Injector Sau Culbutor? Logan 1.4

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Salutare,

    Nu am mai facut nimic.....masina merge foarte bine (am facut in weekend 680 km)....
    As vrea sa reglez din nou culbutorii ( a-3-a oara in 20.000 km), dar vreau ca cine ii regleaza sa o faca ca la carte (nu in treapta a-5-a) ci invartind de vibrochen, etc...
    Vreau asa ptr ca ambii mecanici mi i-au reglat in treapta a -5-a si la al doilea reglaj (la maxim 5000 km dupa efectuarea primului), mecanicul a identificat 2 culbutori care aveau valori mult mai mari....ceea ce inseamna ca nu au fost reglati bine....(pe evacuare aveau 0.4, in loc de 0.3 cat treb sa aiba).
    Si probabil acum or fi altii.....ptr ca intr-un timp atat de scurt.....sa se duca naibii acele tolerante....mi-e greu sa cred....in conditiile in care eu nu alerg masina, dar nici nu merg subturat (schimb la 3000 rpm).

    Edi
    Last edited by enc_edy; 23 August 2016, 16:33.

    Comment


    • #17
      Nu are dea face cu bagatul in tr5 sau nu....si eu de multe ori ii reglez cu ea in tr 5

      Conteaza sa scoata bujiile ca sa poata pozitiona camele corect pe culbutori....cu bujiile puse e mai greu datorita compresiei

      Vezi ca am mai scris despre cum consider ca se regleaza si cum ii reglez eu la topicul cu "sacadare" la probleme tehnice

      Comment


      • #18
        am fost acolo la ambele reglaje si nu s-au scos bujiile

        Comment


        • #19
          Mda....lasa, sa fii tu sanatos ca motorul e destul de robust!
          Data viitoare....

          Bujiile se scot si pt a usura munca cat si pt a pozitiona corect pe cama....repet pt a 3 a oara, daca cama nu e pusa corect pe talpa culbutorilor reglajul e zero
          Pozitia corecta e fix la margine....nici un mm inainte sau inapoi; daca nu, e posibil sa va dea cu virgula, mai ales la sunet si vibratii pt cei pretentiosi....

          Pozitia corecta pe cama conteaza cel mai mult....nu e scrisa in manual, pt ca treaba este stiuta la nivel de mecanic; este insa foarte bine ilustrata in manualul loganului, cititi dnilor manualul si puneti pe came exact ca in poza aia...

          In cazul tau....desi mecanicii stiu ff bine cum se face si ca trebuie scoase bujiile, nu o fac din comoditate...."laso ba ca merge si asa, e dacie"...sau " ce ba, ne inveti tu pe noi"

          Din acest motiv eu nu duc nici o masina in vreun service

          Comment


          • #20
            Am si eu o intrebare, pentru curiozitatea mea personala, de ce mama ciorilor ai reglat culbutorii la 10 admisie si 20 evacuare? Vad ca stii ca se recomanda 15 admisie si 30 evacuare.

            Du-te si regleaza-i ca la carte si nu-ti mai face probleme singur.
            sigpicI don't want you to think like me, i just want you to think.

            Comment


            • #21
              Pai a zis ca nu ia reglat el, ci mecanicul

              Fiind tanar si probabil cu mai mult bun simt, nu ia spus mecanicului ce si cum...si chiar daca ii spunea, poate nu facea ala asa...

              Oricum admisia e oarecum ca la carte (0.10-0.15)....
              Si evacuarea e ca la carte 0.20 ....daca schimbi culbutorii )))....nu?

              Din ce zice, el ii are mai stransi..nu grozav dar destul de mult...ar trebui sa se planga de vibratii la relanti si mai putin de zgomot...

              Comment


              • #22
                Eh, am inteles ca nu el i-a reglat, dar cand ma duc cu masina mea si platesc pentru o treaba, mecanicul face cum zic eu, nu cum il taie pe el capul. Pentru mine mecanicul este cel care monteaza si demonteaza piesele, dar nu are drept de decizie asupra a ce trebuie schimbat sau reglat.

                Problema este ca, avand gpl, culbutorii stransi duc la o temperatura mare in camera de ardere. Se stie ca gpl-ul arde la temperaturi mai mari decat benzina. Tocmai de aia se recomanda o toleranta mai mare la supapele de evacuare, respectiv 30.

                Sunt multi care nu fac niciodata un reglaj de culbutori, sau il fac defectuos, apoi blameaza gpl-ul ca strica motorul.
                sigpicI don't want you to think like me, i just want you to think.

                Comment


                • #23
                  Este bine ca mecanicul la tine nu are drept de decizie...asta presupune ca tu te pricepi iar ala e dispus sa te asculte...

                  De multe ori e invers.....insa e alta problema

                  Revenind la gpl si chiulasa/culbutori....

                  E o mica ne intelegere....GPL arde cu temperaturi mai mari decat benzina dar:

                  -culbutorii stransi influenteaza prea putin temperatura de ardere...gandestete ca o "intarziere" la deschiderea evacuarii face ca gazele fierbinti de ardere sa fie evacuate mai repede si complet...

