Resetare Computer Bord

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Resetare Computer Bord

    De ceva vreme ma confrut cu urmatoarea problema. La fiecare pornire mi se reseteaza CB-ul. Cu exceptia km totali si a Km parcursi de la ultima alimentare totul o ia de la zero. Plus ca odata cu aceasta problema CB-ul a inceput sa arate un consum mediu incredibil de 20-22%. Intro- zi stateam la semafor si in 40 de secunde consumul a urcat de la 17, 8 la 18,5. Ori fiind vorba de un consum mediu, nu are cum sa se modifice asa in 30 de secunde. Niciodata in cei 10 ani de cand am masina nu am vazut un consum mai mare de 11%. Ori asta vara nici in afara, la drum lung nu am mai coborat sub 8% in conditiile in care scoateam si un consum de 5,5%. Masina nu are optiunea consum instantaneu

  • #2
    nu ai consum instantaneu, dar daca mergi incet sau ai motorul pornit si masina sta, normal ca acel consum mediu tinde spre limite inimaginabile. cb calculeaza cat se consuma de la ultima pornire (iar tu cum ai o problema de masa la cb, se pierd km aia de la ultima pornire si consumul) si ala ia totul de la zero. adica pt cb, motorul bea benzol de stinge, dar nu face km. daca vei face un drum lung fara sa opresti, sau fra sa resetezi kilometrajul, consumul afisat va fi real. apropos, am spusmai sus in paranteza ca la tine problema e un contact de masa la cb. sau ai bacteria praf si pica tensiunea la pornire de se resetaza toata electronica. dar asta banuiesc ca ai fi remarcat, asa ca ramane contactul prost la masa.
    Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

    Comment


    • #3
      Scuze de intrebare, dar unde trebuie sa verific legatura la masa a CB-ului. Ca nu gasesc decat o ... mufa cu multe fire ce intra in el

      Comment


      • #4
        pff...n-am acum manualul de service, acolo scrie ce pini din cele doua mufe sunt pinii de masa. pui multimetrul pe rezistenta sau pe diode/beeper si tre' sa piuie intre fierele de masa din cb si caroseria masinii. absolut toti pinii de masa trebuie sa aiba continuitate, altfel ba nu-ti merge kilometrajul, ba se reseteaza ceasul, ba dracu' ba lacu'. daca gasesti manualul de service, sau il ai cumva, gasesti in schemele de la final si la explicatia piniilor cb. o sa caut dupa manual sa vad daca-l mai gasesc, sa-ti spun pinii.

        le: conectorul negru al tabloului de bord, ala cu 23 de fire, pinul 7 e masa, pinul 9 e +12Vpermanent, iar pinul 10 are semnalul +APC (alimentare dupa contact). numerotarea pinilor incepe pe randul de sus (cu "cheia anti-bou" sa nu bage cineva conectroul pe dos), de la dreapta la stanga cum te uiti la mufa de pe spatele cb.
        Last edited by Seba; 8 November 2016, 00:00.
        Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

        Comment


        • #5
          Merci, dar mai ... omorat. Credeam ca e vreun fir ceva pe acolo si tu ma iei cu pini, etc ,etc. Cu partea mecanica ma descurc, dar cand e vorba de partea electrica e mai dificil

          Comment

          Working...
          X
          Anulare DPF
          Politica de Securitate Google