Discutii Logan II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Discutii Logan II

    Ma apropii de 1300 de km cu Sandelul Stepway Prestige 0,9 TCe cu easy-r si vreau sa va spun cateva constatari:
    - tabla mi se pare mai subtire decat la precedentul meu Sandero, model 2009, 1,6 MPI 90 cp;
    - suspensii mai rigide (fata de vechiul meu Sandero 1,6 MPI );
    - dimineata la pornirea motorului (si nu numai, am constatat asta si la relanti uneori) are variatii de turatie, cand e pe la 500, cand sare la 1000, cand la 750 (fara nimic pornit, nici radio, nici navigatie, nici climatizare);
    - Cand motorul e rece, lungeste treapta 2 , adica trebuie s-o turez pe la 4000 si chiar peste ca sa schimbe in treapta 3;
    - te poti trezi ca la 50 de km la ora esti deja in treapta a 5 a, cu 1500 de ture , si daca o lasi fara sa mai accelerezi tine treapta a 5 a pana pe la 30 km la ora, retrogradeaza cam greu. Aici tine de modul de folosire al cutiei easy-r, daca la 50 km la ora cu a 5 a o calc mai abrupt, retrogradeaza in a 4 a sau a 3 a si, dupa un delay de 1-2 secunde accelereaza si tasneste.
    - Cand activez modul R stergatorul de luneta pleaca automat si face cateva curse chiar daca stergatoarele din fata nu sunt activate si ceea ce e si mai deranjant e ca face acele curse “ pe uscat” adica luneta nu primeste jet de lichid de parbriz.
    - Astazi a mai facut o chestie – stateam la coada la spalatorie am tras frana de mana si a intrat sistemul stop-start, motorul s-a oprit si am continuat sa ascult radio. Cand am vrut sa repornesc, motorul nu a mai repornit, am lasat frana de mana jos, am calcat frana, am calcat frana si am introdus in modul D, nimic! A trebuit sa opresc total totul, am rasucit cheia ca si cum ai opri motorul, si am repornit motorul. Poate nu am stiut eu ce sa fac, clipea un semn pe computerul de bord, dar cred ca nu prea e normal sa faca asa, o sa urmaresc sa vad daca se mai repeta.
    - Apropo ca spunea cineva ca in rodaj nu trebuie s-o fortezi mai mult de 3000-3500 de ture – pai cum sa n-o fortez daca nu schimba a doua in unele cazuri decat la turatii de 4000 si peste?? Si oricum, am mai calcat-o din cand in cand, cand am avut nevoie de viteza, in unele depasiri, etc, masina trage dar creste si turatia 😊 Acum ma gandesc ca daca o lasi in banii ei, pe modul automat, cutia asta este mai “batraneasca” merge in stilul ei, si nu cred ca stric motorul daca o mai turez din cand in cand pe la 4000 si peste pe modul automat.
    - Si apropos de trepidatiile despre care se tot discuta, eu nu le-am experimentat (sau nu am bagat de seama, nu sunt inca acute) pana acum, mentionez ca nu am mers deloc pana acum cu modul ECO si nici nu intentionez sa fac asta.

  • #2
    Tabla e de 0,4 mm la toate troacele, incusiv la vw, Mercedes, Audi, etc. - mr K si alti hateri pot urla cat vor tolerati de moderatori pe tema asta. La toate masinile este asa iarna cu pornitul la rece. Toate masinile de pe planeta variaza turatia la rece in jur de 0 grade Celsius, cine nu stie care e treaba, il invit sa traga socul la o Dacia 1300... sau mai bine sa il regleze...
    Last edited by valioglu; 10 February 2018, 23:22.

    Comment


    • #3
      Cum nu poti dormi de grija mea, ai report. Aici vorbim despre masini, nu despre persoane.
      Abia cei care ataca persoanele sunt hateri.

