reumplere cu freon?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by boris View Post
    apropo daca im amintesc producatoru recomanda ca din cind in cind sa se dea drumu la instalatia AC citeva minute la o luna sau o anumita perioada nu mai retin,pt buna functionare in caz ca nu sa mai folosit de mult AC`u apar ulterior probleme
    Recomandarea asta trebuie respectata! Ca la orice instalatie frigorifica (frigider,congelator e.t.c.) si asta din cauza uleiului care ramane pe instalatie
    O pornesti citeva secunde (20-30)apoi o opresti
    Astepti citeva minute (2-3)
    Apoi pornesti iar
    In felul acesta prelungesti foarte mult viata compresorului frigorific(cea mai importanta si complexa piesa)!


    Cu stima Marian

    Comment


    • #17
      Daca tot vb de aer conditionat, ma bag si eu in vb cu voi pt ca am o probl. In noiembrie am avut accident cu loganul, tot un 1,4 ca motor. (vedeti patania mea pe :va salut-cristi martin). Am stat 4 luni cu ea in service si am luat-o acum in martie 2008. Problema care e? Tipii au uitat sa o incarce cu freon(instalatia).Desii e trecuta in factura. Am vb cu ei si au zis sa vin intr-o zii sa o rezolve. Problema e ca inca nu am timp acum. E vreo problema daca mai sta asa goala? Si mai am o intrebare. Inainte cind aveam motorul pornit si cuplam A.C.-ul, se auzea un zgomot ca de releu la motor si si incepea sa se cupleze aerul conditionat, bineinteles cu zgomotul aferent si variatia de turatie a motorului. Acum cu instalatia goala cind apas butonul nu se aude nimic cum ca ar cupla ceva, undeva. Asa trebuie sa se intample? Doar cind e incarcata cupleaza? Ma asteptam sa cupleze, dar intrucit nu e freon sa nu se simta aer rece. dar de cuplat , ma asteptam sa aud acel zgomot.Vreau si eu sa ma luminati. ms.

      Comment


      • #18
        Pai nu auzi, pt. ca nu e freon in instalatie, pur si simplu merge in gol, foarte silentios, cupleaza fara nici un efort (cand e freon, atunci merge in sarcina, cupleaza mai ''violent, de aia sunt si releele si simti un pic treaba asta la puterea motorului)
        Asa e si la compres. de la frigider (iti spun din patanii), fara freon merge auirea in gol, aproape ca nu auzi compresoru'.
        Totul se va schimba cand iti baga freonu'.

        Comment


        • #19
          Originally posted by dsorinmihail View Post
          Daca tot vb de aer conditionat, ma bag si eu in vb cu voi pt ca am o probl. In noiembrie am avut accident cu loganul, tot un 1,4 ca motor. (vedeti patania mea pe :va salut-cristi martin). Am stat 4 luni cu ea in service si am luat-o acum in martie 2008. Problema care e? Tipii au uitat sa o incarce cu freon(instalatia).Desii e trecuta in factura. Am vb cu ei si au zis sa vin intr-o zii sa o rezolve. Problema e ca inca nu am timp acum. E vreo problema daca mai sta asa goala? Si mai am o intrebare. Inainte cind aveam motorul pornit si cuplam A.C.-ul, se auzea un zgomot ca de releu la motor si si incepea sa se cupleze aerul conditionat, bineinteles cu zgomotul aferent si variatia de turatie a motorului. Acum cu instalatia goala cind apas butonul nu se aude nimic cum ca ar cupla ceva, undeva. Asa trebuie sa se intample? Doar cind e incarcata cupleaza? Ma asteptam sa cupleze, dar intrucit nu e freon sa nu se simta aer rece. dar de cuplat , ma asteptam sa aud acel zgomot.Vreau si eu sa ma luminati. ms.
          Pentru ca tot m-am bagat si io in vorba pot sa te ajut cu cateva lamuriri:
          1) tipii care au `uitat`sa iti incarce instalatia cu freon probabil au observat ca instalatia nu mai este etansa si nu s-au mai obosit.
          2) Daca instalatia este goala ( implicit neetansa) atunci e o mare problema pentru ca se poate deteriora inclusiv din cauza umiditatii aerului iar daca in instalatie patrunde o simpla picatura de apa e foarte dificil de scos (nu imposibil) asta implica costuri suplimentare
          3) Daca incerci sa pornesti un A.C. care nu are freon sigur nu porneste, asta datorita unei protectii ( presostat ) care simte imediat ca instalatia a fost depresurizata (a pierdut freonul). In acest caz trebuie sa fie clar pentru toata lumea COMPRESORUL NU PORNESTE!!!!!(nu se cupleaza!)
          4) Zgomotul pe care il auzeai inainte la cuplare era facut de cuplajul compresorului findca este un cuplaj electromagnetic si este normal.Acum nu il mai auzi fiindca fara freon nu se cupleaza compresorul frigorific.


