Ce Tip De Ulei Folositi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • La cel nou si foarte fake nu? Facut de anumiti indivizi care activeaza pe un anumit forum nu?

    Asta ai uitat sa o spui? Ti-a luat cam mult sa raspunzi, asa este cand astepti instruiri din partea cealalta....

    Revenind la uleiuri......


    Tu tot confunzi flash point.....tu ai impresia ca ala impiedica uleiul sa se aprinda in motor sau la ce ineptii visezi de il tot invoci?Ce crezi ca inseamna ca unul are flash point mai mare dar are Vi mic si hths mic...?

    Shell-ul de care tot zici e un ulei bun....dar nu mai bun decat altele

    Pour point ( punctual de curgere) de -45 il poate avea orice hidrocracat.....e discutabil daca shelul tau este mai bun decat hidrocracatul respective, nu se reduce totul numai la punctul de curgere

    Iti tot ziceam de friction modifiers......ce iti spun prietenii tai de dincolo despre asta? substantele astea au facut practic ca pour pointul sa devina cam inutil....

    Daca ala are o baza hidrocracata dar cu friction modifiers ii da clasa shelului tau cu baza "pura" pt ca la rece va fi mai fluid ( desi baza lui are sa zicem chiar -30 grd)

    Paradoxal nu? si hai sa-ti mai zic ceva....friction modifiers astia deja incep sa atace si HTHS, in sensul ca...diminuand frecarea....nu mai este nici HIGH temperature si nici HIGH STRESS....adica la fel, un hidrocracat cu FM ii da clasa shelului tau cu toate ca poate sa aiba un HTHS de 3.0 si shelul 3.8....

    Motul e campion la dopaje din astea....si nu le trece in fise, nici in msds.....dar e in intersul motorului.....

    Deci....tu ce preferi.....baza ta "pura" shell?.....sau un dopat dovedit?

    Si daca tot vorbesti de shell.....in afara de puritatea cu..care se lauda shell...cu ce altceva este mai bun el, decat un sintetic de la A-z? Pt ca al tau, desi pura, are baza tot de provenienta organica ( ca e petrol, gaz etc etc), pe cand sinteticul nu are dea face nimic cu partea organica?

    Comment


    • Motul 300V e un ulei foarte bun , dar cat de bine se impaca un catalizator de benzinar in speta Renault cu el ?
      sigpicLogan , from point A to anywhere in the world .....yeap , no problem!!! but hey!!! you said modern roads right ?

      Comment


      • Vorbiti degeaba...numai ce cititi pe ambalaj...elf si dacia oil sunt preponderente.
        Va place sa credeti ca Loganul este...dar el nu poate mai mult si mai bine orice ulei veti pune!
        Ca face, ca drege, luati exemplu taxiurile ce pun uleiuri ieftine si merg birjarite mult si bine!

        Comment


        • Originally posted by prometheus View Post
          Motul 300V e un ulei foarte bun , dar cat de bine se impaca un catalizator de benzinar in speta Renault cu el ?

          Pt benzina nu ai nici o problema....de fapt 300V 5w40 este recomandat de Motul si folosit in cupa Renault ( clio daca nu ma insel)- bine ca pe ei nui intereseaza noxele la raliuri dar.....uite ce zice chiar producatorul despre 300V:






          https://www.motul.com/th/en/news/pro...the-difference




          Pe scurt, 300V va proteja chiar mai bine decat gamele de strada ( 8100 );
          Singurul lucru la care trebuie sa fiti atenti este ca se indica un interval de schimb ceva mai scurt.....sa nu intelegeti tampenii, ideea e sa nul tineti 25-30 000 km....daca sta 10-15000 km nu are nici o problema


          Cred ca mai au produse compatibile si chiar folosite de Renault....vazusem pe undeva un logan ( 2 ? ) preparat, cu motor Nissan si care folosea Motul )))))......frumoasa struto-camila....


