Lonjeron Fata Un Pic Stramb

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Lonjeron Fata Un Pic Stramb

    Uitandu-ma pe sub motor am observat ca am lonjeronul fata dreapta un pic stramb. Masina a avut ultimul accident in 2007 in timp ce era condusa de alt membru al familiei-reparatie pe casco. A intrat cu partea dreapta fata intr-un stalp, si atunci probabil s-a strambat lonjeronul. Se cunoaste ca e umblat la el-are o sudura-intaritura, si chiar are si un inceput de rugina, probabil tot din cauza asta(de aia vedeti niste vaselina pe acolo)
    Ba chiar suportul care coboara din lonjeron catre cadrul motor este clar inclinat binisor intr-o parte )( e vorba de suportul marcat cu 2 in ultima poza). M-am uitat si l-am comparat cu cel din s tanga care e perfect vertical. Ei, asta din dreapta e inclinat bine intr-o parte.
    Chestia e ca eu am mers din 2007 pana acum cu masina si nu a avut vreo problema, nici macar la directie-geometrie, dar totusi alea sunt strambe pe acolo )





    De curiozitate, ce s-ar mai putea face? De schimbat cu totul banuiesc ca nu se merita, ar fi prea mult manopera, chiar daca el lonjeronul e vreo 200 lei.
    Si oricum masina merge impecabil, nu trage nu nimic, asta e chiar interesant. Banuiesc ca doar in caz de impact ar fi o problema.

    Dand search pe net am gasit topicul asta de pe loganclub:

    in care cineva a avut un accident asemanator, acolo vad ca s-a taiat si inlocuit doar prima parte a lonjeronului. Banuiesc ca s-ar putea aplica a ceasta solutie si la mine, in caz ca am probleme vreodata, acum banuiesc ca nu are rost sa o mai caut in coarne, oricum e vechitura, imi fac treaba cu ea cat mai merge si gata.

    Dupa parerea mea (Diletanta ), prima parte a lonjeronului impreuna cu suportul 2 care il sprijina pe cadrul motor de jos nu sunt supuse la sarcini foarte mari, practic alea sustin greutatea motorului si cam atat, daca nu gresesc. Nici motorul nu vibreaza sau face zgomote ciudate. Am inteles ca aceasta prima parte a lonjeronului oricum e foarte subtire-1.25 mm si gandit sa se deformeze la doar 2 tone forta.
    Oricum, un nou exemplu despre cum lucreaza service-urile de la noi. In 2007 nu am bagat de seama pentru ca nu eram atat de atent si nici nu prea cunoasteam mare lucru despre ce e pe sub capota.
    Last edited by anto84; 7 November 2016, 22:04.

  • #2
    De obicei -a nu se confunda cu in mod corect- se lucreaza in astfel de situatii in asa fel incat geometria sa dea bine....cat de cat

    Mai pe romaneste degeaba o vezi tu un pic stramba la interior ca ea trebuie sa fie dreapta la exterior.....ca noua -dreapta peste tot- nu va mai fi pt ca a fost lovita si lucrarea sa facut low cost probabil....lonjeronul trebuia inlocuit tot, nu pe bucati....pt aspect trebuia si la interior lucrat

    In fine...nu ai ce sai faci, daca geometria e ok, nuti trage intro parte ( discutabil, probabil nu alergi cu ea) va ramane asa...

    Daca esti meticulos si ai bani....stii ce sai faci....

    Comment


    • #3
      Incearca sa scrii corect din punct de vedere ortografic; nu de alta dar eu unul m-am saturat sa tot citesc despre...nuti, care trage intro parte.
      Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

      Comment


      • #4
        Auzi, dar tu altceva in afara de provocari, mai stii sa faci?
        Ti-as putea raspunde dar nu merita....

        Daca crezi ca poti scrie tehnic la subiect, iti raspund....

        Comment


        • #5
          Te laudai ca stii sa scrii corect dar telefon etc. Bag de seama ca ne iei de prosti si scrii intentionat asa in bataie de joc la adresa noastra. Tot tu esti ala care ii acuza pe altii de provocari. (Sau poate ca nu stii si-ti e rusine sa recunosti, macar ai avea o scuza).

          Daca tot te pricepi tehnic la subiect scrie macar sa inteleaga si astia care stiu sa citeasca.
          Last edited by Fanez; 8 November 2016, 06:10. Reason: Automerged Doublepost

          Comment


          • #6
            Pace voua, ramaneti cu scrisul

            Sa stii ca am scris asa din comoditate....eu nu-s obisnuit cu chestiile astea electronice si oricum scrisul aici trebuie sa-l fac rapid, cand apuc

            Eu chiar nu am nimic cu nimeni, nu-mi permit luxul asta-am destule pe cap

            Daca as fi vrut sa-mi bat joc as fi facut-o mai direct, ca sa se inteleaga mai rapid....nu-mi plac subtilitatile si tampeniile unora de aici

            Sunteti unii care va comportati si vorbiti ca femeile...

