Ungere Prezoane Suruburi Roti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Eu le-am dat de la inceput cu putina vaselina si nu am avut probleme. Ma saturasem sa iasa super greu si sa scoata zgomote de satana cand se desfac. Daca mai stateau asa vreo 3-4 ani in caz de vreo pana pe undeva cred ca acolo o lasai, mai ales cu ce jucarie de cheie vine loganul. Si am facut asta si la aliaje, si la table, la mai multe masini, si logane si alte marci, si la duba si la camion, si nu au nici pe naiba. Eu cred ca prezoane care se lungesc nu sunt de calitate, la camion am strans si desfacut cu cheie cu angrenaj si nu am probleme, si aia are forta nu gluma. Am facut asta la prieteni, loganul mamei, cumnatului, sorei, mcv-ul tatalui, fostei dube, la fordul meu ka, la atv si la camion si nu am patit nimic, si multe din aceste vehicule au roti de iarna si de vara, deci sunt desfacute regulat.
    Cheia de roti originala de la logan e facuta din rahat. S-au rupt cam la toate. Nu se compara cu ce cheie avea camioneta sprinter de exemplu, aia o tineai o viata. Dar nah, mercedes e mercedes si renault e renault.
    Last edited by ionescu liviu; 27 October 2015, 00:07.
    http://www.youtube.com/watch?v=pvSt-c_YkTQ

    Comment


    • #17
      NU SE GRESEAZA PREZOANELE!
      Acum ca v-am captat atenția, nu ungeți cu nimic filetul prezoanelor.

      Prezoanele se strang la 105Nm, care nu e cine stie ce forta.
      In caz de dubii, consultati manualul de service.

      Comment


      • #18
        Pentru ca am doua seturi de jante (tabla si aliaj), am si doua seturi de prezoane. Atunci cand un set de prezoane este pe masina, pe celalalt il tin intr-un recipient cu ulei (nefolosit) de motor. Stiu, se spune ca nu este recomandabil, dar fac asta de vreo 4 ani si nu mi s-a intamplat niciodata sa le gasesc slabite. Plus ca am scapat definitiv de acel scartait enervant. Prezoanele le strang la mana, cu o cheie in cruce si le verific in mod regulat (lucru care este oricum recomandabil).

        Concluzia: daca eu le tin in ulei si nu am avut niciodata nici o problema, cu atat mai putin vor avea probleme cei care le greseaza cu WD 40 sau orice altceva.
        Stock is boring...
        My ride: http://www.loganclub.ro/forum/b_20_riw-t35953.html

        Comment


        • #19
          Originally posted by ionescu liviu View Post
          Eu le-am dat de la inceput cu putina vaselina si nu am avut probleme. Ma saturasem sa iasa super greu si sa scoata zgomote de satana cand se desfac. Daca mai stateau asa vreo 3-4 ani in caz de vreo pana pe undeva cred ca acolo o lasai, mai ales cu ce jucarie de cheie vine loganul. Si am facut asta si la aliaje, si la table, la mai multe masini, si logane si alte marci, si la duba si la camion, si nu au nici pe naiba. Eu cred ca prezoane care se lungesc nu sunt de calitate, la camion am strans si desfacut cu cheie cu angrenaj si nu am probleme, si aia are forta nu gluma. Am facut asta la prieteni, loganul mamei, cumnatului, sorei, mcv-ul tatalui, fostei dube, la fordul meu ka, la atv si la camion si nu am patit nimic, si multe din aceste vehicule au roti de iarna si de vara, deci sunt desfacute regulat.
          Cheia de roti originala de la logan e facuta din rahat. S-au rupt cam la toate. Nu se compara cu ce cheie avea camioneta sprinter de exemplu, aia o tineai o viata. Dar nah, mercedes e mercedes si renault e renault.

          Ei, aici se vede cat de "meseriasi" sunteti cate unii :

          Rotile se desfac minim de 2 ori pe an, pt inspectie la sistemul de franare, articulatii, etc. Exista masini care trec pe la "revizie", li se schimba maxim uleiul si filtrele si nu li se desfac rotile cu anii. Normal sa se rupa suruburile sau sa iasa greu, cu filet stricat.

          In conditii normale (filete curate) suruburile se strang la 105Nm.
          Prin aplicare de unsoare pe filet si/sau con se intarzie declansarea cheii dinamometrice, iar peste jumatate de an cand vrei sa desfaci surubul constati ca este strans prea tare sau ca deja filetul este intins.

          Chestie tehnica : Logan nu vine cu prezoane din fabrica, acelea care prind roata se numesc SURUBURI .


          MARE ATENTIE LA VULCANIZARE ! Doreii strang cu pistolul toate suruburile, apoi dupa ce coboara rotile pe sol verifica cu cheia dinamometrica. GRESIT, pentru ca in momentul acela suruburile sunt deja stranse peste cei 105NM. Ajungi in situatia in care nu poti inlocui roata cu probleme in caz de pana.

          @ionescu liviu, daca tu faci ceva gresit la masinile intregului tau clan, asta nu inseamna ca este corect si valabil pt toata lumea.


          Eu folosesc sistem prezon + piulita. Inainte de a scoate piulitele, daca stiu ca n-am mai umblat demult, aplic solutie degripanta direct pe prezon. Astept cateva minute, desfac piulitele apoi curat filetele cu spray de frane si cu o carpa curata. La montaj aplica pasta de cupru sau orice alta solutie antiblocare pe butucul de centraj al rotii.
          Desi prezoanele sunt lungi si au filetul expus, nu am avut niciodata probleme la demontare/montare.

          Suruburile ale caror filete se intind au fost calculate sa fie stranse la un anumit cuplu. Daca vine Dorica de la vulcanizare cu pistolul reglat la maxim si strange ca innecatul si apoi asa de chichi mai da si cu dinamometrica, este normal sa se intinda filetul. Vorbim de turisme cu sarcini mici, nu de piulite de roti de camion. Daca filetul mai are si unsoare pe el, cu atat mai mult Dorel strange si mai tare. Evident ca un filet intins nu va iesi sau va strica filetul pereche (tamburul, butucul, etc)
          _
          B 48 C U P - Ligheanul Agitat

          sigpic

          Comment


          • #20
            Originally posted by dsign View Post
            Chestie tehnica : Logan nu vine cu prezoane din fabrica, acelea care prind roata se numesc SURUBURI .
            Ma folosesc de paragraful de mai sus, pentru ca ma dispera frecventa cu care este folosit acest cuvant (prezon), in mod eronat si precizez:

            Prezonul este o banala tija filetata, nu are niciun cap hexagonal pentru cheie, ea este "captiva" in interiorul unei piese. Strangerea celor doua piese se realizeaza prin piulita (tija ramane fixa acolo!).
            Logan Ambition-dCi, 70 CP (+25); C.V.-JR5, A.H.; barza sosita in 2007, iulie

            Comment

            Working...
            X
            Anulare DPF
            Politica de Securitate Google