Probleme Cutia de Viteze

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ati mai intalnit sa inghete, la propriu, schimbatorul de viteze?
    Intr-una din zilele trecute am uitat schimbatorul pe liber si cand sa plec a doua zi, nu intra decat in vitezele 2-4. 1-3 nici intr-un fel, de parca nu existau. Dupa ce am tinut motorul pornit vreo cateva minute a intrat cu greu in viteza I si tot foarte greu intra si in 2. Dupa vreo 10 minute de mers totul era ok, intra lejer in toate. Mai mult de curiozitate, care a fost cauza exacta? Uleiul in cutie este schimbat in primavara. Ce anume a inghetat pe acolo din cauza lasarii pe liber? Banuiesc ca daca o lasam parcata in viteza 1 nu se intampla, ca n-am mai patit niciodata.
    Explicatia pe care o gasesc eu: inainte de a parca masina pe liber am mers pe un drum care era cu zapada topita, aproape la stadiul de apa, probabil a intrat pe acolo pe la tija si a inghetat?
    Schimbatorul e pe tija, nu pe cabluri.
    Last edited by anto84; 11 January 2017, 17:00.

    Comment


    • N-am patit asa ceva, insa am obs ca uleiul dacia pe cutie nu prea mai e ce a fost...

      Am pus la 16V lui tata, nu a facut ca la tine insa parca e marmelada in cutie....greu greu si iar greu....pana se incalzeste


      Deasemenea am obs ca noul ulei pt cutie este GL-4 iar la mine in caietul din 2004 e ceruta norma GL-5......si cam da cu virgula daca nu o folosesti, desi pare la fel....

      Fata de uleiul care l-a avut original in cutie, ce am pus pana acum nu prea s-a ridicat la nivel.....bine, se adauga si uzura dupa sute de mii de km....insa....


      Deci cam asta ar fi.....avand in vedere ca e un semisintetic.....nu ai ce pretentii sa ai iarna de la el, ar trebui un sintetic veritabil insa nu prea gasesti firme care sa aiba sintetic 75w80


      Eu am folosit mai demult cam 100 000 km in cutie Ravenol 75w80 MTF2......asta era full sintetic pAO, singurul full sintetic gasit de mine atunci.....relative bun uleiul, insa mi-a parut un pic mai greoi, nu la schimbatul vitezelor ci la felul cum accelera.....

      A nu se intelege ca va indemn sa faceti ca mine.....dimpotriva


      Tipul care se ocupa de cutii la Pitesti ( de fapt stie tot ce e transmisie la Renault) zice ca loganului ii este sufficient si cel mai bine cu dacia oil.....chiar la expunerile mele sintetice samd, mi-a zis ca ii este sufficient....

      Tind sa il cred, cu precizarea ca Dacia oil sa fie ce a fost.....nu ce este acum

      Comment


      • Din 1980 incoace cutiile Renault de tip Jxx au cerut si cer doar ulei cu norma API GL4, de preferat 75w80.

        De 4 ani repar cutii de renault pe banda rulanta. Cel mai bine functioneaza cu Elf 75w80 NFJ sau NFP.

        Cand zic functioneaza cel mai bine ma refer la schimbatul treptelor chiar daca vara la 30+ grade poate fi o idee mai zgomotoasa cutia.

        Comment


        • Eu nu neg ce zici tu si nici ceea ce faci tu....

          Esti un tip foarte ok, iti citesc posturile aici inca de la inceputuri....ai "evoluat" foarte mult insa :

          - am atasat mai jos ce am eu in cartea masinii.....iulie 2004

          - am vorbit si vorbesc personal ( suntem...."rude") cu omul care se ocupa cu asa ceva la mioveni....si la titu....tipul toata viata lui a facut numai cutii Renault; acelasi lucru mi l-a spus si el, vis a vis de dacia oil ( recte elf nfj nfp dacia oil)....

          Totusi in practica eu simt altceva.....altcumva se simte cu noul dacia oil si altcumva era cu cele dinainte de 2009, doar observatie personala

          In plus desi recomanda pt dacia, noul dacia oil nu mai are Gl-4.....desi pe vremea aia avea....

