Despre Filtrul De Particule DPF

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • corect, dupa cum spun mereu: mergi cu masina ca si cum nu ar avea FAP, poti merge si 100% in oras, va creste doar consumul din cauza regenerarilor mai dese, automat va scadea si viata FAP-ului facand mai multe regen. Eu am 230k cu el acum, sunt multumit, probabil pe viitor cand o sa am chef il dau jos, macar la a mea e simplu, nu tb sa dau banii cu un soft de 2 lei cu fap off, pun ecu (sid301) de la varianta fara FAP (78kw) si am terminat lucrarea.
    Dacia Logan euro4 1.5dci 50kW(68ps) ambition (fab oct-2007)

    Renault Megane 2.2 03/2008 break 1.5dci 76kW FAP business

    Comment


    • Si dai banii pe Immo off la calculatorul nou, afacere.
      Daca va stresseaza FAPul luati-va masini mai vechi sau pe benzina. Altfel nu ai ce sa-i faci
      Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.

      Comment


      • ecu acela e 100ron, fap-ul facut corect (calibrarea) se face numai la centru la Titu. Fap-off facut de 'experti' e un gunoi. Ca si remap-urile dealfel.
        Dacia Logan euro4 1.5dci 50kW(68ps) ambition (fab oct-2007)

        Renault Megane 2.2 03/2008 break 1.5dci 76kW FAP business

        Comment


        • intrebare

          Salut, am un Logan Van din 2011 Euro 5 cu DPF. Masina merge 90% in afara orasului si in general ii dau talpa, nu prea ma intereseaza consumul. Acum legat de DPF, nu-mi dau seama cand se regenereaza. Cand merg pe autostrada la viteza constanta, are momente cand scade turatia (doar acul) de la 3000 la 2700-2800 si creste imediat si parca se misca si acul de la vitezometru, asta pentru 1-2 secunde fara sa afecteze viteza reala a masinii (am observat asta de vreo 4-5 ori de cand o am). Atunci are loc regenerarea? Am 160.000 cu ea, consumul e in parametri (6 - 6.5% la 120-130 km/h consum mediu incarcat/gol), i-am curatat o singura data EGR-ul la 150.000 parca. Folosesc doar ulei 0W-30 de cand am luat-o. Am inteles ca se poate face regenerare si la service Dacia, sa ma duc cu ea sa-i fac odata? sau daca merge bine sa o las asa? consider ca merge destul de bine motorul
          Last edited by ipostolache; 1 September 2016, 16:11.

          Comment


          • ECU decide, functie de gradul de incarcare al filtrului si anumite conditii de functionare ale motorului cand incepe regenerarea; in conditii de rulaj in afara nu ai cum sesiza acest lucru.
            Nu ai cum sa decizi momentul inceperii regenerarii, deci nu te preocupa prea mult de asta; concentreaza-te asupra conducerii. .
            Regenerarea in service e o solutie de avarie, cand datorita incercarilor nereusite de regenerare, cantitatea de cenusa depusa in filtrul atinge punctul critic si ECU isi ia propriile masuri de securitate, prima fiind limitarea turatiei motorului si aprinderea unui martor pe tabloul de bord. Nu te duci in service, ca nu e cazul.
            Ce ulei spui ca folosesti?
            Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

            Comment


            • Am bagat doar Statoil Lazerway V 0W-30 de la primul schimb (il aduc din Suedia). La prima revizie nu mi-au dat voie sa bag asa ceva ca o scot din garantie....asa ca am scos-o
              Last edited by ipostolache; 2 September 2016, 15:06.

              Comment


              • Nu cred ca e tocmai uleiul recomandat pentru un motor echipat cu filtru de particule. In cazul tau se recomanda ulei cu norma C3 (A3/B4)
                Last edited by IancuMIC; 2 September 2016, 15:15.
                Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                Comment