            In fine, reveniti la chestiunile care va plac voua

            Comment


            • #7
              Revenind la subiect, autorul acestui topic m-a dat exemplu drept persoana care a rezolvat cu aceasta problema de lonjeron.
              S-a intamplat in 2014 si era putin strambat in urma tamponarii din spate a unui cetatean ce avea un carlig artizanal, cam de juma' de metru.
              Piesa in cauza se gaseste, dar nu imi mai amintesc numele "tehnic". Cap de lonjeron, inchidere cap lonjeron si este alcatuita din doua parti care se petrec si apoi se sudeaza in puncte. Nu stiu daca din fabrica nu este cumva o singura bucata, dar la magazinele de piese asa se gaseste.
              Inainte de a se pune pe masina si suda, se verifica cu un stand special toate distantele masinii, pentru ca milimetric sau centimetric, depinde de gravitatea impactului, masina se lateste de fata cand se loveste frontal. E ca si cum cineva ar primi un pumn direct in nas.
              Dupa treaba asta se trece la sudarea pe masina si rectificarea pe loc, apoi se reface gemoteria etc, etc. Piesa se umple cu vaselina/ceara de cavitati si se vopseste in 2-3 straturi groase, ca doar nu e la vedere. Locul sudurii se pileste si trateaza cu substanta anti-rugina, in prealabil.
              Daca reparatia e facuta cu simt de raspundere, nu va exista diferenta de rezistenta intre piesa initiala si ceea ce s-a reparat.
              Sper ca informatiile de mai sus va ajuta!
              MULTA LUME, PUTINI OAMENI...

              Comment


              • #8
                Multumesc pentru informatii. @ Marivs si Hirayama Ce-as vrea sa intreb, la tine au dat tot motorul jos? Am vazut ca manopera n-a fost foarte scumpa. Eu am intrebat la un service si ei au zis ca schimba lonjeronul intreg, ceea ce inseamna sa scoata motor, cutie, tot afara , adica scump, nu renteaza. Ideea e ca masina acum merge bine, dar acolo unde s-a lucrat/ indreptat nu s-a protejat sudura si a dat rugina binisor, sunt deja ceva perforatii in tabla, ceea ce nu prea e bine.

                Comment


                • #9
                  Asa cum spunea colegul mai sus piesa se numeste "cap lonjeron"
                  Se gaseste separat dar dpdv al manoperei este mai simplu sa schimbi tot lonjeronul
                  De ce? Pt ca trebuie masuratori si para masuratori, riscul de a da cu virgula la geometrie este mai mare...daca schimbi tot lonjeronul iti iei o grija, mai ales daca la impact s-a deformat si corpul
                  Lonjeronul este si piesa de rezistenta, personal nu i-as taia bucati ca apoi sa le sudez, indiferent de priceperea tinichigiului....oricum ar fi sudura e punct de slabiciune, nu se compara cu bucata intreaga
                  Cand se lucreaza la caroserie trebuie avut in vedere totul ca un ansamblu....
                  In cazul tau Antoine, nu cred ca ai de ce sa-ti faci griji....cum ti-am zis, daca geometria e ok o lasi un timp asa
                  Strangi ceva banuti si in timp il schimbi cu totul....daca persista piticul sau creste rugina....sau o dai cu totul

                  Comment


                  • #10
                    La mine a fost deformat prea putin, doar in fata, astfel incat cei de la acel service au spus ca este mai ok sa schimbe doar capul de lonjeron. Nu, nu au demontat motorul, doar l-au scos partial de la locul lui, suspendat pe un fel de mini macara. Au lucrat insa cu un banc de proba, mecanic, cu niste tije care erau puse in diferite puncte pe caroserie, iar un aparat conectat la un laptop spunea ce si pe unde ar mai trebui indreptat. Apoi un mecanism cu bare de fier a strans unele elemente cu o forta incredibila. Imi pare rau ca nu-s mai explicit, dar nu ma pricep. La mine au trebuit aduse capetele lonjeroanelor mai aproape unele de altele cu jumatate de cm. Poate nu pare mult, dar am vrut sa fie totul cat mai aproape de starea initiala. Daca un defect optic se mai poate ignora, unul ce tine de structura/directie nu trebuie ignorat.
                    Intr-adevar, sudura nu se compara cu piesa intreaga dpvd al rezistentei, dar in acelasi timp nu pot uita cat de tare s-a deformat capul de lonjeron din fabrica la doar 35 km/h, cand l-am lovit din spate pe acel cetatean. Cred ca si faptul ca toata forta a fost concentrata intr-un punct atat de mic, in acel carlig, a contribuit la acest aspect. Totusi, pe viitor, urmatoarea masina o sa fie Duster sau un alt SUV. Desi berlinele mi se par mult mai elegante, parca as dori ceva mai multa soliditate. S-ar putea sa fie doar o impresie, insa cu paranoia nu-i de joaca
                    Last edited by MARIVS; 8 November 2016, 13:13.
                    MULTA LUME, PUTINI OAMENI...

