Consum LOGAN 2 1.5 DCI 90CP DPF

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Cu mod ECO beneficiezi de o reducere a consumului intre 5 su 10% maxim.

    Comment


    • #17
      Consumul "vieții": 3.3L/100Km pe calculatorul de bord, din București de la Dristor până în Mamaia în fața hotelului, pe autostradă. A fost duminica după înviere, mi-am permis să merg cu o viteză medie în jur de 90Km/h fără să deranjez. Mașina a fost condusă deliberat pentru consum minim, anticipat traficul, fără frâne sau depășiri inutile etc. Nu am regulator de viteză, jocul de gleznă e toată șmecheria.

      La întoarcere cu autostradă plină am scos 4.6, mergând normal, până în 140 după cum permitea traficul.

      Un alt consum bun pe care l-am scos acum câteva săptămâni, București-Husi 3.5L/100Km, mergând cu viteza legală, 100 Km/h și 60-70 în localități. Încărcare normală a drumului, am ieșit pe acostament pentru a ușura depășirea. În mod normal în oraș am în jur de 5, condus alert, pornit rapid de la semafor etc.

      Din câte am observat modul ECO nu face nimic să reducă consumul, ci doar scade performanțele dinamice. Dacă ești genul care se înfige în pedală, vei observa o îmbunătățire, dacă mergi la consum nu te ajută cu nimic, doar îți taie din accelarație exact când ai nevoie.

      Aș zice că motorul ăsta se pretează foarte bine la subturare, punctul de consum minim pe drum plat ar fi în jur de 1600-1700 rpm în a 5-a, viteză în jur de 90 și consumul instantaneu scade sub 3L. Practic nu ai de ce să treci de 2000 în afara de autostradă. Așa se explică de ce unii nu scad sub 6, probabil o forjează ca pe o benzină.

      Comment


      • #18
        Originally posted by cornholio View Post
        Aș zice că motorul ăsta se pretează foarte bine la subturare, punctul de consum minim pe drum plat ar fi în jur de 1600-1700 rpm în a 5-a, viteză în jur de 90 și consumul instantaneu scade sub 3L. Practic nu ai de ce să treci de 2000 în afara de autostradă. Așa se explică de ce unii nu scad sub 6, probabil o forjează ca pe o benzină.
        Aş zice că în timp vei regreta amarnic stilul acesta de mers!
        Prietenii (EGR, injectoare, filtru de particule) ştiu de ce!

        Comment


        • #19
          Ahahaa...si ce va regreta. Unii habar nu au sa conduca un Diesel. Cum sa mergi cu un diesel 1500 rpm in tr5?

          Comment


          • #20
            Am mai auzit chestia asta, dar nu știu exact pe ce se bazează. Mi se pare vorbă de clacă din categoria "turează ca să se curețe injectoarele" sau "o înveți leneșă". De exemplu oboseala injectoarelor, după o logică băbească, m-aș aștepta să fie proporțională cu presiunea în carter și numărul de cicluri, ambele crescând la turații mari.

            Dar aș fi încântat să aud argumente de la un profesionist, deocamdată am doar 10000Km. Cel puțin dacă o ți peste limita la care se aprinde led-ul de retrogradare, eu zic că n-ar trebui să aibă nici un efect advers.

            Comment


            • #21
              Atunci nu îţi urez decât multă baftă, mergi cu maşina aşa cum ştii tu cel mai bine!
              P.S Led-ul acela este pus pentru a se obţine un consum cât mai mic de către producător atunci când se "merge" cu maşina pe bancul de probe, astfel încât să se facă omologarea consumului conform normelor ECE şi toată lumea să fie fericită!

              Comment


              • #22
                EXACT...
                Sa vezi ce metode au producatorii cu motoarele mari, gen BMW, Audi, Porsche, pt a scoate CO2 mic pe km.

                Comment


                • #23
                  Originally posted by cornholio View Post
                  Dar aș fi încântat să aud argumente de la un profesionist, deocamdată am doar 10000Km. Cel puțin dacă o ți peste limita la care se aprinde led-ul de retrogradare, eu zic că n-ar trebui să aibă nici un efect advers.
                  Nu sunt profesionist dar imi permit sa iti aduc argumente:
                  1. Am o cunostinta care rula cu tr a V-a in oras (pana in 60km/h). L-am intrebat de ce? Simplu...pentru consum. I-am spus cum sa ruleze si economic si destul de confortabil pentru motor, in oras (niciodata un motor diesel modern nu se va simti in largul lui in oras!).
                  Acum si-a ridicat plaja de turatii la care schimba treptele si a ramas surprins de consum (mult mai bun)
                  2. Anul trecut am avut ITP. Rulasem destul de mult in oras, ma asteptam la probleme cu noxele. Totusi, am fugarit-o ceva km cu peste 3000 rpm, constant (parca aveam tr III la 80km/h). Cu toate acestea...naspa. Gata sa fiu respins!
                  M-a iritat si am inceput sa o alerg zdravan in oras, dupa cateva zile, l-am rugat pe flacau sa imi repete testul. Intrasem in plaja admisa, insa...valoarea de sus.

