Dacia Logan MCV-2013-pareri,comentarii,sfaturi,etc.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Daca chiar esti curios am urmatoarele masini. Doblo benzina, tico carburatie, matiz, solenza diesel, golf tdi, kia ceres diesel,suzuki wagonR, isuzu midi td, dacia logan 1.5, bmw x5, si o electrica facuta dintr-un punto cu un kit chinezesc. Si zic eu destul bun simt.Oricum e problema mea cat platesc taxe. Eu am solicitat o solutie la o problema cu un mcv 2 1,2. Tu ai fost interesat de alte chestii cum dealtfel vad ca tot procedezi si pe alte subiecte. Fi amabil acum ca imi cunosti si parcul de masini si ignora-ma. O sa proceez la fel.
    Multumesc.
    Last edited by citro; 11 February 2015, 19:48.

    Comment


    • Solutia e sa vinzi masina si nu te va mai deranja pornirea. Oricum nu o vei rezolva pentru iernile viitoare.
      Sau tii masina, dar iarna pe frig, circuli cu altceva din parcul tau.

      Comment


      • Imi place optimismul tau. Problema e ca toate masinile din parcul meu circula. Nu am cumparat un mcv ca sa stea. Sau sa mai am inca o masina la colectie. Iar de rezolvat problema de pornire o voi rezolva. Nu sunt genul care sa ma dau batut usor. Inca nu am studiat cum face motorul asta pornirea la rece. Evident ca cineva care stie lucrul asta ma poate ajuta. Daca nu, nu-i bai voi descoperi si singur. Momentan am descoperit ca una din probleme e rahatul de baterie de 45Ah ce astia s-au gandit ca e ceea ce trebuie pe masina asta. Am pus bateria de doblo care e 85Ah si mcv-ul pleaca mai usor dimineata. De doblo nu imi fac probleme pleaca cu bateria de 45Ah fara probleme pt ca fara exceptie indiferent de frig pleaca la sfert de chieie. Deci un prim sfat pentru cei ce au probleme cu plecarea pe frig e sa puna o baterie mai mare.
        De fapt exista si o motivatie logica ...In afara de consumatorii normali la mcv atunci cand pui contactul si aici ma refer mai ales la luminile de zi,eu greseam obisnuind sa las conectate si statia CB, camera video, radio si ventilator chstii care pornesc fix cand pui contactul. Acum cu bateria mai mare parca si motorul se da peste cap mai cu elan dimineata cand uleiul oricum e gros. Stiu ca asta nu ar fi un motiv sa nu plece la sfert dar acum macar nu mai dau cate 20 sec la automat pana sa plece, pleaca in general intre 3 si 5 secunde...Oricum cam mult.
        Last edited by citro; 13 February 2015, 19:31.