          Personal mi-a placut cel mai mult cu redline in cutie, dar nu mai scriu ca iar imi sar diversi in cap ....

          De la ultimul schimb in cutie ( cand am revenit la setup stock) am ramas pe dacia oil/elf.....

          Dupa temperaturile de afara si comportamentul cutiei insa ma gandesc sa incerc din nou ceva....sintetic

          In fond, avem doar o viata si....cutii gasesc destule nu.....cat mai costa una reconditionata? )))))
          Attached Files

          Comment


          • DaciaOil Extragear n-a fost niciodata GL5. Am cautat eu in 2007, inclusiv la reprezentanta, mi-au spus asta toti pe care i-am intrebat.
            Dup ce m-am plictisit de cautat, am pus Elf care era tot GL4.
            Explicatia pe care o gasesc eu: inainte de a parca masina pe liber am mers pe un drum care era cu zapada topita, aproape la stadiul de apa, probabil a intrat pe acolo pe la tija si a inghetat?
            Probabil ca da.
            Last edited by mr.K; 11 January 2017, 22:22.

            Comment


            • Nu prea are voie sa inghete nici daca o parchezi suspendata pe un morman de zapada.....insa e low cost

              Treaba cu Renault/dacia e ciudatica.......se vede clar ca recomanda GL-5 insa uleiul lor e GL-4...

              Si nu, la cutii nu merge ca la motor, ca e norma "evoluata" mai buna.....

              Misterele Renault....))))......si cu toate astea, fac motoare bune...ale dreq de bune

              Pornire la -16 grade impecabila la troaca; la nemtesti pornire ca de tanc, hodoronc tronc......

              Comment


              • Originally posted by anto84 View Post
                Ati mai intalnit sa inghete, la propriu, schimbatorul de viteze?
                Intr-una din zilele trecute am uitat schimbatorul pe liber si cand sa plec a doua zi, nu intra decat in vitezele 2-4. 1-3 nici intr-un fel, de parca nu existau. Dupa ce am tinut motorul pornit vreo cateva minute a intrat cu greu in viteza I si tot foarte greu intra si in 2. Dupa vreo 10 minute de mers totul era ok, intra lejer in toate. Mai mult de curiozitate, care a fost cauza exacta? Uleiul in cutie este schimbat in primavara. Ce anume a inghetat pe acolo din cauza lasarii pe liber? Banuiesc ca daca o lasam parcata in viteza 1 nu se intampla, ca n-am mai patit niciodata.
                Explicatia pe care o gasesc eu: inainte de a parca masina pe liber am mers pe un drum care era cu zapada topita, aproape la stadiul de apa, probabil a intrat pe acolo pe la tija si a inghetat?
                Schimbatorul e pe tija, nu pe cabluri.
                Ai adunat gheata sub masina, in zona tijei, in spatele ei. De fapt a fost zapada care s-a transformat in gheata pana s-a racit de tot masina (podeaua, evacuarea, etc) Pana nu s-a incalzit nitel sa isi dea drumul din carcasa schimbatorului, gheata a blocat mersul tijei catre inapoi (treptele 1 si 3 si 5) - nu-mi sariti in cap, sub masina tija se misca spre inapoi pt treptele impare.

                O alta posibilitate ar fi sa se fi strans zapada care ulterior s-a transformat in gheata pe timonerie, sus pe cutie, insa acolo e multa caldura, mi-e greu sa cred ca ce ajunge acolo nu se topeste instant.
                _
                B 48 C U P - Ligheanul Agitat

                sigpic

                Comment


                • Va dati seama cata gheata trebuie sa fie sub schimbator si pe tija? si mai ales cat de groasa, pt ca acolo cuplu este destul de maricel si se cam sparge la prima miscare inainte-inapoi.....


                  Mai degraba as zice ca uitand sa o lase in 1, din cauza gerului +/- ulei cutie grupurile de pe tr 1-2-3 etc s-au contractat diferit.....

                  Asta de la low cost....pinioanele si sincroanele nu au avut material cu compozitie asemanatoare si prin urmare la geruri serioase se contracta diferit.....asta combinat cu ulei de rahat va da cu virgula....

