Despre acumulatori auto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • De duminica seara nepornita
    Attached Files

    Comment


    • Originally posted by IancuMIC View Post
      Da, multumesc pentru atentionare Sper sa ma descurc...
      Probabil se referea la temperatura exterioară la care se face măsurarea tensiunii acumulatorului.

      Deşi o tensiune de 12,6 V poate indica o încărcarcare completă a bateriei, putem avea surpriza ca aceasta să nu poată furniza curentul necesar pentru pornirea unui motor. Pentru a verifica capacitatea acumulatorului de a furniza curentul necesar se va măsura tensiunea la borne în sarcină. Pentru aceasta, bateria trebuie să fie încărcată în proporţie de minim 75 % (tensiunea la borne mai mare sau egală cu 12,4 V). Bateria va fi conectată la o sarcină ce va consuma de trei ori mai mult curentul nominal înscris pe aceasta timp de maxim 15 secunde. Pentru a trece testul, bateria trebuie să aibă o tensiune la borne de minim 9,6 V. De exemplu, un acumulator de 56 AH trebuie conectat timp de 15 secunde la o sarcină care să consume 168 A. Dacă nu există posibilitatea utilizării unei astfel de sarcini, se va măsura tensiunea la bornele bateriei în momentul pornirii motorului. Dacă aceasta nu scade sub 9,6 V, atunci aceasta a trecut testul. Dacă valoarea tensiunii este 9,5 V sau mai mică, atunci bateria este defectă şi trebuie înlocuită.
      ATENŢIE : Tensiunea de 9,6 V variază cu temperatura. Aceasta este valabilă pentru o temperatură a electrolitului de 21 grade Celsius sau mai mare. Pentru valori mai mici ale temperaturii se vor utiliza valorile de mai jos:

      15 ºC = 9,5 V

      10 ºC = 9,4 V

      5 ºC = 9,3 V


      0 ºC = 9,1 V

      -5 ºC = 8,9 V

      -10 ºC = 8,7 V

      -15 ºC = 8,5 V


      Verificare baterie auto. Verificarea bateriei auto începe prin măsurarea tensiunii la bornele acesteia cu ajutorul multimetrului. O tensiune mai mică de ...

      Comment


      • Ca și lectură suplimentară
        Attached Files
        Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

        Comment


        • cred ca ma documentez degeaba. daca masina porneste fara probleme, cum sa schimb bateria ?! desi o sa faca 6 ani, ceea ce e destul pentru un diesel.
          parca vad ca moare subit (moartea sughita, cum ziceau aia de la divertis )
          si atunci o sa iau una la plezneala, de care nu voi stii cat a stat pe raft.
          pana acum, vad ca nu ne-am lamurit cu data fabricatiei imprimata pe baterie.
          eu nicinu cred ca este asa ceva. caranda a scos etichete cu buline pt an, luna si zi, dar in magazin (auchan) nu era bifat nimic. nu cred ca au interes sa stii data fabricatiei. niste hoti care nu fac nota discordanta cu poporul.
          cred ca atunci cand a zis Iohannis sa faca romania lucrului.... se refere la repopularea ei cu nemti.

          Comment


          • cred ca ma documentez degeaba. daca masina porneste fara probleme, cum sa schimb bateria ?!
            Asta e esenta. Stam si ne gandim la drobul de sare, masuram, facem, dregem, la ce bun, orice baterie moare la un moment dat.
            Mai bine deschidem o bericica!

            Comment


            • eu unul sunt foarte multumit de bateria ce am avuto din fabrica pe masina, un Rombat Calciu de 60Ah care a rezistat cu brio timp de aproape 7 ani (6ani si 8luni, mentionez ca sunt destul de tipicar si nu las consumatori activi in momentul in care pornesc motorul plus ca o tin in garaj pe timp de noapte). In momentul de fata insa sunt destul de confuz, am gasit pe piata o groaza de branduri oferite de producatori autohtoni precum Tudor, Victor, Caranda, Rombat si cateva marci din afara ce imi par mai tentante Bosch si Varta. Voi ce ma sfatuiti ?

              Comment


              • Să răsfoieşti topic-ul, o să găseşti o sumedenie de informaţii interesante despre baterii, mărci, preţuri, date de fabricaţie, stoc la raft, etc.

                Comment


                • Du-te la o reprezentanta Rombat, ia una de 55 sau 60 Ah. E sub 200 de lei, iar cu asta ai rezolvat problema, din toate unghiurile.
                  In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul

                  Comment


                  • Ca sfat cel mai important mi se pare sa cumperi o baterie care are caracteristicile cat mai apropiate dar obligatoriu cel putin egale cu ale bateriei montate in uzina (ma refer la Ah si A). Vis-a-vis de marca: conteaza mai putin si oricum aici fiecare e cu gustul lui (ca si la masini dealtfel). Eu spre exemplu prefer Rombat. In principiu nu merita investiti multi bani. Toate tin cam la fel, iar diferentele in ceeace priveste durata de viata sunt datorate mai ales hazardului, in mai mica masura unei alegeri intelepte (evident in conditii similare de utilizare).

                    Comment


                    • nu e chiar asa. nu cred ca un rombat calciu, care e s3, tine ca o varta silver, care e s5. la benzinare poate n-o fi vreo mare diferenta, dar la diesel, mai ales folosit 90% in bucuresti (multiple porniri) eu cred ca conteaza.

                      Comment


                      • mai ales folosit 90% in bucuresti (multiple porniri) eu cred ca conteaza.
                        In Bucuresti opriti motorul la fiecare semafor?
                        S-a dus moda bateriilor scumpe, au durata de viata mare si alea mai ieftine. Daca inainte faceai puteai sa ai una bucata Tudor/Varta pe masina, acum nu are rost sa te agiti, un Rombat/Caranda face treaba buna si de durata, raportat la pret.
                        Last edited by mr.K; 28 November 2014, 00:21.

                        Comment


                        • Originally posted by mr.K View Post
                          In Bucuresti opriti motorul la fiecare semafor?
                          da... ideea e ca merg si la paine cu masina si fac destule drumuri scurte.
                          nu poti compara bucurestiul cu un drum pana la constanta, cand bateria se incarca "pana-n buza'.
                          si culmea e ca nu e o mare diferenta de pret. adica o suta de lei in plus pentru o chestie care ar putea tine 5 ani nu mi se pare mult.

                          Comment


                          • Dar o suta de lei in minus pt o alta chestie care ar putea tine tot 5 ani nu suna mai bine?
                            http://www.youtube.com/watch?v=pvSt-c_YkTQ

                            Comment


                            • Fiind pe termen lung, nu prea simti 100 lei in plus (doar la achizitie) si sunt de aceeasi parere ca mr.K, sunt foarte bune si cele romanesti Rombat, Caranda.
                              La Logan am pus cea mai ieftina (Rombat Cyclon 55 Ah) 170 lei cu tot cu montaj in reprezentanta.
                              Nu am vazut in nici un fel justificat sa dau vreo 250-300 lei pe una straineza.

                              Comment


                              • Caranda sunt doar asamblate la noi, nu au turnatorie de plumb. Dar e actionarul majoritar nea Aurel sau Aristide roman.
                                Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google