Cum se schimba pivotul ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ca sa pot sa-ti inteleg logica, raspunde la urmatoarea intrebare: Daca schimbi bascula, ce se poate deregla? Pentru ca, asa cum ai zis, convergenta se regleaza doar din bieleta-cap de bara...

    Originally posted by burtosu View Post
    Doar pivotul nu,toata bascula de preferat da.
    sigpicI don't want you to think like me, i just want you to think.

    Comment


    • CADEREA,in cazul in care bascula nu are dimensiunile cerute de producator.
      KISS ,1.6 mpi , 90 de gloabe ... inviorate

      Comment


      • Pai si cum reglezi CADERA, daca

        Originally posted by burtosu View Post
        La logan nu poti regla decat convergenta,care se deregleaza umbland la bieleta-cap de bara directie.
        ?
        sigpicI don't want you to think like me, i just want you to think.

        Comment


        • Nu se prea poate la logan.Exista totusi niste suruburi cu excentric,parca le-am vazut pe dacia shop.
          KISS ,1.6 mpi , 90 de gloabe ... inviorate

          Comment


          • Si atunci de ce trebuie sa mai faci geometria daca tot nu reglezi nimic?
            sigpicI don't want you to think like me, i just want you to think.

            Comment


            • Doar daca inlocuiesti,cap de bara sau bileleta directie sau ai suspiciuni ca-ti uzeaza neuniform anvelopele,din varii motive,ai lovit vreo groapa mai mare,o bordura etc.
              Din bieleta nu poti regla decat convergenta.Uite de exemplu mie imi uzeaza usor interioarele rotilor,am fost la stand si mi-au gasit amortizoarele strambe(probabil din cauza drumurilor mai rele pe care le abordez),imi stau rotile asa //--\\,unghiul este bun,asa ca nu am ce face,decat sa schimb amortizoarele,dar le mai tin ca ambele au cca 80% eficacitate si nu uzeaza rau anvelopele.Inainte da a verifica unghiurile am schimbat si un pivot.
              KISS ,1.6 mpi , 90 de gloabe ... inviorate

              Comment


              • Mno...

                Convergenta aia de care zici tu nu se regleaza doar cand volanul este drept, ci si cand rotile sunt virate. Daca tu desfaci un surub de la bascula si il pui la loc, e posibil sa il pui la loc cu o diferenta de cativa microni, lucru ce deregleaza convergenta in situatia cand ai rotile virate, pentru ca bascula sau pivotul poate sa stea mai in fata sau mai in spate. Daca te uiti pe o fisa de geometrie roti o sa vezi 3 rubrici:
                - unghi de cadere
                - unghi de convergenta
                - unghi de fuga

                De cate ori am facut geometria rotilor, am plecat de acolo cu toate unghiurile pe verde (adica masina se incadra in tolerantele date de constructor) desi ajungeam acolo cu ele pe rosu.

                Asadar, verificati geometria rotilor dupa orice lucrare la sansamblul directie suspensie.
                sigpicI don't want you to think like me, i just want you to think.

                Comment


                • Nu intelegi ca nu ai ce sa dereglezi daca ai umblat la bascula.Deplasarea de cativa microni este anulata de articulatia pivotului.Ca sa reglezi fuga iti trebuie un tirant,ca la vechea dacie 1300.Indiferent ca ai rotile virate sau nu,convergenta tot din bieleta se regleaza,altceva nu poti regla la logan.Vrei za spui in cazul in care schimb un rulment pe fata trebuie sa reglez geometria ca demontez capul de bara?Daca umblii la amortizor(flanse,rulment etc) tu recomanzi sa faca geometria,sa regleze ce?
                  Normal ca umbland la convergenta se modifica f putin si din restul de indicatori,nu sunt puncte fixe,sunt articulate.La schimbarea unei bascule nu are absolut nicio importanta cum ai rotile,virate,drepte.Singura problema care poate influenta o geometrie la inlocuirea unei bascule este dimensiunea acesteia,mai lunga face cadere negativa ,mai scurta face cadere pozitiva.
                  KISS ,1.6 mpi , 90 de gloabe ... inviorate

                  Comment


                  • Imi pare rau ca nu mai am o fisa de geometrie, sa-ti arat unghiuri dereglate dupa schimbarea arcurilor.

                    Daca nu am... oprim discutia aici. Dar!, recomandarea mea ramane aceeasi: verificati geometria dupa fiecare interventie la ansamblul directie-suspensie.

