Anvelope (iarna/vara) si tot ce tine de ele

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by gecmc94 View Post
    Am schimbat zilele acestea anvelopele cu jante cu tot. Până acum nu aveam un set dedicat de jante pentru iarnă. Acum am așa că am zis: "nu mă mai duc să stau la coadă la Auto Soft Dudești, le schimb eu în ultimul weekend cu soare înaintea iernii".

    - Pastă de cupru așa cum mi-a dat și mecanicul de la Auto Soft (mi-a cerut aprobarea, eu am zis DA, subiectul este controversat printre automobiliști). Cea cu prețul cel mai sincer, nu jafuri la drumul mare cum sunt cam peste tot, este la uleideulei (26 lei / 500 gr, fără a fi îmbuteliată cu aerosol în tub ca să ai și mai puțină vaselină). Următoarea ofertă ca sinceritate a prețului era la PC Garage dar spray.


    Scoaterea prezoanelor a fost un chin deși ele au fost curățate acum 5 luni la Auto Soft. Nu aveam o cheie cu o coadă lungă (și nici o țeavă de prelungire). Vă spun sincer că m-am urcat cu toate cele 90 kg pe mânerul cheii originale Dacia și nu se lăsa convins să iasă. Cel puțin 5-10 minute pe prezon de încercări cu mâna dar la care nu am bruscat sculele. Nu vroiam să rup cheia și nici să stric marginile prezonului. Ca să fac un simplu calcul, 90 kg x 0.3 m (lungime cheie) = 882 N x 0.3 m = 270 Nm. Știm povestea că niciun service nu folosește cheia dinamometrică la montarea roților. Sau o folosește prost, după ce a dat cu pistolul.

    Am rezolvat și cu faimoasele unități de 100 Nm necesare prezoanelor de la roțile mașinilor mici. Mi-am folosit greutatea propriului corp (de exemplu aici https://www.youtube.com/watch?v=gd0D3z1_5ws dar mai sunt și alte filmulețe cu un cântar de bagaje). Potrivit calculelor, aveam nevoie de 30 kg aplicate asupra cheii originale care are coada de 0.3 m (mulți zic că este așă scurtă ca să nu strângi prea tare). Ei bine, am verificat acasă, punând un cântar de baie pe o suprafață la înălțimea prezoanelor de pe roată, cum trebuie să mă las în mâini și cum să fie picioarele pentru ca ținându-mi greutatea corpului în mâini să exercit o greutate de 30 kg asupra cântarului. Este extrem de simplu. Ții depărtate picioarele cam la 1 m de mașină, te apleci în față cu vârfurile mâinilor întinse în jos spre prezoane și te lași controlat, nu în cădere, cu toată greutatea care mai rămâne (restul fiind susținută de picioarele întinse) pe mâinile care împing în jos chiar de la capătul cheii. 30 kg aplicate unei chei de 0.3 m fac aproximativ 100 Nm. Te lași pe cheie din poziția descrisă și când se oprește, ai terminat operațiunea (asta pentru un om de 90 kg).


    Mi s-a părut interesant acest accident în direct, pe circuitul de la Spa, unde un amator de senzații tari și-a plimbat mașina ale cărei roți au fost fixate de niște mecanici cu pistolul, fără cheie. Toate prezoanele s-au rupt în două pe roata stânga față. Foarte interesant de urmărit: https://www.youtube.com/watch?v=PDurMK8xND4
    Oare "se merita" acest deranj cu schimbatul anvelopelor acasa, vs. schimbat anvelope la reprezentanta Dacia + depozitat anvelope in extrasezon si echilibrat roti cost 60 lei?

    Comment


    • Originally posted by gecmc94 View Post
      În privinta timpului, cred ca voi iesi mai rapid data viitoare, când nu voi mai sta 10 minute la un prezon
      Dar chiar si asa, acum am petrecut o ora/ roata....
      daca te ajuta un vecin sau doi, poti sa stai si 3 ore la un prezon... (cate prezoane ai?)
      Acum se trezeste "un moderator" sa ma sanctioneze, ca asta poate. De ajutat, nu se baga, de ars... abia asteapta un offtopic de la mine.

      Originally posted by liviunvl View Post
      Oare "se merita" acest deranj cu schimbatul anvelopelor acasa, vs. schimbat anvelope la reprezentanta Dacia + depozitat anvelope in extrasezon si echilibrat roti cost 60 lei?
      Nu "se" merita! As da oricand 60 de lei sa-mi fie schimbate, echilibrate si "tinute la pastrare" anvelopele.
      Unde gasesc si eu?
      Last edited by Fanez; 12 November 2017, 23:17. Reason: Automerged Doublepost

      Comment


      • Originally posted by liviunvl View Post
        Oare "se merita" acest deranj cu schimbatul anvelopelor acasa, vs. schimbat anvelope la reprezentanta Dacia + depozitat anvelope in extrasezon si echilibrat roti cost 60 lei?
        Pentru unii se merita si crede-ma ca nu e vorba doar de bani.
        Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

        Comment


        • Prețuri Auto-Soft, R16: 142,6 lei montat/demontat roată, anvelopă pe jantă, echilibrare, spălat la jet anvelopa, azot. Era 130 de lei fără azot. + ciubucul.
          Hotelul este 30 lei / lună = 360 lei. Cel puțin 600 lei, mai spre 700. Fără să includem și stresul indus asupra anvelopelor: montarea sau scoaterea lor pe/de pe jantă, hotelul în aer liber.

          Dacă un om muncește 2 ore primăvara și 2 ore iarna și face 700 lei, se cheamă un profit frumușel.

          Comment


          • @Iancu : corect.

