Cum Sa Iti Faci Singur Un Oil Catch Can

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Cum Sa Iti Faci Singur Un Oil Catch Can

    Incep prin a spune ca nu am inventat apa calda sau mersul pe jos. Internetul e plin de realizari de genul asta. Cu toate astea, postez aici pentru cei care vor sa incerce sa faca ceva cu mainile lor si pentru care satisfactia de a face singur ceva functional e fara egal.
    Pentru realizarea acestui oil catch can am folosit un borcan cu capac, doua nipluri cu filet, doua coturi de cupru la 45 grade, o bucata de teava de cupru, furtun, coliere.
    Am trasat si gaurit capacul borcanului pentru a introduce niplurile. La unul din ele, care reprezinta intrarea in oil catch can, am montat bucata de teava de cupru. Norocul a fost ca teava sa intre fortat, deci nu a mai fost nevoie de lipire.
    Dupa ce am dat gaurile am introdus niplurile, care au fost date in prealabil cu poxipol. La final am incarcat cu poxipol peste tot pentru a fi sigur ca este bine izolat totul.
    Din cauza pozitiei de montare a fost necesar sa montez si doua coturi de cupru la 45 grade, pe care le-am lipit tor cu poxipol.
    Suportul de sustinere l-am confectionat dint-o piesa de plastic pe care o aveam de la masina de spalat. Am montat pe peretii suportului niste bucati de cheder autoadeziv, pentru a elimina zgomotul facut de trepidatiile borcanului in mers. La fel am folosit si sub colierul de prindere a borcanului de suportul de plastic.
    Am demontat filtrul de aer si furtunul de legatura dintre capacul culbutorilor si colectorul de vapori de ulei aflat pe tubulatura de intrare in turbo.
    Pentru toate explicatiile legate de pozitionare si functionare tin sa ii multumesc lui Cristi Streulea. Datorita tutorialului facut pe blogul dedicat, am recurs la montarea oil catch can-ului.
    Attached Files

  • #2
    Si la ce ajuta mai exact acest oil catch can, banui ca s-ar face doar la diesel... Am ceva idei dar vreau o confirmare.

    Mulțumesc

    Comment


    • #3
      Felicitari pentru munca depusa , insa s-ar putea sa ai surprize neplacute cu rugina din partea capacului de la borcan , sunt celebre cat de rapid pot rugini , iar borcanul de sticla daca faci un poc vei avea numai cioburi de sticla prin compartimentul motor.
      Ideea nu este rea!! insa eu alegeam un recipient fie din termoplastic fie dintr-un metal.
      sigpicLogan , from point A to anywhere in the world .....yeap , no problem!!! but hey!!! you said modern roads right ?

      Comment


      • #4
        si eu apreciez faptul ca unii vor sa faca ceva in regim "diy" dar avand in vedere ca suntem pe un forum pot veni si cu critica, mai exact rezultatul lasa de dorit... arata prea "ca la tara". avand in vedere ca e undeva la 80 de lei unul muult mai fancy pe ebay(urmaresc si eu de mult timp acest lucru desi vroiam sa il montez la motor pe benzina), nu se justifica rezultatul final. oricum te astept si cu impresii functionale.

        Comment


        • #5
          Mulțumesc pentru aprecieri și critici. Întotdeauna sunt constructive ambele.
          Da, sigur găseam și cu 80 și cu 180, dar unde mai era farmecul de a face singur.
          La partea cu aspectul nu îl contest, dar în condițiile date nu cred că puteam să fac borcanul mai frumos. Pe viitor sigur voi încerca să schimb recipientul. Despre rugină nu îmi fac probleme, fiindcă în borcan e în permanență un amestec de gaze pline cu vapori de ulei, iar capacul e scăldat de aceștia. Faptul că recipientul de colectare e din sticlă, are avantajul că pot vedea dacă am apă din condens sau chiar rugină, dacă totuși apare. Iar în caz de incident, faptul că se sparge borcanu e ultimul lucru de care mi-e grijă.
          Încă o dată nu pretind că am făcut o mare invenție, dar pentru moment faptul că funcționează și își face treaba, e destul. Voi reveni cu poze și impresii după 1000 km parcurși. Pot spune că după vreo 400 deja am o linguriță de ulei colectat.

          Am uitat că mai era o întrebare: oil catch can-ul colectează vaporii de ulei proveniți de la gazele de carter, care sunt reintroduse prin furtunul respectiv înapoi în admisie. Pe mașină există un colector de vapori de ulei, dar dezavantajul este că, la oprirea motorului, tot uleiul colectat se scurge în galeria de admisie. Prin montarea acestui dispozitiv uleiul colectat rămâne în recipient și poate fi înlăturat.
          Last edited by logan21cdc; 10 October 2016, 10:46.

