Roata Spate Blocata - Incercari Zadarnice De Punere In Miscare.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Roata Spate Blocata - Incercari Zadarnice De Punere In Miscare.

    Vi s-a intamplat sa constatati ca la incercarea de punere in miscare a masinii dupa o stationare mai indelungata ( in cazul meu 3 luni) aveti una din roti ( sau chiar ambele ) blocate desi nu aveti frana de mana actionata?
    Nu am circulat cu masina din noiembrie. In urma cu o saptamana , am pornit motorul ,dar la plecarea de pe loc am constatat ca una din roti a ramas blocata. Am facut mai multe incercari de deblocare prin mers inainte si inapoi dar in zadar. Roata era complet blocata. Am spus ca este din cauza gerului si astept sa se mai incalzeasca ( am si o a doua masina). Azi am reluat incercarile prin punere fortata in miscare inainte si inapoi ( pe o distanta de cativa zeci de metri ) ,dar roata a ramas de neinvartit,era complet blocata. Nu este vorba de ger, de inghetat ceva acolo,afara este suficient de cald.

    Dupa atatea si atatea incercari zadarnice ,ma gandeam sa pun cricul sa dau roata jos si mai departe sa vad ce reusesc sa rezolv,dar inainte de aceasta am luat un ciocan si un dorn ( o "tija" de vreo 18mm. grosime) pe care am bagat-o prin una din gaurile (rotunde) din janta ca sa am acces direct la tambur. Am lovit de 3-4 ori ( nu tare) in tambur,am pornit motorul,am bagat in viteza si roata se invartea fara probleme
    Repet: Nu mai era vorba de inghet! Asadar nu cablu frana de mana intepenit,gheata ,etc.

    AM un Logan 1.2,16 si un VW Caddy. De data aceasta patania a fost la VW,dar sunt sigur ca se poate intampla si Loganului asa ceva.

    Va spun acestea si poate va va ajuta acest procedeu in caz de situatie similara.

    Salutari!
    Last edited by Busgan; 13 February 2011, 22:41.

  • #2
    Acum 2 saptamani am stat cateva minute blocat in intersectie, unei masini (logan) din fata mea i se blocase o roata de pe spate si nu mai putea inainta , nici cauciucuri de iarna nu avea iar pe jos era gheata. Impreuna cu alti colegi de trafic am ajutat omu sa scoata masina din intersectie, am mai ramas sa il ajut sa deblocheze roata dar in zadar, probabil era rulmentul spart, nu mai stiu ca am plecat dupa lungi incercari de a debloca roata.

    Comment


    • #3
      Printre cei mai in virsta exista obiceiul de a nu trage frina de mina iarna pt ca se blocheaza di cauza gerului.Eu nu am avut probleme decit din cauza noroiului inghetat,cei drept nu se blocase dar facea un zgomot de am zis ca e rulmentul.
      sigpicPasionat de MCV si natura

      Comment


      • #4
        Mie nu mi-a inghetat niciodata frana de mana si o folosesc de fiecare data, insa am auzit de la alte persoane de aceasta problema deci cred ca se poate. Legat de blocarea unei roti... cauza deobicei este rulmentul care se sparge/gripeaza iar defectul se remediaza numai prin schimbarea acestuia. Bine in anotimpul rece in majoritatea cazurilor inghetul e devina.

        Comment


        • #5
          Busgan,,in cazul tau cred ca a ramas pistonasul din etrier blocat.
          Daca ar fi de la rulment nu mai faceai tu nici 10 metri cu masina!

          Comment


          • #6
            Sigur nu a fost de la rulment. Dupa cele cateva lovituri cu ciocanul ,roata s-a deblocat si am parcurs vreo 30 de km fara probleme,fara zgomote suspecte ,etc. Ma gandesc ca poate a fost ceva legat de RUGINA aparuta in decursul celor 3 luni de stationare,rugina care a "sudat" sabotii de tambur.

            Dupa multe incercari de deblocare prin punerea in miscare fortat,inainte si inapoi,am revenit in casa,am intrat pe internet si am inceput sa mai caut idei pentru deblocarea rotilor.IDEEA cu lovitura de ciocan in tambur nu a fost a mea,am preluat-o de pe un forum si in cazul meu a functionat super gasind si solutia cu "tija" care m-a ajutat sa ajung la tambur fara sa mai dau jos roata. Iata textul de pe acel forum :

            "Problema in cazul meu s-a rezolvat foarte simplu, dat rotile spate jos si aplicate 3 lovituri de ciocan in tambur si s-au deblocat sabotii. Asta a fost tot. Daca stiam ca este asa simplu nu mai chemam mecanic dar si pe forumuri si cu alte persoane cu care am discutat spuneau ca e complicat ca trebuie demontat tot.

            Cauza blocarii a fost ca am lasat masina nemiscata aproximativ o luna pe timpul iernii cu frana de mana trasa, frana pe care de atlfel o folosesc zilnic. Se pare ca rugina de pe tambur a blocat sabotii.

