Schimbare Rulment Fata

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Schimbare Rulment Fata

    vreau sa schimb de unul singur un rulment de la roata fata de la loganul meu (2009 diesel) la mine in garaj (de fapt este la parinti la tara). vreau sa fac asta in vacanta de iarna (vreau sa fac asa ceva pentru ca imi place) stiu ca nu este usor si ca va trebui sa cumpar cateva scule. mai sunt 3 saptamani pana atunci si vreau sa ma pregatesc.
    vreau sa cer ajutor pentru a alege sculele necesare, si posibil chiar sa incerc sa construiesc o presa (ma gandesc sa cumpar un cric de 20 tone si profile metalice de la dedeman)
    ma gandesc sa cumpar trusa din imagine. daca exista ceva mai potrivit astept pareri de la voi
    Attached Files

  • #2
    Rulmentii pe fata si pe spate se schimba destul de greu - fara unelte corespunzatoare, o sa te chinuiesti si este posibil sa strici piese in plus

    Inainte de a cumpara ceva, daca tot te-ai decis, eu te sfatuiesc sa te documentezi corespunzator adica:

    - vezi cote piese : rulment, fuzeta si abia apoi cauti dispositive potrivite pt ele
    - vezi tutoriale pt asa ceva, e plin YT de "schimbare rulment logan" etc etc
    - reconsidera si gandestete daca iti doresti cu adevarat asa ceva, si mai ales, daca crezi ca esti in stare - la modul cel mai sincer si fara a face misto

    Comment


    • #3
      Eu zic sa nu te complici pentru ca nu vei reusi , iti trebuie presa speciala pentru asa ceva , si mie imi place sa-mi fac diverse lucruri pe la masina dar imi dau seama de limitarile lucrarilor home-made de mentenanta , nu se merita sa-ti cumperi o presa de genul asta (ce vrei tu sa faci cu cric de x tone e putin probabil sa-ti reuseasca schema in sensul sa-ti intre perfect rulmentul pe fuzeta fara sa strici una din cele doua piese) oricum rulmentul nu-l schimbi des! Una e sa schimbi de unu singur articulatii , ulei , filtre poate chiar si o distributie(desii si aici risti enorm daca n-ai mai facut cel putin de vreo 2 ori interventia supravegheat de un mecanic adevarat) si alta e sa te pui sa scoti rulmenti de pe fuzeta.
      Last edited by prometheus; 7 December 2015, 23:04.
      sigpicLogan , from point A to anywhere in the world .....yeap , no problem!!! but hey!!! you said modern roads right ?

      Comment


      • #4
        Sunt de aceeasi parere cu ceilalti ce au mai postat. Am reusit sa mai schimb in parcare capete bara si bascule, cam greu, erau sudate pentru ca au fost montate pe "uscat", fara vaselina. Dar de rulmenti nu m-as apuca, vei demonta ceva, nu-ti va reusi operatia 100%, si vei fi nevoit sa chemi mecanicul la tine pentru ca masina nu o vei putea deplasa pana la service.

        Comment


        • #5
          Inca ceva, pt ca au mentionat si colegii mai sus- dpdv al indemanarii si "manoperei" se considera mai dificil schimbarea rulmentilor chiar decat distributia - inclusiv in manual este dat cu inducativul 4 din 4.....distributia e 2-3 in functie de echiparea motorului...

          Trusa pe care vrei tu sa o cumperi nu te ajuta este prea firava pt fortele care sunt necesare acolo, tio spune unul care ia schimbat cu mana lui pe toti....ai nevoie de calibre sanatoase, presa solida, ciocane solide...si chiar un flex....pt ca in 2 din 3 cazuri rulmentul nul vei scoate intreg si va trebui taiat (cei care sau lovit de problema stiu la ce ma refer)

          Comment


          • #6
            Mai bine mergi la service.La reprezentanta la Afumati(Simpotrans)te costa 320 lei cu rulmentul de la ei.Rulmentul costa 250 lei.
            Eu am gresit si l-am schimbat la un service particular si acum se aprinde martorul ABS daca trec de 80 Km/h.Am cumparat rulmentul cu 150 lei si manopera 100 lei.Pentru 70 lei nu se merita sa risti sa montezi un rulment gresit.

            Comment


            • #7
              am o oarecare indemanare si pricepere(sper) - exemplu: asta vara am schimat o distributie

              incerc sa fac o schita cu ce ma nevoie pentru a schimba rulmentul:


              stiu ca rulmetii fata - exista cu ABS si fara ABS. cel cu ABS este de doua tipuri. am aflat care este la mine si am dat comanda.


              o lista scule necesare:
              o bucata de teava cu care sa imping rulmetul din port fuzeta - sa aflu ce dimensiuni am nevoie si unde pot gasi
              o bucata de teava in care sa imping rulmetul din port fuzeta - sa aflu ce dimensiuni am nevoie si unde pot gasi
              ceva cu care sa extrag rulmentul de pe butuc - inca nu stiu cum se poate face
              Presa cap de bara - pentru a extrage capul de bara si sa dau jos port fuzeta
              flex (diametrul discului (mm): 125) - am
              disc debitare metal 125x1 (pentru flex) - sa cumpar

              pentru a realiza presa:
              cric de 20 tone - sa cumpar
              Teava dreptunghiulara - ce dimensiuni si ce lungime este necesara?
              Platband - pentru a prinde intre ele cele 4 laturi ale presei - ce lungime?
              suruburi - pentru a le prinde intre ele - ce dimensiuni?
              masina de gaurit - am - este suficient de buna?
              burghiu pentru metal - va trebui un burghiu destul de mare in functie de suruburi