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Hirayama View Post
                      Auzi, dar tu altceva in afara de provocari, mai stii sa faci?
                      Ti-as putea raspunde dar nu merita....

                      Daca crezi ca poti scrie tehnic la subiect, iti raspund....
                      Cand un moderator iti cere sa scrii corect romaneste, faci un efort si accepti recomandarea, fara sa vezi o provocare in asta. Inutil sa-ti mai spun ca pe acest forum, cunoasterea limbii romane este imperios necesara. Culmea mai esti si obraznic, asta ca sa fiu elegant.

                      Insist sa-ti analizezi comportamentul; e ultimul avertisment in acest sens.
                      Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by MARIVS View Post
                        La mine a fost deformat prea putin, doar in fata, astfel incat cei de la acel service au spus ca este mai ok sa schimbe doar capul de lonjeron. Nu, nu au demontat motorul, doar l-au scos partial de la locul lui, suspendat pe un fel de mini macara. Au lucrat insa cu un banc de proba, mecanic, cu niste tije care erau puse in diferite puncte pe caroserie, iar un aparat conectat la un laptop spunea ce si pe unde ar mai trebui indreptat. Apoi un mecanism cu bare de fier a strans unele elemente cu o forta incredibila. Imi pare rau ca nu-s mai explicit, dar nu ma pricep. La mine au trebuit aduse capetele lonjeroanelor mai aproape unele de altele cu jumatate de cm. Poate nu pare mult, dar am vrut sa fie totul cat mai aproape de starea initiala. Daca un defect optic se mai poate ignora, unul ce tine de structura/directie nu trebuie ignorat.
                        Intr-adevar, sudura nu se compara cu piesa intreaga dpvd al rezistentei, dar in acelasi timp nu pot uita cat de tare s-a deformat capul de lonjeron din fabrica la doar 35 km/h, cand l-am lovit din spate pe acel cetatean. Cred ca si faptul ca toata forta a fost concentrata intr-un punct atat de mic, in acel carlig, a contribuit la acest aspect. Totusi, pe viitor, urmatoarea masina o sa fie Duster sau un alt SUV. Desi berlinele mi se par mult mai elegante, parca as dori ceva mai multa soliditate. S-ar putea sa fie doar o impresie, insa cu paranoia nu-i de joaca
                        Se deformeaza usor capul de lonjeron pentru ca asa e proiectat din cate am inteles.
                        Prima parte pana acolo unde am si eu probleme cedeaza la 2 tone forta, e din tabla de doar 1 .25 mm grosime profilul metalic. Partea urmatoare e ranforsata pe dedesubt si suporta 20 tone forta,asa am citit undeva. De aia se stramba ele doar pana acolo la un accident usor. Ultima parte care intra pana sub caroserie(care se cheama "semibloc" in manualul de service) tine la 36 tone forta.
                        Deduc de aici ca nu este o problema grava daca ai strambata/sudata/etc doar prima parte "capul de lonjeron".
                        Si nici cu directia probabil nu sunt probleme, deoarece pasajul(oala) rotii cu amortizorul se prinde tocmai in spatele lonjeronului,pe portiunea solida, neafectata la accident usor, iar bascula se prinde de cadrul motor de dedesubt, deci teoretic o deformare usoara a capului de lonjeron nu ar trebui sa afecteze pozitia rotii, daca nu s-a afectat cadrul motor. Zic eu, poate gresesc.
                        @Hirayama: evident, acum o las asa, n-are rost sa ma complic daca nu am probleme. Eram doar curios daca la un eventual accident frontal pericolul ar fi mai mare decat la un lonjeron unde nu s-a umblat.
                        Last edited by anto84; 8 November 2016, 14:26.

                        Comment


                        • #13
                          E bine sa nu ai accident frontal cu loganul.....))
                          Chiar cu lonjeronul nesudat..

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Hirayama View Post
                            E bine sa nu ai accident frontal cu loganul.....))
                            Chiar cu lonjeronul nesudat..
                            Evident...doamne fereste!

                            Comment


                            • #15
                              Anto84 - Explicatia ta pare foarte plauzibila. Cand am reparat-o nu m-am gandit la toate aceste aspecte, ci doar sa fie cat mai aproape de starea initiala. De atunci au trecut 2,5 ani si nu am probleme de acest fel, dar am altele care incep sa apara la orice masina de 9 ani vechime.
                              MULTA LUME, PUTINI OAMENI...

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google