      Cat despre turatie, la rece e mai mare dar nu varia pe sarite ci liniar la vechile mpi, in sensul ca scadea pe masura ce motorul se incalzea.
      La 0.9 vad ca turatia sare de la o plaja la alta, inainte si inapoi.
      - dimineata la pornirea motorului (si nu numai, am constatat asta si la relanti uneori) are variatii de turatie, cand e pe la 500, cand sare la 1000, cand la 750 (fara nimic pornit, nici radio, nici navigatie, nici climatizare);
      Cat despre tabla, la unii o fi si mai subtire, dar e tratata cu altceva decat cu nepasare, cum e asta de la Dacia.
      Last edited by mr.K; 10 February 2018, 23:34.

      Comment


      • #4
        La 0.9 turatia mare la pornire, scade apoi imediat pe la 1000, iar apoi creste iar apoi scade si fluctueaza. Cam asa se descrie pe scurt comportamentul. Oare fluctuatiile sunt reale? Sau sunt doar afisate prost de turometru (ca si viteza, uneori, dupa pornire, cand stai pe loc)?

        Comment


        • #5
          Cred ca fluctuatiile de turatie sunt reale pentru ca le simt, adica aud zgomotul motorului care e diferit, ba chiar la aceste fluctuatii simt vibratii in masina...

          Comment


          • #6
            Vis-a-vis de turația oscilantă la relanti, aceasta se simte și se aude, atât în interiorul mașinii, cât și în afara ei. Culmea! Atât la motorul rece, cât și la cel încălzit.

            Comment


            • #7
              ma refeream la cele mici, de 50 -100 rpm...
              Oricum, si eu tind sa cred ca sunt reale...

              Comment


              • #8
                Si ce placut este cand se opreste motorul, la mine cand este mai rece afara nici macar nu mai oscileaza turatia se opreste motorul, eu pornesc el se opreste si tot asa pana apas un pic acceleratia.
                Acum stiu cum se procedeaza, dai cheie astepti sa porneasca si inainte sa scada turatia apesi un pic acceleratia.
                Daca mai adaug si procedura de plecare de pe loc, ca sa evit trepidatiile la splendida cutie easy-r...proceduri mai ceva ca la o aeronava...
                Tehnica, nu ne jucam, ultima generatie de Logan.

                Comment


                • #9
                  Mike, asta-i frumusetea jocului. Nu oricine stie sa porneasca un 0.9.e un motor ptr pasionati....
                  Cât de des îți face aceste figuri? Ai încercat sa mai un pic contractul pus? De unde bagi benzina?

                  Comment


                  • #10
                    Daca temperatura este mai mica de -2 grade face de fiecare data.
                    Am incercat cam tot ce s-a scris pe forum dar fara efect, benzina doar de la OMV, la inceput am alimentat de la Lukoil, nici un efect.

                    Comment


                    • #11
                      Cand se opreste motorul, si calci ambreiajul porneste?
                      La mine asa facea cand mi-a facut figura, insa erau peste 0 grade.
                      Se opera motorul si aparea A-ul taiat pe bord...ca si cum at fi intrat S&S. Daca apasam ambreiajul pornea daca imi aduc bine aminte...am tras concluzia ca era o problema de soft.

                      Comment


                      • #12
                        Cand pornesc, scade turatia, apoi urca iar apoi scade.
                        Daca o las sa faca acest ciclu, nu mai da in nas, altfel, dac aplec imediat se intampla sa faca asa cum povestesti tu...

                        Comment


                        • #13
                          E mai fitzos 0.9 Euro6 decat Euro5 !
                          @bolovan Problema de care spui mi se pare destul de grava, in sensul ca poate duce la situatii periculoase!

                          Comment


                          • #14
                            Nu cred ca poate sa moara motorul daca masina e in viteza.
                            Oricum...cred ca facem offtopic aici...ar trebui sa ne mutam pe "probleme tehnice".
                            Poate ne muta un moderator posturile...

                            Comment


                            • #15
                              @sebibv eram in tr-a II-a pe la 1500 rpm si mergeam constant...am calcat acceleratia...si a murit masina.
                              @DannyMC partea buna este ca nu face la viteza mare/sarcina a motorului. De asta tind sa cred ca este ceva legat de senzorul de presiune din turbina.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google