          La diesel nu stiu si nici nu ma obosesc sa aflu.....pt mine diesel nu exista


          Insa e picanterie....cred ca vorbim doar asa, sau eu de unul singur....nu o sa bage nimeni asa ceva si précis apare vreunul acum sa zica ca vand Motul ( am trecut de la RedLine la Motul ))))

          Comment


          • Am fost foarte tentat o perioada sa torn acest Motul 300v in motor dar nu-mi dadea pace temerea legata de compatibilitatea acestui ulei cu catalizatorul , nu-i bai daca se duce in 100 - 150k daca folosesc acest ulei , (in fond ma intereseaza sa protejeze motorul mai mult decat catalizatorul) dar acum nici sa-l schimb dupa 40k ca e prea de tot.
            sigpicLogan , from point A to anywhere in the world .....yeap , no problem!!! but hey!!! you said modern roads right ?

            Comment


            • Eu nu cred ca o sati pice catalizatorul de la el; stiu masini si sunt exemple pe net cu masini mult mai pretentioase dpdv al noxelor care folosesc asa ceva

              In plus, zicea pe undeva ca Sulfated ASH e 1.10%......pai M1 0w40 are 1.2%din cate imi amintesc....deci e un full saps cam ca M1, dar cu ceva esteri prin ei

              Esterii nu distrug catalizatorul....

              Pe mine ma intereseaza motorul.....catalizatorul mai putin, desi inca il am si noxele imi ies pe bune

              Indiferent de ulei ( inclusive RL), eu mai mult de 10 000 nul tin....

              Insa daca ai retineri ( chiar "piticul" daca intra in actiune ))) ) poti folosi altceva, sunt atatea uleiuri sintetice sau esterice....

              Comment


              • Uite mai jos, un ulei serios cu cifre bune pt cei cu "pitici"

                - punct de curgere -57
                - HTHS 4.1
                - Vi 182
                - ASH mai putin ca 1%


                Deci cam bate M1 0w40....si-l bate si la pret, e 160 lei ( petro Canada duron-e 0w40) si se gaseste si in Romania si nu e blender

                Uitati-va si la 5w40 ce cifre are....si chiar 10w40, da clasa Shelului 5w40....

                P.S: astept polemici pe baza TBN.....;)......
                Attached Files

                Comment


                • Aoleu...cel putin dupa specificatii e killer!
                  Iar imi dai idei, iar ma schimb, iar vreau sa incerc altceva ))
                  Si vizavi de specificatii, pretu e super ok. Deci ma tenteaza la tractor fie 10W40 fie 5W40, ca trece vara probabil 5W40 va fi.

                  PS: cu M1 5W50 la tractor sunt cel mai multumit dupa 4000 km in comparatie cu ce am mai folosit. Doar ca e o idee cam vascoz la rece (nu l-as folosi iarna...adica vreo 5-6 luni din an...), dar ii trece repede dupa cateva minute. In timpul zilei pe caldurile astea se comporta mirific si vad ca nici nu-l consuma.

                  Comment


                  • M1 5W50 la tractor sunt cel mai multumit dupa 4000 km in comparatie cu ce am mai folosit. Doar ca e o idee cam vascoz la rece (nu l-as folosi iarna....)
                    Daca tot ne interesem si studiem despre uleiuri... Acel 5W reprezinta ce ne e mai potrivit in functie de temperaturile scazute (w=winter=iarna=temperatuta scazuta),
                    Prima confuzie se face la indicele de vascozitate. Prima parte (5W de exemplu) se refera la vascozitatea la rece, cu cat mai mic indicele cu atat vascozitatea la rece este mai mica = ulei mai fluid in timp ce a doua (40 de exemplu) se refera la vascozitatea la cald (indice mai mare = ulei mai vascos)..... A doua vascozitate trebuie sa se incadreze in limitele date de producator si corelata cu clima si stilul de condus....
                    Pentru clima din RO si masinile cele mai des intalnite, cele mai ok vascozitati sunt 5W30, 0W30, 5W40 si 0W40.

