Masina Nemiscata 2 Ani. Sa O Iau Sau Nu?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    De ce sa nu merite? Eu am Logan 1.4 MPI de aproape 11 ani si 34 000 Km la care nu am schimbat decat bateria si placutele de frana. Reviziile (toate la reprezentanta) le-am facut la timp doar primii 4 ani dupa care am continuat sa le fac la reprezentanta dar nu am mai respectat intervalul de timp (un an de zile), am respectat doar nr. de kilometrii (15.000). La primele 3 revizii am respectat intocmai operatiile din manualul de intretinre. La a patra revizie nu am fost de acord sa imi schimbe kitul de distributie si cureaua de accesorii (role nu are). Masina functioneaza perfect, fara alte lucrari de mentenanta. Nu are niciun pic de rugina. Garantia la cumparare a fost de 18 luni fara limita de kilometrii iar durata de functionare nu a fost precizata. Ramane de vazut... Oricum masina este mai "tare" decat foarte multi dintre utilizatori.

    Posibil sa treaca ITP-ul (pe bune) fara niciun fel de verificare.

    Originally posted by mr.K View Post
    sa ai in grija o masina veche de 11 ani, cu Euro 4, la care guvernantii vor sa te puna la plata taxa de poluare anual?
    Macar de-ar avea intelepciunea sa faca acest lucru dar nu asa oricum.
    Eu as pune taxa incepand cu anul 2019 doar pentru masinile non euro si as dubla taxa in fiecare an (fata de anul precedent) pana nu ar mai exista astfel de masini inscrise in circulatie.
    Incepand cu anul 2020 as proceda similar pentru masinile euro 1.
    Incepand cu anul 2021 as proceda similar pentru masinile euro 2. Si tot asa...
    Adica masuri introduse gradual care sa afecteze initial un numar mic de oameni (pentru ca protestele sa nu fie puternice si sa degenereze) dar aplicate cu fermitate si pe masura ce oamenii se obisnuiesc cu ele (oamenii se obisnuiesc cu aproape orice) crescute pana la limita de suportabilitate si chiar dincolo de ea astfel incat pe termen lung masurile sa isi atinga scopul.
    Last edited by abc; 15 February 2018, 18:55. Reason: Automerged Doublepost

    Comment


    • #17
      Motorul de 1.4 si-a dovedit in timp fiabilitatea deosebita! Bine... a nu se intelege ca e un motor pentru "liniute"... Dar daca masina n-are rugina, merita luata fara nicio retinere! Mai ales ca are si AC!
      Logan 1.2 16v 2012

      Comment


      • #18
        De asemenea să verifici și luminile - posibil să trebuiască să mai schimbi niște becuri pe acolo. Să vezi dacă ți se aprind stopurile când frânezi - pedala de frână are un contactor care dacă nu e acționat se mai blochează.

        Cauciucurile vezi să nu aibă gâlme formate din cauză ca au stat în aceeași poziție - mai ales dacă au mai și pierdut presiune în timp.

        Dacă ți se aprinde martorul portocaliu "verificare motor" să-i faci și o diagnoză.

        Comment


        • #19
          E mai complicat decat ma asteptam.
          Si daca merita sau nu sa iau masina, eu zic ca merita. E defapt masina unei rude pe care am ajutat-o cu ceva si masina zace degeaba in garaj. Nu sta prea bine cu banii iar datoria fata de mine e de 4000 de lei. Ma gandeam ca ne-am face un bine pentru amandoi. Ca pana la urma si eu am nevoie de ceva mai spatios ca sa mergem si cu nepotii la plimbare. Si daca voi fi multumit de masina poate voi vinde Corsa ca sa mai recuperez ceva bani.

          Comment


          • #20
            4000 de lei face masina.
            In rest, nu e complicat deloc, intr-o zi de service si cu 1000 de lei o sa ai o masina pusa la punct.
            Kitul de distributie il cumperi tu si zic sa faci distributia la reprezentanta, zic eu.
            Restul, dupa nevoie si dupa cum crezi, musai filtrele si uleiul.
            Legat de cauciucuri, daca mai stai un pic, vine primavara si nu mai ai nevoie de gume de iarna, cumperi direct de vara, iar alea de iarna o sa le achizitionezi in toamna.
            Last edited by mr.K; 16 February 2018, 14:14.