                  Practic la schimbator si jos sub masina in articulatie nu vad cata gheata sa faca incat sa nu fie Sparta la miscari....

                  Insa pinioanele daca se contracta la rece si nu au ulei ca lumea pe ele da....

                  Comment


                  • Ce spui dumneata, ar trebui sa fie valabil la toata lumea !!!
                    Ori eu am in curte cateva exemplare de Logan din diferite generatii. In acest moment sunt toate functionale, merg pe zapada fara probleme, stau afara in curte, deci in ger. Niciodata nu au avut problema descrisa de colegul nostru.

                    Ca la frig se misca greu timoneria - asta se intampla la toate masinile, nu numai la Dacia. Esti pornit degeaba pe producatorul nostru - fie el si low cost.

                    Iti dau Subaru sa mergi la rece, la -5 gr. Iti vine sa-i dai foc, nu intra in nici o treapta cum trebuie, vajaie, trepideaza, etc.


                    Cat de mult sa se contracte/dilate niste pinioane in asa hal incat sa se blocheze? Ai desfacut cu manuta ta vreo cutie, ai reparat, ai inlocuit nistel inele sincronizatoare vreodata? Pai daca gradul de contractare ar fi atat de mare incat sa se blocheze treptele, efectiv, atunci inseamna ca vara, la forja, cutia ar trebui sa-si avorteze toate piesele prin busonul de scurgere ulei.

                    Hai sa incercam sa gandim un pic, aici nu e neaparat nevoie de inginerie, ca sa-ti dai seama ca sustii o ... sa-i zicem prostioara.

                    De cand lasatul in tr1 la inghet este o regula ca sa nu se blocheze cutia?

                    Ca sa ramana gheata in carcasa schimbatorului, sub masina, la modelul cu tija, este nevoie sa mergi 3 mETRI prin zapada la nivelul pragurilor. Adauga aici poate lipsa vreunei protectii si iata marea problema !

                    Repet, daca ar fi ce zici 'mneata, ar trebui sa avem si altii problema asta (sa nu intre in treptele impare DELOC)
                    Last edited by IancuMIC; 12 January 2017, 19:09. Reason: corectare quote
                    _
                    B 48 C U P - Ligheanul Agitat

                    sigpic

                    Comment


                    • Eu nu vreau sa intru in polemica, mai ales cu oamenii care imi plac si care m-au ajutat...cu sfaturi

                      Insa, chiar daca intra prin zapada pana la incuietoarea usii, la tija in sus pe schimbator nu va avea decat dacs o indeasa cu mana...
                      Zapada se va oprii la nivelul podelei, nu urca in sus pe tija....


                      Chiar daca...sa zicem, cat de gheata sa fie sa nu poti so spargi cand misti de schimbator...


                      Sa lasam masinile straine ca pot sa iti dau exemple de prin ograda care nu fac asa....nici loganul meu nu face asa

                      Eu nu am desfacut cutia de logan....mi-au ajuns motoarele si ceva cutii pe la masini mai...vechi
                      Dar nu asta e problema....banuiesc ca stii ca exista si piese din diverse metale prin cutie...care la rece se comporta diferit...
                      La fel precum stii ca la cutie tolerantele sunt ff mici si deasemenea daca stii cum sunt selectate tr 1-3-5 stii si de ce se poate ca lowcost+ulei+ger sa faca sa mearga mai greu...

                      Apoi mai stii ca e o vorba printre specialistii de cutii....vara se strica ca e prprietarul prost insa iarna se strica ca e producatorul prost

                      Eu astea nu am de unde sa le stiu pt ca nu am desfacut cutii...

                      ca o anecdota : rulmentul de pe spate daca il tineti o noapte la congelator il bagati fara presa in tambur( tambur incalzut 5 min in cuptor)....asta ca sa va faceti o idee despre cat se pot contracta unele piese

                      Comment


                      • Originally posted by Hirayama View Post
                        Nu prea are voie sa inghete nici daca o parchezi suspendata pe un morman de zapada.....insa e low cost

                        Treaba cu Renault/dacia e ciudatica.......se vede clar ca recomanda GL-5 insa uleiul lor e GL-4...

