Defectiune Senzor Viteza

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #76
    Originally posted by Fanez View Post
    La mine, benzinar E4, 1,4 e negru. Trebuia sa fie verde?
    @AlexCuLogan merge si aftermarket, mai ieftin. Asigura-te ca de acolo e problema inainte sa-l cumperi
    Multumesc
    Pai cum as putea diagnostica in afara de a-l schimba?
    Din cate am citit, e o problema relativ intalnita la primele generatii de Logan si cam asa se rezolva, prin inlocuirea senzorului.

    Comment


    • #77
      Daca e check engine aprins - poti vedea pe DDT ce eroare afiseaza ; poti avea intrerupt firul care duce la sensor....sau mizerie in mufa si nu face contact ( desi daca e mort definitiv atunci putine sanse sa fie asa)

      Si la mine a picat relative recent, in urma cu cateva luni - lam inlocuit cu OEM ( OEM e Jaeggers sau cum ii zice)

      Sunt 2 tipuri de senzori, dupa mufa....cu pini dispusi "triunghiular" sau dispusi in "linie"....deci trebuie sa ai grija si la asta cand cumperi senzorul, altfel nu iti intra in mufa...

      Comment


      • #78
        Am patit-o si eu.

        Prima oara acum vreo 2 ani, aveam oscilatii ale vitezometrului in timpul mersului (oscila acul la intamplare de la 0 la 200km/h in timp ce eu mergeam constant 90-100km/h). Atunci a fost o intrerupere pe fir, aproape de mufa care se conecteaza la senzor. Oscilatiile apareau si cu motorul cald si cu el rece. Taiat firele, inlocuit, lipit la pinii scosi din mufa, bagati pinii inapoi si apoi am scapat de problema. Totusi, a fost o operatiune migaloasa.

        Inapoi in zilele noastre... Imi face din nou figuri vitezometrul. De data asta doar la cald si cu cel putin cateva zeci de km parcursi. Vitezometrul nu oscileaza ci se duce direct in 0 si ramane acolo. Din cand in cand (3-4 ori, daca opresc) isi revine la viteaza normala, apoi moare difinitiv in 0 km/h pana ajung la destinatie. De exemplu, cand am venit din concediu, a murit abia dupa 450 km parcusi, dar nici nu a mai reportnit pana acasa, aprinzand si "check engine lamp"-ul. Dupa o noapte in care motorul s-a racit, vitezometru a reluat functionarea normala, la drumurile scurte prin oras.

        Asadar am cumparat un senzor nou de la Ciclop (121 lei), cu 3 pini in linie, fiind vorba de un Logan 1.6 16v produs in MAI 2008. Senzorul vine intr-o punguta cu inscriptii Renault pe ea, dar nu in cutie => nu are niciun cod OEM inscriptionat pe punga sau senzor. Singura inscriptie pe el este "> PR66 + GF30 <", care apare si pe cel original. Pe cel original mai apar 2-3 insemnuri in plus, dar nu codul OEM de 10 cifre.

        Problema este ca noul senzor, desi este perfect identic copnstructiv cu cel vechi (mai putin toate inscriptiile), nu functioneaza. L-am testat si in mers cu masina si doar co contactul pus si rotind tija de plastic cu mana. Nu misca deloc acul vitezometrului. AM montat inapoi senzorlu original si totul pare in ordine (probabil pana la primul drum mai lung).

        Deci ori e bulit senzorul nou din fabricatie, ori exista niste direrente interne, ceea ce ma duce la intrebarea:

        Exista mai multe tipuri de senzori cu cei 3 pini in linie?


        PS: Omul de la CICLOP parea destul de convins ca exista doar 3 tipuri in total: cel cu pinii in forma de triunghi, cel cu pinii in linie si mai un tip pentru modele dupa 2015 (??) care nu stiu cum au pinii.
        A fost: 1.4 MPI
        Acum: Logan 1.6 16v

        Comment


        • #79
          PS: Omul de la CICLOP parea destul de convins ca exista doar 3 tipuri in total: cel cu pinii in forma de triunghi, cel cu pinii in linie si mai un tip pentru modele dupa 2015 (??) care nu stiu cum au pinii.