        Comment


        • Originally posted by citro View Post
          Imi place optimismul tau. Problema e ca toate masinile din parcul meu circula. Nu am cumparat un mcv ca sa stea. Sau sa mai am inca o masina la colectie. Iar de rezolvat problema de pornire o voi rezolva. Nu sunt genul care sa ma dau batut usor. Inca nu am studiat cum face motorul asta pornirea la rece. Evident ca cineva care stie lucrul asta ma poate ajuta. Daca nu, nu-i bai voi descoperi si singur. Momentan am descoperit ca una din probleme e rahatul de baterie de 45Ah ce astia s-au gandit ca e ceea ce trebuie pe masina asta. Am pus bateria de doblo care e 85Ah si mcv-ul pleaca mai usor dimineata. De doblo nu imi fac probleme pleaca cu bateria de 45Ah fara probleme pt ca fara exceptie indiferent de frig pleaca la sfert de chieie. Deci un prim sfat pentru cei ce au probleme cu plecarea pe frig e sa puna o baterie mai mare.
          De fapt exista si o motivatie logica ...In afara de consumatorii normali la mcv atunci cand pui contactul si aici ma refer mai ales la luminile de zi,eu greseam obisnuind sa las conectate si statia CB, camera video, radio si ventilator chstii care pornesc fix cand pui contactul. Acum cu bateria mai mare parca si motorul se da peste cap mai cu elan dimineata cand uleiul oricum e gros. Stiu ca asta nu ar fi un motiv sa nu plece la sfert dar acum macar nu mai dau cate 20 sec la automat pana sa plece, pleaca in general intre 3 si 5 secunde...Oricum cam mult.
          Mi-as permita sa va dau un sfat(nu m-am intalnit cu simptomul prezentat mai sus dar ,din experienta mea de 35 ani in electronica rezulta cele propuse mai sus) care pentru punerea in practica nu necesita nici o investitie,si anume:
          -se stie ca componentele electronice active(tranzistoare,circuite integrate,procesoare,memorii,etc)isi modifica substantial modul de functionare la temperaturi negative(functioneaza defectuos sau chiar nu functioneaza).In consecinta,daca motorul porneste instantaneu la temperaturi pozitive,v-as propune sa izolati termic modulul cu unitatea electronica de comanda a motorului pentru a-l proteja mai bine de frig,cel putin pe perioada anotimpului rece.S-ar putea ca asta sa fie rezolvarea problemei d-voastra.Succes!
          Last edited by ovidiumaja; 14 February 2015, 11:25.

          Comment


          • Dupa parerea mea,softul si calculatorul motorului,pot fi acceptate ca fiind cu probleme,dupa ce au fost epuizate si verificate,toate posibilitatile,in sistemul de management al motorului(senzor temperatura motor,presiune benzina,aprindere,valoare vacuum in admisie,chiar compresia).Reprezentanta,are conditii pentru efectuarea tuturor procedeelor de diagnoza si analiza,dar de multe ori lipseste...,acel,ceva,care de multe ori face diferenta!

            Comment


            • Daca softul si calculatorul masinii ar fi cu probleme acestea s-ar manifesta si vara,dar din cate am inteles eu ,cand TEMPERATURA ambientului este pozitiva(peste 10 grade Celsius,motorul functioneaza impecabil,remarcati intre cele 2 situatii singurul parametru care se modifica este TEMPERATURA ambientului,in consecinta aici trebuie intervenit,este varianta cea mai simpla si la indemana oricui,fiind de fapt acel ceva la care service-urile nu se gandesc si care intr-adevar pot face diferenta.Oricum este doar o parere pe care eu personal as verifica-o imediat.

              Comment


              • Am retinut sugestia si consider ca poate fi intemeiata. O sa incerc sa gasesc o solutie pt a izola termic calculatorul masinii. Poate fi o solutie. Eu ma gandeam totusi ca e o problema de management a motorului. Nu stiu ce parametri ar trebui sa schimbe calculatorul la temperaturi negative dar in mod cert ceva trebuie sa schimbe. Am intrebat la reprezentanta, ba chiar la doua, si se uitau la mine ca si cum eu ar fi trebuit sa am specializarea in domeniu. Nu prea inteleg ce invata un inginer in domeniul mecanica auto care mai e si sef de service daca intrebarea mea il surprinde si da din colt in colt. Daca la dacia 1300 se reducea volumul de aer si se dadea un shprit prin tragerea socului mecanic aici nu stiu ce anume se schimba. Oricum dupa ce le-am explicat prin analogia cu pornirea la 1300 ce vreau sa stiu amandoi au dat raspunsuri care nu aveau legatura cu intrebarea. Adevarul ca e greu sa spui ca nu stiu sau o sa ma interesz. E mai important sa spui ca pe tester masina functioneaza in parametri... :P

