Se Poate Merge Doar Cu Cauciucuri De Iarna ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Se Poate Merge Doar Cu Cauciucuri De Iarna ?

    Sunt curios daca exista (sau daca a facut cineva ) vreun test in sensul de a merge cu cauciucuri de iarna vara? vs cauciucuri de vara
    In mod normal din cate cunosc cele de iara contin un cauciuc mai "crud" care permite o aderenta sporita si la temperaturi f scazute.Acuma nu vad ce probleme ar fi daca am merge cu ele si vara (eventual se tocesc mai redede dar nu cred ca de 2X ori mai repede).In plus cred ca fiind f moi si elastice la temp ridicate devin si mai aderente(a se vedea gumele de F1 care ai impresia ca se lipesc de mana)
    Singurul dezavantaj ar fi cred eu faptul ca se uzeaza mai repede vara.Dar oare ofera aderenta buna vara ?Pt ca atunci as lasa masina echipata cu ele tot timpul....

  • #2
    aderenta mai buna vara? nu stiu, dar te-ai gandit cum o sa vibreze dupa 100 km/h? profilul gumelor de iarna nu e facut pentru viteze mari, am vazut cauciucuri premium de iarna, vara, sarind bucati din ele la viteze in excess ...
    sigpicMy ride

    Comment


    • #3
      Pai si sa inteleg ca iarda daca e uscat pe jos nu mergi cu 100km/h ? ca vibreaza?

      Comment


      • #4
        socrul meu iarna trecuta a avut pe masina debica frigo directional....le-a uitat pe masina toata vara (le avea numai pe puntea fata)
        iarna asta a mai primit si perechea rotilor lui de iarna cadou.
        le-am masurat adancimea canalelor si la cele de pe masina si la cele primite...diferenta de 1 mm...deci nu sau uzat mai deloc peste vara. masina a vazut si un drum de italia cu germania retur.

        nu stiu detalii despre comportamentul sau zgomotul lor.
        Last edited by mumus; 23 January 2010, 00:05. Reason: Automerged Doublepost
        Un om inteligent nu va fi niciodata rau. Rautatea se naste din prostie, inferioritate si frustrare.

        Comment


        • #5
          conform teoriei, cauciucurile de iarna utilizate la temperaturi de peste +10 grade celsius sunt mult mai "moi", iar datorita profilului specific cu mult mai multe caneluri dispuse transversal acestea se rup (ciupesc) la rulare, in special la rularea cu viteze peste 100 km/h. Deasemenea uzura acestora ar trebui sa fie de 2-3 ori mai rapida decat la cele de vara, iar distanta de franare ar creste considerabil (mai ales la cele fara ABS) fiindca ar ramane cauciuc pe astfalt, adica urmele de franare sunt mult mai evidente. Aderenta, similar, ar trebui sa scada putin, dar nu foarte mult.
          Cauciucurile de F1 contin un amestec special (secret) de tipuri de cauciuc fiind proiectate sa reziste la aproximativ 100 Km rulati. Nu e cazul sa le consideram de vara si sa le comparam cu cauciucurile pe care le utilizam noi zilnic, pentru 30-50.000 km
          Toate cele bune...
          Dacia Logan Prestige, 1.6 16V, gri comet...

          Comment


          • #6
            Eu nu as fi deacord cu cauciucuri de iarna vara deoarece:
            - distanta de franare este mai mare (cum a zis si besu)
            - fiind mai moi nu prea ai aderenta
            - la viteze mari >100km/h este un zgomot intens
            - uzarea este mai mare (nu am testat pe logan dar o ruda a avut pe Dacie cauciucuri de iarna si intr-o vara le-a terminat au mai mers iarna si le-a schimbat)

            este ca si cum ai merge cu patine pe plaja ...

            L.E toate aceste lucruri la temperaturi de peste 10 grade

            Comment


            • #7
              Eu am anvelope lassa de iarna pe masina de 2 ani...Vara asta o sa prinda al treilea..Decat cu kormoran mai bine astea...Aderenta nu s-a schimbat poate un pic spre bine....Distanta de franare fata de kormoran e mai mica....Am bagat 140 brasov bucuresti si nu o data si inca le mai am. Ce imi place cand vorbiti fara sa stiti exact sau din proprie experienta....Ati citit voi niste sondaje sau de la vecinu' 60 de ani?
              Voi stiti ceva dar nu exact...Este vorba de carosabil ud si umed...E dezastru...Pe carosabil umed creste distanta de franare cu 50% fata de kormoran...Daca apuci sa derapezi cu ea pe sosea uda nu o mai redresezi...Deci pentru cine are nevoie de ele vara sa aibe grija pe ploaie cu ele si sa tina distanta mai mare.
              Eu le tin tot timpul pe masina pentru ca dupa 2 ani nu am uzura nici 20% si am nevoie de ele pentru ca o duc pe munte des...drumuri forestiere,pante abrupte si noroi+iarba ..Fara ele nu ajungeam pe munte...

