Mai merita sa montam GPL ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Parerea mea este ca instalatia GPL ti-o mai montezi pe o masina si atunci cand ai posibilitatea, chiar daca respectivul autovehicul are o vechime considerabila si face, probabil, obiectul programului "Rabla". In cazul meu, regret intr-adevar ca nu am facut treaba asta mai demult, dar poate au fost si alte prioritati, nu neaparat legate de masina. Am fost nevoit sa circul destul de mult cu aceasta masina in perioadele de varf, a cresterii pretului la carburanti si ma cam strangea inima cand lasam sute de lei la benzinarie, lunar. Ce era sa fac? Sa trag pe dreapta si sa strang banii pentru o instalatie GPL? Nu fac parte din categoria celor care stau toata ziua in masina, dar nici "sofer de dumnica" nu par a fi. Practic folosesc masina in deplasarile la/si de la locul de munca, in sistem de naveta de cateva ori pe saptamana si chiar pentru probleme de serviciu. Apoi, mai sunt iesirile la sfarsit de saptamana, cand timpul si altele mi-o pot permite.
    Desi masina are o vechime destul de mare, totusi este inca functionala din multe puncte de vedere. Iar la capitolul rugina, se pare ca sta foarte bine, desi a facut parte din lotul acela rechemat in service, pentru astfel de probleme care zic eu ca s-au rezolvat. Da, cu siguranta, de acum inainte ma astept sa mai apara si asa ceva, asta este, am vazut marci si mai de prestigiu, cu rugina, la aceeasi varsta. Mai ales in conditiile de drum din patria noastra. Mai depinde si de felul in care o intretii si o folosesti. Facand un scurt bilant al ultimelor 30 de zile, de cand functioneaza pe GPL, pot spune ca am parcurs un numar considerabil de kilometri, nu neaparat de placere, astfel incat pot estima ca investitia se poate amortiza intr-un timp destul de rezonabil. Personal, nu consider ca perioada de amortizare a unei investii e punctul forte al acesteia. Mai sunt si alte considerente ce pot fi luate in calcul. Poate ca gresesc aici, dar e doar parerea mea. Masina, in starea in care este acum, mai duce cu siguranta inca destui ani, nu cred ca daca are 10 ani e la finalul vietii ei. Au cate unii masini si mai vechi de atata si inca isi fac treaba cu ele. Nu cred ca s-a ajuns in Romania la un nivel de trai asa de ridicat, incat sa ne putem permite cu totii sa schimbam masinile la 10 ani, cu unele noi, bineinteles.
    Cand a inceput sa ia amploare "fenomenul" GPL, nu eram interesat, trebuie sa recunosc, mai ales ca nu i s-a facut de la inceput o reclama favorabila. Si in ziua de azi mai sunt unii care nu vad cu ochi buni "bomba din portbagaj" si afirma ca GPL-ul distruge motorul. Poate ca la inceput credeam si eu asa ceva, dar accesand tot mai des paginile acestui forum si discutand cu persoane autorizate, m-am convins ca lucrurile nu stau chiar asa. Din pacate, atunci cand am inceput sa fiu interesat de avantajele GPL-ului, nu mi-a permis situatia financiara sa adopt o astfel de solutie. Nu stiu cati dintre noi ar dispune, asa in orice moment, de 2000 de lei sau mai mult incat sa fie in masura sa faca o investitie de acest gen, banuiesc ca nu foarte multi, dar asta e problema fiecaruia. Dar in cele din urma am rezolvat problema si nu cred ca este prea tardiv, desi daca mai lasam sa mai treaca vreo 5 ani, atunci chiar ca nu mai avea niciun rost, cu asta sunt de acord. Nu pot omite nici faptul ca principalul motiv a fost consumul destul de mare de benzina, mai ales in mediul urban si in special iarna.
    Si nu in ultimul rand, poate a contat si faptul ca de cativa ani, mai detin o masina de aceeasi marca, modelul difera, tot pe benzina, insa cu un consum considerabil mai redus decat motorizarea 1,4 MPI. La asta, asa cum a mai afirmat cineva tot pe acest thread, daca nu ma insel, chiar nu se merita o instalatie GPL. Nu spun asta ca o lauda, e doar o stare de fapt. Unde mai pui ca intre timp, suntem mai multi posesori de permis de conducere in familie, astfel incat cele doua masini au devenit chiar necesare.
    Unii prefera "cazanele" SH, aduse de afara, cu sute de mii de kilometri la activsi cu o vechime si de 15 ani, dar marci de prestigiu, ca da mai bine, probabil, sau poate doar atata isi permit. Si daca acestea mai sunt si pe benzina, ca motorizare, prima lor grija e sa dea fuga la primul montator de GPL si sa-si puna o instalatie de acest fel, ca un motor de 1800-2000 cmc, sau mai mult, consuma ceva benzina. Asta, daca mai au cu ce. Dar tot au convingerea ca or sa-i tina mai mult decat un Logan vechi de 10 ani, chiar daca a fost cumparat de nou. Se poate si asa, nu-i contrazic. Fiecare isi ia ce-i convine si il foloseste cum ii place..., sau invers.