                Comment


                • Originally posted by citro View Post
                  Am retinut sugestia si consider ca poate fi intemeiata. O sa incerc sa gasesc o solutie pt a izola termic calculatorul masinii. Poate fi o solutie. Eu ma gandeam totusi ca e o problema de management a motorului. Nu stiu ce parametri ar trebui sa schimbe calculatorul la temperaturi negative dar in mod cert ceva trebuie sa schimbe. Am intrebat la reprezentanta, ba chiar la doua, si se uitau la mine ca si cum eu ar fi trebuit sa am specializarea in domeniu. Nu prea inteleg ce invata un inginer in domeniul mecanica auto care mai e si sef de service daca intrebarea mea il surprinde si da din colt in colt. Daca la dacia 1300 se reducea volumul de aer si se dadea un shprit prin tragerea socului mecanic aici nu stiu ce anume se schimba. Oricum dupa ce le-am explicat prin analogia cu pornirea la 1300 ce vreau sa stiu amandoi au dat raspunsuri care nu aveau legatura cu intrebarea. Adevarul ca e greu sa spui ca nu stiu sau o sa ma interesz. E mai important sa spui ca pe tester masina functioneaza in parametri... :P
                  Revin cu o inca o sugestie pe care am pierdut-o din vedere:
                  -verificati si filtrul de benzina(daca exista-sa nu fie imbacsit) precum si pompa de benzina(tot circuitul de alimentare daca se poate) -este posibil ca masina sa nu se alimenteze suficient,pentru ca,daca masina se alimenteaza,scanteia vine la momentul oportun,oricat de uzat ar fi motorul,tot porneste-doar ca nu mai raspunde acelorasi solicitari.Daca reusiti sa-i dati de cap,spuneti-ne si noua care a fost remediul.SUCCES!

                  Comment


                  • Filtrul de benzina e parte din pompa de benzina, asta nu e Dacia 1310 . Daca avea alimentarea vreo vina, nu pornea la sfert cand temperaturile erau pozitive.

                    Comment


                    • Originally posted by ovidiumaja View Post
                      -se stie ca componentele electronice active(tranzistoare,circuite integrate,procesoare,memorii,etc)isi modifica substantial modul de functionare la temperaturi negative(functioneaza defectuos sau chiar nu functioneaza).
                      Dar celelalte motoare nu au şi ele componente electronice active şi totuşi pornesc normal la frig?

                      Comment


                      • @citro: La motorizările noi (inclusiv d4f732-ul tău) clapeta electronică de accelerație are și rol de "șoc", problema e că soft-ul cam încurcă pozițiile în anumite condiții - de aia a apărut celebra resoftarea.

                        La x52 filtrul de benzină nu e inclus în pompă! (nu dau detalii din motive evidente)
                        Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

                        Comment


                        • Originally posted by Ampt View Post
                          Dar celelalte motoare nu au şi ele componente electronice active şi totuşi pornesc normal la frig?
                          Ba da dar este foarte posibil ca unele dintre ele sa fie fiabilizate si altele nu sau pur si simplu unele sa prezinte vicii de fabricatie sau altceva,celelalte masini sa foloseasca materiale mai bune izolatoare termic,sunt multe necunoscute in aceasta ecuatie,trebuie eliminate prin verificari succesive.

                          Originally posted by mr.K View Post
                          Filtrul de benzina e parte din pompa de benzina, asta nu e Dacia 1310 . Daca avea alimentarea vreo vina, nu pornea la sfert cand temperaturile erau pozitive.
                          Nu cunosc cum este realizata partea de alimentare la Logan,era doar o sugestie,nu faceam nici o asociere cu vechea Dacie.Dupa cum se stie,o lege universal valabila pentru motoarele cu benzina spune ca daca ajunge benzina in camera de ardere si scanteia vine la momentul oportun,motorul trebuie sa porneasca.Pe aceasta lege mi-am format si eu observatia.In rest,foarte corecta remarca,m-am gandit si eu la ea dupa postare,dar la momentul respectiv mi se parea o posibila cauza,combinata cu o alta ,si rezultatul sa fie cel descris mai sus.
                          Last edited by ovidiumaja; 15 February 2015, 18:47. Reason: Automerged Doublepost

                          Comment


                          • Acea resoftare am facut-o si eu inca de anul trecut mi-a aratat inginerul de la Renault negru pe alb ca nu exista vreun update scos de Renault cel putin nu pana anul trecut prin luna mai si totusi am probleme cu pornirea la cald care nu tine cont de anotimp , kulmea cand motorul este rece pleaca la sfert intotdeauna , fie ca sunt 2 >3 grade sau - 15,-18 grade mi-a plecat la sfert.
                            sigpicLogan , from point A to anywhere in the world .....yeap , no problem!!! but hey!!! you said modern roads right ?

