Proiectul Legii RCA 2016 In Dezbatere Publica

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • cu adevarat ceva important ! MULTUMIM !
    o/____\o
    (i)
    .........

    Comment


    • ...nerespectarea acestei obligatii da dreptul asiguratorului ca in anumite cazuri sa recupereze sumele platite ca despagubire
      N-am auzit sa se repare vreo masina sau sa se despagubeasca vreo dauna daca nu
      in termen de 5 zile lucratoare sa notifice asiguratorul furnizand informatii cu privire la cauzele si imprejurarile producerii acestuia !
      Modificarile legislatiei RCA ... ...se aplica numai politelor emise dupa data publicarii in Monitorul Oficial ....Ordonanta aduce unele schimbari importante atat in ce priveste procedura de despagubire cat si in ce priveste obligatiile asiguratului .
      Pentru politele incheiate inainte de de aceasta data nu se aplica?
      Last edited by Fanez; 7 October 2016, 18:43.

      Comment


      • Ordonanta nu produce efecte retroactive.
        Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

        Comment


        • Adica schimbarile importante atat in ce priveste procedura de despagubire cat si in ce priveste obligatiile asiguratului se aplica doar politelor noi. Pentru cele vechi (incheiate deja) va fi acelasi balamuc.

          Comment


          • Originally posted by Fanez View Post
            N-am auzit sa se repare vreo masina sau sa se despagubeasca vreo dauna daca nuP
            Inca nu , dar sigur vor exista cazuri, masura asta e introdusa acum si se aplica politelor incheiate dupa 19 septembrie, data publicarii in MO.

            Si mai e o chestie nasoala in Ordonanta, in caz de dauna totala , este folosit termenul de epava dar nu se specifica vreo valoare maxima procentuala din valoarea maxima de despagubire .

            Comment


            • Ținta de tarif RCA convenită inițial cu asociațiile transportatorilor va fi modificată, a anunțat, într-un interviu pentru Profit.ro, președintele Autorității de Supraveghere Financiară, Mișu Negrițoiu. Schimbarea decisă acum la nivelul conducerii Autorității va afecta toate categoriile de preț pentru RCA.


              Șeful ASF: Ținta de tarif RCA convenită inițial cu asociațiile transportatorilor va fi modificată

              Cu alte cuvinte, vin majorarile.

              Comment


              • Bai baieti, ati facut scandal, am zis ca le reducem, acum gata cu joaca, e vorba de bani multi, lasati-o dreq. Eu v-am inteles, le-am redus 3 zile, acum sa recuperam.

                Comment


                • ASF a aprobat tarifele maxime de primă RCA

                  ASF a aprobat luni Raportul cu privire la determinarea tarifelor de primă maxime pentru asigurarea obligatorie de răspundere civilă auto pentru pagube produse terţilor prin accidente de vehicule.

                  ASF a aprobat documentul privind tarifele maxime RCA potrivit art. 36, alin.3 din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 54/2016.

                  Tarifele de primă RCA maxime au fost determinate pe baza metodologiei adoptate de Consiliul Autorităţii de Supraveghere Financiară (ASF) pe data de 5 octombrie, în urma unui proces de consultare publică, iar calculele respectă atât prevederile OUG 54/2016, cât şi practicile actuariale general acceptate în industria asigurărilor.

                  Formula de calcul cuprinde frecvenţa daunelor, dauna medie, daunele întâmplate, dar neraportate (IBNR), inflaţia daunelor şi încărcarea de siguranţă, care determină prima de risc, la care se adaugă cheltuielile de achiziţie şi administrare, fixe şi variabile, precum şi încărcarea de Bonus/Malus (15%) şi cota de profit (1%). Vedeţi aici (capitolul Piaţa Asigurărilor – 2016) exemple de calcul al primelor maxime pe câteva categorii de autovehicule.