                    Pe de alta parte, sunt unii care merg cu masinile oricum si nu sesizeaza nicio diferenta. Am mers cu o masina de firma zilele trecute, un Lodgy cu 10 000 km la bord, care tragea stanga intr-un mare hal. Soferul era in dreapta mea si ii aratam ca iau mana de pe volan si masina o lua in stanga. Pe el nu-l deranja.

                    Asa ca...
                    Last edited by vitriol; 23 June 2016, 13:21.
                    sigpicI don't want you to think like me, i just want you to think.

                    Comment


                    • Originally posted by vitriol View Post
                      Soferul era in dreapta mea si ii aratam ca iau mana de pe volan si masina o lua in stanga. Pe el nu-l deranja.
                      Pai daca iei mana de pe volan masina nu se duce in functie de inclinatia drumului?

                      Comment


                      • Sigur ca da. Drumurile se construiesc cu o mica inclinatie pentru simplul motiv ca apa trebuie sa se scurga in afara partii carosabile, nu sa ramana pe centrul drumului. Inclinatia pleaca de la centrul drumulu - banda ce separa sensurile de mers - catre exterior, astfel incat mijlocul carosabilului va fi cel mai inalt punct de la cota 0 (nivelul marii). Asadar, daca mergi pe sensul tau de mers, masina va tinde spre dreapta, iar daca mergi pe contrasens, masina va tinde spre stanga. Ce am scris aici se aplica doar pe drumuri drepte. In curbe, drumurile sunt inclinate cu totul spre interiorul curbei.
                        Poblema e ca eu mergeam pe sensul meu de mers iar masina tragea (nu tindea - diferenta intre termeni se masoara in distanta parcursa) spre stanga. Nu doar ca tragea, dar chiar si cand aveam mainile pe volan, trebuia sa tin cumva contra pentru ca masina sa mearga drept.
                        Last edited by vitriol; 23 June 2016, 21:52.
                        sigpicI don't want you to think like me, i just want you to think.

                        Comment


                        • burtosu arunca te rog o privire la filmuletul lui Streulea de aici http://www.loganclub.ro/forum/tutori...le-t43244.html de la minutul 9.37, unde spune: "....Nu stiam, dar tocmai mi-am dat seama, schimbarea bratelor sau a basculelor, presupune si refacerea geometriei, deoarece, efectiv roata toata misca din brat, va arat si acolo la surubul de strangere....". Daca nici Streulea nu se pricepe la suruburile golanului, atunci ma las pagubas in a te mai contrazice, ma lupt cu morile de vant. Bafta !

                          Comment


                          • Brat Bascula Fata

                            Salutare.
                            Am nevoie de un sfat. Pivotul dreapta fata scartaie, martaie, partaie.
                            Am primit 2 recomandari. Schimbat bratul cu totul sau doar pivotul.
                            Cum e mai bine? La un service mi-au recomandat sa schimb ambele brate. Cica si celalalt pivot e pe duca.
                            Ma gandesc ca e mai bine sa schimb doar pivotul, bascula fiind de fabrica.
                            Ce parere aveti? De la cei care s-au mai confruntat cu asa ceva.
                            Daca schimb doar pivotul mai e necesara geometria?
                            Last edited by Archangel80; 8 March 2017, 19:48.

                            Comment


                            • Eu zic sa schimbi toata bascula; formal se recomanda si verificarea geometriei....

                              Daca la geometrie poate se mai trece cu vederea, la pivot as zice pass, schimba-l cu totul, nu e o avere o bascula de calitate

                              Chiar presat cum trebuie, acel pivot poate in anumite conditii sa cedeze....nu merita riscul

                              In plus daca il schimbi si peste ceva timp constati ca sunt duse bucsele? daca tot se da jos bascula pt pivot ( dificil de schimbat cu ea pe masina, chiar cu presa) atunci pune o bascula noua.....


                              Daca e sa faci treaba ca lumea, ar trebui sa o schimbi si pe cealalta....si eventual bielete antiruliu.....

                              Orice ai face, sa nu se umble cu ciocanul la articulatii....

                              Comment


                              • 10x guys. Am gasit cu 136 lei de origine. Zic ca-s ok. E o firma de distributie piese unde lucreaza un cumnat de-al meu. Am incredere. Maine dim le iau. La 2 am programarea. Ma ajunge manopera cu geometrie cu tot inca 300 lei. Cam mult dar asta e. Sa schimb si bucsele de la bara stabilizatoare daca tot umblu pe acolo?

                                PS: La reprezentanta una bucata e 450 lei fara manopera. 900 lei plus inca vreo 300 lei. De ce asa? Nu mai ei stiu. Isi alunga clientii cu buna stiinta.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google