            Comment


            • #21
              Originally posted by abc View Post
              De ce sa nu merite? Eu am Logan 1.4 MPI de aproape 11 ani si 34 000 Km la care nu am schimbat decat bateria si placutele de frana...
              rulajul ala e zero barat, varsta insa si norma de poluare e3/e4 sunt de luat in calcul.
              Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

              Comment


              • #22
                Si eu am o amica ce are un astra G din 2002, 90.000 reali, o detine din 2006.
                De 2 ani nu mai stie ce sa-i faca, pe partea electrica a schimbat aproape toate releele, alternator, electromotor, tablou sigurante. In permanenta se strica ceva, pe partea electrica.

                Mihai, merita masina, cu bani putini o aduci relativ usor pe linia de plutire.
                Daca prostii ar zbura, ar fi intuneric.

                Comment


                • #23
                  @seba Masina mea este fabricata in 2007 deci este Euro 4. Nici masina user-ului marin.chitac nu are multi kilometrii (45.000), adica tot aproape de "zero barat" cum spui.

                  @827sam La Astra din exemplul tau kilometrii sunt oricum mai multi. Poate ca este vorba si de ghinion, ce sa zic? Vreau sa fac totusi o remarca: din punctul meu de vedere la masinile cumparate la mana a doua sau la cele cumparate cu zero kilometrii dar care au varsta mare problemele pe care le au sunt cauzate de intretinerea necorespunzatoare. Adica nici 1% din propietari nu respecta manualul de intretinere cu revizii facute la timp in reprezentante si piese de origine cumparate tot de acolo. Majoritatea cauta variante mai ieftine cu piese aftermarket si service autorizat multimarca. Cei drept de cele mai multe ori calitatea lucrarilor este ok si castigul este evident. Dar inevitabil apar si multe rateuri. Nu-i mai amintesc pe cei care folosesc piese dubioase + service de cartier. De regula noi spunem ca masinile sunt vechi si proaste, nu ca intretinerea este facuta necorespunzator. Intotdeauna costa mai putin o masina noua decat intretinerea "ca la carte" a unei masini vechi. E vorba doar de un compromis pe care il facem.

                  Observatie: Din ce am vazut (evident o parere subiectiva) Logan Euro 3 rugineste mai usor decat Logan Euro 4.
                  Last edited by abc; 16 February 2018, 15:16.

                  Comment


                  • #24
                    e ok ca e rulajul mic, varsta insa conteaza si ea la pret. iar investitia acum, inainte de introducerea e7, intr-o masina e4...mai ales daca vrei sa mergi cu masina in strainatate, posibil sa n-ai voie in centrul oraselor, sau deloc in oras (de ex Budapesta). in 2 ani, maxim, se va interzice e4 in centrul majoritatilor oraselor mai mari. daca stii ca folosesti masina doar sa mergi la cumparaturi, sa duci copii la scoala si in parc, sa mergi la tara in weekend, la rulajul mic pe care-l are si daca n-a dat rugina prin ea, e masina de luat.
                    Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                    Comment


                    • #25
                      Ai dreptate!

