Mai E Nevoie De Rodaj? (0.9 TCE)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Mai E Nevoie De Rodaj? (0.9 TCE)

    Salutari,

    Mai e nevoie de rodaj la masinile din generatia asta? Intreb pentru ca citisem pe undeva (nu mai stiu unde) ca n-ar mai fi nevoie, rodajul initial al motorului se face in uzina. Era un articol general, nu pentru Dacia neaparat.

    Asadar, intreb aici. Mai e nevoie? Si daca da, cum se face si pe ce durata?

    Am un 0.9 TCE si recunosc cinstit ca am uitat complet de rodaj pana acum. Am facut cam vreo 350 Km extraurban si vreo 50 Km in Bucuresti pana acum. Nu tin minte sa-i fi dat afara mai mult de 3000 de ture, si in oras poate doar ocazional peste 3000, la schimbari din 1-2 si 2-3, deci ar trebui sa fiu acoperit.

    Sfaturi?

  • #2
    Notita de utilizare ce zice?
    Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.

    Comment


    • #3
      Primii 3000 de km mergi si tu mai cumpatat si nu-i da sangele pe nas
      Asa cum ai mers cu ea pana acum, e foarte ok!

      Comment


      • #4
        Toti spunem pe aici ca ESTE nevoi de rodaj. Asa iti spune si dealerul la vanzare. Ca orice motor nou are nevoie de un anumit regim initial de functionare pentru a dezvolta capacitatile maxime in conditii optime de rulare. Deci nu te lua dupa c zic unii si altii. Fa-i rodajul de cel putin 3000 km.

        Sent from my ARIA using Forum Runner
        sigpic
        This is My Ride!
        !Visit and enjoy!

        Comment


        • #5
          Oho, 3000 km o sa insemne la mine probabil juma' de an.
          Astia de la reprezentanta n-au zis nimic de rodaj, si eu am uitat complet sa-i intreb.
          Acum imi aduc aminte ca extraurban am mers vreo 2 km cu 130 km/h, cred ca e peste 3000 de ture totusi. Da' na, nu cred c-am stricat-o deja, nu?

          Rodajul cum se face mai exact? Ce inseamna sa nu-i dau sangele pe nas?
          Nu obisnuiesc sa merg cu mai mult de 110 afara constant, iar in oras incerc sa nu accelerez brusc si nici sa schimb la turatii mari. Am observat ca schimb sub 3000 in general, dupa cum simt motorul (vin de pe matiz fara turometru si n-am stiut niciodata la ce turatie schimbam acolo).

          De-acu nu prea mai sunt planificate iesiri in extraurban, doar mers in Bucuresti.
          Daca e nevoie, o sa vad cum fac sa fac niste drumuri si pe afara.
          Cu ECO sau fara ECO in oras? Dar in afara? Ce alte recomandari imi puteti da ca s-o rodez corect?

          Multumiri anticipate.

          Comment


          • #6
            Hai mai fratilor, mai dati-le dreaq de motoare, parca sunt facute din unt. 1000 de kilometri trebuie sa mergi cu un regim mai lejer, ideal e sa nu depasesti 3000-3500 de ture si cam asta e tot. Altii vin cu ele de la dealer, cu frana de mana, de-a latul si merg masinile de nu au greata...
            Oricum, motorul se lasa dupa cel putin 10-15 mii de kilometri
            In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul

            Comment


            • #7
              La tehnicile de prelucrare de azi, nu se mai lasa deloc.
              Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.

              Comment


              • #8
                Psihic (subiectiv), se lasa
                In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul

                Comment


                • #9
                  rodaj nerodaj eu unu am un logan 0.9 tce nu am decat 700km efectuati si cred ca a vazut tr 4 blana 160km/h de n ori si nu are nimic motorasu trace ca un nebun....

                  Comment


                  • #10
                    atentie sa nu te plangi apoi ca a cazut aia...ca aia face zgomot...ailalta s-a stricat... dreaq stie!
                    Last edited by 77sky; 12 September 2013, 18:58.
                    Keep walking...

                    Comment


                    • #11
                      tinand cont de faptu ca tata a mai detinu 3 logane si toate au avut parte de acelasi tratament tin sa cred ca nu ma voi plange sa numai zic de duster ca la cate a suferit ma mir cum mai merge motoru:P
                      Last edited by 77sky; 12 September 2013, 18:58.

                      Comment


                      • #12
                        Atunci da-i bice!
                        Last edited by 77sky; 12 September 2013, 18:58.
                        Keep walking...

                        Comment


                        • #13
                          La reprezentanţă mi-au spus:
                          a) primii 3000 km:
                          - să încerc să nu trec de 3000 rot.;
                          - să am o viteză medie de 120 km/h (la viteză am exclamat, recunosc!);
                          - să merg cu maşina cu diferite sarcini de încărcare (1 sau 3 persoane, cu sau fără bagaj) şi să evit să fac cei 3000 km "încărcat" (4 persoane + bagaje). Deoarece m-am cam mirat, amabilă, pesoana de la reprezentanţă mi-a spus că aş putea (după înmatriculare!) să fac un drum cu familia în Spania/Portugalia - de unde ar rezulta un număr mare de km cu...
                          b) consumul îl voi afla după 6.000 km

                          Spun şi eu ce mi s-a zis, poate-ţi ajută! Recunosc, nu am citit cartea!

                          Comment


                          • #14
                            Lasa rodaju , mergi normal nu exagera cu turele mari gen 5000-6000 pentru perioade lungi de timp.
                            Eu am intreba la predare si au zis ca nu e nevoie de un regim special la masina noua.
                            Cat de lasat motoru eu cred ca e mai mult decat psihic.
                            Cand am iesit pe poarta reprezentantei nu am facut nimic decat sa ii dau in gura si la momentul respectiv nu atingea pragul de 165 km/h si dupa 5000-6000 lm a inceput sa scada si consumul.
                            Cred ca totusi exista o lasare a motorului , cel putin la astea de capacitate mica unde daca lipsesc 5-6 cp se simte. Cand ai cu sutele nu se simte lipsa la 10-20.
                            Este parerea mea.
                            sigpic

                            Comment


                            • #15
                              La voi smuceste de la a 2-a la a 3-a ? La a mea abia dupa o mie de km parca s-a mai atenuat .
                              Si inca ceva, in primii km cand o acceleram peste 2000 de ture zvacnea tare frumos, acum la 2000 km parca s-a puturosit, ce-o avea, nu-i place aerul rece ?

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google