                  Morala: motorul aista chiar nu se "preteaza" la subturare, chiar nu consuma mult deloc, daca o turezi!
                  Este un motor de generatie noua, fara comparatie cu motoarele vechi la care, daca ajungeai la 2000 rpm, urla si se considera exagerat de turat
                  Last edited by 77sky; 23 April 2014, 13:33.
                  Logan Ambition-dCi, 70 CP (+25); C.V.-JR5, A.H.; barza sosita in 2007, iulie

                  Comment


                  • #24
                    Eu mă refeream la argumente tehnice împotriva condusului în plaja 1400-2000 ture unde te împing led-urile. Adică mi se pare un pic deplasat să zici că producătorul care oferă 100.000 Km garanție extensibil la 200.000 o să sugereze un regim care distruge motorul doar pentru a ieși în parametrii de noxe. Dar deja suntem offtopic.

                    În ce privește consumul, îți garantez că e așa cum zic, am încercat toate variantele de turații, trepte și regimuri de condus și consumul mimim o să-l ai la 90Km/h constant în treapta a 5-a (doamne ferește de 60 în a 5-a, cred că bărâie și fumegă mașina ca tractorul).

                    Faci o frână de motor în a 5-a până la 70 când intri în localitate, dar apoi schimbi repede a 4-a pentru că altfel începe să injecteze motorină (consumul instantaneu nu mai e 0.0 pe calculatorul de bord). Apoi continui frâna de motor în a 4-a până la 60 și ciupești ușor accelerația să menții această viteză (în ipoteza că limita e de 50Km/h). Cam ăsta e regimul de condus care te duce sub 3.5 pe distanțe mari, acum dacă e sănătos sau nu, vom afla

                    Comment


                    • #25
                      Nu pot spune tehnic de ce nu e bine sa mergi subturat dar in general cand vrei sa cresti viteza trebuie sa fii in zona de cuplu, in cazul nostru la peste 1750 rpm. Mersul subturat cu un motor diesel de generatie noua strica turbina, filtrul de particule si deaia nici nu se recomanda sa mergi cu diesel-ul in oras pentru ca vei merge in general subturat si cu motorul rece ( alt element daunator ). Daca ne uitam la o masina cu transmisie automata vom vedea ca daca apesi acceleratia va retrograde pana ajunge in zona de cuplu, iar la drum intins si rulare constanta va cobora si pana la 1000 rpm. Imi cer scuze ca sunt off topic.

                      Comment


                      • #26
                        Originally posted by cornholio View Post
                        treapta a 5-a (doamne ferește de 60 în a 5-a, cred că bărâie și fumegă mașina ca tractorul).
                        La modelele noi precum al tau, mersul cu a5a la 90km/h(datorita noii CV) e aproape similar cu a merge un logan vechi de 70cp cu 60/h in treapta a5a adica subturat. In orice treapta ar trebui sa ai minim 1800rpm daca nu chiar 2000 dar la tine noua cutie te "inseala", asa e proiectata.

                        Comment


                        • #27
                          cu 3 persoane in masina, la 86-88 km/h in treapta 5 consumul instant este mai mare decat daca mergi 90 km/h in treapta 4. 90 km./ h in treapta 5 iti asigura 1500 rpm. De pe pe 96 km/ h in a 5-a se simte mai bine si cred ca poti scoate sub 3,5 l/100. Personal nu am reusit.

                          Confirm ca pe autostrada, la 138 km /h ( ca sa fim la limita legalitatii) consumul mediu este 4,6 l/100.

                          Comment


                          • #28
                            Mers 155--170 km/h pe A1, incetinit unde nu era loc, viteza medie 150 km/h si 8.3l/100 km consum pe tdB. In tottal 280 de km (A1 dus intors si ceva oras) cu 20 de litri. E bine, mai ales ca nu aveam RV.
                            Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.

                            Comment


                            • #29
                              In regimul asta mie imi ia ~9.5%. Ma intreb daca merita diferenta
                              sigpic

                              Comment


                              • #30
                                Diferenta reala de consum intre un benzinar si un diesel corect condus (nu mers subturat ca taximetristii) e de ~1 litru la drum lung si 2 litri in oras. Evident e o diferenta medie sa zicem de-a lungul unui an intreg, pt ca spre exemplu in perioada de iarna cu geruri, viscole, etc. se poate sa ai surpriza ca dieselul sa consume mai mult ca un benzinar.
                                Bineinteles vorbim aici de motoarele Dacia-Renault.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google