              Comment


              • #8
                asa e bogidan,si eu am mers cu cauciucuri de iarna cu 160,drumuri la mare,la Suceava si nu am avut probleme,din contra parca se muleaza mai bine,iar de tocit:insesizabil

                sigpic

                Comment


                • #9
                  si aia cu ruptul bucatilor din cauciuc poate la resapate sau la alea de 100 lei bucata . Eu am rulat pana prin august 2007 cu 2 firestone de iarna pe fata , nu tu zgomot , nu tu tremurat nici la 150 la ora , la plecarea de pe loc si la franare aderenta foarte buna . Am pus 2 michelin energy noi si tot la a 2-a plecare de pe loc pierdeam aderenta! si zic WOW!! uite ca si 1,4 scataie la plecarea putin mai sportiva de pe loc. Si acum tot firestoneurile alea le am pentru iarna si dupa 2 ierni si o vara si 40 mii facute de mine al doilea proprietar tot sunt impecabile. Asa ca dau un vot pentru cauciucurile de iarna dar sa fie firma
                  Pain brings out the truth in us all...
                  ...how much truth can you stand?

                  Comment


                  • #10
                    Michelin energy saver au o compozitie a cauciucului si un profil care sa aibe o rezistenta la rulare mai mica, adica o aderenta mai mica, in scopul imbunatatirii consumului si duratei de viata. Intr-adevar, poti sa tii cauciucurile de iarna si vara. Sa zici ca nu se tocesc mai repede, nu e chiar adevarat. Si nu ma conving cei care le-au masurat dupa 5000 km. Ele au aderenta mai buna, implicit se tocesc mai repede. Si acea aderenta in plus se traduce si intr-un consum mai mare. Chiar nu este o conspiratie mondiala a fabricantilor de cauciucuri care recomanda folosirea celor de iarna-iarna, si celor de vara-vara. Din acelasi motiv nu sunt foarte bune cele all season, care nu sunt nici cal nici magar.

                    Comment


                    • #11
                      Si da si nu.....
                      sigpic
                      Maică, ce mafioți de treabă !!!

                      Comment


                      • #12
                        Prin comparatie...e ca si cum ai purta vara bocanci sau cizme,merge de mers,poate si cu un ele avantaje.In general se cam intampla invers,mai mult se folosesc cele de vara si iarna

                        Comment


                        • #13
                          Cand sunt 35 de grade afara,la nivelul caii de rulare sunt 50,cauciucul de iarna pur si simplu se lipeste de asfalt.Daca nu ai bani pentru cauciucuri de vara,rulezi cu cele de iarna,dar trebuie sa ei in calcul uzura mai mare a cauciucurilor si un consum crescut de combustibil,care adunate la 15-20000 de km,rezulta un schimb de cauciucuri .Eu folosesc 6luni cauciucuri de iarna noiembrie-aprilie,si 6luni, de vara,cu un profil pentru apa.Nu sunt adeptul cauciucurilor mixte.
                          LOGAN--> <--TOYOTA

                          Comment


                          • #14
                            ce zice domnu dan e adevarat.eu am rulat un papuc cu cauciucuri de iarna din luna decembrie 2008 pana in septembrie 2009.atat au tinut.erau varza .erau ca alea de formula 1 sau doar sa faci drifturi cu ele. se uzeaza foarte repede pe timp de vara.cred ca am facut in jur de 25000 km.cu cele de vara originale am reusit sa fac 60000 km in conditiile in care nu le-am schimbat timp de 3 ani .
                            Welcome to the Club, We Have Jackets !

                            Comment


                            • #15
                              acu depinde si ce fel de cauciuc de iarna este
                              unul normal de iarna [dalea ieftine] iti va creste aderenta iarna[mult] iar vara si-o va reduce foarte putin ,vei frina cam cu 10-15% mai mult[la fel ca cu unul all ]
                              unul serios [dalea mai de calitatea si mai scumpe ] iarna vei simtii ca ai senile [nu glumesc] iar vara vor sarii bucati din el
                              cunosc pe cineva care si-a luat un ford mondeo si timp de 5 ani nu a stiut ca masina avea cauciucuri de iarna si era foarte fericit ca cauciucurile lui de vara merg asa bine iarna
                              ideal orce masina ar trebui sa aibe 8 cauciucuri 4 de vara 4 de iarna
                              cele all sunt niste glume bune
                              baiatu cu lenuta monteza filtre polen , alarme si alte cele

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google