Punte Spate Logan, Uzura Anvelope Pe Exterior, Mai Accentuat Pe Dreapta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Punte Spate Logan, Uzura Anvelope Pe Exterior, Mai Accentuat Pe Dreapta

    Va salut!
    Am un logan 1.5dci an fabricatie 2006 cu 182.000 km.
    Problema mea este ca a inceput sa tocească inegal anvelopele pe spate, dar mai pronuntat cea de pe partea dreaptă.

    Anul trecut nu am dat importanta la schimbarea anvelopele de iarna pentru ca cele de pe spate erau deja uzate si urma sa le înlocuiesc anul asta cu cele de pe fata. Dar m-au îngrijorat anul asta cand mi-au tocit definitiv anvelopele de vara pe care le-am avut anul trecut pe fata (michelin energy saver+), erau anvelope cu DOT 2015 si sincer ma asteptam sa le folosesc 4 ani.

    Am doi mecanici care mi-au spus ca poate este strâmbă puntea spate si atunci am facut un test de geometrie.

    Mecanicul care mi-a facut geometria mi-a spus ca puntea nu este strâmbă, si ca uzura se datoreaza kilometrilor mulți parcursi si in diagnoza a trecut "Bucsi punte spate (imbatranite) recomandat înlocuite pe viitor".

    Va rog sa-mi spuneti ce înțelegeți din rezultatul geometriei din poza de mai jos:


    Ce trebuie sa fac sa nu mai arunc banii pe anvelope, doar ca sa le înlocuiesc la 2 ani.

    De stiut ca de luni pana vineri parcurg cam 40km/zi.

    Multumesc si astept raspunsurile voastre.

  • #2
    Punte stramba din fabrique...e un "must have" la logan 1. Nu e primul si nici ultimul cu problema asta, doar ca la unele e mai pronuntata, la altele mai putin (cazul meu).
    N-are nicio treaba cu bucsile de pe spate uzate, alea dau alte "simptome".
    Ai avut masina lovita in spate, in lateral sau spate mai puternic?

    Comment


    • #3
      Multumesc pentru raspuns.

      Nu am fost lovit din spate sau lateral spate, dar in 2012 am dat cu spatele fara sa ma asigur intr-un stâlp de electricitate, dar masina nu a pățit nimic pentru ca am lovit fix in cuiul de remorcare si stâlpi era rotund.

      Sincer nu cred ca are vreo legătură pentru ca problema mea s-a manifestat numai de curând, respectiv de anul trecut.

      Acum 2 săptămâni am schimbat rulmentul dreapta spate pentru ca facea ca un avion la decolare, si la câteva zile si pe cel de pe stânga (chiar daca nu avea nicio simptoma).

      Poate fi din cauza acelui rulment?
      Last edited by radeonator; 30 November 2016, 15:47.

      Comment


      • #4
        Clar, nu.
        Orice piesa sau ansamblu de piese care din start are o abatere, in timp va avea o abatere si mai mare.

        Comment


        • #5
          Poate cineva sa citească rezultatul geometriei de roți de pe puntea spate din prima mea postare si sa-mi interpreteze/explice si mie acele valori?

          Este ceva in neregulă cu puntea spate din acele rezultate care sa duca la tocirea inegală a anvelopele?

          Comment


          • #6
            Am si eu aceeasi problema.Imi uzeaza pe interior ambele anvelope de pe spate.Masina a fost rasturnata,dar a fost facuta in service si schimbata puntea.Am fost la niste baieti si au zis ca se pot regla dar dureaza ca e o treaba delicata si trebuie sa tot monteze si demonteze tamburi pana le aduc la 0.Poti sa incerci la cineva care cunoaste si se pricepe.

            Comment


            • #7
              @radeonator :

              As vrea daca poti sa pui buletinul complet de diagnosticare ( stergi eventual numele sau date personale masina sau service etc).....

              De ce zic asa? pt ca unele valori au fost puse sa "dea" ca in carte - asta daca zici ca iti uzeaza anvelopele inegal...

              Unghiul de carosaj si paralelismul pe spate NU se regleaza la Logan

              Deci posibil fuzeta stramba....asta daca zici ca puntea nu se stramba....sau ambele strambe

              Poate sa aiba legatura cu schimbarea rulmentului pe spate daca meseriasul a fortat in fuzeta ( cand a scos tamburul si/sau resturi de rulment ramasi pe axul fuzetei) sau daca meseriasul a bagat stramb/fortat rulmentul in tambur.......uneori daca il bagi stramb nu crapa tamburul insa ramane stramb, se stramba roata.....

              Mai poate fi si de la jante (strambe/descentrate), prindere jante in tambur defectuoasa (orificii de intrare prezoane descentrate - de la "vulcanizatorii" care strang pana aud cu "impact" si strang stramb....



              Edit: are indirect legatura cu bucsile de pe spate.....
              Da, bucsile pe spate uzate nu dau asemenea probleme - pentru ca puntea e rigida la Logan- dar axul lor ajuta la masurarea garzii la sol ; o bucsa imbatranita isi schimba pozitia axului, garda la sol nu e masurata correct si nu mai bate cu valorile date pt parallelism si carosaj spate ( vezi manual)
              Last edited by Hirayama; 1 December 2016, 21:45.

              Comment

              Working...
              X
              Anulare DPF
              Politica de Securitate Google