Achizitie Logan (incepator In Motoare Diesel)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Achizitie Logan (incepator In Motoare Diesel)

    Va salut dragi colegi de forum.

    Sunt nou pe aici si mi-am facut cont, deoarece de mult timp va urmaresc forumul si cochetez cu ideea de a-mi lua un Logan 1.5dCi.

    Recent am vazut pe net un Logan 1.5dCi (85CP), si ma gandesc sa imi cumpar unul. As dori de la voi sa imi spuneti in mare care sunt problemele cu Loganul si particularitati specifice motorului 1.5dCi (cam ce pica pe ea dupa 100.000km). Pana acum am condus doar motoare pe aspirate, pe benzina.

    In plus, as vrea sa ma ajutati cu niste intrebari.

    1. Cam care motor ar fi cel mai economic dintre 1.5dCi (stiu ca is vreo 3 motorizari, daca nu 4).
    2. Loganul asta ce vreau sa-l cumpar, vanzatorul pretinde ca are 85CP, insa din ce am citit pe forum, trebuie sa aiba "i" rosu pe sigla dCi. Corect? Cum pot verifica ce motorizare are cu exactitate?
    3. Cum pot afla daca masina are "incalzire auxiliara", adica aceea rezistenta suplimentara in aeroterma, care da caldura in primele minute? Pe ce motorizari dCi au fost puse?
    4. Ce butoane are Loganul jos langa maneta de frana de mana (in afara de cel de la reglaj oglinzi electrice)?
    5. Cam cat va consuma in oras (orase relativ normale gen Arad) si cat va consuma la drum intins la 90km/h? Calculatorul de bord arata si consum instant si mixt?
    6. Cam ce ar trebui sa verific cand o cumpar? E recomandat sa fac un test retur injectoare la reprezentanta? Dar turbo cum il verific, ca am inteles ca daca nu s-a schimbat uleiul la timp, s-a mers subturat, etc s-ar putea sa fie catre sfarsitu vietii...

    Cam atat cu intrebarile... Va multumesc ca ati avut rabdare sa cititi tot chestionarul de mai sus, iar cine poate sa raspunda macar la o parte din intrebari.

    Multumesc anticipat!

  • #2
    Puterea motorului este trecuta in cartea de identitate, in actele masinii. Incalzirea auxiliara se aude când pornesti (cu motorul rece, abia pornit) aeroterma pe caldura, vei auzi cateva click-uri de releu.
    sigpic

    Comment


    • #3
      Vrei musai diesel? 1.6 gpl. Nu te-ar satisface? Ai iesii mai ieftin la comsum si intretinere. Eu tocmai am trecut de la dci la gpl. Daca totusi vrei diesel, tre sa te obisnuiesti cu ideea de a astepta putin sa isimfacamungerea turbina inainte de a pleca de pe loc, apoi sa nu treci de 2500 rpm pana nu ajunge la 80-90 grade. Dupa un condus sportiv, tre sa astepti inca vreun minut sau 2 cu motorul pornit inainte dema-l oprii. Din cate am citit cel de 85 de cai numare problema cu pilitura care infunda injectoarele. Caii ii poti verifica in talon. Socrul meu are un 1.5 de 85 cai din 2008 luat de nou si inafaramde filtre si ulei numamschimbat nimic. La drumuri lungi scoate un consum intre 3.8 si 4.2, iar in cluj-napoca iarna cu drumuri scurte si trafic ajunge la maxim 6,5. Afara nu trece de 100, insa accelereaza destul de puternic . daca tot vrei diesel, m-as orienta catre cel de 85 de cai cat mai nou ca fabricatie, dupam2011 daca se poate si cu cat mai putini km. Sa o verifici foarte bine la lumina sa nu fi fost lovita.

      Comment


      • #4
        1. 85cp sau 90cp e4/e5, sunt similare la economie dar cel de 85cp trage mai agresiv datorita etajarii cutiei.
        2. 63kw=85cp, 66kw=90cp, scrie in talon.
        3. eu am e4 85cp si are incalzire auxiliara, da caldura imediat si multe dieseluri au pentru ca se incalzesc mai greu decat cele pe benzina.
        4. Din fabrica nu are nimic acolo.E posibil sa isi fi montat incalzire in scaune respectivul si sa fi pus acolo tavita cu butoane.
        5. Cu motoarele dci este cel mai indicat sa inveti sa mergi, adica incalzesti motorul treptat, fara forja pana la temperatura optima, apoi ii dai talpa cat ia, adica 3500-4500rpm si o sa ai consum sub 6 in oras indiferent daca e Bucuresti sau nu.La 90km/h in treapta a 5-a o sa ai consum 4.Nu vrei sa mergi cu masina astfel pentru ca o strici.Infunzi catalizator, turbina samd.Banii pe care-i economisesti mergand mosnegeste la 2000rpm ii bagi in piese ulterior.Masina trebuie sa respire si cel mai bine respira dupa forja cand motorul e cald.Mergi 100km cu talpa la podea inafara orasului si ulterior o sa zici ca ai alt motor sub capota.Cand te intorci in oras iar o sa simti ca pierzi din putere..
        Calculatorul de bord arata instant pentru masinile mai vechi de 2006 sau 2008 si mixt pentru cele mai noi de 2006 sau 2008, nu retin.Eu am E4, 2009,85cp si am mixt, care e si mai relevant de fapt.
        6.Sa nu fie lovita.Nu e neaparat sa testezi injectoarele dar intereseaza-te cumva, nu stiu cum, despre cum a fost exploatat motorul respectiv, adica ori a fost folosit mosnegeste, cu treapta 4 si 5 in oras, sau ca la carte, adica incalzire treptata sub 2500(0 linii) si 3000rpm(2linii) respectiv 3500-4500rpm(4linii).
        La turbo e cam tricky, poate sa aiba joc axul, in cazul asta genereaza un suierat cateodata sau nu are masina putere.Poate sa scoata fum negru, adica sa fie plina turbina de calamina de la mers subturat.Poate sa manance ulei, bagandu-l in admisie si rezulta fum albastru.Sunt mai multe simptome, foloseste google cu incredere.
        Celor care nu stiu sa mearga cu diesel cautati pe google: "Exploatare diesel ! MAK"