            Initial am incercat sa demarez mai in forta in fata, in spate, dar fara rezultat.
            Sun un mecanic: trebuie sa te bagi sub masina si sa tragi de cablul de frana, sigur e blocat.
            Sun la service: trebuie tractata si adusa aici, notati nr de telefon de la tractari...
            Intru la vulcanizarea de peste drum: nu stim, nu ne bagam, dar a patit varu'miu asa si a demontat tot, ne-am chinuit o gramada.
            Sun o cunostinta: e complicat trebuie demontati taburii sabotii etc, am patit si eu, hai ca iti aduc eu un mecanic. Si omul a rezolvat treaba in 10 min. Cost: 40 lei si o bere mare la PET. Asta e ca in bancul ala, lovitura de ciocan costa 1$, stiinta unde sa aplici lovitura 100$. Oricum foarte corect tipul, putea sa se apuce sa demonteze tot si sa-mi ceara cine stie cati bani..."


            renault, reno, sandero, logan, clio, megane, laguna, scenic, estate, sedan, bicorp, forum, comunitate, club, discutii


            Pe mine m-a ajutat procedeul acesta,poate intr-o situatie asemanatoare ii va ajuta si pe altii.
            Last edited by Seba; 15 February 2011, 01:13.

            Comment


            • #7
              Da domnule mai se sudeaza sabotii din cauza de nefolosire. Am auzit la un Symbol nepornit tot asa vreo 3 luni(fara frana de mana trasa). "Reparata" prin mers cu roata blocata, cu "scandal" de zgomote urate la roata, martor ABS aprins si dupa un km de mers asa si-a revenit. Solutia cu batutul in roata e mai buna decat mers "fortat" zic eu.

              @padurarud: insista, insista, nu te da batut. Pana la urma o sa se blocheze cablul de la frana de mana. Pentru performante mai bune incearca sa treci prin cateva balti chiar inainte de a opri masina definitiv.
              Cel mai lent 1,6 8v

              Comment


              • #8
                un prieten a tinut un opel corsa in curte aproximativ 1 an cu frana de mana trasa pana in plafon iar cum era de asteptat rotile de pe spate erau blocate.roata stanga am deblocat-o usor dar cea din dreapta cu greu.am urcat trei persoane in spate si am dat inapoi.intr-un final am reusit.nu stiu daca am procedat bine dar a functionat.
                Last edited by XSorynX; 14 February 2011, 13:18.

                Comment


                • #9
                  fortatul in marsarier deobicei deblocheaza rotile. am facut de 3ori "figura" la vechea 1300 dupa ce-o tinusem cateva luni nemiscata.
                  Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                  Comment


                  • #10
                    la mine dupa o stationare cu frana de mana trasa cand vreau sa plec si dau drumul la frana in maxim 50 cm dupa punerea in miscare se aude ca un trosnet pe partea dreapta , eu spun ca de la stilp spre roata spate in zona aia , dar cred ca sabotii raman blocati si la miscare se deblocheaza , pana la vara cand o da caldura si o sa umblu acolo mai este de asteptat . cu ce se poate curata tamburul pe interior un spray ceva .

                    Comment


                    • #11
                      smirghel granulatie mare si apoi sprey curatitor de frane

                      Comment


                      • #12
                        Azi, cand sa plec de pe loc am patit si eu magaria. Masina fusese pornita cu o zi inainte si banuiesc ca a intrat apa de pe sosea la sabotul din stanga spate, iar cand am tras frana de mana s-a "sudat". Din cauza locului de parcare am fost nevoit sa o scot vreo 5m cu roata stanga tarash. Imi era frica sa nu se rupa ceva. Am desfacut roata, dat 2 ciocane in tambur si s-a deblocat. Ciudata treaba ca nu s-a deblocat cat a mers fortat dar si-a revenit de la 2 ciocanele usoare. Un vecin cu logan patise si el la fel.

                        Comment


                        • #13
                          Pe spate rotile se pot bloca si din cauza cilindrului receptor care nu-si retrage pistonasul dupa franare, arcul reapel, care nu readuce sabotii in stare de repaus dupa eliberarea franei de mana; am rezerve in legatura cu apa care ar patrunde in interiorul tamburului.
                          Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                          Comment


                          • #14
                            Regula numarul 1 - nu trage frana de mana cand masina e lasata la hibernat (2-12 ore sau mai mult)
                            Regula numarul 2 - respecta regula numarul 1 mai ales cand afara sunt temperaturi negative, risti sa ramana blocata.

                            Frana de mana nu e sa o tragi cand parchezi masina, o lasi in viteza si garantat nu mai pleaca de acolo. Frana de mana o folosesti daca stationezi cu motorul pornit, stai in rampa, la semafor, etc, nu cand o parchezi.
                            '08 Logan Prestige PH1 - 1.6 16V - Mineral Blau Pearleffekt

                            Comment


                            • #15
                              Treaba asta cu trasul franei de mana e impamantenita de la vechile dacii care o cam luau la vale (unele) chiar si in tr1. Si loganul se cam misca putin fara frana de mana dar intepeneste dupa 10-15cm si de aici nevoia de siguranta.
                              Eu asta vara am schimbat personat sabotii(cu ajutorul tuturialului lui Cristi) deci stiu sigur in ce stare erau arcurile, cilindrii care chiar functionau f f usor.
                              Ceva rezerve in legatura cu apa am si eu dar din vorba in vorba am auzit ca si daca sunt putin umezi(sau f reci) se pot "suda" de tambur. Ramane de vazut, cert este ca am intalnit mai multi cu problema asta la Clio2, dacia 1310 si logan

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google