Cum Sa Iti Faci Singur Un Oil Catch Can

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    După cum spuneam, am confecționat un alt catch tank. Ca materiale am folosit un manșon de la instalații de scurgere cu diametrul de 75 mm, două capace tot de la aceeași sursă, două nipluri filetate și un cot. Unul dintre nipluri mi l-a confecționat un coleg, la serviciu pe strung, fiindcă pentru dimensiunea dorită nu am găsit de cumpărat, dar cu siguranță dacă mai căutam se găsea. Deci nu e obligatorie confecționarea lui.
    Am găurit unul din capace astfel încât să intre cotul. Pe lateralul manșonului am dat o gaură pentru cel de al doilea niplu. Toate îmbinările le-am sigilat cu poxipol. Pe bucata de țeavă va fi montat unul sau doi bureți de sârmă de inox, pentru a mări efectul de condensare a uleiului din amestecul gazos.
    Principiul de funcționare este la fel. Prin partea superioară intră gazele din carter, iar pe lateral ies cele curate. Avantajul constă în faptul că, nu cred că sunt șanse ca acest recipient să se spargă, e mai estetic decât un borcan (evident) și montarea capacului superior permite obținerea unui unghi între intrare și ieșire, fapt care poate fi de folos în funcție de poziția de montare.
    Voi reveni cu poze după montarea pe mașină. Dacă vremea îmi permite vreau să-l și vopsesc.
    Attached Files

    Comment


    • #32
      este ok..l-ai bopsit??
      Duster 4X4 1.5 dci 110 magarusisigpic

      Comment


      • #33
        Nu l-am vopsit. Încă nu e pe mașină, caut o variantă de montaj care să nu implice mutarea gurii de aspirație a filtrului de aer. În varianta actuală l-am montat invers și în timp, cu toate că e prinsă cu „șoricei”, tot începe să vibreze urât de tot, parcă e spartă toba.
        Încerc să fac un suport care să-l țină tot în poziția actuală a borcanului, dar mai jos, ca să poată trece pe deasupra tubul de aspirație al filtrului de aer.
        Sincer, fiindcă borcanul merge, iar din cauza serviciului nici măcar nu am timp să deschid capota, nu am mai avansat cu bricolajul.

        Comment


        • #34
          Azi am reusit sa montez o varianta mai profi a dispozitivului. Am utilizat un filtru de apa, adica carcasa lui, cumparata de la Hornbach. Inauntru am pus doi bureti de vase din sarma si am mutat si pozitia lui, dupa cum se vede din poze.
          Borcanul a functionat foarte bine, dar din cauza pozitiei nu statea bine gura de aer si in plus incepuse sa piarda ulei pe la stuturile de prindere ale furtunelor pentru ca nu se etansa bine.
          Attached Files

          Comment


          • #35
            Ce capacitate are filtrul de apa ? Nu cunosc ce furtun folosesti,dar am vazut la dedeman special pentru ulei.

            Comment


            • #36
              Sincer nu știu. Să mă uit pe ambalaj, dacă scrie cumva. După cum arată paharul are vreo 300 ml cred. Am observat la borcanul folosit anterior, că se umple mai ales de la condens, pe timp rece. Acum, de când a dat căldura bine, se vede și din poze că în borcan era doar ulei vâscos, fără apă. Deci nu cred că vor fi probleme de umplere.
              Iar furtunul e cumpărat din Dedeman, e pentru combustibil - Tehnobel cu diametrul interior de 16 mm.

              Comment


              • #37
                foarte tare ultima varianta. felicitari. ma gandesc serios sa-mi fac si eu unul. crezi ca ar fi o problema daca ciuperca de pe furtunul de admisie ar fi defecta?

                Comment


                • #38
                  Mulțumesc de apreciere.
                  Păi dacă e defectă se comportă ca la Cristi Streulea, adică va trage ulei din baie. Deci nu e recomandat să mergi așa.

                  Comment


                  • #39
                    am desfacut azi ciuperca. am curatat tot ce era de curatat. era infundata acea gaurica mica si toata ciuperca era plina de mizerie. am curatat si furtunul. sper ca saptamana asta sa am timp sa confectionez un oil catch, am cumparat si eu un filtru de apa. pe care o sa-l adaptez. ce dimensiune de furtune ai folosit?

                    Comment


                    • #40
                      Furtun pentru alimentare combustibil cu diametrul interior de 16 mm.

                      Comment


                      • #41
                        ok. merci mult. revin dupa ce confectionez decantorul.

                        Comment


                        • #42
                          am reusit sa montez filtrul de vreo saptamana. la inceput atat corpul acestuia, cat si furtunul tras din capacul motor au fost foarte aburite. azi am vazut ca s-au uscat si pe fundul vasului s-a adunat ceva mizerie (mazga). mi se pare totusi ca masina a prins un fel de Lag, sau poate este doar parerea mea. nu am reusit sa fac poze.

                          Comment


                          • #43
                            Lag nu are de ce să aibă. Vezi să nu fie vreun furtun prins necorespunzător și să piardă gaze sau să tragă aer fals, deși nu prea văd de ce. Cred că ți se pare.
                            Despre condens, da se face, mai ales în perioada rece. Eu am montat prin octombrie, parcă și după ce a venit frigul, având la început și borcan de sticlă, am găsit în el o grămadă de apă înghețată. Se vede și în poze. Gazele sunt fierbinți, iar recipientul e mai rece, deci sigur apare condensul.

                            Comment


                            • #44
                              Am confectionat si eu un oil catch can ptr. motorul meu 1.2 .
                              Am preluat si adaptat ideea din postul #31 al userului @logan21cdc.
                              @Oti vad ca avem acelasi tip de motor 1.2 : as avea o intrebare la tine . Vad in poza de la postul #29 valva pvc, dupa filtru de benzina cum intra in motor . Eu unul nu am gasit-o !!!
                              La tine unde era montata initial ?
                              Multumesc !

                              Ca sa nu mai spun ca initial am racordat , din greaseala, oil catch can-ul la galeria de admisie . Am confundat-o cu capacul de culbutori .La opel Astra G valva pvc este incorporata in capacul de la culbutori. Odata stricata : pa ! pa ! capac : 1200 lei. Baietii de pe forum gasisera o solutie : sa anuleze valva PVC interna si sa monteze o valva PVC de Matiz.
                              Last edited by dorind; 22 January 2018, 09:27.

                              Comment


                              • #45
                                Valva pcv este incorporata in capacul de la culbutori.@Oti cred ca a pus o valva pcv suplimentara,in serie cu cea a masinii.Sunt de parere ca nu este bine sa ai doua valve pcv inseriate.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google