          Generația II , fabricată începând cu 12/2012 (Logan II, Duster ph2, Lodgy Dokker) nu are senzor de viteză informația vine pe CAN dar de... Omul de la CICLOP e expertu" (lui pește)

          Sezorul vechi se poate/putea repara dacă nu ai 2 mâini stângi
          Probleme tehnice Logan : probleme motor,probleme cutie viteze ,probleme ambreiaj ,probleme frana ,probleme bord
          Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

          Comment


          • #80
            Trag conclulzia ca senzorul nou cumparat a fost mort din start.
            Acum, daca am dat bani pe el, vreau sa il inlocuiesc cu unul bun (pe garantie), doar in ultima instanta voi desface senzorul original pentru intarirea/refacerea lipiturilor.
            A fost: 1.4 MPI
            Acum: Logan 1.6 16v

            Comment


            • #81
              Stie cineva sa-mi spuna rolul fiecarui pin la captorul cu 3 pini in linie?
              Dupa ce am schimbat 2 in service, niciunul nu a mers, decat cel original de pe masina.

              Am observat ca unul din pinii din mufa e putin tras in sus (spre a iesi din mufa). Apoi, dupa ce am montat senzorul vechi inapoi, mi-am dat seama ca s-ar putea sa fie asta o problema pentru ca, imi pare mie, pinii din senzorul de schimb sunt cu aprox 1 mm mai scurti decat pinii din senzorul original.

              Deci va rog, daca imi puteti spune, ce fac pinii 1, 2 si 3 din mufa (care e 12V, care e masa, care e semnaulul). Am vazut pe undeva scris asta dar caut de 10 minute si nu mai gasesc. Am o sursa si un osciloscop si vreau sa testez senzorul in laborator.
              A fost: 1.4 MPI
              Acum: Logan 1.6 16v

              Comment


              • #82
                A - Vcc; B1 - Semnal; B2 - GND. vezi cu contactul pus la masina, care e pinul A pe care primesti 12V si care e B2 (masa - il poti "suna" cu multimetrul). Nu gasesc nici eu schema acum, dar se poate dibui care pin ce face, fara sa strici nimic. daca stii sa lucri cu osciloscopul, ce-ti spun eu acum ar trebui sa ti se para poezie
                Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                Comment


                • #83
                  Cât de adânc ?

                  Refăcut lipiturile la cel original (143k km), a funcționat două zile apoi pauză.
                  Cumpărat senzor nou ASAM, a mers o zi, apoi iar pauză.
                  Curățat contactele mufei cablului cu spray de contacte, verificat prezență +12V pe A1 și masă pe B2, remontat senzorul nou, funcționează, să vedem cât timp.
                  Nu am reținut din păcate poziția inițială, dinainte de a demonta senzorul original și acum nu sunt convins că senzorul a intrat suficient în locașul cutiei. Suspectez că axul pătrat al senzorului nu intră suficient de adânc în rozeta din locaș deși l-am apăsat cât am putut de tare iar în poza nr.3 se observă chiar cum siguranțele intră în orificiile laterale ale locașului.
                  Attached Files
                  Last edited by ibuzescu; 28 August 2016, 23:11.
                  sigpic

                  Comment


                  • #84
                    E bine pus...asa se vede si la mine atat la 8v (original) cat si la 16v (asam)

                    Comment


                    • #85
                      Aha, mulțumesc.
                      sigpic

                      Comment


                      • #86
                        Încă funcționează, Doamne ajută !
                        sigpic

                        Comment


                        • #87
                          Nui laud pe ASAM dar la taicameu pe masina merge de aproape 6 luni senzoru....
                          La cat a costat, pot sal schimb si de 2 ori pe an..

                          Comment


                          • #88
                            Corect ! și apoi, hai că mai fac și românii lucruri de calitate chiar dacă nu lucesc în soare.
                            sigpic

                            Comment

                            Working...
                            X
                            Anulare DPF
                            Politica de Securitate Google