Anvelope (iarna/vara) si tot ce tine de ele

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Acum 2 saptamani spuneam ca masina trage staga/dreapta dupa cum schimb intre ele rotile fata....
    Multumesc pentru sugestii.
    N-am prea rezolvat problema dar macar sa va spun ce am mai facut:
    - La cateva vulcanizari la care am fost sa le spun sa cantareasca rotile si sa le egalizeze cumva...s-au uitat "ca curca-n lemne" si au zis ca ei le echilibreaza si atat. N-au prea priceput problema.
    - am pus rotile de iarna pe fata (pozitia notata la demontare)...masina merge drept.
    - nu am gasit sa imprumut alte doua roti cu care sa merg timp suficient sa vad daca se schimba ceva.
    - am schimbat iar intre ele rotile de vara de pe fata...cum le schimb, cum se schimba directia in care trage!
    - 2 cauciucuri noi....iese complet din discutie. O data ca anvelopele in cauza nu sunt uzate nici macar pe jumatate fata de minimul legal si pentru ca...nu se mai fabrica acel model (Barum Brilantis 1). Si nu imi place absolut deloc sa am cauciucuri diferite pe masina. Mi se pare URAT. Asta tine de nebuneala proprie.

    P.S. M-am cam obisnuit cu situatia...iar sotia (care conduce mai putin) nici nu a sesizat ca masina ar avea vreo problema.

    Comment


    • Originally posted by CeDeBe-L View Post
      ...nu a sesizat ca masina ar avea vreo problema.
      Masina nu are nicio problema. Eventual vreo roata. Vreo janta ovalizata, echilibrata cu prea mult plumb sau echilibrata prost (am patit asta).

      Comment


      • Legat de ce s-a discutat putin mai sus, vin si eu cu "patania" mea:
        Anul trecut in nov. am schimbat vechile anvelope (Debica Navigator-stiu ca sunt "off-topic" fiindca aici se discuta de anvelope de vara/iarna, pe cand astea erau all-season) cu Michelin CrossClimate (tot un fel de "all-season"). In afara de imbunatatirea clara a stabilitatii masinii, precum si a conditiilor de franare, am ramas surprins de un efect al schimbarii anvelopelor pe care nu-l anticipasem: rotirea volanului a devenit dintr-o data extrem de usoara (Loganul meu n-are servo-directie, dar a inceput sa se comporte ca si cand ar fi avut). Povestea asta a tinut pana in februarie a.c. cand, dupa un drum dus-intors la Cluj, am inceput sa simt niste trepidatii usoare in volan, concomitent cu o oarecare "ingreunare" a rotirii volanului, plus ca incepuse masina sa "traga" usor dreapta.
        Initial m-am gandit ca mi-o fi zburat vreun plumb de pe o roata in timp ce am mers pe autostrada cu 140 la ora (fiind nevoit sa trec de o coloana formata din 8 TIR-uri care mergeau foarte apropiate unul in spatele celuilalt. Am mers la acelasi service care mi-a montat anvelopele si am refacut echilibrarea. Rezultatul a fost ca n-a mai "tras" dreapta masina, dar vibratiile din volan si rotirea mai greoaie n-au disparut. Intrucat n-am prea avut timp sa merg cu masina din nou la service (voiam sa aleg altul, gandindu-ma ca poate cei la care am fost initial n-au facut treaba ca lumea), dar, dupa vreo luna de mers asa cu masina, am constatat ca s-a "stabilizat" oarecum, in sensul ca volanul "s-a usurat" din nou la rotire iar acele vibratii in volan au devenit aproape imperceptibile.
        Oricum, luna viitoare trebuie sa schimb distributia si bujiile iar cu ocazia asta voi cere si o verificare amanuntita a directiei.
        M-am născut cu prea puține degete mijlocii în raport cu lumea în care trăiesc.

        Comment


        • Va rog sa-mi spuneti daca se merita sa-mi iau 4 anvelope de vara debica diplomat st. Sunt bune de ceva?

          Comment


          • Sunt anvelope low-cost, nu poti avea pretentii.
            Daca mergi domol (batraneste) si preponderent prin oras, ia-le.
            Daca mai ai obiceiul sa-i dai uneori in gura, ia altceva, mai bun.

            Acum ce ai pe masina?
            Last edited by Kojak; 6 June 2017, 10:33.