              Comment


              • #8
                Daca vrei poti cumpara asa ceva :


                Poti gasi si sh ceva mai puternic cam la acelasi pret cu cea de sus DAR se merita ? sa-ti cumperi sau sa-ti faci o presa de genul asta? gandeste-te de cate ori vei schimba acei rulmenti! esti mai castigat daca te duci in service sa ti-l schimbi.
                sigpicLogan , from point A to anywhere in the world .....yeap , no problem!!! but hey!!! you said modern roads right ?

                Comment


                • #9
                  Uite si un filmulet cu o metoda empirica si nu prea multe scule.
                  Nu prea este indicata pentru ca nu poti centra perfect rulmentul, la presare...
                  Logan Ambition-dCi, 70 CP (+25); C.V.-JR5, A.H.; barza sosita in 2007, iulie

                  Comment


                  • #10
                    in filmulet observ ca foloseste asa:

                    cheie pentru dat jos roata
                    chei pentu a da jos etrierul
                    cheie pentru a da jos discul de frana
                    cheie pentru a desface planetara - Cap cheie tubulara cu hexagon 35mm
                    cheie pentru a da jos capul de bara
                    cheie pentru a desface surubul de la pivotul de jos
                    dorn pentru a impinge suruburile afara
                    Dalta pentru a taia bucata de rulment ce ramane pe butuc, tot cu ea de indepartat mai intai putin bucata de rulment de pe butuc
                    chei pentru a da jos portfuzeta de pe amortizor(doua suruburi)
                    ciocane, dintre care unul sa fie mai mare
                    teava pentru a impinge butucul afara
                    cleste pentru a scoate inelul ce tine rulmentul

                    mai foloseste:
                    o perie de sarma
                    solutie degripanta (banuiesc ca a folosit)
                    lemne pe care sa bati
                    o menghina
                    carpe

                    la asamblare cred ca mai bine sa am si unsoare "anti seize" petru a unge suprafata pe care am sa imping rulmentul si pentru a unge si suprafata dintre disc si butuc. loctite pentru suruburile de la etrieri


                    as vrea sa incerc sa fac o "presa" in speranta ca ma va costa mai putin decat sa cumpar una

                    Comment


                    • #11
                      Daca bagi rulmentul ca in filmulet poti sa mergi direct la piese auto sa mai cumperi unul nou.

                      Comment


                      • #12
                        da... nu vreau sa fac ca in filmulet. nu-mi place ca preseaza rulmentul nou cu ciocanul.

                        cred ca cheia cu care desface piulita de la planetara este de hexagon 30 mm si nu 35 cum am scris mai sus. nu o am. trebuie sa ma interesez exact cat este si s-o cumpar

                        am gasit un fimulet pe youtube:

                        Wheel bearing replacement in a 2003 Mazda Protege 5. Press in style bearings done without using a shop press. Specific for Mazda Protege, but many of the tec...


                        daca cumpar trusa din primul post nici nu e nevoie de presa se pare.
                        el mentioneaza ca nu e bine sa presezi butucul lovind cu ciocanul - facand asa se pot crea defecte (locuri plate) pe bilele rulmentului - minutul 9:45 din filmulet

                        rulmentul fusese presat cu ajutorul acelui surub, tot cu el cred ca se poate presa si butucul.
                        Last edited by k9k2009; 9 December 2015, 22:01. Reason: Automerged Doublepost

                        Comment


                        • #13
                          pana la urma am facut presa
                          am facut-o din 6m de teava dreptunghiulara 60x40 cu 3mm grosime
                          laturile le-am strans intre ele cu opt suruburi M16 si 150mm lungime
                          atasez imagine

                          am cumparat si o presa capat de bară - chiar a fost nevoie de ea, a iesit greu capatul de bara de pe portfuzeta.

                          am cumparat si trusa din primul post. am folosit piese de aici impreuna cu presa

                          a mers destul de bine treaba cu schimbarea rulmentului.

                          masina merge bine, a disparut problema, am facut 400km de atunci
                          Attached Files

                          Comment


                          • #14
                            Felicitari, chiar daca ai cheltuit mult mai mult decat ar fi costat schimbul rulmentului in service, ai obtinut ceva ce nu se poate cumpara, satisfactia lucrului facut cu manuta ta, stiu cum e cand iti iasa bine ceva de care iti cam este frica sa te apuci. Bafta.

                            Comment


                            • #15
                              Felicitari! Poti face un deviz? cat a costat trusa? Poti face un tutorial cu poze, data viitoare, cu accent pe zonele unde ai avut dificultati, sunt f curios.

                              Trimis de pe al meu K013 folosind Tapatalk
                              „Decât să înjuri întunericul, mai bine aprinde o lumânare.”

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google