        Comment


        • #5
          salut

          salutare!
          1. dupa parerea mea cel de 75cp E5 DPF
          2. verifica talon
          3. pe ambition 2007 am
          4. blocare geamuri spate (in caz ca exista geamuri electrice pe spate)
          5. bucuresti 6-7 (depinde ora/traficul/stilu de condus); drum intins la 90km/h = de la 4l in sus; Calculatorul de bord arata consum mixt
          ex consum extra urban 70%+ bucuresti 30%

          6. daca masina e intretinuta si motorul nuti da fum alb/albastru/negru e ok. daca vanzatorul e deacord cu motorul cald dai 3 pedale de vreo 15-20 sec la 5200rpm (asa iti dai si seama ca distributia e schimbata, altfel ai toate sansele sai i se bip motorul daca cedeaza distributia veche), la prima pedala o sa se faca un nor negru in spate, iar la a 3 ar trebuii sa nu mai dea fum consistent, daca in continuare da, motorul nu e in 'apele lui'; dupa 100k -120k asteaptate sa-ti pice rulmenti si amortizoarele; ai grija si la jocul din directie, la viteze mici poate sa fie insesizabil;masinile rulate (ex a mea) are vopseaua lovita de pietricele pe bara fata/capota si la pasajele rotilor din spate, nu cred ca exista logan ph1 peste 100k reali fara acele lovituri, cei are au chipurile 120k reali si nu au vopsea lovita de pietricele pe masina, dupa parerea mea sunt masini ''pregatite'' de vanzare; daca are urme de rugina mai bine renunta la masina, in maxim un an o sa te miri de unde dracu tot apare; alege alta marca fara probleme cu rugina.

          E Doar o parere nu tre sa faci ce am zis eu aici
          Last edited by lancer_kta; 21 January 2014, 12:15.
          http://www.auplod.com/u/poudal5a95e.png

          Comment


          • #6
            Multumesc tuturor pentru replyuri.

            Chiar si la aspiratele ce le am acuma, inainte si dupa forja le las undeva la 3 minute, deci nu o sa imi dezvolt un stil de condus agresiv si batjocoritor cu masina.

            Inainte de plecare intotdeauna las in jur de 5 minute motorul pana montez detectorul de radar, aranjez prin masina una alta, pun centura, etc... Deci asta nu va fi o problema.

            Din cate am inteles dupa un drum mai lung e ok sa lasi sa circule uleiul in motor si turbo cateva minute. Se merita sa montez un turbo timer pe masina?

            Comment


            • #7
              Cel mai sigur vii cu cel care o vinde la un service sa pui testerul pe ea. Aici vezi exact in ce parametrii merge motorul, daca s-a mers subturat cu ea, vezi cum functioneaza absolut totul inclusiv numarul real de km.

              Comment


              • #8
                cum vezi nr real de km la logan?

                Comment


                • #9
                  khrystyan27, cel mai simplu si sigur mergi cu proprietarul la reprezentanta si pe baza VIN-ului o sa-ti spuna si ce echipare este masina si istoricul ei (doar intrarile in reprezentanta). Daca se coteste, tragi tu concluziile.

                  Comment


                  • #10
                    Poti sa iei tu codul VIN din actele masinii si sa dai o fuga pana la o reprezentanta Dacia si astfel vezi cati km a avut masina cat a fost in garantie, poate si postgarantie daca proprietarul a mai facut lucrarile de intretinere in service.
                    sigpic

                    Comment


                    • #11
                      Multumesc tuturor pentru replyuri.

                      Pai am sa cer VIN-ul ca e singura metoda valabila. Am sa fac aici la reprezentanta sapaturi, sa vad daca masina e OK, deoarece m-ar cam ustura buzunarul sa merg din Arad pana in celalalt capat al tarii, apoi sa-mi iau teapa sau sa nu fie conform specificatiilor.

                      Am intrebat mai sus... dCi-ul de 85CP are dCi cu "i" rosu? In pozele vanzatorului este scris dCi normal, desi el specifica ca e de 85CP.

                      Comment


                      • #12
                        Da-l naiba de i rosu, unii samsari il dau cu marker ca sa spuna ca e de 85 de cai
                        http://www.youtube.com/watch?v=pvSt-c_YkTQ

                        Comment


                        • #13
                          Lasa "i" rosu, cele de 85 au acea electrovalva pilot, asa se numeste daca nu ma insel. Si se vede, ea fiind in dreptul soferului cum deschizi capota, e acolo langa lichidul de racire si cel de frana
                          Last edited by marius08; 22 January 2014, 01:23.

                          Comment


                          • #14
                            Se vede si intercoolerul printre altele...
                            Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.

                            Comment


                            • #15
                              intecooler stiu ca parca mai au si alea de 70cp dupa 2008 2009, numai stiu exact. sa ma corectati daca gresesc.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google