bascula) si se rupe, atunci nu scapa lichid deloc dar nu mai franeaza spatele. Sper sa va fie de folos!

                        Comment


                        • #27
                          da, multumesc vasile! arcul nu e ruginit. pierde lichid de frana exact prin zona mentionata de tine. se pare ca este dus repartitorul...

                          acum incerc sa gasesc unul, dar fara niciun rezultat la magazinele de specialitate din oras...
                          If it ain't broke, don't fix it!

                          Comment


                          • #28
                            Se gaseste la reprezentanta, vreo 400 lei costa. Si mai ieftin se gaseste, dar nu de origine, se duc garniturile foarte repede si trebuie inlocuit integral, deci nu se renteaza! Repet, eu am rugat mecanicul sa stranga 2-3 spire la piulita repartitorului spate si franeaza foarte eficient si i-mi da impresia ca masina se "lipeste" mai bine de asfalt la frana de urgenta. Nu va faceti griji in a strange piulita aia, la Logan stock cu repartitie mecanica niciodata nu o sa tina frana nici macar 50%-50%, deci nu va faceti griji pentru franarea excesiva pe spate ( asta daca nu aveti placutele/discurile foarte uzate).

                            Comment


                            • #29
                              frana spate deficitara

                              Acum cateva luni am facut un test pe standul de franare si a iesit frana spate aproape de 0. Am verificat si era ruginit/rupt arcul acela gros de la repartitor. Am cumparat repartitor nou (am gasit in Iasi la un magazin, original, la 150 lei) si am vazut ca toate reglajele erau marcate cu vopsea. Nu am umblat la nici un reglaj, am montat repartitorul asa cum l-am cumparat. Initial am avut impresia ca franeaza mai bine masina insa zilele astea, pe zapada, am tot incercat sa "blochez" spatele si nu am reusit decat foarte greu si pe gheata! Toate incercarile le-am facut cu masina goala(doar eu in masina).
                              Acum nu stiu ce sa fac: sa o las asa (dat fiind ca circula sotia cu masina asta si incepatoare fiind ar fi aiurea sa i se blocheze spatele la o franare mai puternica), sa-i strang eu piulita de reglaj cu 2 filete asa cum spunea mai sus dan.gutu sau sa ma duc intr-un service sa-mi regleze/verifice frana.

                              Comment


                              • #30
                                Salut tuturor, aceeasi problema o am si eu cu repartitorul frana fara ABS :| incepuse sa imi licare martorul luminos la frana de mana, semn ca nu mai aveam lichid de frana, am verificat daca am scurgeri si intradevar aveam scurgeri pe la repartitor, am dat comanda pe net de un repartitor SH in speranta ca mai poate fi folosit ceva timp, insa am luat tzeapa, era ruginit 98%, nu mai spun de tije care nici nu mai culisa... ma rog l-am trimis inapoi si mi s-a trimis altul , acesta este ruginit in proportzie de 80%, tija culiseaza dar arcul nu mai are mult de trait si nu risc sa il montez sa imi mai curga si acesta pe de alta parte. Ma rog m-am lasat pagubas, acuma am o mare rugaminte la dumneavoastra: am tot cautat de la inceput un repartitor nou pe la toate magazinele de piese auto, la comanda am gasit la 600 lei din uzina :|, inca mai caut poate gasesc mai ieftin pe undeva(300 -400 lei). Daca cineva are un linck sau o recomandare pentru un repartitor nou, logan 1.5 fara ABS, i-as fi foarte recunoscator. Deja umblu cu bidonul de lichid de frana in portbagaj , la 500 Km rulatzi nivelul ajunge pe minim si iar completez, frane am, dar pe spate sunt mai slabe si pierde mult lichid in momentul franarii. Un linck v-as ruga sau o recomandare, un pretz care are idee. Multa sanatate!
                                sigpic

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google