                  - jocul se lasa din alte motive, si anume ghidurile de supapa...astea se duc rapid la gpl, de aceea supapele se strang si trebuie reglate mai des...se ard ghidurile

                  in realitate singurul lucru prin care difera o chiulasa de gpl de fabrica de una obisnuita sunt ghidurile si atat....la cea speciala pt gpl sunt mai bine calite

                  Comment


                  • #24
                    Edy, vad ca esti din Bucuresti.
                    Cheama-l pe Buzescu (are și anunț pe forum) sa ți regleze.
                    Se deplasează la domiciliu și face treaba buna. Mie mi i-a reglat de 2 ori pana acum.

                    Comment


                    • #25
                      Originally posted by Hirayama View Post

                      E o mica ne intelegere....GPL arde cu temperaturi mai mari decat benzina dar:

                      -culbutorii stransi influenteaza prea putin temperatura de ardere...gandestete ca o "intarziere" la deschiderea evacuarii face ca gazele fierbinti de ardere sa fie evacuate mai repede si complet...
                      Pai... asta e ideea... Lasi o intarziere ca sa evacueze gazele mai repede si complet... Pe cale de consecinta logica, scazi temperatura chiulasei si nu mai arzi ghidurile supapelor.

                      L.E. Ai dreptate, acum vad ce am scris. La temperatura chulasei ma refeream, nu la camera de ardere.
                      Last edited by vitriol; 23 August 2016, 23:13.
                      sigpicI don't want you to think like me, i just want you to think.

                      Comment


                      • #26
                        Inca cateva chestii:

                        - cu acel joc lasat la culbutori faci 2 lucruri:
                        1. Intarzii putin inchiderea supapei, deci sta un pic mai mult deschisa si scoate complet gaze, scade temp

                        2. Si cel mai important ....chiar cu intarzierea de mai sus, ghidurile se ard...se ard pt ca nus tratate pt GPL

                        Daca se ard ghidurile, scade jocul si culbutorii se strang.....ca sa pre intampine reglari prea dese ale culbutorilor se lasa o toleranta de 5 zecimi ...asta ca sa stati cu ei nereglati si sa mearga ok cat mai mult....altfel iati regla mai des

                        Supapele pe admisie sunt vax...ghidurile alora nau nici pe dracu, in realitate numai pe evacuare se strang de la gpl din cauza temperaturilor crescute

                        Se regleaza insa si admisia pt a egala operatia facuta la evacuare...
                        Intrun final cat mai intarziat veti ajunge sa tot reglati si sa lasati acel joc la evacuare pana cand nu o sa mai aveti de unde....asta va insemna ca ghidul sa dus, deci vor trebui noi ghiduri...si supape....pana la urma veti lua o chiulasa GPL si veti rezolva

                        Scuze pt offtopic si pt limbajul intortocheat...nu le am cu exprimarea

                        Comment


                        • #27
                          Chiar nu e offropic. Edi are GPL si e bine ca ai explicat de ce e bine sa regleze culbutorii.

                          Poate scapa si de zdranganeli cu ocazia asta.
                          sigpicI don't want you to think like me, i just want you to think.

                          Comment


                          • #28
                            Tolerantele de 0.10 cu 0.20 au fost cumva spuse de mecanic ("merge mai bine asa").
                            Eu cu capul meu mare, m-am gandit ca se "pupa" cat de cat cu ce zice cartea (0.10/0.15 cu 0.25/0.30) si in consecinta, am facut precum pestisorul => HAP
                            O sa iau legatura cu Dl. Buzescu.

                            Comment


                            • #29
                              Zgomotul îmi pare a fi în limitele uzuale, relantiul este rotund, reglajul este greșit cu 0,20 pe evacuare și nu în ultimul rând, un ulei mai prost înseamnă zgomot mai mare.

                              Revenind la reglaj culbutori, poziția corectă a vârfului camei pe patina/rola culbutorului este esențială.
                              sigpic

                              Comment


                              • #30
                                Domnule Buzescu,

                                Uleiul are 1000-1500 km si este Mobil Super 3000 5w40, masina are aproape 59.000 km.
                                Uleiul este cumparat din Dedeman si este fabricat in Iunie 2016.
                                Sa pun iar 10w40? (inainte am avut Elf 10w40 si inainte, Elf 5w40 si inainte, Castrol 10w40 si inainte Mobil 5w40 si inainte, Elf 10w40, toate in 20.000 km - 6 schimburi de ulei)... am facut o mermeliciune.....le-am amestecat de dreaq le-a luat....

                                Nu stiu ce ulei sa folosesc......si intrebarea mea este daca nu cumva am stricat ceva ca le-am tot schimbat? nici un ulei nu a stat mai mult de 5000 km.....de fapt, doar vreo 2 au apucat 5000 km....

                                Referitor la discutia telefonica, astept raspunsul dvs.

                                O zi frumoasa!
                                Edi
                                Last edited by enc_edy; 25 August 2016, 12:24.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google