Cum Sa Iti Faci Singur Un Oil Catch Can

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Multumesc ! Urmaresc cu interes actualizarile !
    Module Electronice (Volt/termo,Interfete Sony/Pioneer/Alpine/Blaupunkt/Kenwood/JVC)

    Comment


    • #17
      Fiindcă m-a ambiționat colegul și vremea a fost favorabilă, am verificat „invenția” și ce am găsit m-a îngrozit. Multă mâzgă și apă înghețată. Am curățat borcanul și l-am montat înapoi. Deci funcționează, iar dacă tot ce era în borcan, până acum intra în admisie, nici nu vreau să mă gândesc.
      Oil catch can-ul l-am montat la 215181 km, iar acum am 220434km. Toată mizeria e după 5253 km.
      Attached Files

      Comment


      • #18
        Ups ! Se pare ca este chiar benefica "inventia" ... mai ales pe motoarele diesel (?!).
        Module Electronice (Volt/termo,Interfete Sony/Pioneer/Alpine/Blaupunkt/Kenwood/JVC)

        Comment


        • #19
          nu de prosti au pus la masinile scumpe asa ceva din fabrica ;)
          Daca indeplinesti o sarcina prea bine, vei ramane cu ea pe cap, cum ar fi Tutoriale pentru Dacia Logan

          Comment


          • #20
            Mi se face rau cand ma uit la borcan....ce iese din motorul ala....la benzinarul de 1.2 este un pic de "caimac". Oare este bine ca il ard in motor? Ma uit la borcan si m-ai pus pe ganduri.
            Condensul amestecat cu ulei este si un pic acid, ma intreb, este buna solutia aleasa de mine? cu arderea lui in motor?
            „Decât să înjuri întunericul, mai bine aprinde o lumânare.”

            Comment


            • #21
              Trebuie sa lasi macar sa intre vapori fini de ulei , cel putin pentru filtru de aer ca sa-ti filtreze cum trebuie , asa daca-l lasi uscat sunt sanse sa treaca mult mai usor murdaria prin el.
              sigpicLogan , from point A to anywhere in the world .....yeap , no problem!!! but hey!!! you said modern roads right ?

              Comment


              • #22
                Nu e mai bine sa fie colectat "caimacul" si periodic golit "borcanul" ? Zic si eu ...
                Module Electronice (Volt/termo,Interfete Sony/Pioneer/Alpine/Blaupunkt/Kenwood/JVC)

                Comment


                • #23
                  Eu nu stiu sa raspund la intrebare, poate spune cineva mai multe care a vazut o galerie de admisie desfacuta, ce rau poate sa faca daca "vaporii" de condens sunt trasi acolo si apoi arsi in motor? Ideea mea a plecat de la incomoditatea golirii borcanului, ce faci cu reziduurile, le arunci la canal (in acvariul cu pesti), sau in gradina cu zarzavat?
                  „Decât să înjuri întunericul, mai bine aprinde o lumânare.”

                  Comment


                  • #24
                    Cu "mucii" te poti duce la un centru de colectare ulei auto uzat.
                    Nu cred ca sunt atat de nocivi la benzinar Renault acei "vapori", cred ca e mai nasol la diesel unde este prezent si EGR-ul.
                    Last edited by prometheus; 11 January 2017, 23:45.
                    sigpicLogan , from point A to anywhere in the world .....yeap , no problem!!! but hey!!! you said modern roads right ?

                    Comment


                    • #25
                      dupa ardere, smacolina aia se depune pe capul pistonului, in special pe lateral iar asta duce in timp la uzura prematura a motorului. cand spun uzura prematura, ma refer ca ajunge sa frece pe lateral in chiulasa, pe unde culiseaza segmentii.
                      sunt o gramada de filmari pe net cu variante de curatat acel carbon depus in capul pistonului
                      Last edited by crististreulea; 12 January 2017, 11:15.
                      Daca indeplinesti o sarcina prea bine, vei ramane cu ea pe cap, cum ar fi Tutoriale pentru Dacia Logan