                    Pentru un stil de condus normal, un 5W40 este ok, se gasesc la preturi rezonabile, pentru iernile din Romania au o vascozitate la rece rezonabila. Ca si recomandari cu pret/calitate ok sunt Elf Evolution SXR (atat 5W30 cat si 5W40), Mobil Super 3000, Aral High Tronic, Castrol Magnatec, Motul X-Cess, Shell Helix Ultra, BP Visco 5000, etc

                    Pentru cei mai pretentiosi exista produsele de top de la marii producatori, Castrol Edge, Aral Super Tronic, Mobil 1 (5W30 ESP Formula, 0W40 New Life, etc), Motul 300V (printre cele mai scumpe uleiuri de pe piata dar si printre cele mai bune), Valvoline Syn Power, BP Visco 7000 si multe altele

                    Comment


                    • Originally posted by Octavian View Post
                      Aoleu...cel putin dupa specificatii e killer!
                      Iar imi dai idei, iar ma schimb, iar vreau sa incerc altceva ))
                      Si vizavi de specificatii, pretu e super ok. Deci ma tenteaza la tractor fie 10W40 fie 5W40, ca trece vara probabil 5W40 va fi.

                      PS: cu M1 5W50 la tractor sunt cel mai multumit dupa 4000 km in comparatie cu ce am mai folosit. Doar ca e o idee cam vascoz la rece (nu l-as folosi iarna...adica vreo 5-6 luni din an...), dar ii trece repede dupa cateva minute. In timpul zilei pe caldurile astea se comporta mirific si vad ca nici nu-l consuma.
                      La puncte de curgere sub -45 grd....nu prea ai de ce sati faci griji, indiferent ca pui 5w sau altceva

                      Cel cu 0w imi place....aproape -60 grd, un HTHS mai mult decat decent....iar firma este destul de serioasa

                      Nu stiu ce sati zic de tractorul tau.... pt mine nu exista diesel, iar tampeniile cu DPF/FAP si alte basini eco, care iti omoara motorul cu noxe ma enerveaza

                      Oricum, e un ulei bun ( petro canada) si nu are pretentii de esteri.....dar asta chiar e sintetic ma refer la 0w si 5w.....chiar si 10w are "pretentii" de asa ceva...

                      Si gandeste-te ca totul e din baza....ca S-ASH e mica/medie


                      EDIT: dupa ce termin cu 300V, poate incerc un din asta....poate mi-o iei tu inainte

                      Comment


                      • Am folosit eu Petro Canada, dar nu in Logan ci in Chevrolet Kalos (uleiul era 5w-30). A fost cel mai bun ulei pe care l-am pus in ea, motorul era foarte silentios atat la pornire cat si in turatii mari, nu tacanea deloc (comparat cu GM si Valvoline la care tacaneau tachetii la pornire 5-20sec). Nici dupa forje sustinute ...cat putea masina nu s-a simtit ca s-ar fi subtiat sau ceva de genul. Iarna pornea perfect, nu se simtea ca ar fi uleiul vreo problema la -20C.
                        Singura problema a fost ca l-am gasit foarte greu (ce e drept acum 3-4 ani) si era fabricat cu mai mult de un an in urma fata de data cumpararii.

                        Comment


                        • Si era Duron-E?
                          Am descoperit ca este o firma dealer in roamania...il da la 160 lei 4 litri de 0w40 si parca 140 lei 5w40...

                          Eu in general sunt un fan al produselor din America....fie ca de nord sau mai din sud...

                          Comment


                          • Originally posted by Fanez View Post
                            Daca tot ne interesem si studiem despre uleiuri... Acel 5W reprezinta ce ne e mai potrivit in functie de temperaturile scazute (w=winter=iarna=temperatuta scazuta),
                            ....................
                            Corect, si daca tot ne interesam si studiem, hai sa ne mai uitam si pe fise, sa vezi ca un 5W40 e notabil mai subtire la rece ca un 5W50

                            Comment


                            • 5W xx este la fel de subtire la rece ca orice 5Wyy sau 5Wzz. Ca unele isi pastreaza calitatile mai mult decât altele e total altceva.

                              Comment


                              • Depinde Fane; uite 2 exemple:

                                -5w 40 cu punct de curgere -40
                                - 5w 40 cu punct de curgere -48

                                Care dintre cele 2 crezi ca va fi mai subtire la rece? Sau ce intelegi prin rece?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google