          Sfatul meu :
          Consulta un specialist si nu il lasa (ceri garantie) pana nu ai certitudinea ca instalatia este perfect etansa. Asta iti dai singur seama daca A.C.-l merge cel putin o luna de vara


          Sper ca te-am luminat.
          Cu stima Marian,
          Last edited by giannimarian; 22 March 2008, 10:57.

          Comment


          • #20
            Originally posted by Octavian___28 View Post
            Asa e si la compres. de la frigider (iti spun din patanii), fara freon merge auirea in gol, aproape ca nu auzi compresoru'.
            Totul se va schimba cand iti baga freonu'.


            La frigider nu exista presostat si din cauza asta nu se opreste motorul dupa ce pierde freonul.Frigiderele au cea mai simpla instalatie frigorifica posibila nu se compara cu A.C.-ul dar in principiu sistemul de functionare este acelasi insa mult mai compex, comparabil mai degraba cu sistemul camerelor frigorifice mari (daca vrei o comparatie)


            cu stima , Marian

            Comment


            • #21
              Originally posted by giannimarian View Post
              1) Te contrazic! La verificarea care spui tu nu se scoate freonul pentru ca el- adica freonul - nu se uzeaza si nu isi pierde din calitati niciodata Nivelul freonului se verifica prin alte metode nu trebuie sa il dai afara apoi sa il pui inapoi. Cea mai simpla metoda este verificarea presiunii din instalatie cu ajutorul unui manometru. Exista o diagrama in care se poate citi presiunea freonului ( R 22 ,R12, R 134a,s.a.m.d.) in functie de temperatura mediului ambiant.
              Omule, vezi ca tu nu cunosti cum se face o masurare la o instalatie auto de
              AC...
              Daca ai fi dat si tu putin printr-un service (nu neaparat Dacia, ci orice marca) ai fi vazut ca asa se face masurarea freonului si uleiului.

              Originally posted by giannimarian View Post
              2) Nu ma cunosti asa ca nu pune la indoiala experienta mea (22 de ani batuti pe muchie) !Mai bine recunoaste tu ca esti pe langa subiect si invata si tu ceva de la unul mai batran! Eeventual poti sa si intrebi ca nu e nici o rusine!
              Daca eu sunt pe langa subiect, atunci de ce vad ca spui numai aberatii? Nici macar nu stii cum se face o verificare a nivelului freonului, ce sa mai zic, experienta de 22 de ani se vede foaaarte bine...




              @dsorinmihail: Nu e prea bine sa stea instalatia fara freon si ulei in ea, ca se pot deteriora garniturile de la compresor si eventual poate rugini ansamblul condensator (condensor).
              Si daca nu exista freon in compresor, calculatorul trece in mod securitate de interzicere si nu autorizeaza pornirea compresorului, deci e normal sa nu auzi acel tacanit. Vezi ca instalatia de AC de Logan functioneaza cu agent refrigerator HFC-134a (R-134a) si ulei refrigerator poliachilenglicol (PAG). Umplerea e bine sa o faci in service Dacia, normal. Daca o faci in alta parte, zi-le sa puna exact ce ti-am scris eu mai sus.
              Cel mai nou proiect auto din România!
              Foarte curând şi teste cu modele Dacia.