    Comment


    • Originally posted by mr.K View Post
      Daca maine gasesti masina facuta praf in parcare din diverse motive si declarata dauna totala, ramai in pierdere.
      Daca esti asa fatalist, atunci nu iti mai iei masina ca ti-o face praf copacu', nu-ti iei casa ca ti-o darama cutremuru', nu iti iei nevasta ca ti-o fură altu'...!
      Si in alta ordine de idei, ar fi interesant daca am gasi pe net threaduri de genul: "se merita smartphone de 2000ron?" sau "se mai merita TV LCD de 106 cm?" sau "merita sa-mi iau un ROLEX de 800 euro?"
      Sunt convins ca multi dintre noi, cei care postam pe aici, avem lucrurile astea! Daca sunt care au, sa ne spuna si noua in cat timp le-au amortizat si cu cat au iesit in castig?
      Last edited by vitriol; 3 March 2015, 19:13.

      Comment


      • Da, mai ales aia care au Rolex de 800 euro. Nu de alta, dar as vrea si eu unul de banii aia. (mai lasa dracului "se merita" in lumea celalata, ca pe lumea asta nu exista!)
        @niros: gata bre, am inteles alegerea dumitale. Pai nu era mai bine sa ne zici asa de la inceput. Scuteam 2 pagini scrise.

        Comment


        • Originally posted by gabrielg67 View Post
          Daca esti asa fatalist, atunci nu iti mai iei masina ca ti-o face praf copacu', nu-ti iei casa ca ti-o darama cutremuru', nu iti iei nevasta ca ti-o fură altu'...!
          Si in alta ordine de idei, ar fi interesant daca am gasi pe net threaduri de genul: "se merita smartphone de 2000ron?" sau "se mai merita TV LCD de 106 cm?" sau "merita sa-mi iau un ROLEX de 800 euro?"
          Sunt convins ca multi dintre noi, cei care postam pe aici, avem lucrurile astea! Daca sunt care au, sa ne spuna si noua in cat timp le-au amortizat si cu cat au iesit in castig?
          Nu scoate din context ce am spus. Era vorba ca, indiferent cati km parcurgi cu masina, se merita GPL.
          Omul a explicat cu argumente de ce crede el asa si am inteles punctul sau de vedere.
          Eu pusesem o situatie ipotetica, posibila totusi.

          Pentru masina am CASCO, pentru casa am asigurare inclusiv pentru bunurile din ea.
          Nevasta nu e proprietatea mea.
          LCD de 106... exista LED.
          Rolex de 800 euro-gasesti pe strazile din Shanghai de vreo -4 categorii de calitate. Bineinteles, nu e original.
          Smartphone de 2000 de lei-mai stai 1 an si il cumperi cu 2000 de lei pe asta care e acum 4000 de lei.
          Asta, ca sa nu deschizi topicuri cu temele astea degeaba.
          Last edited by mr.K; 3 March 2015, 20:10.

          Comment


          • Nu-i bai, nene Cezare, ca uite asa se mai invioreaza forumu'...

            Comment


            • Dupa ce am montat gpl am incercat sa explic ce avantaje am obtinut. Mereu se gaseste cate cineva care incepe cu "da ai dreptate da'..." Ei bine ce da, nici nu conteaza. Nu va puneti mai oameni buni gpl ca e periculos. Si nici economic nu e bine. Nu mai ajutati statul roman sa traiasca bine din acciza pe benzina si motorina.
              In plus sa ai gpl e periculos. Ai o bomba in portbagaj care poate exploda sau puteti lua foc.
              Mai ales daca fumati in masina si mergeti la vanatoare.
              In plus e demonstrat ca gpl strica masina. Daca ai gpl treci greu de 500,000 km. Si stiti de ce? Pt ca atunci cand ajungi la km astia iti vine sa o arunci. Nu iti pare rau.

              Comment


              • Am trecut de 100k si nu sunt probleme cu instalatia GPL Landi Renzo din fabrica pe un 1.6 MPi din 2008 (si nici cu motorul). Toti , de la service-urile Dacia , pana la baietii de la service-uri private au zis ca nu are cum sa tina 1ooooo instalatia ... si cu toate astea a tinut , masina functioneaza bine , face drumuri constante prin Bucurestiul aglomerat si asta cu doar 10 - 11 l / 100 km (adica cu 42 litrii de GPL parcurg 400 - 430 km in Bucuresti) .

                Cine nu vede avantajul in treaba asta este ipocrit sau are bani si-si permite s-o tina pe benzina . Pana acum am facut revizii normale (am folosit doar ulei mai bun - am Motul 5W40 sau Castrol Edge) , iar in rest nu e nimic de spus .