                • Mda, C3 e de regula pentru VW 505.01 Pompe Duze, pentru filtru de particule trebuie minim A3/B4 (deci ar merge), eu bag A5/B5.
                  Oricum, nu asta e ideea, ca de regula cine are Logan/Doker Van baga 10W-40, care nu are treaba cu filtru de particule. 0W-30 e cel mai aditivat ulei si nu are vascozitatea scazuta cum crede lumea, e peste 5W-30 ca si vascozitate la 100 de grade. Discutia despre uleiuri este interminabila. Aduc uleiuri de afara de vreo 10 ani si prefer sa bag in motor ce este mai bun. Noi am trecut greu de la 10W-40 la 5W-40/30, era mentalitatea asta comunista ca vara bagi 10W ca e mai gros (total gresit) si iarna 5W ca e mai subtire. Acum lumea a inceput sa se mai atinga si de 5W-30, in Germania la tot ce inseamna Euro 5 si 6 la turisme se foloseste doar 0W-30 si 0W-20.
                  Dar repet, fiecare cu parerea lui.
                  Last edited by ipostolache; 5 September 2016, 10:11.

                  Comment


                  • Eu ti-am spus ce norma trebuie sa respecte uleiul folosit in motoarele echipate cu DPF, nu un ulei anume; C4/C3 si RN 0720 pentru motoarele Renault. Adica un low SAPs cu alte cuvinte.

                    De ce crezi ca n-au vrut aia din reprezentanta sa-ti toarne in motor acel ulei?
                    Last edited by IancuMIC; 5 September 2016, 10:22.
                    Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                    Comment


                    • Pai motivul principal a fost ca nu am cumparat Elf de la ei. Reprezentantele traiesc in mare parte din revizii si vanzari de piese/consumabile. Asa am patit si la un Renault Master in care tot 0W-30 bag si vad ca merge excelent motorul (240.000 km). Oricum, nu am tinut de garantie la masini, nu pentru ca sunt costuri mari la consumabile pe perioada garantiei, doar pentru ca la duba o banala revizie dura 2.5 ore si la Logan vreo 2 ore.....aberant din punctul meu de vedere. O revizie normala nu are de ce sa tina mai mult de 30 min (filtre si ulei). Si la Logan la prima revizie au vrut sa-mi bage Elf 10W-40, care are un A3/B3 din ce stiu eu, cam nepotrivit pentru un motor Euro 5 zic eu.

                      LE: Dar sa nu ne pierdem in uleiuri discutia am pornit-o ca nu stiam cum/cand se face regenerarea la filtru de particule, ca stiu ca un filtru costa, nu gluma.
                      Last edited by ipostolache; 5 September 2016, 10:40.

                      Comment


                      • Discutia poate continua, daca tine de filtrul de particule, iar un ulei adecvat contribuie la durata de viata a acestuia. Pentru altii poate sunt informatii utile.
                        Pe mine ma mira sau ar trebui sa ma mire, faptul ca tu avand un dCi cu DPF, nu stii ce norme trebuie sa respecte uleiul pe care il utilizezi.

                        Salut, am un Logan Van din 2011 Euro 5 cu DPF
                        Esti sigur ca ai DPF, pe masina aia?

                        Si la Logan la prima revizie au vrut sa-mi bage Elf 10W-40, care are un A3/B3 din ce stiu eu, cam nepotrivit pentru un motor Euro 5 zic eu.
                        Nu avea cum sa-ti toarne acel ulei intr-un motor cu DPF; ai inteles tu gresit, poate..
                        Last edited by IancuMIC; 5 September 2016, 11:21.
                        Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                        Comment


                        • Pai filtru de particule se vede cand o ridica pe elevator.....
                          Euro 5 nu se poate fara DPF, ca nu se incadreaza in norma.
                          Last edited by ipostolache; 7 September 2016, 19:54.

                          Comment


                          • Pai, tu asa ai aflat ca ai filtru?
                            Scrie in CIV.
                            Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                            Comment


                            • Salut. Exista pentru Dacia(sau Renault) o aplicatie care sa indice starea filtrului de particule? Pentru gama Opel am gasit in google play OPL DPF Monitor care arata kilometri parcursi de la ultima regenerare, procentual cat mai este pana la urmatoarea regenerare si temperatura. La fel este o aplicatie si pentru VW. Pentru Dacia sau Renault nu am gasit nimic... Voi ce stiti, exista o aplicatie?

                              Trimis de pe al meu LG-H818 folosind Tapatalk

                              Comment


                              • Se face diagnoza in reprezentante.
                                Toate datele despre regenerari (valide, esuate, incrcare filtru, nr. km. parcursi de la ultima regenerare samd) sunt stocate in ECU; tester in reprezentante si afli ceea ce te intererseaza.
                                Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google