          Comment


          • #6
            Siliconul ăla e de toată jena.

            Dacă tot ai mers pe nipluri cu filet se găseau soluții mai profi de îmbinare/etanșare la capac, asta ca să nu mai amintesc de cositorirea elementelor de cupru(care a mai lucrat în domeniul instalațiilor sanitare pe cupru și/sau pe filet știe de ce vorbesc).

            În concluzie:
            10 pentru inițiativă
            5+ la realizare
            Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

            Comment


            • #7
              În primul rând nu e silicon, e poxipol. În al doilea rând am auzit și de cositorire, dar la prinderea de capac, care e tin tabla de OLCeo fi, sigur mergea. Niplul are filet la partea de jos, care intră în capac, iar în partea de sus e tip brăduț unde se prinde furtunul cu colier.
              Uite o să vopsesc capacul negru să nu se mai vadă urât.
              Last edited by logan21cdc; 10 October 2016, 13:28.

              Comment


              • #8
                Si eu am ceva asemanator prin sertar, inceput si neterminat. Singura deosebire este ca eu vreau sa ard "mucii" in motor. Dezavantajul la 1.2 este ca apa+ulei curge inapoi in carter, ba se mai duce si spre filtrul de aer o parte, ajungand sa murdareasca totul pe acolo, pana la clapeta.
                Mai provocat sa continui proiectul, lenea e mare.
                „Decât să înjuri întunericul, mai bine aprinde o lumânare.”

                Comment


                • #9
                  Eu am vazut la Cristi Streulea cum și-a montat unul „de firmă”. Până atunci nu prea știam cu ce se mănâncă treaba asta, dar am început să fac săpături și am descoperit că e chiar simplu de realizat. Acum vreau să-l perfecționez la partea de recipient, dar nu vreau să cad în extrema de a face ceva mai scump decât unul de fabrică.

                  Comment


                  • #10
                    Mai am o adaugire, asta dupa ce m-am uitat la poze (spre rusinea mea am comentat fara sa ma uit)...prin comparatie cu 1.2, si problemele mele, recomand izolarea termica a unui furtun, cu izolatie din burete cauciucat, din ala pt tevi incalzire. Condensul se face pe furtun si curge inapoi....va dati voi seama cum.
                    „Decât să înjuri întunericul, mai bine aprinde o lumânare.”

                    Comment


                    • #11
                      L-am finalizat, urmeaza sa-l probez. Nu este un "oil catch", ci un "T-eu special" cu clapeta unidirectionala, "mucii" sunt arsi in motor, sper sa nu se mai duca spre filtrul de aer si carter.
                      Ideea mi-a venit de la motocoasa (sper sa nu ma insel ???) a d-lui Iancu.
                      Attached Files
                      Last edited by Oti; 22 October 2016, 20:35.
                      „Decât să înjuri întunericul, mai bine aprinde o lumânare.”

                      Comment


                      • #12
                        De-abia astept testele !
                        Module Electronice (Volt/termo,Interfete Sony/Pioneer/Alpine/Blaupunkt/Kenwood/JVC)

                        Comment


                        • #13
                          Interesantă ideea. Așteptăm rezultatele. Peste câteva zile sper să fac cei 1000 km de la montaj și voi pune niște poze, după cum am promis.

                          Comment


                          • #14
                            Nicio actualizare ?!
                            Module Electronice (Volt/termo,Interfete Sony/Pioneer/Alpine/Blaupunkt/Kenwood/JVC)

                            Comment


                            • #15
                              Acum am citit....ce pot sa spun in cazul meu este ca inca studiez rentabilitatea.
                              Munca depusa vs de efect. Condensul scurs in carter este mai redus, spuma este mult mai putina fata de anul trecut. Furtunul ce vine dinspre filtrul de aer este mai curat, deci sunt sanse mari sa nu mai fie ulei in filtrul de aer, implicit, nici in zona clapetei. Condensul este tras in admisie si ars in motor. Pun pozele facute in luna decembrie si ianuarie, urmeaza sa schimb filtrul de aer, cred in luna martie. Spre sfarsitul lunii fac schimbul de ulei. Urmatoarele poze si concluzii o sa fie in momentul cand mai umblu prin zona.
                              Attached Files
                              „Decât să înjuri întunericul, mai bine aprinde o lumânare.”

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google