                In mai masina va primi primul set de discuri noi (evident plus placute) , filtre pe toate partile , cei 3.2 - 3.3 litrii de ulei necesari , o pompa noua de apa (ca nu am schimbat-o la prima distributie) curea + role + accesorii + curea accesorii , reglaje si tot ce trebuie , un set de bujii si cam atat - Toate insumate sunt cam 10 - 15oo ron cu manopera prin service-uri decente din Pitesti , ca in Bucuresti unde locuiesc nu le-as face fara 20 .

                Asa ca numai de bine va doresc si nu va mai puneti GPL ca nu vrem sa creasca cererea , nu de alta , dar am alimentat la Pitesti cu 2.5 RONx41=102.5 (nu mi-a venit sa cred cand am scos banii)
                1.6 MPi Icy White

                Comment


                • Am logan pe GPL din fabrica 1.2 16v / 2014, instalatia Landi renzo in mare a costat din fabrica 800 euro, revizie - benzina :550 ron / GPL 250.(asta este in service Dacia)..cu ceva reduceri...se ajunge la 710 ron prima revizie , revizii din 20000 Km in 20000 Km.....iar in service la cunostinte..
                  .benzina - 400 ron , GPL - 80-90 ron. butelia este in roata de rezerva , este de 40 litri dar intra 31,5 maxim...., dar mie imi intra cam 27....s-a umplut cu aer ,apa ,impuritati, trebuie sa ajung la service...oricum cu 31 de litri faceam 405 km. mixt cu tot cu aerul pornit....afara condus maxim 110.km/in oras30-70.km (bucuresti), acum cu 27 litri fac cam 365 km. ...
                  27 litri x 2,70 ron = 73 ron (plin gaz) ...deci costuri reduse.......consum 7-8 litri GPL la 100 km DECI.... fara cuvinte la pret

                  Comment


                  • bai ce consumuri minunate aveti

                    bine, ma bag ca musca `n lapte: eu am megane scenic 1325KG si are forma oului de strut rostogolit pe asfalt, dar aceeasi motorizare: 1.6 16v si i`am pus GPL LR din noiembrie 2014. masina e din 2001, e veche, n am pretentii, dar merge "brici" si dotari decente (nu am pilot automat si scaune incalzite, dar incerc sa rezolv pana la iarna)

                    in bucuresti, cu ~40-42L cati intra la un plin, fac undeva la 300km in regim de "speed"(plec primul de la semafor, ajung primul la urmatorul, etc)
                    in exterior, e alta poveste: tocmai am venit din concediu: 2300km cu ...420 lei si rezervorul de GPL mai are cam 1/4 in el(adica un consum in regim de diesel?)

                    dpdMdv, nici sa nu mai aud in viata asta de diesel(sa nu incepem o polemica vs benzina ;) ) sau de benzinare fara GPL!

                    zbacsti!

                    Comment


                    • Ai scos 4,9% extraurban pe GPL?

                      Comment


                      • sunt la fel de surprins ca si tine

                        mi am facut socoteala la banii de combustibil si ies un total de 420 lei de GPL
                        am mers o coasta de ~2km pe benzina, in rest ..ce sa zic: viteza maxima 140km/h in A-uri, in rest cat s-a putut am mers constant: in tara pe DN ~110, pe A-uri ~125
                        afara am lasat o mai moale, mergeam in coloana, nu voiam sa conduc ca aici ;)
                        DN uri: 85, A-uri 125
                        am incercat sa o tin cat mai mult timp constanta, bine ..am si avut unde sa merg constant

                        cand credeam ca e ceva in neregula cu masina ca vezi doamne, consuma mult in bucuresti, m`a surprinz grav cu consumul exterior

                        Comment


                        • Ai mai fost cu cineva? Te-a remorcat vreo 500 km? Dați-o-n spume, că nici benzină nu ia doar 4,9%...
                          Somnul adânc ajută la prevenirea îmbătrânirii, mai ales dacă dormi la volan.
                          Nu goni mai tare decât poate îngerul tău să zboare!

                          Comment


                          • Nu se mai merita... Benzina 1.18 lire motorina 1.2 litru de gaz 0.61 lire. Eu am vandut zilele trecute passatul 2.0 tdi si am luat un benzinar pe care am pus gaz. Este un c class avangarde pachet sport 162cp exact ca si SLK-ul care este tot pe gaz...

                            Comment


                            • Se pare ca merita http://www.timesnewroman.ro/monden/1...ut-deja-pe-gpl
                              Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.

                              Comment


                              • La cum au bubuit iar preturile la motorina si benzina, clar se merita.
                                Bine, mai depinde si de preferintele omului, dar din punct de vedere financiar se merita, totul ramane la alegerea proprietarului.
                                sigpic
                                !

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google