                        Si nu, la cutii nu merge ca la motor, ca e norma "evoluata" mai buna.....

                        Misterele Renault....))))......si cu toate astea, fac motoare bune...ale dreq de bune

                        Pornire la -16 grade impecabila la troaca; la nemtesti pornire ca de tanc, hodoronc tronc......

                        In carte este o greseala. Dacia Oil / Elf 75w80 au fost mereu GL4

                        Am auzit si eu ca s ar fi schimbat ceva la uleiuri dar nu avem o confirmare.


                        Inalta ordine de idei Redline este excelent. Shift perfect ! Are proprietati de frictiune foarte bune...singura problema...100 lei litrul

                        Comment


                        • Ciudat rau de tot.....in celelalte 3 scrie tot GL-5.....insa sa zicem

                          Din specificatii eu mai degraba as avea incredere in GL-5 decat in Gl-4 daca e vorba sa vorbim despre semisintetice.......pt ca semisintetice sunt amandoua....

                          Deasemenea as pune NFP si nu NFJ......


                          Ai grija cu Redline.....poate iti iei ban ))))))

                          Nu-mi pare problema pretul.....avand in vedere ca il schimbi la 50-100 000 km........eu ce sa mai zic la motor unde e 70-80 lei si cumpar cu vadra......

                          Sa va mearga fiarele....

                          Comment


                          • GL5 poate contine compusi chimici care corodeaza sincroanele.
                            GL5 de asemenea poate avea compusi care afecteaza proprietatile de frictiune dintre sincron si pinion. Adica sincroanele patineaza pe pinioane si agata caraie etc.

                            Puneti 80w90 GL5 marca Mol...cutia devine imposibil de utilizat. La cald e mai ok dar dupa maxim 15.000 km...trebuie inlocuite toate sincroanele.

                            Comment


                            • Referitor la problema colegului anto84 cu "inghetarea cutiei":
                              Am avut fix aceeasi problema la loganul precedent acum vreo 7-8 ani. Intr-o dimineata de iarna, dupa o noapte geroasa, maneta era teapana. Dupa cateva incercari am reusit doar sa o misc inainte si inapoi, respectiv treptele 3 si 4.
                              Am plecat cu a-3-a de pe loc direct la un service al reprezentantei. Norocul meu ca era si foarte aproape, cateva strazi.
                              Masina a fost pusa pe elevator si ne-am uitat direct la capatul de jos al manetei de viteze.
                              Acolo e un fel de scobitura in care se adunase zapada mocirloasa si care a inghetat peste noapte ca betonul.
                              Intr-adevar, in ziua precedenta bagasem masina prin niste zapezi, am trecut perpendicular si in diagonala peste niste suluri de zapada lasate de lamele masinilor de deszapezire.
                              Rezolvarea a constat in niste spray de dezghetat parbrizul, ceva racaiala cu surubelnita, un pic cu varful unui ciocan mai mic.....pana a cazut gheata aia de acolo.
                              Astfel maneta nu mai era impiedicata sa se miste am putut schimba vitezele fara nici o problema.

                              Comment


                              • Originally posted by alessandro View Post
                                GL5 poate contine compusi chimici care corodeaza sincroanele.

                                Puneti 80w90 GL5 marca Mol...cutia devine imposibil de utilizat. La cald e mai ok dar dupa maxim 15.000 km...trebuie inlocuite toate sincroanele.

                                Nu man, nu GL-5 din ala......ceva chestii frantuzesti PAO, esteri...


                                Referitor la zapada......eu am lasat-o ieri seara in aproape 35 cm de zapada, stransa sub ea.....scoasa din viteza, din curiozitate

                                Cand am plecat dupa 12 ore nu a avut nici pe dracu schimbatorul, in plus la mine e rupt si burduful Acela de cauciuc de dedesubt iar articulatia timoneriei nu a vazut lubrefiant deloc din 2004....a devenit o masa ruginita, s-au sudat acolo si bucsi si parghii tot....

                                Ce sa mai zic, vad ca la unii ingheata.......cum la unii face spume de sparge la buson, li se decalesc culbutorii sau ce naiba mai face......

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google