            Comment


            • Originally posted by liviunvl View Post
              Oare "se merita" acest deranj cu schimbatul anvelopelor acasa, vs. schimbat anvelope la reprezentanta Dacia + depozitat anvelope in extrasezon si echilibrat roti cost 60 lei?
              Adica "se merita" sa te programezi la schimbat anvelope, sa bati drumul pana acolo, sa pierzi timpul e liber un dorel sa monteze 4 roti, in loc sa faci asta tu acasa, in liniste, cu o bere alaturi?
              Singur nu "se merita".

              Comment


              • Nu trebuie neaparat programare intr-un oras mic. Operatiunea dureaza max. 45 minute, costa 60 de lei(schimbare anvelope + echilibrare roti), iar hotelul pt. anvelope e gratis. Pentru mine e mai bine din toate punctele de vedere, timp, bani(nu mai trebuie sa cumpar inca un set de jante+senzori presiune), depozitare(stau la bloc), si pot sa beau o cafea in timp ce se schimba anvelopele.

                Comment


                • Pai zi bre, ca nu ai al 2-lea rand de jante.
                  In cazul tau, intrebarea e retorica, ce sa schimbi tu acasa, rotile de pe dreapta cu cele de pe stanga, sau spatele cu fata?
                  Noi vorbim de cei care au 2 randuri de roti, echipate si echilibrate + loc de depozitare, in cazul asta fiind mai mare deranjul sa le incarci in masina si sa mergi la vulcanizare decat sa ridici masina de 4 ori pe cric fix cand vrei tu/ai nevoie.

                  Eu am luat decizia unor jante separate pentru gumele de iarna, dupa cu un dorel de la vulcanizare a reusit sa-mi deterioreze buza talonului la o anvelopa.
                  Frecusul asta montare-demontare de pe jante de 2 ori pe an, nu face bine anvelopelor.
                  Last edited by mr.K; 13 November 2017, 11:13. Reason: Automerged Doublepost

                  Comment


                  • anual daca nu la doi ani tot trebuie date jos gumele de pe janta ca sa se unga cu solutie pe margine si implicit iar trebuie echilibrate.
                    eu personal vad benefic al doilea rand de jante doar cand cel de vara sunt unele din aliaj.
                    avand de tabla ambele seturi incep sa cred ca nu e mare economie.
                    sigpic

                    Comment


                    • Sa ungi pentru ce? Daca ar fi cazul, gasesti guma dezumflata. Nu dau jos de pe jante anvelopele 3-4 ani de zile, pana se uzeaza.
                      Sa echilibrezi, da, daca e cazul.
                      O roata neechilibrata se simte a naibii de nasol dupa 120/h.
                      Last edited by mr.K; 13 November 2017, 12:55.

                      Comment


                      • anul trecut faceam presiunea foarte des la rotile de iarna. pun seama pe lipsa vaselinei de pe marginea gumelor. aia nu are rol de etansare?
                        sigpic

                        Comment


                        • eu am de sase ani jante de aliaj pt vara si jante pt iarna si n-am mai umblat niciodata la ele, nici macar pentru reechilibrare. n-au trepidat nici la 120 km/h, nici la 140-150. ar fi cazul sa mai umblu la ele ?

                          Comment


                          • Originally posted by bogdan_1984 View Post
                            anul trecut faceam presiunea foarte des la rotile de iarna. pun seama pe lipsa vaselinei de pe marginea gumelor. aia nu are rol de etansare?
                            Are rol de etansare, dar posibil ca jantele sa fie putin deformate pe margini, de aia sa scape presiune.

                            Comment


                            • nu am mai facut operatiunea asta de cativa ani, 3-4 zic eu. inainte de montaj trebuie sa merg cu ele la vulcanizare pentru aceste operatiuni.
                              B997NDL ale mele imi fac probleme, de aceea le gadil anul asta.
                              sigpic

                              Comment


                              • Originally posted by liviunvl View Post
                                costa 60 de lei(schimbare anvelope + echilibrare roti), iar hotelul pt. anvelope e gratis
                                60 de lei pentru R15 găsești și în București la vulcanizările de cartier limitrof. Găzduirea anvelopelor gratuită este însă mare lucru. Chiar dacă într-un oraș mic, să găsești 500 mp într-o grădină unde să ții cauciucurile clienților nu este mare lucru. Îți asiguri clientela. 3 seturi / mp x 350 mp utili (restul căi de acces) = 1050 clienți x 120 lei/an. O cifră de afaceri de 126 000 lei / an. Plătește doi mecanici cu 1000 lei / lună la negru. Patronul rămâne cu cel puțin 90 000 lei profit pe an.


                                Cred că sigilantul pentru baza talonului (sau în engleză tire bead) este un cauciuc dizolvat. Înțeleg că rolul lui este de a uniformiza eventuale neregularități dintre baza talonului și marginea jantei. De exemplu, în cazul anvelopelor scoase de multe ori de pe jantă sau în cazul jantelor mai ruginite la care apar asperități pe zona pe care se așează talonul anvelopei. În cazul unor anvelope noi pe jante noi, chiar dacă se pune acel sigilant este inutil. Cauciucul își face treaba prin forța dată de presiunea aerului. Cum zice și NDL, le pui, nu le lovești și nu ai treabă ani de zile.

                                Originally posted by bogdan_1984 View Post
                                ale mele imi fac probleme, de aceea le gadil anul asta.
                                Atenție să nu ai imperfecțiuni la baza talonului sau pe jante.


                                O să îmi înfrumusețez comentariul, în caz că nu a fost corect, cu o imagine de la o ședință de vulcanizare, ca să nu îl criticați prea rău.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google