              Comment


              • #22
                Si daca nu exista freon in compresor, calculatorul trece in mod securitate de interzicere si nu autorizeaza pornirea compresorului, deci e normal sa nu auzi acel tacanit.
                Freonul nu are nici o legatura cu calculatorul.Compresorul nu mai porneste pentru ca in instalatie exista un senzor (presostat)care simte imediat ca a scazut presiunea din instalatie (cand pierde freon) si nu mai da comanda de cuplare la A.C.

                Am revenit

                Cu stima ,
                MARIAN

                Comment


                • #23
                  La cat timp de la cumpararea masinii trebuie verificat sau schimbat freonul din instalatie?

                  Comment


                  • #24
                    In cartea de intretinere a masinii spune ca trebuie verificat o data la 3 ani. Din experienta iti spun ca daca faci la 2 ani, nu e nici o problema, e chiar mai indicat.
                    Tariful de reumplere e undeva la 150 ron.

                    Comment


                    • #25
                      Mersii frumos pentru raspuns.

                      Comment


                      • #26
                        Originally posted by ursache View Post
                        La cat timp de la cumpararea masinii trebuie verificat sau schimbat freonul din instalatie?
                        Freonul din instalatie nu se schimba niciodata ! Nu isi pierde din proprietati!
                        Ce-ar fi sa mergem toti si cu frigiderele din 2 in 2 ani la servicesa ne schimbe freonul? (o aberatie)






                        Cu stima,
                        MARIAN

                        Comment


                        • #27
                          Problema e ca te poti duce cu masina la verificat cand vrei insa schibarea freonului nu se va face atata timp cat o instalate functioneaza la parametrii normali.@ursache a intrebat si cand se schimba freonul-i-am raspuns! Si in frifidere ai acelasi tip de freon (R134a) si principiul de functionare este aproximativ acelasi .Din cauza asta am facut acea comparatie care a deranjat-o putin pe @anca (cred)
                          Verificarea instalariei se face simplu: o pornesti si merge (face rece)
                          o pornesti si nu merge (nu face rece)
                          Nu cred ca este cineva fraier sa se duca la service cu o instalatie de a.C. Care merge si sa ceara sa i se schimbe freonul.(doar daca vor sa te intepe-nu iti fac nimic dar te taxeaza)
                          In cazul in care nu mai merge instalatia e alta problema si nu este de ajuns numai reumplere.Trebuie eliminata cauza care a dus la pierderea freonului pentru ca e o instalatie cu circuit inchis si ETANSA .Sunt multi cei care au platit o incarcare cu freon si dupa 3 zile au constatat ca nu le merge A.C.-ul pentru ca aveau o mica gaurica in el (freonul se pierde si prin cel mai mic por)



                          Cu stima,
                          MARIAN

                          Comment


                          • #28
                            Sa inteleg ca se poate verifica etanseitatea instalatiei. Eu nici acum nu am fost cu ea la incarcare. E adevarat. Au obs atunci in service ca sunt citeva tevi indoite si au zis ca e posibil sa nu mai fie etanse. Observatia lor a fost dupa ce se emise-se devizul pt asigurare. Asa ca am ramas cu ele . Depasea suma de dauna totale, in fine ma asteptam sa o incarce si sa imi zica ca e dusa . Sper sa nu am probleme. Ma gandesc sa merg la un centru de incarcat specializat si nu la service dacia ca vad ca sunt batuti rau de tot in cap astia de la serviceurile dacia. Voi ce ziceti? Dau eu baniui dar sa stiu ca e verificata de specialisti buni si ca e piesa aia sau aia fisurata, chit ca platesc freounul care se pierde. Ce service imi recomandati bun pt asa ceva in bucuresti. Pls. Cu stima .

                            Comment


                            • #29
                              Daca masina are pierderi de freon atunci nu mai are cum sa faca rece daca nu are scapari freonul se recupereaza depinde la ce service te duci daca sint bine documenrati si daca au dispozitive potrivite pentru aceasta operatie

                              Comment


                              • #30
                                @giannimarian: Nu toate frigiderele au acelasi tip de agent frigorific (de ex. R600A pentru al meu).
                                Si cu tot respectul pentru experienta dvs, pe langa freon mai este si ulei frigorific care trebuie verifica. Si instalatia AC nu se poate compara cu cea a unui frigider - alte compresoare, alt scop, alte conditii de mediu, etc.
                                GL-22-TOF

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google