                            Comment


                            • Bun...revin cu noutati. Am izolat termic calculatorul masinii. Nici un rezultat notabil. Masina nu porneste usor cand am temperaturi negative. Chestia ca nu ar ajunge benzina ar putea fi valabila daca as avea apa in benzina care evident la temeperaturi negative ingheata si imi obtureaza conducta. Sincer nu stiu cum sa verific chestia asta. Ceva sugestii?

                              Bun..mai credibil mi se pare ca softul nu functioneaza corect. Daca clapeta de acceleratie a luat locul socului...atunci clar ca doar o verificare a pozitiei clapetei la temperaturi negative ar fi solutia. Si aici astept sugestii.

                              Comment


                              • Originally posted by citro View Post
                                Ei bine am un mcv 2 motor 1,2 cu care am deja 7000 km. Comportament bun consum 6.5 mixt majoritar in extraurban dar cu precizarea ca merg pe A3 , deci consum rezonabil. Masina incapatoare cam puturoasa in demaraje (vin dupa un golf tdi) dar sunt in general multumit.
                                Alaltaieri am renuntat la garantia motorului si am montat un gpl Frateli. La o prima constatare nu exista diferente intre mersul pe gpl / benzina. Consumul pe gpl sub 8% deci fac 100km undeva sub 23 lei. Sa vreau mai mult ar trebui sa fiu nebun.
                                Curios MCV II 1.2/GPL din fabrica consum la 600 km 10.27% GPL,asa proaste sunt instalatiile din fabrica?

                                Originally posted by citro View Post
                                Bun...Motivul pentru care am luat mcv 2 a fost marimea portbagajului si faptul ca avand un buget limitat am dorit o maisna din categoria asta care sa nu imi creeze probleme. Ei bine masina are un defect pe care nu l-am stiut pana la venirea sezonului rece. Porneste extrem de greu cand e frig. Atat de greu incat celelate masini diesel ce le am (chiar si solenza cu motorul de 1,9 cu peste 400.000km) pornesc usor in comparatie cu mcv-ul pe benzina ce il am. Am incercat tot ce se putea. Se pare ca e inutil. Cand e frig pleaca rar dupa prima cheie care poate sa fie si 20 de secunde si adesea la a doua cam de 10 secunde. Daca nu pleaca din primele 2 chei nu mai pleaca decat impinsa. Bateria care oricum e mica pur si simplu moare dupa vreo 10 chiei. La reprezentanta nu am rezolvat nimic. Se pare ca e o problema de soft. Pur si simplu asa pleaca. Cand e cald sa zicem peste 10 grade pleaca impecabil la sfert de chieie. Daca cineva stie cum pot sa remediez problema asta il rog sa ma contacteze.
                                Sincer imi aduc aminte de prima mea masina o dacia 1300 din 77' care pana sa o segmentez tot asa pleca iarna. Problema e ca asta se intampla acum fix 30 de ani si chiar daca as mai vrea sa am 18 ani o masina care sa porneasca ca dacia mea 1300 nu imi doresc.
                                Am patit si eu ceva asemanator,la -20 grade a pornit imediat si la -14 grade dupa ce am dat 4-5 chei,oricum nu am vazut in cartea tehnica indicatii de pornire la rece pt benzina.
                                Last edited by ovidiuvasilec; 23 February 2015, 19:43. Reason: Automerged Doublepost

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google