                      Din ce a spus user-ul marin.chitac si din ce am inteles eu masina o sa fie folosita mai mult pentru plimbari cu familia. Mie mi se pare o oferta foarte buna. Adica dai 1000 de euro pe care nu ii mai recuperezi niciodata. Si ce daca? Daca cumperi o masina noua (cu mult mai multi bani) si o vinzi dupa doi ani tot pierzi o mie de euro la ea. Cu asta veche tinand seama de kilometrii putin pe care ii are poti sa o folosesti mult timp si pe urma poti sa o duci la rabla - iei macar un cupon pe ea. Iar intretinerea facuta "asa si asa" costa mai putin decat la masinile astea noi cu multa electronica pe ele si norma de poluare x. E doar o problema de imagine: umblii cu un Logan vechi. Apropo de euro 7, ai idee cand o sa apara? In Romania nu cred ca se vor interzice masinile poluante in orase prea curand. Daca se va face de ce sa nu inceapa asa gradual cu cele non euro, euro 1, euro 2, etc? Mai curand o sa avem taxe, cum vrea Firea in Bucuresti. Si am inteles ca vrea pana la Euro 4, inclusiv. Ramane de vazut si ce poate, avand in vedere ca urmeaza ani cu alegeri (de tot felul) si nu e deloc strategic sa maresti birurile (sau sa pui altele noi).
                      Last edited by 77sky; 16 February 2018, 16:48. Reason: Automerged Doublepost

                      Comment


                      • #26
                        Va salut! Revin cu vesti bune: am pornit masina fara prea mari probleme zic eu. Am platit pe cineva priceput care a venit la garaj cu ulei nou si filtre. Le-am schimbat, am verificat bujiile care pareu bune, am pus o baterie sanatoasa si am dat la automat. A pornit dupa 6-7 secunde sa zic. Nici un bec suspect aprins. Parca se auzea ceva ca si cum pierdea aer pe undeva. Dupa cateva minute de mers la relanti nu s-a mai auzit. Am zis sa o scot din garaj. Schimbatorul mergea destul de greu si la fel si volanul. Dupa doua rotatii ale lui si dupa vreo 15-20 de schimbari de viteze pe loc, si-au mai dat drumul. Mi s-a recomandat sa schimb si uleiul de la servodirectie. Ambreiajul scartaie la apasare. Nu stiu de ce. De cuplat se pare ca cupleaza bine. Trebuie sa verific. Cladura merge, luminile, semnalizarile, stergatoarele...
                        Ma asteptam ca tamburii sa aiba ceva. Si la fel si placutele. Defapt scartaie ca dracu si initial la apasarea franei discurile huruiau de la rugina probabil. Cred ca astea trebuie schimbate neaparat. Inclusiv inchiderea centralizata merge. Voi schimba discurile si placutele la Bucuresti, dupa care ma incumet sa plec cu ea acasa la Iasi. Sper sa nu ma lase in drum.

                        Comment


                        • #27
                          Bravo, daca la o inspectie vizuala a franelor nu e nimic in neregula si sunt in parametrii ca uzura, mai mergi cateva sute de km, se va curata rugina si vor calca bine, daca scartaitul persista inseamna ca are placute slabe.
                          Ambreiajul scartaie din cauza cablului, ar trebui schimbat cu unul de calitate (cablul).
                          Ar merita schimbate toate fluidele masinii, lichidul de servo, uleiul din cutie si lichidul de frana.
                          Te-ai facut cu o masina buna la bani putini.
                          Schimba tot ce ai pe creier pentru ca piesele sunt relativ ieftine
                          Daca prostii ar zbura, ar fi intuneric.

                          Comment


                          • #28
                            Grija cu distributia, o fi avand km putini, dar cureaua e aia originala si are vechime mare.
                            Daca n-a pocnit la pornire, mai tine ea un drum Bucuresti-Iasi.

                            Comment


                            • #29
                              Miercuri plec la Iasi. Am schimbat ulei, filtre, placute de frana, discurile, cureaua de accesorii si stergatoarele. Am platit 600 de lei la service. Distributia o schimb luna viitoare dupa ce imi intra salariul. Pana acum totul e bine. Am facut 30 de kilometri in oras. Nu voi mai avea acces la calculator. Defapt am intrat de la un prieten. Tot el m-a pus in legatura cu voi. Va multumesc tuturor! Sanatate si sa avem drumuri bune!

                              Comment


                              • #30
                                Originally posted by marin.chitac View Post
                                ...Defapt am intrat de la un prieten. Tot el m-a pus in legatura cu voi. ...
                                LauCalin, cred, nu?
                                Logan Ambition-dCi, 70 CP (+25); C.V.-JR5, A.H.; barza sosita in 2007, iulie

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google