                      Comment


                      • #26
                        Ok! Am inteles, stiam ca nu poate arde complet si ma gandeam ca iese pe teava.....daca se depune pe capul pistonului este nasol. Ma asteptam ca undeva trebuie sa fie o "buba", altfel metoda aleasa de mine era adoptata de mult. Asa, pt low cost, se prefera ca 50% sa arda in motor si 50% sa se intorca in baia de ulei, o f mica parte circula si prin filtrul de aer, cazul mot de 1.2 si parca am vazut si la 1.4 "caimac" in zona filtrului de aer.
                        Pana la urma fac si eu un borcan.....cred ca am sa aleg evacurea condensului prin metoda "sifonului" direct sub masina ( sa fie "eco")
                        „Decât să înjuri întunericul, mai bine aprinde o lumânare.”

                        Comment


                        • #27
                          Una dintre diferențele între motoarele pe benzină și cele diesel e chiar combustibilul ars, motorina fiind un produs inferior benzinei, deci și reziduurle rezultate sunt de altă natură. Gândiți-vă că la diesel iese fum tot timpul, e ceva normal din cauza arderii motorinei. Iar gazele de carter sunt pline de ulei ars și alte reziduuri din arderea amestecului carburant. Din cauza asta mă gândesc că la un motor diesel, utilitatea și eficiența în funcționare a acestui separator e mai evidentă.
                          Mașina mea la cei 220000 km nu mănâncă ulei, dar ați văzut ce era în borcan.
                          Acum lucrez la o altă variantă constructivă care să elimine posibilitatea spargerii borcanului. Adică confecționat din alte materiale. Urmează niște poze.

                          Comment


                          • #28
                            Raman la parerea ca montarea unui oil catch can tank intre stutul valvei pcv si teul din plastic este cea mai buna alegere si pentru 1.2 16v.Conditia este ca valva pcv sa functioneze corect.In corpul lui se poate pune un spalator de vase metalic cum a aratat @crististreulea pentru eficienta mai buna.Vaporii de ulei vor trece si de acest dispozitiv dar intr-o cantitate mult mai mica.Sa ne intelegem,prin valva pcv trece un amestec de gaze din carter (vapori carburant,gaze arse,particule fine de ulei),dar si o parte din "mazga" formata de condens in interiorul motorului.O parte din acestea raman in catch tank daca il montezi.

                            Comment


                            • #29
                              Corect, am avut Oil Catch montat pe masina anul trecut (iarna trecuta). L-am facut dintr-un filtru de benzina pt Dacia 1300, usor modificat. Rezervorul fiind de capacitate mica, trebuia golit la fiecare 100km. Nu am scapat de problema gazelor arse care circula spre filtrul de aer, prin corpul clapetei electronice. Din acest motiv am modificat t-eul. Il pot modifica intr-un Oil Catch f usor, modificand configuratia si marind capacitatea de stocare. Recomand tabla din Cu cositorita, este mai rezistenta.
                              Attached Files
                              Last edited by Oti; 13 January 2017, 19:43.
                              „Decât să înjuri întunericul, mai bine aprinde o lumânare.”

                              Comment


                              • #30
                                Mai trebuie studiat din ce material este mai bun sa fie vasul decantor.Referitor la volum,clar nu trebuie sa fie mic (parerea mea,minim 0,75 L),deoarece iarna,pe langa uleiul decantat,vasul mai acumuleaza si mazga,apa.Iarna chiar vasul face condens,cand masina este stationata in aer liber.Dupa oprirea motorului,in timp,peretii vasului decantor se racesc (posibil ingheata),iar in momentul pornirii urmatoare a motorului,prin vas o sa circule gazele calde,peretii vasului neajungand sa se incalzeasca repede,se formeaza condens in vas.Inclin sa cred ca pozitia buna a vasului este in spatele motorului 1.2 16v.Daca masina este tinuta iarna mai mult in garaj,atunci fenomenul de condens al vasului decantor este redus.Pe langa oil catch tank,mai conteaza si calitatea uleiului in reducerea "mucilor",iarna la curse scurte,dar si uleiul sa fie schimbat toamna tarziu,pentru a intra in iarna cu aditivii uleiului lucrand la eficienta maxima.
                                Last edited by mike-5; 14 January 2017, 01:23.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google