            Comment


            • Acum am batranele kormoroane de 9 ani care sunt crapate toate si imi e frica sa mai merg cu ele. Mai am obiceiul sa-i mai dau si peste 130 dar in general merg cu 100-110.
              Despre barum ce parere aveti?

              Iar ca indice de viteza sa iau tot T?
              Last edited by usr1; 6 June 2017, 11:15. Reason: Automerged Doublepost

              Comment


              • VAd ca te invarti intr-un buget de 200 lei/anvelopa.
                Da-lea dreaqu de Barum, Debica si alte lowcosturi cu performante gen bine ca ai gume.
                In banii astia gasesti un Kumho, Hankook, Falken.

                Comment


                • Barum sau Debica, tot aia e.

                  Sa nu uitam si de BFGoodrich care sunt niste anvelope decente cu review-uri bune, la cca. 190lei /buc.

                  Originally posted by usr1 View Post

                  Iar ca indice de viteza sa iau tot T?
                  De ce vrei indice mai mare, mergi cu 200? Ia cu T.

                  Io am cu H pt. ca nu am gasit pe gumele pe care le-am luat cu T.
                  Last edited by Kojak; 6 June 2017, 11:28. Reason: Automerged Doublepost

                  Comment


                  • Vreau sa merg pe Hankook KINERGY ECO K425 Ce parere
                    aveti?

                    Comment


                    • Mergi cu toata increderea pe Hankook. Dintre cele 3 enumerate de tine, sunt cele mai ok.

                      Comment


                      • Tocmai ce-am schimbat vechile Barum Brillantis cu care a venit masina echipata din fabrica. Aveau cam 45000 km si mai mergeau inca vreo 20k dar, am zis ca 8 ani le sunt de ajuns. Am incaltat-o cu niste Continental-uri PremiumContact 5 si pot spune ca imi pare rau... ca nu am facut asta mai devreme. Incomparabil! Nu credeam ca Ligheanul meu poate fi atat de silentios. E adevarat, a primit si un upgrade la antifonare acum cativa ani dar, plusurile sunt incontestabile: +10/15% la stabilitate, +20/25% la franare, -50% zgomot la rulare. La minusuri putem trece doar cei 900 de lei dati pe anvelope si montat/echilibrat. Oricum, merita toti banii. Le recomand, la fel ca pe oricare alta marca premium. Nu face sa ne zgarcim pentru 100-200 de lei atunci cand este vorba de siguranta si confortul nostru.

                        Comment


                        • Sa le invarti sanatos. Dar fi pregatit psihologic, o sa se "roada" mai repede decat barumurile si spre finalul vietii, vor deveni la fel de "galagioase". Atunci vei lua altele noi si din nou vei fi impresionat de silentiozitatea celor noi fata de "opincile" vechi. Bafta !

                          Comment


                          • Gabrielg67, si ContiPremiumContact5 nu sunt chiar un etalon atunci cand vine vorba de silentiozitate. Sa mergi cu Dunlop BluResponse si o sa fii din nou uimit ca masina a devenit si mai silentioasa.
                            sigpicI don't want you to think like me, i just want you to think.

                            Comment


                            • ContiPremiumContact5 = 70 dB, Dunlop Bluresponse = 68 dB, este adevarat, mult mai silentioase dar, Continental = 215 lei/buc, Dunlop = 285 lei/buc. Rezulta o diferenta de aproape 300 ron. Spuneam eu sa nu ne zgarcim dar, nici chiar asa!!!

                              Comment


                              • Ambele modele s-au ieftinit.
                                Io am dat 300 fara 2 lei per bucata de Bluresponse acu' mai bine de 2 ani si asta ca am prins o reducere, altfel pretul se invartea pe la 315-320.
                                ContiPremiumContact 5 erau, tot asa in jur de 250-260 bucata. Iata ca acum au ajuns putin peste 200 lei.

                                Faptul ca acum poti lua o guma premium cu putin peste 200 lei per bucata e un mare plus, asta pt. ca avem (stock) roti de 15''.

                                Am cunostinte care au masini cu roti de 17'' sau 19'' si sunt incaltate cu gunoaie gen Imperial (made in Cina) sau Tigar pt. ca 9-11 meloane per cauciuc premium nu-si permit sa dea. Asa ca au dat pe jegurile lor maxim cat am dat io pe 4 premium.
                                Last edited by Kojak; 27 June 2017, 00:17.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google