                  Cheltuielile de achiziţie şi administrare ale societăţilor de asigurare cuprind o cotă de 25%, în care intră contribuţiile asigurătorilor la fondurile de garantare şi compensare a daunelor (FGA, Fondul pentru victimele străzii, Fondul Carte verde) de 8%, cheltuielile cu reţelele de distribuţie şi/sau intermediarii din piaţă (brokeri) – 10%, costul de capital de circa 2%, şi cheltuieli proprii variabile (5%). La aceasta se adaugă o cotă fixă de cheltuieli administrative cu salarii, chirii etc., în sumă de 70 lei per unitate de expunere, atât pentru persoanele fizice, cât şi pentru persoanele juridice.

                  De exemplu, pentru un autovehicul de transport marfă cu masa peste 16 tone deţinut de o persoană juridică, rezultă o primă maximă de 7.534 de lei, iar în cazul autovehiculelor de transport de persoane cu o capacitate de peste 40 de locuri, aplicarea metodologiei de tarifare a condus la o primă maximă de 6.600 lei.

                  Totodată, pe segmentul autovehiculelor cu o capacitate cilindrică între 1.201-1.400 cmc, deţinute de persoane fizice din categoria de vârstă 31-40 de ani, tariful de primă maxim rezultat este de 610 lei.

                  Metodologia de calcul al tarifelor maxime şi indicatorii folosiţi au făcut obiectul consultărilor cu principalii parteneri de dialog implicaţi în problematica RCA – asociaţiile patronale ale transportatorilor, precum şi societăţile de asigurări care operează pe piaţa RCA.

                  Tarifele maxime stabilite de ASF, potrivit legii, vor fi transmise Ministerului Finanţelor Publice, care le va supune aprobării Guvernului.

                  Sursa

                  Comment


                  • Guvernul a pus în dezbatere publica tarifele rca maxime calculate. Se pare ca au mai scăzut la o prima evaluare, cel puțin în cazul meu tarifele au fost plafonate la 810 ron fata de 2000 ron în prezent.

                    Comment


                    • Sunt curios sa vad in cat timp incepem sa vedem falimente. Nu de alta...dar degeaba plafoneaza preturile...daca nici daunele nu scad (aka accidentele).

                      Sau...o sa vedem din ce in ce mai multe dosare de dauna respinse.

                      Comment


                      • @bolovan nu le mai purta de grija, ca fac profit maxim în prezent pe spatele șoferilor. Sa mai scadă și tarifele la service ca sunt nesimțit de mari (duble pe asigurare fata de persoanele fizice).

                        Comment


                        • aris86 cam nu prea (au dat deja multe faliment)...cu atat mai mlt cu cat tarifele la noi sunt mai mici, daunele la fel (deh...plasticul costa la fel si in Ro si in DE)...dar numarul de accidente mai mare.
                          Nu le port de grija...dar ma gandesc ce o sa se intample daca dau faliment...si ramane o singura firma de asigurari. Sau fpatul ca ma loveste un idiot...si firma de asigurar considera ca nu stateam cu mainile pe volan fix la 2 si 10...si nu imi plateste...ca cica-i culpa comuna in opinia lor.

                          Comment


                          • D'aia s-a inventat CASCO, ca sa nu ma milogesc la RCA-ul unuia. Eu n-am avocati, firma unde am CASCO sa angajeze cei mai smecheri avocati si sa-i stoarca de parale pe aia unde are RCA vinovatul.

                            Astia care abia au facut majoratul nu or sa-si mai permita masina pe numele lor, ca o platesc inca odata din RCA in cativa ani.

                            Comment


                            • mr.K pai atunci sa se elimine complet RCA-ul.
                              Eu nu mi-am facut CASCO pt asta. Eu mi-am facut Casco pentru ca mai cad copacii, mai sar pietre, se mai fura masini...si am patit sa-mi gasesc masina in parcare cu fuzeta rupta...si fara sa vada nimeni exact ce masina a dat in mine.

                              Comment


                              • Pe langa cele puse de tine,am mai facut si pentru situatia in care unul imi pune pe capota o asigurare la Carpativa/Astra/Euroins...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google