Cum Scadem Temperatura Aerului Conditionat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Cum Scadem Temperatura Aerului Conditionat

    Pt ca m am confruntat in uktima vreme cu o temperatura destul de ridicata(intre 10 si 15 grade) a aerului conditionat,desi i am verificat/completat freonul,am zis sa studiez un pic problema.Deasemenea dupa ce am dat serach pe forum,am vazut ca temperatura la aeratoare nu este toti la fel,in conditii apropiate.
    Se pare ca problema la acest sistem de racire este senzorul de temperatura
    Acest senzor nu este altceva decat un banal varistor,care in functie de tempartura mediului ambiant din vecinatatea lui ,isi modifica rezistenta ,in speta tensiunea/curentul de la bornele lui.
    Parerea mea este ca, acest varistor nu este perfect calibrat la toate masinile la fel,si de aceea plaja f mare de temperaturi.Deasemenea el regleaza in mod direct temperatura aerului printr modificarea raportului de repaus/functionare a compresorului,culegand temperatura imedat dupa vaporizator(se afla in fata lui).Nu mi dau seama daca inginerii de la dacia l au calibrat ca si o protectie( sa nu inghete vaporizatorul)sau este altfel calibrat incat compresorul sa nu oboseasca prea mult si sa dea o temperatura de 10 grade)
    Senzorul se gaseste in dreapta pedalei de acceleratie,se recunoaste usor dupa doua fire gri,se scoate invartind jumate de tura in sensul acelor de ceasornic si apoi extragere in exterior
    Dupa ce l am scos si l am curatat,acum am constatnt 4 grade in masina. iar compresorul merge mai mult ca inainte.de ex in tr 2 am 6 secunde stationare si 30 seunde functionare
    Din ce am citit pe alte forumuri la alte marci de masini,(de ex daewoo,unde au compresor cu cilindree fixa din anii 2000),ei chiar au inseriat o rezistenta cu acel senzor ,astfel incat se modifica raportul repaus/functionare al compresorului
    La mn si a revenit la normal dupa o curatare a senzorrului cu alcool izopropilic si suflat cu aer comprimat apoi
    Last edited by ciresel; 17 June 2016, 09:35.

  • #2
    Si unde este pozitionat acest senzor? O poza, ceva? De asemenea, operatiunea poate fi facuta "in fata blocului" sau trebuie facuta de un "meserias"?

    Si poate cea mai importanta intrebare... E vorba de PH1 sau PH2/Logan2?

    Comment


    • #3
      http://img.plici.ro/image/jXM asta este senzorul,este in dreapta pedalei de acceleratie sub mocheta,chiar langa teava de aluminiu de la vaporizator
      http://img.plici.ro/image/jXN poze cu condens pe tevile de la compresor,care arata ca raceste ok
      Este valabil pt logan 2 ,dupa 2013
      poti face in fata blocului,dureaza 10 minute

      Comment


      • #4
        Poze cu amplasarea lui te rog daca ai.Multumesc.

        Comment


        • #5
          Am testat AC-ul pe treapta 2, cel mai rece, temperatura exterioara 24 grade. Compresorul a stat pornit 3 minute, dupa care l-am oprit pentru ca tind sa cred ca ar fi stat pornit incontinuu. Insa, in oras, ieri, vreo 29 grade, il auzeam cum pornea si se oprea, insa nu am masurat intervalul de timp in care sta pornit/oprit.

          Comment


          • #6
            Image DSC 0391 hosted in Plici!

            Image DSC 0392 hosted in Plici!

            Image DSC 0393 hosted in Plici!

            poze cu amplasarea senzorului

            Comment


            • #7
              @evilsheep Ești pe secțiunea de X52 deci Logan 2 care nu e Logan 1 ph2

              E cea mai proastă idee să te joci la sonda antiĆ®nghet.
              Attached Files
              Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

              Comment


              • #8
                Originally posted by Crs. Sandel View Post
                Am testat AC-ul pe treapta 2, cel mai rece, temperatura exterioara 24 grade. Compresorul a stat pornit 3 minute, dupa care l-am oprit pentru ca tind sa cred ca ar fi stat pornit incontinuu. Insa, in oras, ieri, vreo 29 grade, il auzeam cum pornea si se oprea, insa nu am masurat intervalul de timp in care sta pornit/oprit.
                probabil ca se decupleaza cand se apropie de inghet vaporizatorul.Eu cred ca de fapt asta i functionarea corecta,si nu cum functiona inainte.multumesc ca ai masurat!

                Comment


                • #9
                  Cu placere!

                  Acel senzor rolul acesta il are: cand se apropie de inghet instalatia, decupleaza compresorul. Asa mi-a spus cel care s-a ocupat de masina.

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by t0rquemada View Post
                    @evilsheep Ești pe secțiunea de X52 deci Logan 2 care nu e Logan 1 ph2

                    E cea mai proastă idee să te joci la sonda antiĆ®nghet.
                    atat timp cat compresorul face pauza la un interval de timp si volumul de aer nu scade pe aeratoare,inseamna ca vaporizatorul nu ingheata si totul este ok.
                    Si din ce am citit pe forum,sonda asta chiar este o problema,pt ca au fost cativa useri la care a fost schimbata pe garantie,din cauza functionarii defectuase

                    Comment


                    • #11
                      Sunt 2 aspecte:
                      1. bypass la sondă faci mai frig dar toți parametrii mașinii se schimbă noxe/consum carburat/consum electric/ "consum" compresor

                      2. poți strica sonda care e o gălăgie de bani
                      Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

                      Comment


                      • #12
                        eu am reusit sa inghet vaporizatorul in prima vara - pe treapta 1 si dat pe recirculare.... se pare ca nu e reglat din fabrica bine...
                        RTFM

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by dadan View Post
                          eu am reusit sa inghet vaporizatorul in prima vara - pe treapta 1 si dat pe recirculare.... se pare ca nu e reglat din fabrica bine...
                          exact!daca acel senzor ar lucra in parametrii optimi nu ar trebui sa inghete niciodata vaporizatorul,pt ca la zero grade(cu o anume toleranta)ar trebui sa decupleze compresorul.
                          parerea mea este ca,ori senzorul ala o ia razna cand vrea,ori calculatorul de ac nu este calibrat cum trebuie din fabrica!

                          Comment


                          • #14
                            Schimbat acel minunat senzor pe garantie (420lei) si acum dupa 2 saptamani de la schimbare face LA FEL, ma duc iar la service poate acum se rezolva, ps am ramas masca un compresor este 4200lei
                            bafta mare

                            Comment

                            Working...
                            X
                            Anulare DPF
                            Politica de Securitate Google